Şimdi Ara

Direksiyon tam düz iken aracınızda bir yöne çekme var mı ? (Anket)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
3.235
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki

Direksiyon tam düz iken aracınızda bir yöne çekme var mı ? (Anket)


(En Son Oy Tarihi: 22.6.2024)
Giriş
Mesaj
  • Sıfır set lastik dışında benim her aracımda yaz-kış lastik değişimi yapınca muhakkak bir tarafa çekme oluyor. Lastikçim, bunu bertaraf etmek için lastikleri sökmeden önce sol ön, sağ ön diye etiketle , yoksa her zaman bu sorunu yaşarsın dedi. Zira çok sık araç değiştirdiğim için lastiklerimi etiketleme şansına sahip değilim, 1 mevsim sonra aracı satıyorum genelde. Son satın aldığım araçta da direksiyonu tam düz tutunca araç bariz sağa gidiyor. Düz gitmesi için direksiyonu biraz ssola kırık şekilde sürüyorum, bu da bir süre sonra gözü rahatsız ediyor bende. Sorunu çözmek için ustama gittim, lastiklerin yerini değişti, öndeki 2 lastiğin tarafları değişti, yine olmazsa arkadan alıp öne takıcam dedi. bunun tam çözümü için 4 'ün 3 'lü kombinasyon, permütasyonu derken sanırım 12 farklı deneme yapmamız gerekeceğinden bu şekilde kullanmaya karar verdim. Merak ettiğim konu ise, araç kullanıcılarının ekserisinde böyle bir çekme yaşanıyor mu? Yani herkeste sıfır set lastik olmadığına göre, herkes de lastikleri etiketlemediğine göre, mevsimler arası değişim yapanların % 80 'inde bu sorunun yaşanması gerek. Çevremdeki yakınlarımın araçlarını kullandım, 5 aracın 4'ünün ya sağa yada sola çektiğini ancak sahiplerinin bile fark etmediğini gözlemledim.

    Siz de lastik değişimi (sıfır set dışında) sonrası benzer durumla karşılaşıyor musunuz?







  • ben aracımı sıfır aldım daha 5 aylık şuan. araç 1 aylıkken bile direksiyonu düz tuttuğumda rayda gider gibi yol çizgisine paralel bir şekilde dümdüz gitmiyordu. hala da öyle. muhtemelen lastik basıncıyla ilgili bir durum, biraz da ağırlık merkezi.

    bu arada lastik değişimi yapmadım. üzerinde fabrikanın taktığı michelin primacy 3 var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meticulous -- 16 Nisan 2020; 17:14:26 >
  • Meticulous kullanıcısına yanıt
    açıkçası ben 0 set lastik takınca rayda gider gibi dümdüz gidiyor araçlar, dediğiniz gibi sizde basınç değişimi olmuş gibi görünüyor.
  • Çözüm yöntemi farklı olan kimdir acaba? önerisini merak ettim
  • Rot ayarına gereken önem verilmiyor ne yazık ki. Genelde tamam oldu deyip arabayı aldığınızda minimal de olsa direksiyonda yamukluk veya çekme oluyor. Çok kez tartıştım bu yüzden ustalarla.
  • ben bu konu ile çok uğraştım, kesinlikle rot ayar cihazının hunter veya bosch marka olması gerek ve direksiyon sabitlenerek yapılması gerek ayarın, üstünede açı sensörü kalibrasyonu gerekiyor
  • Sola çekiyor direksiyonu bıraksam sıfır çizecek o derece rot ayarını düzgün yapan bi yer bulursam bakımda halledeyim diyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mendieta58 -- 16 Nisan 2020; 15:59:16 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ne lastik değişimi, sıfır aldığım araçta yaşadım bunu ben. defalarca rot-balans yaptılar. en sonunda bıktım, öylece kullandım. lastikler aşınıp yenileriyle değiştirdiğimde düzeldi. meğer sıfır lastikler hatalıymış. bu sebep + ayrıca virajlarda ciklemesinden dolayı dunlop hayatta almam.
  • En çok yol eğimi buna neden oluyor kusursuz rot+direksiyon açı ayarı yaptırıp üzerine sıfır lastik taksanız bile. Aracın tasarımı kaynaklı yük bindiği denge noktasının azıcık sapması bile çekmeye neden oluyor. İçinde bulunan insan ve kilogram değerleri de etkili. Yani çok parametreli bir durum ve illa ki çekme olabiliyor bir noktada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 16 Nisan 2020; 16:0:30 >
  • Yeni nesil araçların rot ayarından sonra elektrikli direksiyonlardaki direksiyon açı sensörünün de kalibrasyonu gerekiyor.

    Forumda konusu var, "direksiyon açı sensörü rot ayarı" diye aratın.
  • Sola çekiyor çünkü direksiyonu söktüğümde birkaç derece yamuk takmışım
  • o zaman bu şekilde kullanmaya devam edeyim, 12 kombinasyonun 2 tanesini denedik, o bile yordu beni, kalan 10 tanesi sanırım kanser eder
  • powermoon kullanıcısına yanıt
    hocam bulunduğum yerde rot ayarını iyi yapan yer olmadığı için gitmedim. Lastikçime de ısrarla rot ayarı yap deyince , sen bilmezsin, bunun rotla alakası yok deyince bir şey diyemedik.
  • Mendieta58 kullanıcısına yanıt
    hocam ne yaptın ya ? o derece kötü mü durum?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Çözüm yöntemi farklı olan kimdir acaba? önerisini merak ettim
    Ben seçtim Seçeneklerde rot ile ilgili birşey olmayınca onu seçtim. Yolun eğimi yukarı sağa doğru olsa bile aracım sağa çekiyordu. Sürekli sola doğru tutmaktan bıktım. Rot-balansta sağ rotbaşı (mili) değişince sorun çözüldü. Lastik değiştirmekle uğraşmadım yani. İl Mersin olunca sadece yaz lastiği oluyor. Mevsimsel değişim sonuçlarını bilemicem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savunmadım Çıkar Göster -- 16 Nisan 2020; 20:18:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FthGTI

    ben bu konu ile çok uğraştım, kesinlikle rot ayar cihazının hunter veya bosch marka olması gerek ve direksiyon sabitlenerek yapılması gerek ayarın, üstünede açı sensörü kalibrasyonu gerekiyor
    bir çukura sert girdinmi gitti. türkiye yolları malum.
  • Direksiyon ise rot. Lastik ise balans ayari yapilmali
  • On takim salincaklarinda yamukluk olmussa ondanda duz yolda yalpalama yapar .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    hocam ne yaptın ya ? o derece kötü mü durum?
    Orta şeritte devam ederken direksiyonu bırakınca sol şeride doğru gidiyor usul usul:) Çok işkillendim bi kazası varda şase falan mı eğik dedim baktılar yok öyle birşey.Yeni lastikte yine aynı oldu,bi süre sonra sola doğru gidiyor.Rot ayarı sonrası tamamen düzelmemişti.Direksiyondaki açı sensörü sebep olabilir dediler.Bi keresinde korna arıza yaptığı için direksiyonu sökmüştuk ustacık 1 gün boyunca uğraştı araç sürekli esp hatası verdi başka yere götürdüm açı sensörünü ters takmış ondan dedi.Açı sensörüne bi ayar gerekiyor sanırım çokta üzerine düşmedim.Bakım zamanı bi soruşturayım diyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mendieta58 -- 17 Nisan 2020; 11:1:45 >
  • Çekmenin genelde kaynağı salıncak burçları ve amartisör takozlarından kaynaklanıyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.