Şimdi Ara

direksiyonu çevirince motor sesi değişiyor!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
37.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sağ yada sola çevirdiğimde motor sesi değişiyor rolanti hafifte olsa düşüyor... bu durum nasıl ve neden olur varsa çözümü nedir arkadaşlar ...

    fikirleriniz için işmdiden teşekkür ederim

    saygılar



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Direksiyonu Çevirince Motor Sesi Değişiyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Direksiyonunuzu çevirdiğinizde motor sesinde değişiklik yaşıyorsanız, bunun birkaç olası nedeni olabilir.

    Direksiyonu Çevirince Rolanti Düşmesi

    Direksiyonu çevirdiğinizde rolanti devrinin düşmesi, servo direksiyon pompasının daha fazla hidrolik sıvıya ihtiyaç duyduğunu gösterebilir. Servo direksiyon sıvısını kontrol edin ve gerekirse tamamlayın.

    Direksiyonu Çevirince Rolanti Yükseliyor

    Direksiyonu çevirdiğinizde rolanti devrinin yükselmesi, hava akış sensörünün kirli veya arızalı olabileceğini gösterebilir. Hava akış sensörünü temizleyin veya değiştirin.

    Direksiyon Çevirince Devir Oynaması

    Direksiyonu çevirdiğinizde devirde oynama olması, yakıt enjeksiyon sisteminde bir sorun olabileceği anlamına gelebilir. Yakıt enjeksiyon sistemini kontrol ettirin ve gerekirse temizleyin veya onarın.

    Çözümler

    Direksiyonu çevirince motor sesi değişimine neden olan sorunları gidermek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Servo direksiyon sıvısını kontrol edin ve tamamlayın.
    • Hava akış sensörünü temizleyin veya değiştirin.
    • Yakıt enjeksiyon sistemini kontrol edin ve temizleyin veya onarın.
    • Direksiyon pompasını kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Elektrik bağlantılarını kontrol edin ve gerekirse temizleyin.

    Sorun devam ederse, daha ileri bir teşhis için kalifiye bir tamirciye başvurmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yağ basıyor o sıra gayet normaldir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Yağ basıyor o sıra gayet normaldir.

    Hidrolik direksiyon sistemi gücünü motordan alır.

    Devirde bir miktar oynama normal. Rölanti stop edecek kadar veya tekleyecek kadar düşüyorsa önlem alınır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Hidrolik direksiyon sistemi gücünü motordan alır.

    Devirde bir miktar oynama normal. Rölanti stop edecek kadar veya tekleyecek kadar düşüyorsa önlem alınır...

    Alıntıları Göster
    valla aynı durum benim Toyota Corona'da da var ama hiç bişi olmadı şimdiye kadar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: REVENT0N

    valla aynı durum benim Toyota Corona'da da var ama hiç bişi olmadı şimdiye kadar

    Alıntıları Göster
    Bizim araçtada aynı durum söz konusu.

    Özellikle direksiyonu sonuna kadar döndürüp tuttuğumuzda bu ses içeriden bile hissedilecek düzeyde belirgenleşiyor.

    Sorunmu var bilmem ama 50.000 kmdir bunu hissediyorum ama sorun vb birşey olmadı.

    Daha önce forumdada birkaç arkadaş böyle bir konu açmıştı bu konuda bilgili arkadaşlar gereken cevapları vermişlerdi.

    Benimde pek korkum kalmamıştı :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Bizim araçtada aynı durum söz konusu.

    Özellikle direksiyonu sonuna kadar döndürüp tuttuğumuzda bu ses içeriden bile hissedilecek düzeyde belirgenleşiyor.

    Sorunmu var bilmem ama 50.000 kmdir bunu hissediyorum ama sorun vb birşey olmadı.

    Daha önce forumdada birkaç arkadaş böyle bir konu açmıştı bu konuda bilgili arkadaşlar gereken cevapları vermişlerdi.

    Benimde pek korkum kalmamıştı :)

    Alıntıları Göster
    her otomobilde yok daha çok eski sistem hidrolik sistemli otomobillerde rastlanan bir durum.yani açıkçası stop etmediği sürece normal bir durum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forbest

    her otomobilde yok daha çok eski sistem hidrolik sistemli otomobillerde rastlanan bir durum.yani açıkçası stop etmediği sürece normal bir durum

    Alıntıları Göster
    her otomobilde olan bir durum bu. Direksiyonun yardımcı sistemleri ve yaglaması devreye girer bu sırada motorun gücü azalır devir bile düşebilir hatta. Hiç bir sorun yaratmaz gayet normnaldir korkulcak birşey değildir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Passione

    her otomobilde olan bir durum bu. Direksiyonun yardımcı sistemleri ve yaglaması devreye girer bu sırada motorun gücü azalır devir bile düşebilir hatta. Hiç bir sorun yaratmaz gayet normnaldir korkulcak birşey değildir.

    Alıntıları Göster

    Hidrolik yağ seviyesini kontrol ediniz..

    Kayışlardan yada hidrolik pompasında zorlama olabilir aşırı ses veriyorsa ve kesinlikle direksiyonu tam sınıra kadar çevirmeyin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti


    Hidrolik yağ seviyesini kontrol ediniz..

    Kayışlardan yada hidrolik pompasında zorlama olabilir aşırı ses veriyorsa ve kesinlikle direksiyonu tam sınıra kadar çevirmeyin..


    Alıntıları Göster
    Hİdrolik direksiyon gücünü motordan alıyor. Siz dirkesiyomu çevirince hidrolik için gerekli olan basıncı sağlarken motordan bir miktar güç çekiliyor. Bunu hissededen ECU de motora biraz daha gaz veriyor. Böylece rölanti dengesi sağlanmış oluyor. Bi sorun değil aksine olmaması sorun olur, motorun devri düşer ve araç titremeye başlardı.
    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecar limon -- 24 Eylül 2008; 4:54:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    Hİdrolik direksiyon gücünü motordan alıyor. Siz dirkesiyomu çevirince hidrolik için gerekli olan basıncı sağlarken motordan bir miktar güç çekiliyor. Bunu hissededen ECU de motora biraz daha gaz veriyor. Böylece rölanti dengesi sağlanmış oluyor. Bi sorun değil aksine olmaması sorun olur, motorun devri düşer ve araç titremeye başlardı.
    edit:imla

    Alıntıları Göster
    hidroil direksiyon motordan güç aldığı için bu olayın olması gayet normal, mesela benim scenic direksiyon tam sağ veya sola kırık ve klima da açık iken yerinden kalkması için normalin neredeyse iki katı gaz vermeyi gerektiriyor ilk aldığım zamanlarda bu tür durumlarda epey bir stop ettirmiştim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    hidroil direksiyon motordan güç aldığı için bu olayın olması gayet normal, mesela benim scenic direksiyon tam sağ veya sola kırık ve klima da açık iken yerinden kalkması için normalin neredeyse iki katı gaz vermeyi gerektiriyor ilk aldığım zamanlarda bu tür durumlarda epey bir stop ettirmiştim

    Alıntıları Göster
    Normal




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unforgiven3

    Normal

    Alıntıları Göster
    kullanım olarak hiç bir zaman direksiyonu tam sağ yada tam sol yapmayın....
    çok azıcık boşluk bırakın en sonda..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    hidroil direksiyon motordan güç aldığı için bu olayın olması gayet normal, mesela benim scenic direksiyon tam sağ veya sola kırık ve klima da açık iken yerinden kalkması için normalin neredeyse iki katı gaz vermeyi gerektiriyor ilk aldığım zamanlarda bu tür durumlarda epey bir stop ettirmiştim

    Alıntıları Göster
    Ne zorunuz var ki sonuna kadar dayıyorsunuz acıyın arabaya
    quote:

    Orjinalden alıntı: kir-pi

    hidroil direksiyon motordan güç aldığı için bu olayın olması gayet normal, mesela benim scenic direksiyon tam sağ veya sola kırık ve klima da açık iken yerinden kalkması için normalin neredeyse iki katı gaz vermeyi gerektiriyor ilk aldığım zamanlarda bu tür durumlarda epey bir stop ettirmiştim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahas

    Ne zorunuz var ki sonuna kadar dayıyorsunuz acıyın arabaya
    quote:

    Orjinalden alıntı: kir-pi

    hidroil direksiyon motordan güç aldığı için bu olayın olması gayet normal, mesela benim scenic direksiyon tam sağ veya sola kırık ve klima da açık iken yerinden kalkması için normalin neredeyse iki katı gaz vermeyi gerektiriyor ilk aldığım zamanlarda bu tür durumlarda epey bir stop ettirmiştim


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tahas

    Ne zorunuz var ki sonuna kadar dayıyorsunuz acıyın arabaya
    quote:

    Orjinalden alıntı: kir-pi

    hidroil direksiyon motordan güç aldığı için bu olayın olması gayet normal, mesela benim scenic direksiyon tam sağ veya sola kırık ve klima da açık iken yerinden kalkması için normalin neredeyse iki katı gaz vermeyi gerektiriyor ilk aldığım zamanlarda bu tür durumlarda epey bir stop ettirmiştim




    Ben milimetrik park etmeleri pek bir severimde genellikle benim girip çıktığım yere aynı boyda bir başka araç pek park edemez ondan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    quote:

    Orjinalden alıntı: tahas

    Ne zorunuz var ki sonuna kadar dayıyorsunuz acıyın arabaya
    quote:

    Orjinalden alıntı: kir-pi

    hidroil direksiyon motordan güç aldığı için bu olayın olması gayet normal, mesela benim scenic direksiyon tam sağ veya sola kırık ve klima da açık iken yerinden kalkması için normalin neredeyse iki katı gaz vermeyi gerektiriyor ilk aldığım zamanlarda bu tür durumlarda epey bir stop ettirmiştim




    Ben milimetrik park etmeleri pek bir severimde genellikle benim girip çıktığım yere aynı boyda bir başka araç pek park edemez ondan

    Alıntıları Göster
    direksiyonu normal çevirmelerde değilde ;
    sonuna kadar dayayınca benimde devirde düşmeler oluyor.hidrolik olduğu için gücünü motordan alıyordur heralde bir miktar devir kaybı normaldir diye düşünüyorum
    yanlışsam düzeltin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece

    direksiyonu normal çevirmelerde değilde ;
    sonuna kadar dayayınca benimde devirde düşmeler oluyor.hidrolik olduğu için gücünü motordan alıyordur heralde bir miktar devir kaybı normaldir diye düşünüyorum
    yanlışsam düzeltin

    Alıntıları Göster
    Dogrudur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    kullanım olarak hiç bir zaman direksiyonu tam sağ yada tam sol yapmayın....
    çok azıcık boşluk bırakın en sonda..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    kullanım olarak hiç bir zaman direksiyonu tam sağ yada tam sol yapmayın....
    çok azıcık boşluk bırakın en sonda..



    evet bunu duymuştum. zaman içinde 1-2 parça arızalanabiliyormuş.. nadir de olsa..

    birde dibe dayandığında değil sadece çevirmeniz yeter benzin tüketmesi için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece

    direksiyonu normal çevirmelerde değilde ;
    sonuna kadar dayayınca benimde devirde düşmeler oluyor.hidrolik olduğu için gücünü motordan alıyordur heralde bir miktar devir kaybı normaldir diye düşünüyorum
    yanlışsam düzeltin

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: nadirgurece

    direksiyonu normal çevirmelerde değilde ;
    sonuna kadar dayayınca benimde devirde düşmeler oluyor.hidrolik olduğu için gücünü motordan alıyordur heralde bir miktar devir kaybı normaldir diye düşünüyorum
    yanlışsam düzeltin


    aynı olay bizim arabada da var.kitapçığında normal bir durum olduğu yazıyor zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EIRP -- 24 Eylül 2008; 14:37:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    quote:

    Orjinalden alıntı: nadirgurece

    direksiyonu normal çevirmelerde değilde ;
    sonuna kadar dayayınca benimde devirde düşmeler oluyor.hidrolik olduğu için gücünü motordan alıyordur heralde bir miktar devir kaybı normaldir diye düşünüyorum
    yanlışsam düzeltin


    aynı olay bizim arabada da var.kitapçığında normal bir durum olduğu yazıyor zaten

    Alıntıları Göster
    Benim araçtada var (2008 sportage) fazla değil ama var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emre Kocakaya -- 24 Eylül 2008; 14:53:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Kocakaya

    Benim araçtada var (2008 sportage) fazla değil ama var.

    Alıntıları Göster
    BU DURUM GAYTE NORMAL BENM ARAÇTADA OLUYOR AYNISI...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.