Şimdi Ara

Direksiyonun Sertleşmesi-Yumuşaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
56.531
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi forumlar herkese...

    Size şuanda kullandığımız arabanın bir sorununu danışacağım.

    Araç Nissan Primera (2004), sorunumu ise direksiyon. Direksiyon bazı zamanlar aşırı sert bazı zamanlar ise gayet yumuşaktı. Sert olduğu zamanlar tek elle bile zor dönüyor. Özellikle bu sorunu kışın çok yaşadık. Kışın yaşadığımız olayı anlatayım; sabah arabaya bindik, biraz motorun ısınmasını bekledik, tam yola çıkacakken babamın baya bir zorlandığını gördüm. Direksiyon bildiğiniz dönmüyordu. Hani arabayı durdurursunuz kontağı da kapatırsınız direksiyon dönmez ya, aynı o durumla karşılaştık. Soruma geleyim; sizce aracın problemi nedir? Önceden göstermiştik ama bir sorun çıkmamış. Acaba elektrik aksamında mı problem var?

    Fikirlerinizi bekliyorum.

    Not: Lastiklerin basınç değerleri normal düzeyde.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Direksiyonun Sertleşmesi ve Yumuşaması

    Direksiyonun sertleşmesi veya yumuşaması, araç kullanımı sırasında ortaya çıkabilecek rahatsız edici ve tehlikeli bir durumdur. Bu sorun, çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir ve sorunun kaynağını belirlemek, uygun çözümler için esastır.

    Direksiyonun Sertleşmesi

    • Araba ısınınca direksiyon sertleşmesi: Motor ısındığında, hidrolik direksiyon sıvısı genişler ve bu da direksiyonu sertleştirebilir.
    • Seyir halinde direksiyon sertleşmesi: Hidrolik direksiyon pompasında arıza veya hidrolik direksiyon sıvısı seviyesinin düşük olması, seyir halinde direksiyonun sertleşmesine neden olabilir.
    • Direksiyon bazen sertleşiyor: Direksiyonun yalnızca belirli durumlarda sertleşmesi, direksiyon sistemi bileşenlerindeki arızaları gösterebilir.

    Direksiyonun Yumuşaması

    • Gaza basınca direksiyon yumuşuyor: Gaz verildiğinde motor devrinin artması, hidrolik direksiyon pompasının daha hızlı çalışmasına neden olabilir ve bu da direksiyonu yumuşatabilir.
    • Captiva direksiyon sertleşmesi: Bazı Captiva modelleri, hidrolik direksiyon sistemindeki sorunlar nedeniyle direksiyon sertleşmesi yaşayabilir.

    Direksiyon Sorunlarının Çözümü

    Direksiyon sorunları, aracın güvenli ve verimli bir şekilde kullanılması için derhal ele alınmalıdır. Sorunun kaynağını belirlemek için bir mekanikten profesyonel yardım almanızı öneririz.

    Yaygın çözümler şunları içerir:

    • Hidrolik direksiyon sıvısını kontrol etme ve gerekirse değiştirme
    • Hidrolik direksiyon pompasını ve diğer bileşenleri inceleme ve onarma
    • Elektrikli direksiyon sistemlerini teşhis etme ve onarma

    Direksiyon sorunlarını görmezden gelmek tehlikeli olabilir. Bu nedenle, herhangi bir sertleşme veya yumuşama fark ederseniz bir an önce bir mekanikle iletişime geçmeniz çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • biraz garip olucak ama merak ettim mesajım bulunsun.
  • Servo direksiyon varsa o ariza yapmis olabilir diye dusunuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amg6.3

    Servo direksiyon varsa o ariza yapmis olabilir diye dusunuyorum.
    Başlık tehlikeli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetcan44

    Başlık tehlikeli


    Diyecek başka bir şey bulamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shift41

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetcan44

    Başlık tehlikeli


    Diyecek başka bir şey bulamadım.

    Alıntıları Göster
    benim araçtada benzer bir sorun oluyor nadiren.

    direksiyonun hıza göre sert-yumuşak olma özelliği var, yüksek hızlarda normal hıza göre biraz daha sertleşiyor. hı düştükçe yumuşuyor, lakin durmaya yakın çok sertleşiyor, iki el ancak çevrilebiliyor. bir iki ara gaz verince yumuşuyor tekrardan. bu sorun bazen, çok düşü hızlarda park ederken vs oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _KoLCu_ -- 17 Ağustos 2011; 21:42:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _KoLCu_

    benim araçtada benzer bir sorun oluyor nadiren.

    direksiyonun hıza göre sert-yumuşak olma özelliği var, yüksek hızlarda normal hıza göre biraz daha sertleşiyor. hı düştükçe yumuşuyor, lakin durmaya yakın çok sertleşiyor, iki el ancak çevrilebiliyor. bir iki ara gaz verince yumuşuyor tekrardan. bu sorun bazen, çok düşü hızlarda park ederken vs oluyor.

    Alıntıları Göster
    Direksiyon pompasından kaynaklanıyor sanırım. Az buz bir masraf açmaz. Bir de araçta hidrolik yağ kutusunu kontrol ettiniz mi?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Şanzıman terlemesi
    6 yıl önce açıldı
    Direksiyon tırnak yolması
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d_hamen

    Direksiyon pompasından kaynaklanıyor sanırım. Az buz bir masraf açmaz. Bir de araçta hidrolik yağ kutusunu kontrol ettiniz mi?

    Alıntıları Göster
    Direksiyon hidroliğine, pompasına ve direksiyon kutusuna baktırmanız lazım.
    Kolay gelsin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Direksiyon hidroliğine, pompasına ve direksiyon kutusuna baktırmanız lazım.
    Kolay gelsin..

    Alıntıları Göster
    aynı durum sprinterda da oluyor. direksiyon pompasını değiştirdik, alt takımları kontrol ettirdik, temizlettik düzelmişti yine başladı aynı sıkıntı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukisa

    aynı durum sprinterda da oluyor. direksiyon pompasını değiştirdik, alt takımları kontrol ettirdik, temizlettik düzelmişti yine başladı aynı sıkıntı.

    Alıntıları Göster
    Benzer bi durum bizim arkadaşın arabasına olmuştu.
    Hidrolik sıvısının hortumunda delik vardı.


    Yerli araç kullan Türkiye kazansın,bizim insanımız kazansın..
    http://otolist.blogspot.com
    otorama.blogspot.com
    OTORAMA; Otomotiv Blogu
    http://otorama.blogspot.com

    http://panorama24.blogspot.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Direksiyon hidroliğine, pompasına ve direksiyon kutusuna baktırmanız lazım.
    Kolay gelsin..


    Bunlara baktırırsanız zaten kolaylıkla sorunu bulursunuz büyük ihtimalle sorun hidrolik yağındadır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _KoLCu_

    benim araçtada benzer bir sorun oluyor nadiren.

    direksiyonun hıza göre sert-yumuşak olma özelliği var, yüksek hızlarda normal hıza göre biraz daha sertleşiyor. hı düştükçe yumuşuyor, lakin durmaya yakın çok sertleşiyor, iki el ancak çevrilebiliyor. bir iki ara gaz verince yumuşuyor tekrardan. bu sorun bazen, çok düşü hızlarda park ederken vs oluyor.


    O özellik bildiğim kadarıyla elektrikli direksiyonlarda var da araçla düşük hızla gidince bile sert oluyor.

    Cevap veren herkese teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shift41

    quote:

    Orijinalden alıntı: _KoLCu_

    benim araçtada benzer bir sorun oluyor nadiren.

    direksiyonun hıza göre sert-yumuşak olma özelliği var, yüksek hızlarda normal hıza göre biraz daha sertleşiyor. hı düştükçe yumuşuyor, lakin durmaya yakın çok sertleşiyor, iki el ancak çevrilebiliyor. bir iki ara gaz verince yumuşuyor tekrardan. bu sorun bazen, çok düşü hızlarda park ederken vs oluyor.


    O özellik bildiğim kadarıyla elektrikli direksiyonlarda var da araçla düşük hızla gidince bile sert oluyor.

    Cevap veren herkese teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    Direksiyon kutusuna baktırmanız gerekli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1.1.1.1

    Direksiyon kutusuna baktırmanız gerekli

    Alıntıları Göster
    Başlık çok sakatmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Freedom`

    Başlık çok sakatmış

    Alıntıları Göster
    Biraz horttt oluyor ama hakketen sakat başlıkmış:-))
    Ne yapayım benzer sorunla alakalı bakınırken gördüm 2007 model citroen c1 var ilk çalıştırırken direksiyon acayip sert,
    biraz kullanınca yumuşuyor önceden böyle bir sorun yoktu bu sorun aküden kaynaklı olabilirmi??
    (Bir ara oto elektirikçide fara ampül taktırmıştım aküye de baktı ve akünün zayıf olduğunu söylemişti)




  • drmelihx D kullanıcısına yanıt
    aküden olabilir, şarj dinamosundanda olabilir, ilk önce şarj dinamosuna bakım yaptırın, (rulmanları, diyotları, kömürleri değişsin), sonra kaliteli bir akü alın, yine olursa kapasitör takmayı deneyebilirsiniz (belki araçta voltaj dalgalanması vardır), tabi bu anlattıklarım elektrikli direksiyonlar için geçerli, hidrolik direksiyonsa hidroliği değiştirmekle işe başlayın ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    aküden olabilir, şarj dinamosundanda olabilir, ilk önce şarj dinamosuna bakım yaptırın, (rulmanları, diyotları, kömürleri değişsin), sonra kaliteli bir akü alın, yine olursa kapasitör takmayı deneyebilirsiniz (belki araçta voltaj dalgalanması vardır), tabi bu anlattıklarım elektrikli direksiyonlar için geçerli, hidrolik direksiyonsa hidroliği değiştirmekle işe başlayın ...

    Tavsiyeniz için teşekkür ederim sanayiye gitmeden önce az çok forumdan bilgi edinip gitmekte fayda var insafsız birinin eline düşerseniz
    sonu iyi olmuyor..C1 deki direksiyon galiba elektrikli bende aküden şüphelendim aslında 2 senelik akü ama birkaç kez takviyeyle çalıştırmak
    zorunda kaldık umarım fazla masraf açmaz..
  • drmelihx D kullanıcısına yanıt
    hemen hemen (%99) bütün elektronik-elektromekanik-elektrikli cihazların ilk arıza gösterdiği yer besleme katıdır, yani otomobilde de burası alternatör-akü-sigortalar olur ...

    sizde şuan için bi arıza yok, elektrikçiye gidip kurcalatmak yerine dinamocuya gidin, direkt alternatöre bakım yaptırın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    hemen hemen (%99) bütün elektronik-elektromekanik-elektrikli cihazların ilk arıza gösterdiği yer besleme katıdır, yani otomobilde de burası alternatör-akü-sigortalar olur ...

    sizde şuan için bi arıza yok, elektrikçiye gidip kurcalatmak yerine dinamocuya gidin, direkt alternatöre bakım yaptırın...
    Direksiyon Sertleşmesi ve Direksiyon Arızalarında Profesyonel Destek Almak İçin Bize Ulaşabilirsiniz.

    Köroğlu Oto Direksiyon Servisi
    Adres: Sincan Sanayi Sit.
    224.Cd No:2/1
    Sincan/ANKARA

    hidrolikdireksiyonservisi.org/


    Ahmet Şen
    0507 554 32 13



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratcanix -- 9 Ekim 2016; 18:47:14 >
  • Beyler 2009 model eski kasa symbol var. arabanın balataları ve kapı motorunu değiştirdikten sonra ertesi gün araba evin önünde kaldı resmen.Direksiyon çok sert dönmüyor, yüksek hızlarda sıkıntı yok fakat düşük hızlarda ise 2 kolla asılıyorum resmen.Ustaya götürdük direksiyon kutusu , direksiyon pompasi , direksiyon hidroliğine bakıldı.Bakımları yapıldı uzun yolda 400 500 km sonra aynı problem şimdi nüksetti bi tonda para vermiştik karsilasan var midir bu durumla hic?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.