1.6 TDCİ 95HP bir focus aracim var. 2 bin devire geldiğimde uyarı geliyor vites at diye atıyorum ama araç yürümüyor ve bayılıyor sanki. Bende motor ısındıktan sonra özellikle 2.vitesten sonra 3 bin devirde vites atıyorum. Aksi takdirde sollamalarda hızlanmalarda üzüyor beni focus. Bugün bir arkadaşla yolculuk yaptık turboyu yersin , 2 bin devirde at vitesi, dizel zorlamaya gelmez gibi cümleler kurdu. Doğruluk payı var mı? Max 4 bin rpm çeviriyorum. Ekonomisinde değilim düşük devir kullanıncada dpf tıkanıyor zaten... Yakıt opet :) km 150.000.. bu arada 2 bin devirden sonra bağırıyor araç < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Dizel araba gerçekten zorlamaya gelmez mi?
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/Forum-Mobil.gif)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Şirket arabalarının her gün neler çektiğini biliyor musun?
Arkadaşların otelinde aynı motoru kullanan Ford connect var araba 200 küsür binde arabayı kimin kullandığı belli değil, her gün bagaj dolu elemanlar dip gaz basa basa kullanıyor ve arabanın motoruna anahtar değmedi.
Aynı şekilde egealar, doblolar neler çekiyor neler.
Arkadaşın boş yapıyor, 3-4 bin devirde vites atabilirsin hiçbir şey olmaz fazla yakıt tüketiminden başka.
Sadece dikkat etmen gereken araç soğukken 2500 deviri yukarı geçirme, birde her çalıştırdığında ve stop ederken araç 10sn rolantide beklesin.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
O sorun eski aracım 1.6 tdi golf 6 aracımda vardı. Yol bilgisayarı 1800 devirde bile vites yükselt diodu, yükseltince motor yürümüyodu asla.
2500 devirde kurtarıcağını düşünüyorum senin aracın, habire 3 bin çevirmene gerek olmaması gerek.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Turbo dizel zaten fazla sakin kullanımı sevmez, kurum biriktirir. DPF varsa DPF'yi doldurur. Korkmayın o kadar da, ona o turboyu koyarken bu tür kullanımları hesaba katıyorlar.
-
Aracınızın max tork değerini ve max beygir değerlerinin hangi devirde verdiğini öğrenin(sarı siteden aynı model aracınızı bulun teknik detay kısmında yazar)
Vites atacağınız zaman max tork devrine denk gelecek şekilde atın(misal sallama değerlerle veriyorum 1800 de max tork varsa sen 2500 de vites atıp 1800 devir civarına denk getirmeye ayarla kendini), agresif sürüş yapacağınız zaman ya da hızlanırken max beygir devrini geçmeyin yeterlidir. İyi sürüşler.
Bu arada bi not ekleyeyim, yol durumuna bağlı olarak max beygir devrini geçmeyecek şekilde hızlanırken devir çevirmek, düşük devirdeyken gazı köklemekten kat kat faydalıdır. motoru öldüren aslında bu. 1500 devirde hafif eğim çıkarken ya da hızını arttırırken gazı kökleyip motoru boğup titrete titrete gisersen yazık edersin motora.
Ekstra bir not daha ekliyorum düşük devir her zaman düşük yakıt demek değildir. Arabayı gereğinden düşük devirde kullanmak motoru gereksiz zorladığından yakıt sarfiyatını arttırır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 11 Eylül 2021; 8:56:23 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
İş makinaları,kamyonlar,traktörler hep dizel
Nasıl zorlamaya gelmez
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
7500 çeviren ben
-
quote:
Orijinalden alıntı: Rıza Baba52
O sorun eski aracım 1.6 tdi golf 6 aracımda vardı. Yol bilgisayarı 1800 devirde bile vites yükselt diodu, yükseltince motor yürümüyodu asla.
2500 devirde kurtarıcağını düşünüyorum senin aracın, habire 3 bin çevirmene gerek olmaması gerek.Çok haklısın hocam 2.5 bin devir tam Kurtarıyor. Ama hocam mesela 90-100 ile gidiyorum 5.viteste ve sollama yapmam gerekiyor , yürümüyor araç. (6 vites) bende 4.vitese çekiyorum araba kendine geliyor ama ondada bi 3.5-4 bin devir cevirmem gerekiyor ki ivme kazanayım. Acaba dedim sorun olur mu ama cevabı aldı sağolasın
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: facepunchS
Aracınızın max tork değerini ve max beygir değerlerinin hangi devirde verdiğini öğrenin(sarı siteden aynı model aracınızı bulun teknik detay kısmında yazar)
Vites atacağınız zaman max tork devrine denk gelecek şekilde atın(misal sallama değerlerle veriyorum 1800 de max tork varsa sen 2500 de vites atıp 1800 devir civarına denk getirmeye ayarla kendini), agresif sürüş yapacağınız zaman ya da hızlanırken max beygir devrini geçmeyin yeterlidir. İyi sürüşler.
Bu arada bi not ekleyeyim, yol durumuna bağlı olarak max beygir devrini geçmeyecek şekilde hızlanırken devir çevirmek, düşük devirdeyken gazı köklemekten kat kat faydalıdır. motoru öldüren aslında bu. 1500 devirde hafif eğim çıkarken ya da hızını arttırırken gazı kökleyip motoru boğup titrete titrete gisersen yazık edersin motora.
Ekstra bir not daha ekliyorum düşük devir her zaman düşük yakıt demek değildir. Arabayı gereğinden düşük devirde kullanmak motoru gereksiz zorladığından yakıt sarfiyatını arttırır.Teşekkür ederim! Bi ara az yaksın diye canını almıştım motorun.. farkettim ki daha çok zarar ediyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Cihat_,
Şirket arabalarının her gün neler çektiğini biliyor musun?
Arkadaşların otelinde aynı motoru kullanan Ford connect var araba 200 küsür binde arabayı kimin kullandığı belli değil, her gün bagaj dolu elemanlar dip gaz basa basa kullanıyor ve arabanın motoruna anahtar değmedi.
Aynı şekilde egealar, doblolar neler çekiyor neler.
Arkadaşın boş yapıyor, 3-4 bin devirde vites atabilirsin hiçbir şey olmaz fazla yakıt tüketiminden başka.
Sadece dikkat etmen gereken araç soğukken 2500 deviri yukarı geçirme, birde her çalıştırdığında ve stop ederken araç 10sn rolantide beklesin.Şirket arabaları büyülü oluyor hocam canını da alsan sağlam kalıyor şahsi arabalar çok narin sebebsizce
ya da benim araba çürük. Korkuyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: goodorevilTurbo dizel zaten fazla sakin kullanımı sevmez, kurum biriktirir. DPF varsa DPF'yi doldurur. Korkmayın o kadar da, ona o turboyu koyarken bu tür kullanımları hesaba katıyorlar.
Canımı sıkıyor insanlar ya. Herkesin bi fikri var siz olmasanız kafam karışık kalacaktı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bence dizel benzin fark etmez çalıştirir calistirmaz yüksek devir çevirmeyeceksin. Motor isindiktan sonra genel kullanımda 3 bini gecmemeye çalış. Uzun yollarda falan 3.5 falan yapabilirsin. Zaten arada yuksek devir çevirmek dizelde kurum atması için öneriliyor diye biliyorum. Motor sicakken kolay kolay bir şey olmuyor dizellere zaten. Dizeli bitiren soğuk çalışması. Hele bir de gaz verirsen veleddalin amin. Zaten bu yüzden de kısa mesafeli kullanımlarda dizel önerilmez, bunun motoru bitirdiği söylenir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
1750 devirden sonra tork max durumda 3 bin deviri 2500 ila 3000 devir aralığında vites atarsan yığılma bayılma asla olmaz. Üstelik motorun sıcaksa çevir devir gitsin. Arkadaşlarda söylemiş bende söyleyim durmaya yakın bir tık düşük devirde sakince ilerle yağ sıcaklığı düşsün ve durunca da 10 saniye felan turbo yağlaması için rölantide çalıştırmak iyi olacaktır.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Dizelde sıcakken 4000 devir çevirirsen sıkıntı olmaz ama 3000 devir üstü normal kullanımda çok gerekli değil gibi. 2300 devirde biraz gaza basınca zaten 3000e fırlıyor o devirde de zaten çoğu araba bayağı atik oluyor. 4000 devir vs. 0-100 denemesi 60-120 denemesi hariç pek çevirmeye gerek duymuyorum ben. Turbo dizel motor zaten 2300 devirden sonra roket gibi fırlıyor yokuş falan dinlemeden.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yol ne gerektiriyorsa, şanzıman ne istiyorsa o kadar devir cevirirsin. Bu işin yazılı kuralı yok 1800de at, 2000de at maksimum torkta at falan, bunu takip edemezsiniz yani.. Ayağınızda dinamometre yoksa, aracın istediği kadar, yolun elverdiği kadar devir çevirin... Eşiğe geldiğinizi hissettiginizde vitesi büyültün. Neden bizim ülkemizde bu konular bu kadar abartılıyor anlamıyorum. Aracınızın bakımını düzenli ve kaliteli malzemeler ile yaptığınız sürece, aracınızı bilinçli kullandığınız sürece hiçbir şey olmaz. Araçlarım hep dizeldi. Turbo egzoz cooler büyüttüğüm de oldu yazılım yapıp gezdiğim de. Stock bindigim de... Hiçbirinde devir kaçmış, aman ne yaktım, ekran ne gosterdi demedim (devir ve yakit icin konuşuyorum). Aracınızı tanıyorsaniz ne zaman üst vitesi isterse o zaman atarsiniz. Cok kafaya takmayın hocam.
İlk yorumda arkadas gerekli her şeyi söylemiş. Araci soğukken zorlamayacaksin, stop etmeden önce de kisa bir süre soğuyup yağlanmasına izin vereceksin. Yakıtı da kaliteli alıp arada bir de dpf tıkanmasın diye dip gaz yaparsan temiz sekilde binersiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lee-on! -- 11 Eylül 2021; 5:54:1 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Arkadaşınin beyni Yok fikri var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sahibi dizeli bağırtmazsa dizel sahibini bağırtır.
Sabah ilk marşta 1-2 dakika rölantide beklemesi iyi olur. Dizel motorların çoğunda bulunan hidrolik iticiler yağla dolar. Zincir varsa iyice yağlar.
Seyir halinde tork devrine ulaştığınızda gaz pedalının hassas tepki vermeye başlar. Teknik verileri bilmeyen biri o devrin altına düşmesin yeter.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tam aksidir.Dizel araba zorlanarak kullanılmalı.Lakin araçlar az yaksın diye yeni nesil şanzumanlarda vites aralığı düşürülmüştür.90 da 7. viteste gidiyor benim araçta.
Gerçi bundaki amaçta motorun yükünü şanzumana vermekten geçiyor.
Netice düz vitesse yüksek devirlerde değiştirmekte sakınca yok otomatikse zaten yapıcak fazlada bişey yok.
-
Aynen arkadaşının dedikleri doğru ama 2000 az 2500 tam kurtarır 3000 yokuşta olur
Amcam sanayi ustası aynı arabadan var dizel focus 2.5 sakin kullanır genelde
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
![](/static/forum/img/enbegenilen_icons/tumyanitlarigenislet.png)
İş makinaları,kamyonlar,traktörler hep dizel
Nasıl zorlamaya gelmez |
Yol ne gerektiriyorsa, şanzıman ne istiyorsa o kadar devir cevirirsin. Bu işin yazılı kuralı yok 1800de at, 2000de at maksimum torkta at falan, bunu takip edemezsiniz yani.. Ayağınızda dinamometre yoksa, aracın istediği kadar, yolun elverdiği kadar devir çevirin... Eşiğe geldiğinizi hissettiginizde vitesi büyültün. Neden bizim ülkemizde bu konular bu kadar abartılıyor anlamıyorum. Aracınızın bakımını düzenli ve kaliteli malzemeler ile yaptığınız sürece, aracınızı bilinçli kullandığınız sürece hiçbir şey olmaz. Araçlarım hep dizeldi. Turbo egzoz cooler büyüttüğüm de oldu yazılım yapıp gezdiğim de. Stock bindigim de... Hiçbirinde devir kaçmış, aman ne yaktım, ekran ne gosterdi demedim (devir ve yakit icin konuşuyorum). Aracınızı tanıyorsaniz ne zaman üst vitesi isterse o zaman atarsiniz. Cok kafaya takmayın hocam.
İlk yorumda arkadas gerekli her şeyi söylemiş. Araci soğukken zorlamayacaksin, stop etmeden önce de kisa bir süre soğuyup yağlanmasına izin vereceksin. Yakıtı da kaliteli alıp arada bir de dpf tıkanmasın diye dip gaz yaparsan temiz sekilde binersiniz. |
Şirket arabalarının her gün neler çektiğini biliyor musun?
Arkadaşların otelinde aynı motoru kullanan Ford connect var araba 200 küsür binde arabayı kimin kullandığı belli değil, her gün bagaj dolu elemanlar dip gaz basa basa kullanıyor ve arabanın motoruna anahtar değmedi. Aynı şekilde egealar, doblolar neler çekiyor neler. Arkadaşın boş yapıyor, 3-4 bin devirde vites atabilirsin hiçbir şey olmaz fazla yakıt tüketiminden başka. Sadece dikkat etmen gereken araç soğukken 2500 deviri yukarı geçirme, birde her çalıştırdığında ve stop ederken araç 10sn rolantide beklesin. |
Benzer içerikler
- bmc megastar neden tutulmuyor
- motul 10 40 yağ yorumları
- mercedes paket sıralaması
- audi a1 alınır mı
- araç kalorifer ısıtmıyor
- honda elektrikli suv
- superb fiyat listesi
- duster hibrit
- peugeot e-208 fiyat
- opel corsa 2024 özellikleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X