Şimdi Ara

DİZEL KARŞITI ARKADAŞLAR DİYELİMKİ ! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
0
Favori
3.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Genelde arabayı şehir içinde kullandığım için, düşük devirlerde bile zahmetsizce hızlanan ve insanı koltuğa yapıştıran torku yüksek Dizel'i tercih ederdim.
  • bmw kullandinmi hic dizel ?

    bak asağidaki bilgilere :

    Model Adı BMW 530i Sedan

    Performans

    Azami hız (km/s) 250

    Ağırlık (kg) DIN 1500

    0-100 km hızlanma (sn) 6,7
    --------------------------------------------------------
    Model Adı BMW 530d Sedan


    Performans

    Azami hız (km/s) 248

    Ağırlık (kg) DIN 1590

    0-100 km hızlanma (sn) 6,8

    DİZEL 90 KİLO DAHA AĞIR HALA GİTMEDİĞİNİ DÜSÜNÜYORMUSUN ????


    quote:

    Orjinalden alıntı: teknologg

    söyle bısey var aldıgım araca baglı tamamen gıdıp normal bır bınek oto alacaksam dizel tabıkı ama bazı ınsanlar var 2006 bmw 530d alıyo mesela kardesım bmwde dızel alınırmı mıllet o arabaya sahlanacak dıe bakıo belkı gene sahlanır ama o arabanın dızel motoru olupda takır takır otmesı hıc hos olmuyor bmw alacak parayı buluyosunda benzinemı paran yok




  • Gİder de adam 5.30 benzinli alır diyor o kadar parası olan adam...

    Hakikaten şimdi ben de 16 milyarlık araba var, 150 milyarlık araba olsa şimdinin 10 katı filan malvarlığım olur heralde o arabayı alıyorsam. E benzin de koymaz yani...

    5.30 yaklaşık 20 litre benzin tüketiyor. Bizim araç 10 litre tüketiyor desek, babam şimdiki kazandığının 2 katını kazansa o benzin hiç koymaz. E şimdkinin 2 katını kazansa babam gene 5.30 bi BMW almaz dünya para... Trilyoner değiliz yani... Ama o BMW 5.30 u alan adama o benzin parası ÇEREZ gelir ÇEREZ...

    Dizel le uğraşırmıyım ya pır pır pır...Hİç mantıklı değil bence...
  • çok yol yapıyorsan benzinli almak saçma olur

    dizel hem ucuz yakıt hemde az yakıyor ama hesaplar çok karışıyor eğer incelersen

    dizel araç pahalı ama yakıt ucuz benzinli araba çok yakıyor we benzin pahalı

    işte böyle bi çelişki çözmek zor

    benim tercihim her zman dizel özellikle yeni tip dizeller
  • Dizellerin soğuk havada, yağmurda, SELde avantajı/dezavantajı olmuyormu sizce?

    Tek avantajı ekonomi değil bence.
  • Ben herşey eşitlense dahi yinede tercihimi benzinli araçtan yana yapardım Dizeldeki tork bizimkileri rahatsız ediyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: msurucu

    Dizellerin soğuk havada, yağmurda, SELde avantajı/dezavantajı olmuyormu sizce?

    Tek avantajı ekonomi değil bence.



    Soğuk havada mazot donar
    -20 de mazot jelleşmeye başlar
  • EKONOMİ ÖN PLANDA OLDUĞU SÜRECE,
    BIRAKIN AYNI FİYATI, GÜNÜMÜZDE AYNI MODELİN DİZELİ BENZİNLİDEN 3-5 BİN YTL PAHALI OLMASINA RAĞMEN YİNE DE TERCİH EDİLİYORSA SORUNUN CEVABI ÇOK BASİT VE TEKTİR.
    TABİİ Kİ DİZEL.


    quote:

    Orjinalden alıntı: emremuslu

    arkadaşlar genelde dizel benzinli tercihi aradaki 3-5 milyarlık fiyat yüzünden yapılamıyor. ama ısrarla benzinliyi savunan arkadaşlar , diyelimki firmalar benzinli dizel oto fiyatlarını eşitledi. yani aynı sınıf aynı özelliklere sahip otoların dizel ve benzinli fiyatları aynı, yinede benzinliyi alırmıydınız? birde fiyatların eşit olduğunu düşünerek ikisinin artı ve eksilerini gerçekten samimi olarak yazarmısınız. bu bizim için anket gibi bir şey olacak ,bir akrabamızın kararını etkileyecek . tanıdık bir bayi aynı otonun dizelini hemen hemen benzinli fiyatına verecekte. ayrıca duyduğuma göre bazı firmalar ileride aradaki farkı iyice düşürmeyi düşünüyorlarmış.




  • Bir örnek, dizel Nissan Patrol iyi bir jeeptir tank gibi. Ancak ikide bir turbo arızası yapar, kışın çalıştırmak için az uğraşmazsınız. Dizel sesi önce hoş geliyor, belli bir dakikadan sonra yeter diyorsunuz, motor istop edince kafanız dinleniyor. Dizellerde arızaya daha çok rastlanıyor. Üstelik benzinli kadar da atak değiller. Dizel fiyatları da öyle pek ucuz değil.

    Benzinlinin keyfi bence ayrı.

    Umarım dizeller daha çok tercih edilir böylece benzinli fiyatları düşer. Üst sınıf benzinli bir araba almaya niyetli biri olarak benzinliyi daha ucuza kapatırım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tturke


    quote:

    Orjinalden alıntı: msurucu

    Dizellerin soğuk havada, yağmurda, SELde avantajı/dezavantajı olmuyormu sizce?

    Tek avantajı ekonomi değil bence.



    Soğuk havada mazot donar
    -20 de mazot jelleşmeye başlar


    Evet soğuk hava dezavantajı, yağmur çamur dinlememesi ise avantajı. Açıklama yapma ihtiyacı duymamıştım biliniyor diye.
    Diğer bir avantajı ise yüksek tork.

    TORK
    Tork döndürme kuvveti demektir. Motorların gücünün yanında torku da belirtilir, örneğin, 3800 dakika/ devirde 145 Nm gibi. Ne işe yarar? Basit olarak açıklamaya çalışırsak, bir otomobilin, daha doğrusu motorunun torku iyiyse kullanımı daha rahat olur çünkü motor daha geniş bir devir aralığında vites değiştirmeden kullanılabilir. Ya da acil durumlarda yine daha az vites değiştirme ihtiyacı hissedilir. En yüksek tork olarak belirtilen rakamın yanında bu rakamın elde edildiği devir de önemlidir. Motorlar daha çok düşük ve orta devirlerde kullanıldığı için özellikle şehir içinde, torkun düşük devirlerden itibaren yüksek olması çok kullanışlıdır. Böylece alt vitese geçmeden hareketi sürdürmek mümkün olur. Genel olarak motor hacmi yükseldikçe tork artar ama aynı motor hacmine sahip motorların torkları ve "tork eğrileri" farklı olabilmektedir. Bunun nedeni de motor tasarımındaki farklılıklardır. Silindirlerin çapı ve stroku, ateşleme zamanlaması ve diğer bazı niteliklerden oluşan genel olarak "teknoloji" diyebileceğimiz özelliklerdir bu farkı yaratan. Ayrıca herkesin bildiği gibi dizeller "torklu" motora sahiptir. Bunun anlamı düşük devirde yüksek tork sağlıyor olmasıdır. Benzinli motorlardan farklı olarak dizel motorlarının en yüksek torku 1800-2500 dakika/devirde elde edilir. Bu sayede çok devire gerek kalmadan motor "çeker". Diyelim ki bir benzinli motorla bir dizel aynı en yüksek torka sahip olsun, yine dizel motor daha avantajlıdır çünkü bu torku daha düşük devirde sağlıyor. Bunun pratik avantajı, örneğin bir yokuş çıkarken üçüncü viteste 2000 d/d'de iken dizel motorlu arabada gaza basarsınız ve araba hızlanabilir, benzinli motora sahip araba ise hızlanamaz ve büyük bir olasılıkla bir alt vitese geçmek zorunda kalır. Düşük devirlerde yüksek çekiş gücü sağladığı için dizel motorlar özellikle ticari araçlarda kullanılmaktadır. Motorun beygir gücü ile torku karıştırılmamalıdır. Bunlar farklı şeylerdir. Torkun anlamını somut olarak anlamak için şöyle bir örnek de verilebilir. Diyelim ki iki tane aynı beygir gücüne sahip araba var. Torkları ise farklı. Her iki arabayı arkaları birbirine doğru gelecek şekilde yanaştırıp bağladığınızda, iki araç birden hareket ettiğinde (halat çekme oyunu gibi) beygir güçleri aynı olmasına rağmen, torku yüksek olan diğerini çeker.




  • Bencede arabaların %70 i dizel olsun
    Vergisi artsın
    Benzinle eşitlensin
  • quote:

    Diyelim ki iki tane aynı beygir gücüne sahip araba var. Torkları ise farklı. Her iki arabayı arkaları birbirine doğru gelecek şekilde yanaştırıp bağladığınızda, iki araç birden hareket ettiğinde (halat çekme oyunu gibi) beygir güçleri aynı olmasına rağmen, torku yüksek olan


    Bunu aynı hp deki dizel ve benzinli için düşünürsek ne olur?

    Şimdi dizel en yüksek torkunu 2000-2500 devirde veriyo ve ondan sonra tork da ciddi bir düşüş yaşanıyor diye biliyorum.

    Benzinli ise 4000-6800 arasında (kabaca) max torkunu veriyor.

    Nasıl bir karşılaşma olur? :)
  • Dizelde 2000 devirlerde, benzinlide de 5000 devirlerde basarsın, dizel kazanır
  • İşte öyle olursa birşey ifade etmez ki
    Tam gaz yapacaksın.

    Dizel 2000 devirde kaç saniye kalabilecek?1 saniye sonra 3000 devire gelecek ve tork düşecek ama bu seferde benzinli tork üretmeye başlayacak ve tork eğrisi daha uzun ve düzgün olduğu için 7000 devire kadar pek değişiklik olmadan ilerleyecek.

    Bana böyle olurmuş gibi geliyor

    Benzinlinin üstün olduğunu ifade etmiyorum.Cidden ne olur merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tturke -- 20 Ekim 2006; 16:54:29 >
  • nasıl birşey ifade etmez
    aynı güçteki dizel ve benzinli aracın hangisi diğerini çekebilir değil mi soru?
    benzinli istediği kadar gaz versin, dişli oranları aynı ise, dizel 2000-2500 devirlerde(yani maksimum torku hangi devirde veriyorsa) iken benzinli k.çını yırtsa dizeli çekemez
    ayrıca ayak senin ayağın, ne kadar gaz verirsen o kadar devir göreceksin, 2000 devirlerde aracı sürmek daha torklu iken neden daha fazla gaz vermeyi düşünüyorsun daha fazla gaz vermezsen de 3000lere çıkmaz devir




  • çok gereksiz bi kıyas, o zaman aynı torktaki dizelle benzinliyi karşılaştırın bakalım nolcak, veya aynı hacimde ikiside turbolu veya ikiside turbosuz...

    Bu gün araç alsam bütçeye göre benzinli Clio, Civic veya Broadway alırdım...
  • bazı arkadaşlar benzinlinin zevki başka demiş, 6000-7000 rpm yi görmek bi başka oluyo demiş. biz de 8 sene benzinli kullandık. tamam, belki araba 6000- 7000 rpm yi görebilecek ama ben o devri göremedikten sonra ne işe yarar ekonomi, ekonomi diye arabada bi kere olsun 5000 deviri bile göremedim. kaldı ki dizelin max. devri 5000 veya 6000 olmuş benim için ne farkedecek! bi de benzinli-dizel fiyatı eşit olacaksa ekonomi için tabiki DİZEL!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORGZ

    fortcuyum ezelde gonlum gecmez dizelden
    gunumuzun sartlari ogrenci oldugum icin
    elimdede alabilicek imkan varken dizel almaya itti
    7000rpm de redline gormuo belki ama
    abartmayın 3000 kadarda dusuk degil hicbir dizel
    5000 e vurabilio
    egzostta aynı sesi verio
    hava filtreside aynı sesi verio
    fazla abartmaya gerek yok ''to be'' egzost sistemi ile aracimdan F355 in sesine yakin bir ses bile alabilirim.
    buna yorum yapacak olanlar lutfen ''to be'' egzost sistemi ile ilgili
    internetteki küpürlere baksınlar.
    Ama benzinli gibi bir 0-100 ivmelenmesi 2.000cc dizel ve altindaki hacimlerde
    gorulemiyor
    Fakat uzun Strokları sayesinde uzun yolda benzinli araclari gecebiliyorlar
    Long Shift sanzimana sahip cogu dizel
    Hatta focusum 7ileri 1geri vites ile 8 vitese sahip
    biraz kamyonumsu bir sistem
    Dizellerin motor sesi oldukça kotu
    Benzinlilerinki çok güzel
    kullanım zevki olarakta benzinli araçlar her zaman daha iyi
    Bakım sorunları çıkarabilio dizeller, benzinli araçlar çok daha az problem çıkartıyor

    Sen 2000cc dizelden F355 sesi al, ben 4.7 V8 ile Boeing 747 sesi alacağım. Sallamanında bu kadarı, sen o dizelden o sesi alıyorsan benim caddedeki tüm binaları yıkmam lazım.




  • dizel motorları çok abartmışsınız. dizel motorların ekonomik olmalarından başka hiçbir özelliği yoktur. hiç bir dizel araç benzinli araçla baş edemez. eğer öyle olsaydı formula 1, wrc, nascar gibi organizasyonlarda dizel motorlu araçlar kullanılırdı.
  • dizel tercih ederdim ama 1.6 ve tdci olcak çünkü normal dizellerde turbo olmadığından torkları düşük ve tatmin etmio özellikle dizel focusIIde 240nm tork var ve ara hızlanmaları çok güzel cvt şanzımanlısını kullandım ve çok hoşuma gitmişti devir ekonomi devri dizel tercih edilmelidir artıkk
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.