Şimdi Ara

DİZEL KARŞITI ARKADAŞLAR DİYELİMKİ ! (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
0
Favori
3.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • benzine verilen para servete bakmaksızın her şartta adama dokunurt bence insana. dizel ekononikliği su götürmez bir gerçektir. düşük hacimli motorlarda ayrıca vergidende avantajı var. ses falan hikaye artık yeni nesil araçlar cidden güçlü dizel motorlara ve iyi ses yalıtımlarına sahip bence.
  • yani 8,5 yıl değil 6 yılda çıkaracağım fazladan verdiğim 5 milyarı
    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    senin 185kr yaktiğin yolda dizel 90kr yakar yanlis hesap
    benzinli arac jazz bile sehir icinde 7.5lt yakiyor oda eder 200 ki onun 7.5 yaktiği yerde ben 4.5 yakarim oda 100 yapar boyle hesapla istersen

    quote:

    Orjinalden alıntı: FIRST BULLET

    bende kendi fikrimi söyleyeyim 50 milyon liralık benzin ile benim aracım şehir içinde 260-270 km yapıyor buda km de 185bin eder senin aracın 125bin yakıyor 60bin fark var arasında böyle bir fark için takırtı tukurtu dinleyemem benim aracımla dizeli arasında 5 milyar fark var benim bu 5 milyarı karşılamak için yaklaşık 85 bin km yapmam , senede 10bin km yapsam 8,5 yıl bu aracı kullanmam lazım. bunun yerine aradaki 5 milyarı çıtır çıtır yemeyi tercih ederim ve ettim saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: hamestah

    Arkadaşım sen de benim gibi her gün 80 km yapıyorsan(okula gidiyorum..) Benzin kol gibi girer ama ben de ne var mercedes benz 190d km de 125 bin yakıyo benzinli olsa sen düsün bakalım .....
    Az geziosan benzin Çok geziosan dizel....








  • bak sole anlatiyim istersen alirken 3.000 fazla verdim

    10.000 km deyim ve 1.300 mazot harcamisim

    izmir trafiğinde benim kullaniminda (sogukta kisa mesafe kullanim ) 10 lt yakar oda 2.700 gibi birsey yapar

    simdiden 1.400 kar var 20.000 de verdiğim 3000 amorti olmuş olacak anlatabildimmi ?


    quote:

    Orjinalden alıntı: FIRST BULLET

    yani 8,5 yıl değil 6 yılda çıkaracağım fazladan verdiğim 5 milyarı
    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    senin 185kr yaktiğin yolda dizel 90kr yakar yanlis hesap
    benzinli arac jazz bile sehir icinde 7.5lt yakiyor oda eder 200 ki onun 7.5 yaktiği yerde ben 4.5 yakarim oda 100 yapar boyle hesapla istersen

    quote:

    Orjinalden alıntı: FIRST BULLET

    bende kendi fikrimi söyleyeyim 50 milyon liralık benzin ile benim aracım şehir içinde 260-270 km yapıyor buda km de 185bin eder senin aracın 125bin yakıyor 60bin fark var arasında böyle bir fark için takırtı tukurtu dinleyemem benim aracımla dizeli arasında 5 milyar fark var benim bu 5 milyarı karşılamak için yaklaşık 85 bin km yapmam , senede 10bin km yapsam 8,5 yıl bu aracı kullanmam lazım. bunun yerine aradaki 5 milyarı çıtır çıtır yemeyi tercih ederim ve ettim saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: hamestah

    Arkadaşım sen de benim gibi her gün 80 km yapıyorsan(okula gidiyorum..) Benzin kol gibi girer ama ben de ne var mercedes benz 190d km de 125 bin yakıyo benzinli olsa sen düsün bakalım .....
    Az geziosan benzin Çok geziosan dizel....










  • ya arkadaşlar artık dizel benzinli kavgası yapıcağımıza biraz daha bakış açısını değiştirsek. güzel fikirlerimizi yurdumuzun demiryollarını nasıl yaygınlaştırız gibi konulara yöneltsek ve herşeyiyle kıyasladığımız özendiğimiz avrupa gibi biraz daha toplu taşımaya yönelsek.. aracın tek masrafı yakıtı değilki. bakımı var her trafiğe çıktığınızda yüksek kaza riski var. daha var da var.
  • metrolari biz yapacak değiliz herhalde yada otobus sayisini arttiracak kisi ?? izmirdeyim ihale iptal ola ola herhalde 2010 da halledilecek metro. Bitse zaten arabamla işe gitmem hicte sevmem sıkısık trafikte 1 saate yakin yol gitmeyi....
    izmire zaten civi bile cakilmiyor artik pristina gitti gideli allah rahmet eylesin cok sey yapmisti izmir icin... neyse girmeyeyim daha fazla o konulara

    quote:

    Orjinalden alıntı: ohreyn

    ya arkadaşlar artık dizel benzinli kavgası yapıcağımıza biraz daha bakış açısını değiştirsek. güzel fikirlerimizi yurdumuzun demiryollarını nasıl yaygınlaştırız gibi konulara yöneltsek ve herşeyiyle kıyasladığımız özendiğimiz avrupa gibi biraz daha toplu taşımaya yönelsek.. aracın tek masrafı yakıtı değilki. bakımı var her trafiğe çıktığınızda yüksek kaza riski var. daha var da var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyhunberber -- 5 Aralık 2006; 9:19:40 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ohreyn

    ya arkadaşlar artık dizel benzinli kavgası yapıcağımıza biraz daha bakış açısını değiştirsek. güzel fikirlerimizi yurdumuzun demiryollarını nasıl yaygınlaştırız gibi konulara yöneltsek ve herşeyiyle kıyasladığımız özendiğimiz avrupa gibi biraz daha toplu taşımaya yönelsek.. aracın tek masrafı yakıtı değilki. bakımı var her trafiğe çıktığınızda yüksek kaza riski var. daha var da var.

    Hiç olurmu öyle şey geçmişte M.A.N. kamyonmu yoksa FORD kamyonmu geyiğiyle günlerimizi,yıllarımızı geçirmiş bunları satanlara da tonlarca para kazandırmıştık, demiryollarımıza ise çivi bile çakmamış hatta konuşulmasını dahi ayıp saymıştık. Pekii sonra ne oldu yani bugün durum ne; izah edeyim demiryolları çağdışı kaldı, ülkedeki toplam kamyon sayısı 700 bine vardı. Varmasına vardı da 500 bini fazlaymış ama olsun önemli değil bu küçük bir ayrıntı sadece..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otuuuz5 -- 6 Aralık 2006; 2:37:46 >




  • Farzedelim ülkedeki herkesin aracı dizel oldu, tüm taşıt parkı yenilendi,yılda 10 bin km değil de 20 bin km yapar hale geldik(parasal olarak),gelmesine geldikde yollarda da tekerlek dönmez hale geldi ve istesek de hareket edemiyoruz. Bırakın yılda 20 bin km yi 5 bin km yapabildiğimizde sanki 50 bin km yapmışcasına yoruluyor, daha fazla vakit ve enerji harcıyor hale gelmişsek bile yinede uygar koşullarda seyahat edebileceğimiz bir toplu taşıma talebi çıkmayacakmı bizlerden? Zannederim ki çıkmayacak! Ha pardon unutmadan söyliyeyim benim aracım hepinizinkinden daha az yakıyor bu arada. Ama ben artık işe giderken vapuru kullanıyorum daha doğrusu kullanmak zorundayım yoksa işe az yakan aracımla gidebilmek için şafakta gidip, gece 11'lerde eve dönmem gerekiyor. Hafta sonları ise evimden dışarı çıkmıyorum aman bir iş, bir akraba ziyareti çıkmasın diye de dua ediyorum. Olsun aracım az yakıyor ya yeter bana, hatta hiç yakmıyor da diyebilirim; Çünki artık evin önünde sabit duruyor..........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otuuuz5 -- 6 Aralık 2006; 2:57:05 >




  • ya konuyu saptırmak istememiştim ben. sadece fikir söyledim arkadaşlar kusura bakmayın elbetteki araç kullanmak birazda zevk işi ve kişiye göre değişir. isteyen istadiğini tercih edebilir. ama mesela ceyhunberber gibi arkadaşlar metroyla gidebilse işine daha güzel olmazmı demek istedim sadece. hem trafik rahatlar kazalar azalır.hemde acil durumlarda itfaiye ambulans falan da daha rahat eder mesela.
    ps: ceyhunberber arkadaş alınma sakın bir iğneleme değil sadece örnek olarak kullandım ismini. sürç-ü lisan için affola...
  • q7.ecdi.5xd vs.vs.. alanlar neden pinti olsun ,
    birinci sayfada bırı yazmıss,
    Peki sorarım sıze Tasarruf yapmanın nesı kotu??
    Bosu bosuna, beklerken daha az harcanan yakıtın nesı kotu??
    ıllakı bı arabaya 100-200 mılyar verebılen bırı ,
    yolda bekledıgı sure icinde bosuna yakıt mı harcamalı daha az harcamak varken??

    Devir tasarruf devri olmus , ınce hesap devri olmus 3kurusun hesabını yaparak yasar olmusuz,, bunu sadece asgarı maasla gecınenlerın mı dusundugunu sanıyorsunuzz.. Para kolay kazanılmıyor, bir insan o pahalı dıye nıtelenen arabalaarı almak ıcın zaten kısa olan omurden 25-50 yıl verıyor ... ustune bırde 1depo>> >(150)x4kezx12ay=6600 (duz hsap = 60lt x 3ytl'den x ayda 4dpo ki bu yolla yılda sadece 7200km(+-) cıkmakta sizbunu x4,5le carpın ) bu denklemle cıkan benzın parasını hesap edın nerdeyse 2cı el ıyı bır araba fıyatına gelecek .., peki bu durumda o aracı alan ınce hesap yapmasında da ne yapsın? ki e400dizel sınıfında rakipsiz, 0-60, 6sn gibi birseydi zaten 730+ksur hayvanıı bir torkla ne ısler yapabılecegını fısıldıyor...

    Birde gozlerden kacan noktayı belırmek ısterım yıne yukarda denılmıs dızelın dusuk devırde verdıgı torku/gucu benzınlı olanda zaten yuksek devırde verıyor ... Ama amac yuksek devır cevırmemek zaten!!!
    Dusuk devırle yavas yavas TUTUNDUGUN YERI KAYDIRMADAN GECMEK, eger benzınlı olsay ıdı senın aynı yerı gecmek ıcın yuksek devır cevirip, tekerlegın zaten zor olarak tutundugu yerde pati yaparak yada baska sekılde o noktayı kacırmasını saglardı kı bogle bır durumda tek sansın oldugu yerde kesın basarısızlıkla sonuclanırdı ,bunun ıcın askerı araclar diseL vs..

    2 tane arazı aracım olsun bunlar , Bir kayalıkta (cok abartmayın tabi) gitmeye hazırlanırken dusunun yavas yavas gıderek cıkabılecegınızı dusunuyorsunuz , ama arada gaza gelıp hızlı gecım dedınızz , tekerleklerın tutundugu yerlerın alanı dusuk oldugundan buraları kacırma ıhtımalınızz ve bunun sonucu tutunulan yerlerin bir daha aynı sekılde gecıse musaade etmemesını olusturmanızzla sonuclanacaktır..
    Bu durumda Dızel motorların hayatı onemını tekrar dusunurdunuzz.. bkz=(unimoq)


    Alcak olsam dizel alırdım,trafıkte ınanılmaz rahat.. (tabi gonul ıster s65 abd'dekı fıyatlarla )
    debrajı bırak yuru gıtsın!
    eger pahalı bırseyse zaten sesı cıkmaz.
    eee cebede bıraz yarıyor, tork hıssı zaten anlatılmaz, yasanır cınsten!
    daha ne olsun!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: msurucu

    2000 motor dizel ile daha fazla tork elde edersin,
    2000cc 170 hp 350 Nm
    ama güç daha düşük


    Şartları eşitleyelim: Belki ekstrem bir örnek olacak ama;

    Mitsubishi Lancer Evo IX
    2.0 lt, turbo motor
    280 PS@6800 d/d
    355 Nm@3500 d/d

    Demek istediğim Dizel motorlara turbo takviyesi yapılmadığı zaman bir şey ifade etmiyorlar, güçleri çok düşük. Kamyon, otobüs veya kamyonet kullanmadığım için de zayıf beygir gücünün yanındaki torkun da bana bir getirisi yok.

    Dizellerin en büyük avantajı tüketimleri, bu tartışılmaz bir gerçek. Gerçekten çok ekonomikler.
    İş için araç alınacaksa ve çok km yapılacaksa mutlaka dizel araç alınmalı, çünkü giderleri ne kadar kısabiliyorsanız o kadar kazanırsınız.

    Ama ben günlük hayatım için benzinli otomobili her zaman tercih ederim. Geçen hafta 530D kullandım, ama hiç keyif vermiyor. Otomobil güçlü, güzel hızlanıyor, ama zevk vermiyor. Motoru, torkun olduğu devir aralığında tutabilmek için otomatik şanzıman devamlı vites değiştiriyor.

    Benim tercihim benzinliden yana.




  • yanlis birsey soylemiyorsunki neden alinayim ayrica haklisin
    metro seceneğim olsa (hala bitecek diye beklioz) kesinlikle trafiği secmem ne arabamla ne otobusle gitmem işe.... arabanin sol ayağimi felc etmesi , otobuste insanlarla üst üste gitme , stress vs cekeceğime metroyu tercih ederim

    quote:

    Orjinalden alıntı: ohreyn

    ya konuyu saptırmak istememiştim ben. sadece fikir söyledim arkadaşlar kusura bakmayın elbetteki araç kullanmak birazda zevk işi ve kişiye göre değişir. isteyen istadiğini tercih edebilir. ama mesela ceyhunberber gibi arkadaşlar metroyla gidebilse işine daha güzel olmazmı demek istedim sadece. hem trafik rahatlar kazalar azalır.hemde acil durumlarda itfaiye ambulans falan da daha rahat eder mesela.
    ps: ceyhunberber arkadaş alınma sakın bir iğneleme değil sadece örnek olarak kullandım ismini. sürç-ü lisan için affola...




  • dizel araçları alanlar parası olanlar ve cok km yapanlar diğerleri ağzına almasın istediklerini yapabilirler.alabilirler ama dizel araç üretmek bi ayrıcalık hiç 40 yaşında benzinli kamyon varmı piyasada ama dizeller hala takırıyaaaaaaaaaa
  • hic bisey anlamadim:)

    quote:

    Orjinalden alıntı: slleey

    dizel araçları alanlar parası olanlar ve cok km yapanlar diğerleri ağzına almasın istediklerini yapabilirler.alabilirler ama dizel araç üretmek bi ayrıcalık hiç 40 yaşında benzinli kamyon varmı piyasada ama dizeller hala takırıyaaaaaaaaaa
  • benim bundan önceki arabam reno 11 flash tı ben küçük sayılabilecek bir şehirde yaşadığım için genelde şehir içi biniyorum. Sabah evden çıkıp çocuğu k.valideye bırakmam hanımı işe bırakıp kendi işime gitmem toplam 5-6 km içinde hal böyle olunca araba benzini tam anlamıyla içiyo birazda sürüş dinamiklerindende kaynaklansada şehir içinde ortalama 250 ytl falan yakıyordu. 2005 nisan sonunda dizel bir clio aldım. Sonuç olarak ŞU AN DİZEL ARAÇLARLA BENZİNLİ ARAÇLARIN FİYATI EŞİT YADA DİZEL ARAÇLAR 1000-2000 YTL PAHALI OLSA VE BENZİN İLE EURODİZELİN FİYATI AYNI OLSA GENEDE DİZEL ALIRIM ÇÜNKİ ŞEHİR İÇİ ACAYİP FARKEDİYO

    Bu aradaarkadaşlar dizelin alışının pahalı olduğuna benzinlinin ucuz olduğuna aldanmayın satarken aracınızı benzinli fiyatına satmıyorsunuz satarkende daha pahalı satıyorsunuz bunu unutmayın. Yılda kaç km yapıyorsanız yapın özellikle şehir içi için dizel daha karlı bence

    Saygılarımla




  • Bir ilk gerçekleşti ve Le Mans'da dizel motor kazandı !

    Le Mans 24 saat yarışında bir ilk gerçek oldu. Audi'nin dizel motorlu aracı Le Mans tarihinin yarış kazanan ilk dizel motoru oldu. Frank Biela, Emanuela Pirro ve Marco Werner'den oluşan Audi ekibi böylece 73 yıllık Le Mans tarihinde bir ilki gerçekleştirdi.

    19 Haziran 2006


    Buyrun buradan yakın!!!!
  • Dayanıklılıkta Diesel, Performansta Otto, 'Hava'da Wenkel...

    Alman bunlar Alman!

    .oO°Oo.
  • dizel araç öncelikle ekonomik olsun diye alınır.fazla performas beklemek yanlış olur ama günümüzün yeni nesil dizelleri benzinlilerle aynı performansı sunuyor.ben dizel araç kullanan biri olarak yakıt ekonomisi için aldım gayet memnunum.performans ve hız bekleyenler almasın
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.