Şimdi Ara

DİZEL KARŞITI ARKADAŞLAR DİYELİMKİ !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
0
Favori
3.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar genelde dizel benzinli tercihi aradaki 3-5 milyarlık fiyat yüzünden yapılamıyor. ama ısrarla benzinliyi savunan arkadaşlar , diyelimki firmalar benzinli dizel oto fiyatlarını eşitledi. yani aynı sınıf aynı özelliklere sahip otoların dizel ve benzinli fiyatları aynı, yinede benzinliyi alırmıydınız? birde fiyatların eşit olduğunu düşünerek ikisinin artı ve eksilerini gerçekten samimi olarak yazarmısınız. bu bizim için anket gibi bir şey olacak ,bir akrabamızın kararını etkileyecek . tanıdık bir bayi aynı otonun dizelini hemen hemen benzinli fiyatına verecekte. ayrıca duyduğuma göre bazı firmalar ileride aradaki farkı iyice düşürmeyi düşünüyorlarmış.



  • bu konu defalarca işlendi.
    dizelin avantajları en başta yüksek tork ve ekonomi
    bunun dışındakiler öyle fazlada abartılacak ayrıntılar değil
    ama ekonomikliğide olmazsaydı eğer kim ister yüksek torku bir düşün??? (ticari araç hariç)
  • Tercihim yinede benzinli olurdu.

    5 yıl garanti ve sınırsız km gibi bir kampanya yaparlarsa düşünebilirim.
  • Yinede benzinli alırdım.. Senede 7.000 KM yapan birinin dizel le ne işi var?
  • doğrusu ben benzinliyi tercih ederdimki şuanda benzinli kullanıyorum sebebi ise

    dizel araçlarla gazlamak hiç zevkli olmuyor tabi orta sınıf araçlarla (yüksek hacimlileri saymıyorum onlar fena gidiyo )

    kısa vites oranları tahrik etmeyen motor ve eksoz sesi benim dizel seçmememde ilk etken az gezerim benzinli kullanırım mantığı yani :)

    bi 4.000rpm de vites atmak var bide 7.000rpm de sebring susturuculu bi makine ile gazlamak var


    birde şunu eklemek lazım ben hobi amaçlı kullanıyorum sadece ulaşım için tabikide dizel

    günümüz şartlarında beniznle baş etmesi çok zor..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    bu konu defalarca işlendi.
    dizelin avantajları en başta yüksek tork ve ekonomi
    bunun dışındakiler öyle fazlada abartılacak ayrıntılar değil
    ama ekonomikliğide olmazsaydı eğer kim ister yüksek torku bir düşün??? (ticari araç hariç)

    Bence yüksek tork da avantaj sayılmaz.Bu yüksek torklu dizellerin turbosu yok mu?Adil değil benzinliye tak turboyu o zaman eşit şartlar olsun.

    Dizelin tek avantajı ekonomidir bana göre.Ama o avantaj çook büyük bir artıdır günümüzde.
  • ewt tork avantajı turbodan geliyor ki benzinli aşırı besleme bir makineyi kullanmadan zekvli daha ne olabilir


    colt 1.5 turbo kullanan varmı bilemiyorum felaket bir makine :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onursumer -- 19 Ekim 2006; 17:42:23 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Dizel ucuz olmasa kimse yüzüne bile bakmaz, yüzüne bile tükürmez diyebiliriz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Dizel ucuz olmasa kimse yüzüne bile bakmaz, yüzüne bile tükürmez diyebiliriz



    aynen katılıyorum

    işin ucunda ekonomi olduğu için günlük çok yol yapanların bu işten para kazananların çok işine geliyor yoksa hiçbir avantajını goremiyorum ...
  • Kim ne derse desin dizel araç benzinlideki zevki veremiyor,istediği kadar turbosu olsun... Benzinlideki sessizlik hemen kavrama dizelde olmuyor.
  • bende benzinli seçerdim hem yılda en fazla 10.000 km yapıorum hemde sesi hoşuma gitmio he bide benzinli arabalara göre biraz daha narinler o yüzden benzinli
  • Ben dizel araçtandan da çok alıyorum çünkü düşük devirde bile olsa seri kullanma olanağı sağlıyor,tamam benzinlide 6000 devir görmenin zevki apayrı ama insan herzaman motor sesi duymak veya vites küçültmek istemiyor.
  • BEN DE SENİN GİBİ DÜŞÜNÜYORUM AMA YİNE DE DİZELİN SESİNE KATLANILMAZ..ŞAHSİ GÖRÜŞÜM TABİ..
    quote:

    Orjinalden alıntı: tturke

    Tercihim yinede benzinli olurdu.

    5 yıl garanti ve sınırsız km gibi bir kampanya yaparlarsa düşünebilirim.
  • fortcuyum ezelde gonlum gecmez dizelden
    gunumuzun sartlari ogrenci oldugum icin
    elimdede alabilicek imkan varken dizel almaya itti
    7000rpm de redline gormuo belki ama
    abartmayın 3000 kadarda dusuk degil hicbir dizel
    5000 e vurabilio
    egzostta aynı sesi verio
    hava filtreside aynı sesi verio
    fazla abartmaya gerek yok ''to be'' egzost sistemi ile aracimdan F355 in sesine yakin bir ses bile alabilirim.
    buna yorum yapacak olanlar lutfen ''to be'' egzost sistemi ile ilgili
    internetteki küpürlere baksınlar.
    Ama benzinli gibi bir 0-100 ivmelenmesi 2.000cc dizel ve altindaki hacimlerde
    gorulemiyor
    Fakat uzun Strokları sayesinde uzun yolda benzinli araclari gecebiliyorlar
    Long Shift sanzimana sahip cogu dizel
    Hatta focusum 7ileri 1geri vites ile 8 vitese sahip
    biraz kamyonumsu bir sistem
    Dizellerin motor sesi oldukça kotu
    Benzinlilerinki çok güzel
    kullanım zevki olarakta benzinli araçlar her zaman daha iyi
    Bakım sorunları çıkarabilio dizeller, benzinli araçlar çok daha az problem çıkartıyor




  • zaten yakında 12 ileri 2 geri vitesli dizel otomobillerde üretilir scania kamyonlar gibi boyuna vites değiştir dur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi @levent@ -- 20 Ekim 2006; 10:46:25 >
  • benzinli tabiiki.. dizel kullanıyorum bazen ne o ya 4000 rpm hemen vites at daha fazla devir göreme ne bileyim alışmışım 7000 rpmlere yardıra yardıra tırmanmaya garip geliyo dizel birde turbo benzinli bi araç olsa dizellere 1000 basarda benzin pahalı işte az km yapan insanlar için farketmiyor.
  • anladığım kadarıyla aradaki fiyat farkı mazeret değil, yani benzinli ve dizel oto (aynı sınıf) fiyatı aynı olsada benzinli tercih edilecek galiba. ilgniz için hepinize teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emremuslu

    anladığım kadarıyla aradaki fiyat farkı mazeret değil, yani benzinli ve dizel oto (aynı sınıf) fiyatı aynı olsada benzinli tercih edilecek galiba. ilgniz için hepinize teşekkürler.

    tabiki benzinli tercih edilecek
    cunki surus zevki cok iyi benzinlinin
  • avusturya'da satılan araçların yüzde 70'i dizelmiş.

    geçen yaz avusturya'ya gitme fırsatım olmuştu, hakikatten sokakta benzinli arabaya rastlamak 4 yapraklı yonca bulmak gibi bir şey :)
    türkiye'de satılan dizeller 1.4 -1.6 litre genelde 2.0 litrelikleri çok pahalı o yüzden küçük hacimliler satılıyor çoğunlukla. siz de bu yüzden benzinli tercih ediyorsunuz, 2.0 litrelik yeni nesil dizel bir arabayı kullanınca ne demek istediğimi anlarsınız,

    ben avusturya ve almanya otobanlarında ford focus c-max 2.0 dizel kullandım, 130 hp ve 330nm tork. almanya da zaten hız sınırı yok çoğu yerde, gaza bastığınız an 1400-1500kiloluk (+5 kişi) araba anında 200km'ye çıkıyor,hiç zorlanmıyor. ve o hızda bile inanılmaz az tüketiyor.
    sonuç olarak benim tercihim kesinlikle 2.0 litrelik bir dizel olacaktır.
  • söyle bısey var aldıgım araca baglı tamamen gıdıp normal bır bınek oto alacaksam dizel tabıkı ama bazı ınsanlar var 2006 bmw 530d alıyo mesela kardesım bmwde dızel alınırmı mıllet o arabaya sahlanacak dıe bakıo belkı gene sahlanır ama o arabanın dızel motoru olupda takır takır otmesı hıc hos olmuyor bmw alacak parayı buluyosunda benzinemı paran yok
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.