Şimdi Ara

DİZEL KARŞITI ARKADAŞLAR DİYELİMKİ ! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
0
Favori
3.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hızı niye abartıyon? ha 11 sn ha 8 sn derim, olur mu?

    isteyen yüksek torklu ve ekonomik bir araç alır, isteyen yüksek hızlı ve dayanıklı motorlu araç alır.

    biri torkta üstün diğeri hızda.

    isteyen istediği özelliği seçemeyecek mi?

    ben sadece özelliğini yazdım, herkes nem kaptı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: msurucu

    2000cc 170 hp 350 Nm dedim. Bu gerçek değer.
    Sen modifiyeden bahsediyorsun, supercharger diyorsun, ben kullanılan binilen araçlardan bahsediyorum.

    O zaman uçak yakıtı daha verimli, benzine 1000 basar mı diyeyim bende?
    Nasıl bir mantıktır bu yaw?

    Anlatamadım herhalde, dizellerde turbo var. Ancak sadece turbo uygulaması yapılabiliyor. Sen benzinliyi sadece turbo'ya göre ayarlıyorsun. Benzinlilerde sadece turbo alternatifi yok, supercharger, kompresör, blower gibi nimetler dizellerde yok.

    Onun için dediğim gibi benzinli her zaman daha verimlidir. Piyasadaki modellerde 10-20 nm tork oynayabilir ( dizelin avantajına ) fakat bu kaideyi bozmaz.

    Ayrıca 0-100 11 saniye ile 8 saniye arasında dağlar kadar fark vardır. Kaç araba var arasında...




  • bmw ler ayni hacimden ayni sürede hizlanmayi basariyorlar ama ona nediyeceksiniz

    330i 330d ikiside 6.7 sn 0-100km

  • benzinli en büyük, benzinli bir numara
    yahu benzinli de aynı ekonomi yok, aynı torku aynı paraya sağlayamaz, fazla tork sunan benzinli fazla benzin yakıyordur, ama daha az yakıp daha fazla tork sunan motor dizeldir.

    bunu neden inatlaşma mevzusu yapıyorsunuz?
    ben torku yüksek diye gidipte dizel almam, ama sonuç olarak torku yüksek değil mi? evet yüksek.
    e burda da sana göre güzel bana göre çirkin yorumundan daha faydalı birşey yapmak daha iyi olmaz mı?
    ben de benzinli araç istiyorum, çünkü 2.el araç alacağım ve dizelin motoru bakım ister. benzinli kadar dayanıklı değildir, hassastır diye.
    benzinlinin avantajı da daha dayanıklı olması, yakıttan dizel kadar çok etkilenmemesi ve yüksek devirlerde daha atak olması.

    superchargerla kompresorle işim olmadığı ve olmayacağı için ilgilenmedim, ilgilenmiyorum.
    eğer başkalarının işine yarıyorsa hangi araçlarda kullanıldığını, ne kadar fayda sağladığını, artılarını vede eksilerini anlatmanı isterim elbette.

    ama isteyenin nasıl istediği markayı seçme özgürlüğü varsa istediği yakıt türünü seçme özgürlüğü de olmalı.

    sana göre iyi olan başkasına göre kötü olabilir, veya tam tersi.

    verim=? büyük bir soru. verimden kasıt maliyet ise sana katılmam. ama tatmin ise o tartışılır işte.
    sevgiyle kal.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    bmw ler ayni hacimden ayni sürede hizlanmayi basariyorlar ama ona nediyeceksiniz

    330i 330d ikiside 6.7 sn 0-100km



    3000 cc atmosferik, 231 hp 300 nm tork.

    3000 cc turbo dizel 218 hp 410 nm tork.

    Şimdi +110 nm gibi bir fark olmasına rağmen ( 110 nm'den bir araba çıkar ) ikiside 6.7 saniye. Tork'un daha çok akselerasyona etki ettiğini biliyoruz, hatta bu araçlar aynı beygir değerine sahip olsalardı bile aradaki fark çok olmayacaktı.

    Peki 3000 cc atmosferik benzinli motora turbo takılırsa olacaklar biliniyormu acaba?

    3200 cc bir M3 motoruna takılan turbo ile da motorsports'un 700 hp güç aldığını hepimiz biliyoruz...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: msurucu

    benzinli en büyük, benzinli bir numara
    yahu benzinli de aynı ekonomi yok, aynı torku aynı paraya sağlayamaz, fazla tork sunan benzinli fazla benzin yakıyordur, ama daha az yakıp daha fazla tork sunan motor dizeldir.

    bunu neden inatlaşma mevzusu yapıyorsunuz?
    ben torku yüksek diye gidipte dizel almam, ama sonuç olarak torku yüksek değil mi? evet yüksek.
    e burda da sana göre güzel bana göre çirkin yorumundan daha faydalı birşey yapmak daha iyi olmaz mı?
    ben de benzinli araç istiyorum, çünkü 2.el araç alacağım ve dizelin motoru bakım ister. benzinli kadar dayanıklı değildir, hassastır diye.
    benzinlinin avantajı da daha dayanıklı olması, yakıttan dizel kadar çok etkilenmemesi ve yüksek devirlerde daha atak olması.

    superchargerla kompresorle işim olmadığı ve olmayacağı için ilgilenmedim, ilgilenmiyorum.
    eğer başkalarının işine yarıyorsa hangi araçlarda kullanıldığını, ne kadar fayda sağladığını, artılarını vede eksilerini anlatmanı isterim elbette.

    ama isteyenin nasıl istediği markayı seçme özgürlüğü varsa istediği yakıt türünü seçme özgürlüğü de olmalı.

    sana göre iyi olan başkasına göre kötü olabilir, veya tam tersi.

    verim=? büyük bir soru. verimden kasıt maliyet ise sana katılmam. ama tatmin ise o tartışılır işte.
    sevgiyle kal.

    Ben konuyu sadece performans olarak ele alıyorum. Piyasadaki çoğu kişide yanlış bir kanı var "Dizelin torku yüksektir" , ama bu genel anlamda yanlış.

    Ekonomi olarak ele alırsak tabiki dizel çok daha karlı çıkar. Sonuçta yakıtı yakmayıp patlatan bir sistem, yakıt tasarrufu konusunda benzinli motorlar %30, dizel motorlar ise %45 verim verirler.

    Tabi bu sadece yakıt tüketimini etkiler. Yani tasarruf. Performans olarak bir katkısı olmaz, sonuçta yakıt patlatıldığı için verimli olabilir ancak dizel motorlar devirli olmaz. Turbo dizel'de dahil. Sonuçta beygir gücü=tork*aracın deviri




  • işte bu önemli, tasarruf dizelde fazla. yani verimi yüksek olan dizel. o sebeple turbosu olan dizel bile normal benzinliden az yakıyor. başabaş performans veriyor ama az yakıyor. turbosu olan benzinli daha çok performans verse de daha da fazla yakıyor.

    o sebeple para hiç önemli olmasa benzinli daha iş görür.

    ama para hiç önemli olmasaydı sıvı oksijen de yakardık bence

    sürüş zevki ve hız için (yüksek devirdeki ataklıktan bahsediyorum hız derken, yani hızlı gitme zevki, saatte kaç km yaptığın değil) benzinli alan da olur cebini düşünüp yüksek torku sevip dizel alan da olur.

    buna bir itirazımız var mı? yoksa sorun yok zaten.




  • valla performans arabamda vardi (astra gsi 150hp) dizel arabam su anda var...
    bence 109 hp lik 240nm torklu (overboostla 260nm torklu) dizel focusum 150hp lik astramdan cok cok daha iyi gidiyor 0-70 km arasi...
    kullanmadan sallamak cok doğal...
    haa iş uzuna bindimi 150+ da benzinli kopuyor orasi ayri ama ben 150 yapmiyorum gsi i pert ettim bir dahada yapmam...
    eğer ilerde spor bir araba alirsam kesinlikle spor bir dizel cikar ozamana ve onu alirim...
    dizelin torku beni mest ediyor...
    şu aralar özellikle bmw nin 2.0 lik dizellerine bayiliyorum hem 163hp veriyor hemde torkuda cabassi
    yakinda spor arabalara 200hp lik +150 torklu dizller cikarsa şaşirmayin...
  • keşke başlık benzin ve mazotun litre fiyatları eşit olsaydı ve hangisini tercih ederdiniz olsaydı..(yani maverick74 e katılıyorum)


    dizel araçlardaki sesini çekemediğimden ve aracı sürekli zorlayarak performans istediğimden benzinli tercih ederim
  • TSMC

    peki turbolu m3 250 ile giderken sen nekadar yakio 330d 250 ile giderken nekadar yakiyor bilyormusun ???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    TSMC

    peki turbolu m3 250 ile giderken sen nekadar yakio 330d 250 ile giderken nekadar yakiyor bilyormusun ???






    Biliyorum 60 litre/100 km gibi bir değeri var M3'ün, fakat 340 Km/s hıza kadar yolu var...Dizel olan 250...

    Yani arada dağlar kadar fark oluyor. Diyorum sadece performans olarak ele alıyorum.

    Kaldıki 150 hp 200 nm torklu astra ile, 109 hp ama 260 nm olan bir turbo dizel karşılaştırılıyor. Tabiki turbo dizel olan daha performanslı. Ara hızlanmalar zaten tork ile ilgilidir. Arabaların şanzıman oranları ve ağırlıklarını hesaba katmıyorum tabiki. Ancak o kadarda fark olmaz, yüksek süratlerde Astra kesinlikle sollar.

    Fakat 2.0 Vectra motoruna turbo uygulandığında 220 hp elde etmişlerdi, videoları youtube'de var, nasıl bir canavar olduğunu anlatmama gerek yok.

    Sizler için, yani senede 20.000 km üstü yapıyorsanız tabiki turbo dizel en mantıklısı. Fakat bir spor arabada asla turbo dizel almam, dizelin d sini sokmam. Performansın yanında modifiye edilebilirlik, spor ses ve devirlenmede çok önemlidir.

    Asla 3.30 d almazdım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TSMC -- 24 Ekim 2006; 12:38:42 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: miraz.miraz

    çok yol yapıyorsan benzinli almak saçma olur

    dizel hem ucuz yakıt hemde az yakıyor ama hesaplar çok karışıyor eğer incelersen

    dizel araç pahalı ama yakıt ucuz benzinli araba çok yakıyor we benzin pahalı

    işte böyle bi çelişki çözmek zor

    benim tercihim her zman dizel özellikle yeni tip dizeller


    Aynen katılıyorum...!
  • benim tercihim dizel olurdu en çk sevdiğim özelliklerinden biride dizel bir araçla gazı köklediğinizde sizi koltuga yapıştırıyo herkez koltuga yapışıyo tabi bunu aynı öz. başka bir araçta yapamıyorsunuz tek eksisi ise çk masraflı olması
  • haklisin yazdiklarina katiliyorum bencede 20.000 civari yapmayan icin gereksiz.... ama dizelde performans acisindan yenilikler gelmeye devam edecek bence talep arttikca...


    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC


    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    TSMC

    peki turbolu m3 250 ile giderken sen nekadar yakio 330d 250 ile giderken nekadar yakiyor bilyormusun ???






    Biliyorum 60 litre/100 km gibi bir değeri var M3'ün, fakat 340 Km/s hıza kadar yolu var...Dizel olan 250...

    Yani arada dağlar kadar fark oluyor. Diyorum sadece performans olarak ele alıyorum.

    Kaldıki 150 hp 200 nm torklu astra ile, 150 hp ama 260 nm olan bir turbo dizel karşılaştırılıyor. Tabiki turbo dizel olan daha performanslı.

    Fakat 2.0 Vectra motoruna turbo uygulandığında 220 hp elde etmişlerdi, videoları youtube'de var, nasıl bir canavar olduğunu anlatmama gerek yok.

    Sizler için, yani senede 20.000 km üstü yapıyorsanız tabiki turbo dizel en mantıklısı. Fakat bir spor arabada asla turbo dizel almam, dizelin d sini sokmam. Performansın yanında modifiye edilebilirlik, spor ses ve devirlenmede çok önemlidir.

    Asla 3.30 d almazdım...





  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC


    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORGZ

    fortcuyum ezelde gonlum gecmez dizelden
    gunumuzun sartlari ogrenci oldugum icin
    elimdede alabilicek imkan varken dizel almaya itti
    7000rpm de redline gormuo belki ama
    abartmayın 3000 kadarda dusuk degil hicbir dizel
    5000 e vurabilio
    egzostta aynı sesi verio
    hava filtreside aynı sesi verio
    fazla abartmaya gerek yok ''to be'' egzost sistemi ile aracimdan F355 in sesine yakin bir ses bile alabilirim.
    buna yorum yapacak olanlar lutfen ''to be'' egzost sistemi ile ilgili
    internetteki küpürlere baksınlar.
    Ama benzinli gibi bir 0-100 ivmelenmesi 2.000cc dizel ve altindaki hacimlerde
    gorulemiyor
    Fakat uzun Strokları sayesinde uzun yolda benzinli araclari gecebiliyorlar
    Long Shift sanzimana sahip cogu dizel
    Hatta focusum 7ileri 1geri vites ile 8 vitese sahip
    biraz kamyonumsu bir sistem
    Dizellerin motor sesi oldukça kotu
    Benzinlilerinki çok güzel
    kullanım zevki olarakta benzinli araçlar her zaman daha iyi
    Bakım sorunları çıkarabilio dizeller, benzinli araçlar çok daha az problem çıkartıyor

    Sen 2000cc dizelden F355 sesi al, ben 4.7 V8 ile Boeing 747 sesi alacağım. Sallamanında bu kadarı, sen o dizelden o sesi alıyorsan benim caddedeki tüm binaları yıkmam lazım.

    sendeki arac bende olucakti ahh ahhh




  • Ben kimseyi aşağılamak küçümsemek istemiyorum niye yapıyım bayram günü yav.

    Ama akıl var mantık var. F355 gücünü 9000 d/dk'da üreten bir motor, o sesi alabilmek için neler yapmışlar.

    Şimdi 5000 devir çeviren bir dizel ile o sesi almak imkansız. Çünkü zorla 6000'e çıkarttınız feci bir boğurtu ve turbo sesi etrafı saracaktır. Genede o F355 sesi alınamaz.

    Kaldıki zaten dizeller benim tahminimce daha fazla teknoloji olarak gelişemeyecekler. Yapılabilecek çoğu şey denendi çünkü, güç olarak belli bir yıla kadar artacaklar, oda turbo basınçlarının artırılması ile olacak. Yeni bir teknoloji geleceğini zannetmiyorum. İleride zaten biyodizel iyice yaygınlaşacak.

    Benim bir akrabam bile biyodizel fabrikası açtı, ayrıca otobüsleride var, bulunduğu bölgede bir sürü otobüs firmasının bu biodizeli kullandığını söyledi...

    Yani biodizele doğru yaklaşıyoruz fakat gelecekteki araba üretiminin %100 hayali bu değil.

    Elektrik gücü ve hidrojen. Bunlar başarılı olursa akaryakıta ihtiyacımız olmayacak. Yakıtımız güneş ve su olacak...




  • ben de bu tork olayının bu forum genelinde aşırı abartıldığını düşünüyorum, tamam yokuşta araba hiç kesilmiyor, vites küçültmek bile gerekmiyor ama başka bir esprisi yok. önemli olan arabanın gücüdür, kaç beygir olduğudur. herşey eşit olsa kesinlikle benzinli alırdım..
  • BEN KESİNLİKLE DİZELİ TERCİH EDERDİM. DOBLO 1,9 JTD KULLANIYORUM VE O KADAR MEMNUNUMKİ KESİNLİKLE ELİMDEN ÇIKARTMAYI DÜŞÜNMÜYORUM. ARAÇ ŞU ANDA 170.000 KM.DE OLMASINA RAĞMEN TIKIR TIKIR ÇALIŞIYOR.
  • bana spor bi araba dizel olmamalıymış gibi geliyo
  • arkadaşlar benzin zammınız hayırlı uğurlu olsun ben dizel kullanıyorum siz devlete benden çok vergi veriyorsunuz benden çok yaktığınız için petrol devlerine benden çok para veriyosunuz siz iyi birer vatandaşsınız.

    amerika gibi bi benzin devi bile yavaş yavaş dizele geçiyo biz hala türkiye gibi benzinde dünyaya bağımlı bi ülkede benzinmi dizelmi diye tartışıyoruz. bence herkez hibrit ve bor yakıtlı arabaların çıkması için dua etsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi viper001 -- 1 Aralık 2006; 9:51:04 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.