Şimdi Ara

DİZEL KARŞITI ARKADAŞLAR DİYELİMKİ ! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
0
Favori
3.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: djoz

    çok gereksiz bi kıyas, o zaman aynı torktaki dizelle benzinliyi karşılaştırın bakalım nolcak, veya aynı hacimde ikiside turbolu veya ikiside turbosuz...

    Bu gün araç alsam bütçeye göre benzinli Clio, Civic veya Broadway alırdım...


    Tork'un ne olduğunu açıklayan bir kıyas. Dizel motorun aynı güce daha fazla tork ürettiğini anlatıyor. Eşit tork üreten dizel ile benzinlide kıyaslama olsaydı 2side birbirini çekemezdi
    Ve aynı torku üreten dizel, benzinliden çok az yakıta aynı işi yapmış olacaktı
    Ayrıca bu başlığa uygun bir açıklama olur diye internetten yapıştırdığım bir yazı. Herkes avantajını dezavantajını yazıyor işte. Bende yazdım, ne var bunda?

    (Bundan sonrakiler sana değil, yanlış anlama sakın.)

    Dizel manyağı filan değilim, ama benzin manyağı da değilim

    İsteyen benzinli alsın isteyen dizel.
    Ben benzinli araç düşünüyorum, ama dizelin artısı olan noktaları da kabul ediyorum. Yok turbosuymuş yok torkuymuş yok sesiymiş değil benim baktığım.
    Sürüş konforu olsun, seri olsun vede ekonomik olsun yeter.
    En iyisi elektrikli olanı galiba




  • zaman gosterecek hangisi avantajli burda simdiden yazmak boş....
  • quote:

    Eşit tork üreten dizel ile benzinlide kıyaslama olsaydı 2side birbirini çekemezdi

    emin misin? Hp tek başına herşey olmayabilir ama torkta tek başına herşey değildir, zaten bu tür ayrıntıları hesaba katsaydınız kıyasların saçma olduğunu kabul ederdiniz...
  • ya ben artık bu konuda birseyde yazmak istemiyorum ama okudukça yazma ihtiyacıhissettim.

    herkesin bildigi uzere dizel tercihindeki uzlkemizdeki en onemli sebep ekonomi....

    bu gayet dogru bir kanı eger benim gibi yılda 35000km ye yakı yol yapıyosanız dizel alırsınız 10000-15000km yapıyosanız benzinli alırsınız...aracların arasındaki farkı anca telafi ediyo cunku...

    şimdi gelelim işin bide yanlış bilinen tarafına ilk olarak bi arkadas dizeller turbolu benzinliler ise atmosferik deimş tak benzinliye turboyu al aynı torku demiş... bu yanlıs bi kanıdır benzinliye turbo taksanız bile dizelden daha iyi bi tork elde edemezsiniz bunun baslıca nedeni ise motorların farklı işleyen mekanizmalar olmasıdır.simdi bunun detayına girmeden benzinlide yanma odasına yakıtın hava ile belirli oranda karıstırlıp puskurtulerek yakıldıgını dizellerde ise yuksek basıncta yanma odasına doldurulmus havanın uzerine yakıt puskurtulerek patlatıldıgını soyleyerek gececegim dikkat edin patlama dedim yanma degil iste asıl tork avantajı bu yuksek sıkıstırma ve patlamadan kaynaklanmakta...

    gelelim ikinci yanlıs kanıya bi arkadasta 2000cc ye kadar olan dizellerin benzinli gibiperformanslı olmadıgını yazmıs ozaman bmw nun sayfasına girip yeni 3.20i ile 3.20d nin kıyaslamasını yapmasını oneririm ona baska bi yorumum yok...

    sese gelince yeni dizeller oldukça sessiz ozellikle seyirhalinde ses nerdeyse yok.ama rolantide ve ozellikle soguk çalıstırmada ses var ama aslında bu seste db. olarak benzinliyle cok farklı degil tek fark dizeldeki sesin vuruntulu bir sekilde olmasında oturu kulagı tırmalaması...

    gelelim bi baska yanlıs goruse....dogru dizellerin band aralıgı oldukça dar ve bi benzinlinin keyfini devir kapatma anlamında alamazsınız belki o kadar sportif bi seste cıkarmaya bilir standart haliyle..... ama isteyen bi arkadasında dedigi gibi cıkartır... ama bu zevk sadece uzun sure gelen sportif bir sesten ibarettir.cunku guclu bir dizeldeki koltuga yapıstırma hissinibenzinlisinde bulamazsınız(orn:2002 5.30i ve 5.30d) ozellikle ilk kalkıstan ziyade belirli bir hızdan sonraki ara hızlanmalarda dizel farkı belli olur...

    yani dizel dediginiz aslında okadar kotu bi motor degildir...

    ama tum bunlara rahmen az yol yapan biri olsaydım yinede benzinli alırdırdım... tum yukardakilere rahmen buda su goturmez bir gercektir.

    gerci cok param olsa buyuk motorlu bi dizeli benzinliye tercih edebilirim (3000cc ve ustu)ama bu ekonomik sartlarda durum bu....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: djoz

    quote:

    Eşit tork üreten dizel ile benzinlide kıyaslama olsaydı 2side birbirini çekemezdi

    emin misin? Hp tek başına herşey olmayabilir ama torkta tek başına herşey değildir, zaten bu tür ayrıntıları hesaba katsaydınız kıyasların saçma olduğunu kabul ederdiniz...


    eminim kardeş, neden taktın bu konuya anlamadım?
    tork'u tekerleği döndürme kuvveti olarak algılayabilirsin. döndürme kuvveti eşitse araçlar brbirini çekemezler.

    kıyas "benim arabam senin arabanı döver" şeklinde değil. ama sanırım sen halen olaya o şekilde bakıyorsun. bu kıyas torku anlatmak içindi ve dizelin avantajlarından biri.

    büyütülecek birşey değil.




  • anlamadigim bide su var!! okuldan bi arkadas 28,5 milyar vererek 206HDI aldi!!
    adamin tek yaptigi gunde 30 km yol yaoarak okula gidip gelmek

    bu enayilikden baska bise deil!! gunde en az 150 km yol yapacaksan dizel iiidri!!
  • açikcasi ben de dizel kullanmadan önce benzinli severdim...
    nedeni ise yüksek devir ve o zamanlar ki dizellerin 75hp fln olmasiydi... (C200 dizeller 75hp idi 1 eski kasalari)
    ilk arabam astra gsi idi 94 model araç 150hp lik olanlarindandi (94 e kadar 150hp sonraki gsi lar 136hp lik klasik vectra motoru vardi 2.0)...
    1 sene önce ford focus 2 tdci (dizel) aldik ve aşşiri derecede hoşumaya gitmeye başladi dizeller bu arabayi surunce...
    kendi aramizda drag bile yaptim aracimla
    herkes şaşiriyordu bizim arkadaş cevresindeki...
    dizelle nassi kapişa biliosun olm diolardi ver bide ben deniim diyorlardi (ben arabami vermem kimseye )...

    ben 2 side ayni para olsada arada 5milyar lik fark olsada dizel alirim...
    bende performans seven birisi olarak 7000dd hatta ecusu ile oynanmiş bi aletle 8250dd cevirmek isterim elbette (arkadaşta var toyota corrolla t-sport normal hali 192 hp)
    ama size su kadarini söyleyeyim...
    1.6 araçlarda (normal modlama fln yapilmamiş komp fln yok) 5000-6000d kapatiyorsunuzya dizelde 3000dd kapatin cok daha heyecanli oluyor cunku torkuyla oynamak acaip zevkli...
    arabayi ilk aldiğimda gayet beyefendi gibi kullanirken bi ara az bi devirli kalkiyim dedim...
    3000dd e getirdim ve birden debriyajdan ayağimi cektim az daha kalpten gidecektim cunku böyle bişi beklemiyordum bi anda firladi ve ben koltuğa yapiştim işte beni mest etti...
    0-70km arasi dizelle oynamak acaip zevkli oluyor...
    zaten yuksek suratte hangi araç olursa olsun oynamak tehlikelidir...
    beni astra gsi in performansindan cok daha mutlu ediyor 0-70 arasindaki suratlerde...

    ama bence en buyuk -si...
    benzinli bir arabaya kış lastiği alin kişin yola cikin rahat rahat gidersiniz karda buzda yavas yavas...
    ama dizel araçta böyle olmuyor...
    1.si araba torktan dolayi hemen patiye asiliyor yarim debriyajda bile patiye kaçiyor sonra ön kaya kaya az bi hiz aldimi inanin 1 ust vitese atinca gene patiye kaliyor ve önu gene salliyor bu acaip derecede tehlikeli bir sey...
    bunu en gellemek için ust vitese atinca gazi tamamen birakacaksiniz ve sonra debriyaji araba motor frenine gelince hafif gazla dwm ediceksiniz...
    yoksa normal sekilde olunca hemen patiye asiliyor...
    haa bu gercektende acaip kötu bir durum cunku ilk bilmediğim zamanlarda araba S cizerek gidiyordu ve inanin anca pati atiyor bazen yokuşta fln hiç şansiniz yok geriye kayiyor araç pati atarken...

    buda bence en buyuk kötuluğu




  • benzin
  • Arkadaşlar dizel verdigi sürüş keyfini benzinli araç vermiyo.

    Ford Connect
    Ford Fiesta
    Ford Mondeo
  • şu soruyu şöyle soralım istersen... dizelle benzinin fiyatını eşitleseler yani ikiside aynı fiyata olsa dizelleri kim alırdı acaba
    quote:

    Orjinalden alıntı: emremuslu

    arkadaşlar genelde dizel benzinli tercihi aradaki 3-5 milyarlık fiyat yüzünden yapılamıyor. ama ısrarla benzinliyi savunan arkadaşlar , diyelimki firmalar benzinli dizel oto fiyatlarını eşitledi. yani aynı sınıf aynı özelliklere sahip otoların dizel ve benzinli fiyatları aynı, yinede benzinliyi alırmıydınız? birde fiyatların eşit olduğunu düşünerek ikisinin artı ve eksilerini gerçekten samimi olarak yazarmısınız. bu bizim için anket gibi bir şey olacak ,bir akrabamızın kararını etkileyecek . tanıdık bir bayi aynı otonun dizelini hemen hemen benzinli fiyatına verecekte. ayrıca duyduğuma göre bazı firmalar ileride aradaki farkı iyice düşürmeyi düşünüyorlarmış.




  • quote:


    şimdi gelelim işin bide yanlış bilinen tarafına ilk olarak bi arkadas dizeller turbolu benzinliler ise atmosferik deimş tak benzinliye turboyu al aynı torku demiş... bu yanlıs bi kanıdır benzinliye turbo taksanız bile dizelden daha iyi bi tork elde edemezsiniz bunun baslıca nedeni ise motorların farklı işleyen mekanizmalar olmasıdır.simdi bunun detayına girmeden benzinlide yanma odasına yakıtın hava ile belirli oranda karıstırlıp puskurtulerek yakıldıgını dizellerde ise yuksek basıncta yanma odasına doldurulmus havanın uzerine yakıt puskurtulerek patlatıldıgını soyleyerek gececegim dikkat edin patlama dedim yanma degil iste asıl tork avantajı bu yuksek sıkıstırma ve patlamadan kaynaklanmakta...


    Hayır, dizel yüksek sıkıştırma oranına sahipsede benzinli motordada buji vardır. 2000 Cc bir turbo dizel'den 265 hp 343 nm tork alınfda görelim.




  • 2000 motor dizel ile daha fazla tork elde edersin,
    2000cc 170 hp 350 Nm
    ama güç daha düşük
  • quote:

    Orjinalden alıntı: msurucu

    2000 motor dizel ile daha fazla tork elde edersin,
    2000cc 170 hp 350 Nm
    ama güç daha düşük


    Saçmalama birader, şu forumda dizeli övmek için 40 takla atıyorsunuz.

    Aynı basınçta turbomu kullanıyorlar? Bu çok önemli. Sonuç olarak benzinli bir motordan her zaman daha fazlası elde edilebilir.

    Özellikle supercharger uygulaması ile, dizellerde bu varmı?

     DİZEL KARŞITI ARKADAŞLAR DİYELİMKİ !




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC


    quote:

    Orjinalden alıntı: msurucu

    2000 motor dizel ile daha fazla tork elde edersin,
    2000cc 170 hp 350 Nm
    ama güç daha düşük


    Saçmalama birader, şu forumda dizeli övmek için 40 takla atıyorsunuz.

    Aynı basınçta turbomu kullanıyorlar? Bu çok önemli. Sonuç olarak benzinli bir motordan her zaman daha fazlası elde edilebilir.

    Özellikle supercharger uygulaması ile, dizellerde bu varmı?




    kardeş, neyi saçma buldun?
    verdiğim değerleri mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: msurucu

    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC


    quote:

    Orjinalden alıntı: msurucu

    2000 motor dizel ile daha fazla tork elde edersin,
    2000cc 170 hp 350 Nm
    ama güç daha düşük


    Saçmalama birader, şu forumda dizeli övmek için 40 takla atıyorsunuz.

    Aynı basınçta turbomu kullanıyorlar? Bu çok önemli. Sonuç olarak benzinli bir motordan her zaman daha fazlası elde edilebilir.

    Özellikle supercharger uygulaması ile, dizellerde bu varmı?




    kardeş, neyi saçma buldun?
    verdiğim değerleri mi?

    Evet...

    Diyorusnki dizel motor ile daha çok tork alırım.

    Bende diyorumki blower ve supercharger gibi bir nimet dizelde varmı? +500 hp güç ve bir o kadarda tork kazandıran bir sistem...

    Boşuna dizeli savunmayın, dizel yakıt verimliliğinde iyidir o kadar.




  • 2000cc 170 hp 350 Nm dedim. Bu gerçek değer.
    Sen modifiyeden bahsediyorsun, supercharger diyorsun, ben kullanılan binilen araçlardan bahsediyorum.

    O zaman uçak yakıtı daha verimli, benzine 1000 basar mı diyeyim bende?
    Nasıl bir mantıktır bu yaw?
  • Yine benzinli Yine benzinli alirim.

    Diesel isterse benzinli ile ayni performansi versin Yine benzinli alirdim Onun surus Keyfi motorun homurtusu kim ne derse desin baska ! Evinden isine isinden evine giden az yaksin diyen 120 km hizi gecmeyen biri icin diesel ideal. Baska turlu hic bir kesime de hitap etmiyor.

    Ayrica Q7 TDI S320 CDI 7.30D ALanlar icinde Pinti yorumunu yapmak kacinilmazdir
  • bende araç alsam benzinli alırım, daha önce de demiştim zaten.

    ama dizelin torkunun şuanki satılan arabalarda daha iyi olduğu ve kalkışlarda ve yük taşımada daha avantajlı olduğu açık.
    benzinli sürat, dizel ise verim için ideal.
    ama istedikten sonra dizel de sürat yapar, benzinlide güzel kalkış yapar, o da biraz kullanıma bağlı, gaza köklemeye bağlı sanırım.

    diyelim ki araba imalatçısı olsam, traktör imal etsem dizel motor, yarış arabası imal etsem benzinli motor kullanırdım, tersini kullanan olur mu bilmem?
  • Tork u neden bu kadar büyütüyorsunuz anlamıyorum.

    Tamam dizel in yüksek tork u var.Ama nerde işe yarıyor.
    Dizel benzinli ile sadece rampada baş edebilir.
    Benzinli vites küçültür gene bişey farketmez

    Son hız olarak,0-100 hangi dizel benzinli ile baş edebilecek?

    1600cc turbo sınıfından örnek verelim.

    FORD -------> 1.6L Duratorq TDCi 109hp / 240nm --> 0-100 10,9sn --> 188
    OPEL OPC ---> 1.6L Turbo ECOTEC 180hp / 230nm ---> 0-100 8.2sn --->222

    Eşit şartlar 1.600cc



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tturke -- 22 Ekim 2006; 13:24:05 >
  • TOrk nedir ya BEn bastımmı gaza arabanın atılmasını isterim torku napıyım yükmü çekcem spor arabamla Dizelin tek avantajı ekonomi başka hiçç bişisi yok eksileri çok ekonomik olduğu içinde herkes bu eksileri görmezden gelio yapılan ekonomide zaten servis bakımlarından değişen parçalardan ve verdiğin 3-5 milyar farktan çok çok daha az oluyo dizel alıp 2 sene kullanıp değiştireceksen tammen zarar oluo 5 sene kullanırsan belki verdiğin fark ile ekonomi birbirini dengeler
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.