Şimdi Ara

Dizel motor'da EGR iptal edenlerin tecrübesi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
0
Favori
55.049
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TahaKaradeniz

    Hocam merhaba, bilmediğimiden soruyorum ukalalık olarak algılamayın.


    1.EGR düşük devirlerde çalışıyor ve yüksek devirlerde devreye girmiyorsa aracın daha yüksek devir çevirdiği dolayısıyla yanma odasının daha sıcak olduğu durumlarda aracın zarar görmesi gerekmez mi?


    2.EGR ve Dpf iptali sonrası sonuçta egzoz gazı sıcaklığına daha az maruz kalacak araç. Bunun hiç mi faydası yok ?


    Emisyon meselesini katmadan bilgi alışverişi amaçlı...

    1- Bu her araçta geçerlidir sadece egr ve dpfye veya dizele has değil. Yüksek devir çeviren her araç daha fazla ısınır yanma odası daha fazla ısınır bu motorun doğasında var. Yüksek devir çeviriyor diyede hemen arabaya bişey olmaz sonuçta bugün 90 model bi atmosferik araçla bile her gün gazlaya gazlaya gitseniz contalarını, antifrizli suyunu, soğutma hortumlarının ve yağ değişimini erkene alıp değişim yaptığınızda bişey olmaz. Turbolu araçtada turbonun bakımını yaptırınca gene bişey olmaz.

    Yüksek devirlerde egrnin devreye girmemesinin sebebi zaten yakılan yakıt baya işe dönüşüyor ve yanma daha fazla oluyor bu yüzden düşük devirde emisyonlar fazladır yüksek devirlerde ise emisyonlar daha azdır çünkü yakıt yandıktan sonra egzoz gazı düşük devirlere göre daha azdır. Mesela düşük devirde kullanmayın arada bi basın diyoruz dizel araçlarda çünkü düşük hızlarda kurum daha fazla olur. Yüksek devirlerde ısı ve enjektör zamanlaması fazla olacağı için yakıt daha iyi yanar emisyonlarda düşer. Bu yüzden trafikte, tümseklerde, kırmızı ışıklardan kalkışlarda kısacası araba ilk devirlenme yaşadığında emisyonlar daha fazla oluyor ya hani :) ingiltere emisyonlar düşsün diye mesela tüm tümsekleri kaldırma kararı almıştı diye hatırlıyorum. Tümsek demek yavaşlamak ve tekrar gaza basmak demek

    2-egr ve dpf iptali sonrası egzoz gazına daha az maruz kalması söz konusu değil çünkü dpf en büyük egzoz gazı filtreleyicidir ve siz egzoz gazı çıktığı sıcaklıkta ne kadar filtresiz ve direk geçirirseniz o kadar maruz kalır. Dpfsi ve egrsi iptal olan araçların egzozları daha sıcaktır. Zaten egr Egzoz gazının %10-15 civarını emme manifolduna basıyor hepsini değil sanılanın aksine. Dpf ve egr iptali olan araçlar kara duman atar mesela benim aracımda öyle. Egzozu temizliyorum 1 hafta sonra kromaj kapkara kurumla kaplanıyor.

    Dpf ve egr iptalinin bir diğer kötü yanı ise turbolu araçlarda "backpressure" denen bi basınç var. Bu basınç meydana gelmeyip motor yanma odasında ve sıcaklıklarda stres yapıyor

    Kısacası dpf ve egr iptali iyi değil. Egrleri temiz dpfsi temiz araç daha iyi çeker bunu egzozcu bi tanıdığıma giden her araç müşterisinin "araba sıfır gibi oldu bu kadarmı çekişi artar" dediklerini biliyorum.

    Bende çıkma dpf alıp 2 egrmi ve emme manifoldumu temizleteceğim inşallah.

    Egr dpf iptal yazılımına zaten hiç bulaşmamak lazım motorla oynamak demek bu. Bütün lambda sensörleri basınç sensörleri ve diğer turbo elementleri bu dpf ve egrye göre yapılmış sonuçta. Yazılımla dpf ve egr satırını silseniz bile motordaki mekanik parçalar buna göre yapılmış.

    Mühendisin var bi bildiği bu parçalar gereksiz değil kısaca. Çünkü çoğunda "backpressure" denen basınç var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 25 Haziran 2021; 18:49:39 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim de egr bozuldu temizlettim düzelmedi. İptal ettirip ekonomik yola gideceksin ama çevreye daha çok zarar vereceksin dediler bende yenisiyle değiştirdim.Bana göre doğa yerine para tercih etmek günahtır. Zaten mecburiyetten dizel kullanıyoruz bide egr yi iptal edip iyice rezillik çıkarmayalım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    1- Bu her araçta geçerlidir sadece egr ve dpfye veya dizele has değil. Yüksek devir çeviren her araç daha fazla ısınır yanma odası daha fazla ısınır bu motorun doğasında var. Yüksek devir çeviriyor diyede hemen arabaya bişey olmaz sonuçta bugün 90 model bi atmosferik araçla bile her gün gazlaya gazlaya gitseniz contalarını, antifrizli suyunu, soğutma hortumlarının ve yağ değişimini erkene alıp değişim yaptığınızda bişey olmaz. Turbolu araçtada turbonun bakımını yaptırınca gene bişey olmaz.

    Yüksek devirlerde egrnin devreye girmemesinin sebebi zaten yakılan yakıt baya işe dönüşüyor ve yanma daha fazla oluyor bu yüzden düşük devirde emisyonlar fazladır yüksek devirlerde ise emisyonlar daha azdır çünkü yakıt yandıktan sonra egzoz gazı düşük devirlere göre daha azdır. Mesela düşük devirde kullanmayın arada bi basın diyoruz dizel araçlarda çünkü düşük hızlarda kurum daha fazla olur. Yüksek devirlerde ısı ve enjektör zamanlaması fazla olacağı için yakıt daha iyi yanar emisyonlarda düşer. Bu yüzden trafikte, tümseklerde, kırmızı ışıklardan kalkışlarda kısacası araba ilk devirlenme yaşadığında emisyonlar daha fazla oluyor ya hani :) ingiltere emisyonlar düşsün diye mesela tüm tümsekleri kaldırma kararı almıştı diye hatırlıyorum. Tümsek demek yavaşlamak ve tekrar gaza basmak demek

    2-egr ve dpf iptali sonrası egzoz gazına daha az maruz kalması söz konusu değil çünkü dpf en büyük egzoz gazı filtreleyicidir ve siz egzoz gazı çıktığı sıcaklıkta ne kadar filtresiz ve direk geçirirseniz o kadar maruz kalır. Dpfsi ve egrsi iptal olan araçların egzozları daha sıcaktır. Zaten egr Egzoz gazının %10-15 civarını emme manifolduna basıyor hepsini değil sanılanın aksine. Dpf ve egr iptali olan araçlar kara duman atar mesela benim aracımda öyle. Egzozu temizliyorum 1 hafta sonra kromaj kapkara kurumla kaplanıyor.

    Dpf ve egr iptalinin bir diğer kötü yanı ise turbolu araçlarda "backpressure" denen bi basınç var. Bu basınç meydana gelmeyip motor yanma odasında ve sıcaklıklarda stres yapıyor

    Kısacası dpf ve egr iptali iyi değil. Egrleri temiz dpfsi temiz araç daha iyi çeker bunu egzozcu bi tanıdığıma giden her araç müşterisinin "araba sıfır gibi oldu bu kadarmı çekişi artar" dediklerini biliyorum.

    Bende çıkma dpf alıp 2 egrmi ve emme manifoldumu temizleteceğim inşallah.

    Egr dpf iptal yazılımına zaten hiç bulaşmamak lazım motorla oynamak demek bu. Bütün lambda sensörleri basınç sensörleri ve diğer turbo elementleri bu dpf ve egrye göre yapılmış sonuçta. Yazılımla dpf ve egr satırını silseniz bile motordaki mekanik parçalar buna göre yapılmış.

    Mühendisin var bi bildiği bu parçalar gereksiz değil kısaca. Çünkü çoğunda "backpressure" denen basınç var

    Alıntıları Göster

    Bence yanılıyorsunuz benim bildiğim yazılımda egr satırı falan silinmiyor zaten böyle bişey mümkün değil. Aynı aracın yada aynı motoru kullanan başka bir aracın egr siz versiyonunun yazılımı atılıyor araca. Her ülke Euro standartlarını uygulamıyor firmalarda yazılımı egr Li egr siz olarak yapıyorlar.

    Ama bence yine de orijinal sisteme dokunmamak, bozulan parçayı iptal etmek yerine değiştirmek gerekiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Klise Adam

    Benim de egr bozuldu temizlettim düzelmedi. İptal ettirip ekonomik yola gideceksin ama çevreye daha çok zarar vereceksin dediler bende yenisiyle değiştirdim.Bana göre doğa yerine para tercih etmek günahtır. Zaten mecburiyetten dizel kullanıyoruz bide egr yi iptal edip iyice rezillik çıkarmayalım.

    Temizletildiği halde düzelmiyorsa evet egr değişmesi gerekir. İşte temizlendiği halde düzelmeyecek kıvama getirmemek lazım zamanında müdaheleyle temizletmek lazım.

    Benim araç audi 2.0 tdi egr ye 2700 lira diyor servis. Daha alt kademe olan araçlarda daha ucuzdur buda kullanıcı için daha iyi

    Doğrusunu yapmışsınız. Egr çünkü motorun çabuk ısınmasında, yakıt tüketimi düşürmekte ve yanma odasını serin çalıştırmaktadır.

    Şanslısınız bende mesela 2 tane egr var. Masraf otomatikman 2x oluyor bende

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Klise Adam

    Bence yanılıyorsunuz benim bildiğim yazılımda egr satırı falan silinmiyor zaten böyle bişey mümkün değil. Aynı aracın yada aynı motoru kullanan başka bir aracın egr siz versiyonunun yazılımı atılıyor araca. Her ülke Euro standartlarını uygulamıyor firmalarda yazılımı egr Li egr siz olarak yapıyorlar.

    Ama bence yine de orijinal sisteme dokunmamak, bozulan parçayı iptal etmek yerine değiştirmek gerekiyor.



    Alıntıları Göster
    Hayır yanılıyorsunuz. Egrsiz başka bir aracın yazılımı atılamaz bu komple motorun çalışma yapısını değiştirir. Ayrıca beyin kabul etmez bunu yazılımcılardan biliyorum. Başka bir aracın yazılımını atmaya çalışınca obd kabul etmiyor.

    Mesela 2.0 tdi aracın egrsiz hangi motoru var ? Hangisinin yazılımını atıcak :) egrsiz 2.0 tdi olmadığı için böyle düşünün.

    2.0 dizelin 2004 de geldiğini falan düşünürsek benim aracım 190 beygir mesela. E o yıllarda egrsiz ve 190 beygirlik motor yok ki.

    Satırı siliyolar. Satırı silincede araba hata vermiyor.

    Ama orjinaline dokunmamakta ısrarcıyım. Ben çok sabırsızım şahsen bi işe girsem 2-3 asgari ücretimi direk çıkma dpf alıp egr temizliği emma manifoldu temizliği ve işçiliğe vericem.

    Malzemeyi ben getirirsem 3.000 lira işçilik yazdılar. Malzemeyi eğer onlar kendisi doldurursa dpf yerine, 7.000 lira yazdılar. Doldurma yerine ben direk parçanın orjinalini alma taraftarı olduğum için

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Temizletildiği halde düzelmiyorsa evet egr değişmesi gerekir. İşte temizlendiği halde düzelmeyecek kıvama getirmemek lazım zamanında müdaheleyle temizletmek lazım.

    Benim araç audi 2.0 tdi egr ye 2700 lira diyor servis. Daha alt kademe olan araçlarda daha ucuzdur buda kullanıcı için daha iyi

    Doğrusunu yapmışsınız. Egr çünkü motorun çabuk ısınmasında, yakıt tüketimi düşürmekte ve yanma odasını serin çalıştırmaktadır.

    Şanslısınız bende mesela 2 tane egr var. Masraf otomatikman 2x oluyor bende

    Alıntıları Göster

    Benimki ters beslemeden dolayı bozuldu hocam çok bilen bir arkadaş sağolsun aküye takviye yapacaktı tersten basınca egr,beyin ,bilimum sensörler vs hepsi yandı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Var, hem de çok var. Performanslı kullanımda egr vanası motor sıcak ise kapanır. Soğuk ise açılır


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün ustamla EGR yi çıkardık ve EGR nin temiz olmasına rağmen vanasındaki açılıp kapanan parçanın takılarak kapanması nedeniyle 2. viteste gazı bıraktığımda aynı takılmayı sallantı olarak hissediyordum. EGR yi iptal ettik. Körledik herhangi bir hata da vermedi. Sorun ortadan kalktı. Turbo aşırı ısınıyor ve uzun süre yokuş gittiğimde araç bayılıyordu. Katalizörü açtık tıkanmıştı, onuda iptal ettirmek zorunda kaldım. şu an araç nefes almaya başladı ve ilk gün kü seriliğini yakaladı diyebilirim. Ama dikkat edilmesi gereken şu ki bazı araçlarda EGR ve katalizör iptali sonrasında ekstra sensörler beyne uyarı veriyor ve araç hata düşüyormuş. Bununda yazılımını atan yerler mevcut.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi notebookmania -- 25 Haziran 2021; 21:41:28 >
  • 200 bin km iyi yapmışsın. Bende 2010 model 1.6 golf tdi var. İlk sahibiyim. Önce 100 binde bozuldu, değiştirdim. Yenisi 80 bin km sonra yine bozuldu. Egr yi serviste sanayide temizlemiyor. Bütün ustalar değişim peşinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rıza Baba52 -- 4 Temmuz 2021; 1:37:0 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yotube'da böyle bir kanal var adamlar her türlü temizliği yapıyor.

  • iptal etmek motor açısından daha iyi. egr emisyon standartları için var motora yararı olduğu için koymuyorlar. benim de niyetim var da elim ermedi bir türlü. arıza yok egr'de o kurumlu yanmış gazı emme manifolduna göndermesinden rahatsızım.

  • TAKSİ ÇIKMASI ALBEA ALDIM. PARAM ONA YETTİ. GEÇEN GÜN EKZOZ MUAYENESİNE GÖTÜRDÜM. GEÇMEDİ. EGR İPTAL DİYE. BAKALIM NE YAPICAZ..

  • ilgisi yok. yakıt katkısı koy depoya, hava filtresini değiştir, biraz gez araç tam ısınmış halde gir geçersin. egr rölantiye yakın devirde aktif ölçümde üst devirlerdeki duruma bakılır daha çok.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: diatta1903

    ilgisi yok. yakıt katkısı koy depoya, hava filtresini değiştir, biraz gez araç tam ısınmış halde gir geçersin. egr rölantiye yakın devirde aktif ölçümde üst devirlerdeki duruma bakılır daha çok.

    ÖLÇÜMDEKİ ADAM DA ÖYLE DEDİ ZATEN. DUMAN KESEN KATKILAR VARMIŞ. ONDAN KOY. BİRAZ GEZ GETİR TEKRAR ÖLÇELİM DEDİ.

  • Ben aracımı kullanabiliyorum, arıza ışığı yandığında trafikte veya ışıklarda stop edip çalıştırıyorum, arıza ışığı sönüyor ve bir daha yanmıyor. Herhalde önce temizletmeyi deneyeceğim. Bana verecekleri fiyata bağlı.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    Aşırı yük dediğiniz yüksek devir veya tam güç durumlarında EGR zaten devre dışı kalıyor. Performans istenen durumlarda araç EGR'yi kapatıyor, malum yanmış gazı tekrar vererek performans alamazsınız pek.



    Alıntıları Göster

    Sözüm size değil konunun tamamını okudum forumda ne kadar çok otomotiv/makine mühendisi varmış :)


    EGR üzerine oturup uzun uzadıya yazılar yazmak bana göre biraz işsizlik.


    Sizin yorumunuza gelecek olursak eğer yanlış hatılramıyorsam motor tam yükte çalışırken dahi planlanan sıcaklığı yakalamak amacıyla bir miktar gönderiliyor yine.


    Genel anlamda konuşmak gerekirse, EGR nin temel amacı uygun veya planlanan çalışma ısısında motorun kalmasını sağlamak optimum termal verimliliği yakalamak. Bunun yanında günümüzde emisyon davasına 1-2 yazılım müdahalesi ile emisyonlarıda istenen seviyede tutabilmek.


    Bana göre otomotiv/makine mühendisi değilseniz standart bir kullanıcının bilmesi veya yorumlayabilir olması gereken maksimum seviye bu olmalı EGR nin mucidi gibi yorum atmanın amacını anlayamadım.


    Buradan sonrası mühendislerin işi ;







    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Uzun vadede enjektörler bile gidiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 28 Haziran 2021; 1:7:39 >
  • Inanın kaç ustaya gittiysem temizliğe yanaşmadı, bende artık daha fazla uğraşmak istemedim, durumu kabullendim, şu an araca yeni EGR takılıyor... umarım uzun süre sorun çıkartmadan tekrar binerim...

  • arkadaşlar bende EGR ve Kat iptalinden sonra birkaç gün hata almamıştım ama şu an P0238 ve bazı cihazlarda da P0069 hatasını alıyorum. Usta tam emin olmamakla birlikte EGR iptalinde hata alıyorduk ama bu kodlarda değildi diyor. MAp sensörünü değişti çözüm olmadı. Fikri olan var mı arkadaşlar



    Dizel motor'da EGR iptal edenlerin tecrübesi


    Dizel motor'da EGR iptal edenlerin tecrübesi




  • Aracımı teslim aldım, 2770 TL'ye EGR değişimi yapıldı, umarım uzun süre sorun çıkarmaz. Burada bahsedildiği gibi temizlik yapanı, hatta önereni bulamadım. Hata yapmış olabilirim, doğrusunu yaptığımı da iddia etmiyorum, ama araçsız yapamam, bu yüzden artık masrafı göze alıp değiştirdik... yardımlarınız için hepinize teşekkür ederim

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.