Astra H 1.3 Dizel aracimda yaklaşik 18 ay bindim egr temizlettim sonrada iptal ettirdim. Çekişi falan artti daha güzel gidiyordu araba. ortalama 500- 750 tl civarina yapiyorlar. |
Dizel motor'da EGR iptal edenlerin tecrübesi (2. sayfa)
-
-
Benim rölanti artıyor, bekliyorum düşüyor veya uzun yola vuruyorum aracı kendine geliyor. Depoda bir kere yapıyor. İptal etmeyi düşünmüyorum bu koşullarda..
-
Temizlik yapanların ve sözde ustaların "1-2 ay sonra gene aynısı oluyor" demelerinin dayanağı ne çok merak ediyorum bu kafasızların
Bu egr fabrikasyon olarak özel bi solüsyonla kaplı geliyorda kurum birikince o solüsyonda çözülüp temizletilse bile solüsyon olmadığı için gene kirleniyor gibi saçma sapan bi düşünceylemi söylüyolar bunu anlamıyorum ??
Ulan alt tarafı metal bi parça. Kurum birikebilir gayet doğal hep düşük tempoda kullanılan dizellerde zaten bu sorun. Metal bi parçayı kurumdan temizletiyorsun fabrikasyon halinden ne farkı oluyor ? Hiç. Yani üzerindeki pisliği alıyorsun 1-2 ay sonra gene pisleniyor demenin hiçbi mantıklı sebebi yok.
Mağazadan yemek takımı alınca bi kere yemek bulaştımı bulaşıktan çıksa bile 1-2 ay sonra gene pislenicek demekle aynı mantık. Niye pislensin sen düzgün kullandığın sürece o kurum zaten gelicek her türlü yeterki yüksek devir kullanmaya bakıcan.
İptali ise komple yemek takımını kaldıralım yemeği sofra bezinin üzerine döküp yemekle aynı mantık. Hangisi daha lezzetli olur bu durumda ? Tabiki yemek takımlıyken
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
ümraniye erciyes oto yapıyor bu temizliği. youtube kanalı var ben de oradan biliyorum. egr manifold ile birlikte temizlenir bizim ustacıklar sadece egryi temizlediği için çözüm olmaması normal.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Egr temizliği yaparsın, egr valfini üzerindeki elektronik sürücüden ayırırsın. Onu ayırdıktan sonda bir daha hep hata verip düzgün çalışmayabilir.
Bu sefer ustaya para vermezsin, usta da ondan uğraşmak istemez, lakin hem Ege bozulur hem de işçilik emek çöp olur.
PDF için aynı şeyi söylemem.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
8-10 sene önce 1.9 dizel altea kullanıyordum
Egr yi iptal etmiştik çekiş artmıştı ve pürüzsüz bir sürüş olmuştu
Ancak motor arıza ışığı söndürülemediği için iptal etmiştik
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Egr iptal et gitsin hiçbirşey olmaz toz girmediği sürece birşey olmaz araba baktın çekişten düştü kontak aç kapa yap düzelir
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Farklı şehirlerde yaşadığımız için bir şey diyemeyeceğim ama ben 1 gün aracı bırakarak temizlettim. 1 gün sürmesinin sebebi de valfi 1 gün temizleyici losyonda tutuyorlar sonra da sorunsuz kullanmıştım. Aracım s40 2008 1.6d idi.
Birde egr valfi iptal edilirse egzoz muayenesinde sorun yaşar mısın ona bakman lazım bazı araçların emisyon değerleri tam sınırda olabiliyor.
-
Bu EGR temiz sayılır hocam :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
EGR iptalinin hiç bir zararı olmaz fakat temizletilebilir bir parça olduğu için en azından bir kere deneyin temizletmeyi. En sağlam yol EGR'yi değiştirmek olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
EGR sadece emisyonu düşürmek için kullanılan bir parça ve tüm emiş sistemini kurumlu egzoz gazı ile dolduruyor. Bunu yaparken beraberinde yağ buharını da taşıyor. Sonuç 10 numara balçığın tüm sistemi uzun vadede tıkaması oluyor.
EGR iptalinin 2 olumsuz yanı var ;
1-) Emisyonlar nispeten artar ( muayeneden geçersiniz )
2-) Aşırı yükte turbonun fazla ısınmasına neden olabilir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Malik the MafiaEGR sadece emisyonu düşürmek için kullanılan bir parça ve tüm emiş sistemini kurumlu egzoz gazı ile dolduruyor. Bunu yaparken beraberinde yağ buharını da taşıyor. Sonuç 10 numara balçığın tüm sistemi uzun vadede tıkaması oluyor.
EGR iptalinin 2 olumsuz yanı var ;
1-) Emisyonlar nispeten artar ( muayeneden geçersiniz )
2-) Aşırı yükte turbonun fazla ısınmasına neden olabilir.
Aşırı yük dediğiniz yüksek devir veya tam güç durumlarında EGR zaten devre dışı kalıyor. Performans istenen durumlarda araç EGR'yi kapatıyor, malum yanmış gazı tekrar vererek performans alamazsınız pek.
-
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
Temizlik yapanların ve sözde ustaların "1-2 ay sonra gene aynısı oluyor" demelerinin dayanağı ne çok merak ediyorum bu kafasızların
Bu egr fabrikasyon olarak özel bi solüsyonla kaplı geliyorda kurum birikince o solüsyonda çözülüp temizletilse bile solüsyon olmadığı için gene kirleniyor gibi saçma sapan bi düşünceylemi söylüyolar bunu anlamıyorum ??
Ulan alt tarafı metal bi parça. Kurum birikebilir gayet doğal hep düşük tempoda kullanılan dizellerde zaten bu sorun. Metal bi parçayı kurumdan temizletiyorsun fabrikasyon halinden ne farkı oluyor ? Hiç. Yani üzerindeki pisliği alıyorsun 1-2 ay sonra gene pisleniyor demenin hiçbi mantıklı sebebi yok.
Mağazadan yemek takımı alınca bi kere yemek bulaştımı bulaşıktan çıksa bile 1-2 ay sonra gene pislenicek demekle aynı mantık. Niye pislensin sen düzgün kullandığın sürece o kurum zaten gelicek her türlü yeterki yüksek devir kullanmaya bakıcan.
İptali ise komple yemek takımını kaldıralım yemeği sofra bezinin üzerine döküp yemekle aynı mantık. Hangisi daha lezzetli olur bu durumda ? Tabiki yemek takımlıykenDün akşam tekrardan görüştüm, Maslak'taydım, istisnasız kime sorduysam değiştireceksin abi, 100 kişiden bikaç kişi memnun kalıyor sadece dedi. Hatta birçoğu yan sanayi bile değil, orjinal tavsiye ederim, EGR'nin yan sanayisi bile anlamsız yere sıkıntı çıkarıyor dediler. Telefon ile konuştuklarım da aynısını söylüyor. Sadece forumdan 2 kişi öyle olmadığını, temizlenerek sorunun giderileceğini iddia ediyor. Bende arada kaldım...
-
Egr'nin bozulma (kurumlama) nedenlerinden başlıcasi,
Motor Yağı 85°C altındayken , gaza yuklenmektir.
EGR uzun ömürlü olmasını istiyorsanız, motorunuz soğukken 2000'deviri pek geçmenizi önermem
Sistem Emisyonları düşürmek için motorun ısınmasını sağlamayı amaçlar, egzoz gazı sıcaktır, motor soğukken siz güç talep ederseniz Emisyonları odaklanmış sistem, hemen motoru ısıtmak isteyecektir ve EGR valfi tam açılacaktır.
Motor isindiktan sonra basmanız sorun yok, ama Motor ısınmadan basarsanız bozarsan
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: AIRBOSS
Egr'nin bozulma (kurumlama) nedenlerinden başlıcasi,
Motor Yağı 85°C altındayken , gaza yuklenmektir.
EGR uzun ömürlü olmasını istiyorsanız, motorunuz soğukken 2000'deviri pek geçmenizi önermem
Sistem Emisyonları düşürmek için motorun ısınmasını sağlamayı amaçlar, egzoz gazı sıcaktır, motor soğukken siz güç talep ederseniz Emisyonları odaklanmış sistem, hemen motoru ısıtmak isteyecektir ve EGR valfi tam açılacaktır.
Motor isindiktan sonra basmanız sorun yok, ama Motor ısınmadan basarsanız bozarsanBen basmam, dikkat ederim zaten. Aracın ilk sahibiyim, ilk arızasını verdi araç, 195 bin km'de, o da EGR, EGR dışında başka hiçbir arıza vermedi daha araç, araç gidiyor, sadece arada ısıtma bujisi lambası uyarı veriyor, o an EGR'de sorun olduğunu anlıyorum, stop edip çalıştırdığımda yanmıyor. Ayrıca düzenli de vermiyor arızayı. Sadece yolda kalmak istemem, şimdiden ilgileniyorum sorunla.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bethesta -- 25 Haziran 2021; 11:2:57 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: BethestaBen basmam, dikkat ederim zaten. Aracın ilk sahibiyim, ilk arızasını verdi araç, 195 bin km'de, o da EGR, EGR dışında başka hiçbir arıza vermedi daha araç, araç gidiyor, sadece arada ısıtma bujisi lambası uyarı veriyor, o an EGR'de sorun olduğunu anlıyorum, stop edip çalıştırdığımda yanmıyor. Ayrıca düzenli de vermiyor arızayı. Sadece yolda kalmak istemem, şimdiden ilgileniyorum sorunla.
Alıntıları Gösterİstanbul'u bilmiyorum ama youtube da şu dayı yı takip ediyorum. Bir oğlu ve kendisi çalışıyor. Maşallah bilmediği yok dayının. Şanzuman bile dağıtıp topluyor. EGR temizlediği videoları vardı.
Bir ara sor istersen. Aramadan gitme ama. En son dışarıda 11 araç daha bekliyor demişti :) . Yoğunlar bayağı.
Tamir Evi -RECEP USTA -Erciyes oto.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oky33 -- 25 Haziran 2021; 15:59:26 >
-
O egr temizleme solisyonlar tamamen safsata , tüketiciyi dolandırmak için üretip satıyorlar. Söküp temizlenecek.
Emme manifoldundan verdiğin sıvı yanma odasında yanıp sonrada egrdeki kurumu sökemez.Egzoz gazının %10u egr ye gider.
Sanayideki ustalar , hızlı iş yapıp müşteriyi dükkandan postalayıp yeni müşteri sokma derdindeler. Lift dolu kalmasın hesabı. Sanayi dışında , mahalle aralarında ufak tefek tamir atölyeleri oluyor. Onlara git.
-
quote:
Orijinalden alıntı: AIRBOSS
Egr'nin bozulma (kurumlama) nedenlerinden başlıcasi,
Motor Yağı 85°C altındayken , gaza yuklenmektir.
EGR uzun ömürlü olmasını istiyorsanız, motorunuz soğukken 2000'deviri pek geçmenizi önermem
Sistem Emisyonları düşürmek için motorun ısınmasını sağlamayı amaçlar, egzoz gazı sıcaktır, motor soğukken siz güç talep ederseniz Emisyonları odaklanmış sistem, hemen motoru ısıtmak isteyecektir ve EGR valfi tam açılacaktır.
Motor isindiktan sonra basmanız sorun yok, ama Motor ısınmadan basarsanız bozarsanPerformanslı kullanımda tam gücü sağlamak için egr vanası kapanıyor. Gazlamak ile ilgisi yok. Rölantide veya sabit hızda giderken açık kalıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E27222C63 -- 25 Haziran 2021; 16:12:23 > -
Son sayfadaki mesajlarda egr "anca emisyonları düşürmeye yarıyor başka bi halta yaradığı yok" gibi mesajları görünce baya üzüldüm. Egr dediğiniz parça sadece emisyonları düşürmek maksatlı olsaydı 1994 model corvettenin üzerinde bile olmazdı. 90 lı yıllardaki benzinli araçlarda bile egr var o yıllarda emisyonlarda sıkı değildi
Herşeyden önce bi kere egr ilk çalıştırmada ve düşük devirlerde kullanımda çalışır. Siz gazı köklediğinizde egr valfi zaten kapanır emme manifoldundan egzoz gazı vermez. Yani egr sizin küçümsediğinizden çok daha fazla vazifeye sahip.
Diğer egr faydaları ise motor harareti 90 a gelmeden motorun çabucak ısınmasını sağlar. Buda daha az aşınma daha uzun motor ömrü demek. Egr zaten motor soğukken devrede olur ve düşük devirlerde seyredince devrede olur. Sol şeridi kapatıp tam gaz gittiğinizde egr valfi devrede olmaz
Ayrıca silindir kapağı ve silindir kapak contasının daha serin çalışmasını sağlar sübaplarda yüksek ısıyı engeller. Çünkü egzoz gazının bir miktarını emme manifolduna bastığı için yanma odasındaki termal verimi sabit tutar. Dizel motorlar hele zaten yanma odasında felaket sıcaklıkta çalışıyor bide egr iptal edilince bu sübaplara binen ısıyı düşünün. Korkunç
Hele yakıt tasarrufundan hiç bahsetmiyorum bile. 100 kmye kadar daha fazla menzil verdiğini garanti edebilirim çünkü egrm tıkanmadan önce 850 km menzil yapan aracım egr tıkanıklığı ve dpf iptalinden sonra 750 km anca menzil yapabiliyor. Yakıtın artmasıda cabası
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam merhaba, bilmediğimiden soruyorum ukalalık olarak algılamayın.
1.EGR düşük devirlerde çalışıyor ve yüksek devirlerde devreye girmiyorsa aracın daha yüksek devir çevirdiği dolayısıyla yanma odasının daha sıcak olduğu durumlarda aracın zarar görmesi gerekmez mi?
2.EGR ve Dpf iptali sonrası sonuçta egzoz gazı sıcaklığına daha az maruz kalacak araç. Bunun hiç mi faydası yok ?
Emisyon meselesini katmadan bilgi alışverişi amaçlı...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X