Şimdi Ara

Dizel motorda 4. ve 5. viteste Turbo devreye girer mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
4.335
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1. 2. ve 3. viteslerde 2.000 devirden sonra turbonun devreye girdiği bariz şekilde belli oluyor. Fakat 4. ve 5. viteste turbonun devreye girdiğini pek hissetmiyorum. Acaba 4 ve 5. viteste turbo devreye girmiyor mu ? Yoksa giriyor da ben mi hissetmiyorum ?



  • Turbo vites ayrımcılığı yapmaz her viteste devreye girer.
  • Hep devrede olduğu 50 kere soylendi. Gaz miktarına ve hiza gore basinc degisebilir.
  • Küçük viteslerde döndürme kuvveti fazla olduğundan turbo yaslamasını daha net hissedersiniz.vites büyüdükçe dişlilerin çapı da büyüdüğü için döndürme kuvveti düşer.bu sebeple basınç aynı kalsa da yaslama etkisi azalır.ama turbo her daim basmaya ve rampa bile olsa araca ivme kazandırmaya devam eder bunu basınç olarak hissetmeseniz bile hız göstergesinden anlarsınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim arabamda pedalin altinda vtec tusu var kanka dipleyince araba depik atar gibi firliyor. Turbo murbo hikaye 5000devirden sonra acilan vtc sahane.



    Sizin aracta da belki turbo tusu vardir bir bakin bakalim pedalin altina falan

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç 1.3 multijet heralde hocam
  • Kullandığın arabayı hiç mi merak etmezsin.Bir araştırsan en kötü dizellerde bile 1500 devir dakikadan başlayarak maksimum tork üretmeye başladığını ve dolayısıyla turbonun devreye girmeye başladığını bilirdin.

    Not:Turbonun devreye girme devri kimi üreticilerde 1.750 ya da 2.000 devir v.s gibi değişkenlik gösterebilmektedir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Turbo, marş basıldığı andan itibaren devrededir. Sadece motor için yeterli basıncı ve hava basma gücünü elde etmek için egzoz gazı debisinin artmasını yani motorun devirlenmesini bekler.

    Bu devirlenme kaçıncı viteste olursa olsun turbo görevini yapar.

    Büyük turbolar bu basınca daha geç ulaştığı için daha erken basınç elde etmek adına bazı araçlarda küçük bir turbo daha kullanılır. Bu turbo daha düşük egzoz gazı debisini yeterli bulduğu için düşük devirlerde de aracı daha çabuk toparlamayı sağlar.

    Devir yükseldikçe daha büyük turboya geçiş yapılır. Basit fizik aslında.

    Bazı araçlarda da devirden bağımsız turbo basıncı için elektrikli turbo yer alır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Turbo, marş basıldığı andan itibaren devrededir. Sadece motor için yeterli basıncı ve hava basma gücünü elde etmek için egzoz gazı debisinin artmasını yani motorun devirlenmesini bekler.

    Bu devirlenme kaçıncı viteste olursa olsun turbo görevini yapar.

    Büyük turbolar bu basınca daha geç ulaştığı için daha erken basınç elde etmek adına bazı araçlarda küçük bir turbo daha kullanılır. Bu turbo daha düşük egzoz gazı debisini yeterli bulduğu için düşük devirlerde de aracı daha çabuk toparlamayı sağlar.

    Devir yükseldikçe daha büyük turboya geçiş yapılır. Basit fizik aslında.

    Bazı araçlarda da devirden bağımsız turbo basıncı için elektrikli turbo yer alır.

    alkış..

    Turbo her Zaman devrededir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • dentul kullanıcısına yanıt
    Turbo sürekli devrede. Sizin dediğiniz devirler max. torkun başladığı devirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motordan egzos gazı çıktığı sürece turbo döner. Devir yükseldikçe daha fazla gaz çıkar, daha fazla gaz geçişi turbo türbinlerini daha hızlı döndürür. Daha hızlı dönen turbo daha fazla basınç üretir. Simple mechanism.
  • bu kadar bilgili arkadaşı bir arada bulmuşken kaçırmayayım, max torkunu 2500 devirde veren 1.3 cdti araçta turboyu ve motoru boğmamak için hangi devir aralığında vites yükseltmek gerekir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-BE694CFCD -- 12 Aralık 2016; 20:46:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    Küçük viteslerde döndürme kuvveti fazla olduğundan turbo yaslamasını daha net hissedersiniz.vites büyüdükçe dişlilerin çapı da büyüdüğü için döndürme kuvveti düşer.bu sebeple basınç aynı kalsa da yaslama etkisi azalır.ama turbo her daim basmaya ve rampa bile olsa araca ivme kazandırmaya devam eder bunu basınç olarak hissetmeseniz bile hız göstergesinden anlarsınız.

    Vites buyudukce disli capi kuculur hocam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    Küçük viteslerde döndürme kuvveti fazla olduğundan turbo yaslamasını daha net hissedersiniz.vites büyüdükçe dişlilerin çapı da büyüdüğü için döndürme kuvveti düşer.bu sebeple basınç aynı kalsa da yaslama etkisi azalır.ama turbo her daim basmaya ve rampa bile olsa araca ivme kazandırmaya devam eder bunu basınç olarak hissetmeseniz bile hız göstergesinden anlarsınız.

    Vites buyudukce disli capi kuculur hocam

    Karşılıklı dişlileri düşünürsek biri küçük diğeri büyük olacaktır bunu kastediyorum.güç aktarım dişlisi küçük tahrik dişlisi büyük olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • dentul kullanıcısına yanıt
    Bide bilmiş bilmiş adama söylüyorsun. Turbo her zaman devrede sen önce bi öğren sonra millete öğret.
  • .Müdür. kullanıcısına yanıt
    Düzeltiyorum.Yanlış bildiğimi kabul ediyorum.Yaşam döngüsü devam ettiği sürece,Öğrenmenin ve öğretmenin yaşı yoktur.

    Maksimum tork devri ile turbonun devreye girmesini karıştırdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo devreye girer vs. diyenlerin mesajını bile okumuyorum. Turbo sürekli devrededir. Çalışma prensibi için bu ya da başka sitelerde yarım saat zaman geçirseniz olayı kavramak çok kolay.
  • dentul kullanıcısına yanıt
    Bir daha bilmeyene alaycı tavırla yaklaşmazsiniz umarim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • .Müdür. kullanıcısına yanıt
    1.Alaycı tavırla yaklaşmadım.

    2. Yanlışımı kabul ettim.

    3.Her ne olursa olsun;Kimseye ayar vermeye kalkmayın ve haddinizi bilin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.