Şimdi Ara

Dizel Otomatik Sorunsalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.591
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar

    Belki üstünde uzun süre tartışılmıştır ancak sormak istedim.Özellikle küçük araclarda b ve c sınıfında dizel motorlu araçlarda otomatik yada tiptronic vites araç yok.Misal yeni kasa seat ibiza yeni ford fiesta grande puntoda var yanılmıyorsam.

    herneyse nedenlerini öğrenmek istedim büyük ihtimalle yakıt tüketimini yükselttiği için tercih edilmiyor ama.



  • bunun kucuk segmentle ilgisi yok dizel araclarda genel olarak otomatik üretmeyi tercih etmiyor sirketler

    crv dede yok rav4 dede mesela...
  • Dizelin torkunun yüksekliği sebebiyle şanzıman zorlanıyor olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Energetic -- 4 Kasım 2008; 23:43:39 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Energetic

    Dizelin torkunun yüksekliği sebebiyle şanzıman zorlanıyor olabilir mi?


    muhtemelen bu konuda dsg bir mercedes ve bmw sanjimani düzgün sanirim gerisi boş...
  • Nasıl yok.

    B sınıfında fazla yok.

    Ama C sınıfında nerdeyse hepsinde var.
    Astra - Easytronic
    Corolla - MMT
    Focus - Powershift - CVT
    Golf - DSG
    Megane - BVA
    A3
    308 - auto6R



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 5 Kasım 2008; 0:25:48 >
  • opel corsa 1.3 cdti 90 Hp easytronic

    toyota yaris 1.4 D-4D Dizel MultiMode

    fiat grande punto 1.3 multijet 90 hp dualogic

    nissan micra 1.5 dci otomatik

    mitsubishi 1.5 DI-D Invite Allshift

    Bunlar sadece B sinifi icin. Fena sayilmaz bence.
  • corollanın mmt'si rampalarda koku yayması,bva'nın kitlenmesi,ford cvt'nin arızalanması,dsg değişimin 8000ytl olduğunu okuduk.valla otomatik vites bana çokta sağlıklı görünmüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EIRP -- 5 Kasım 2008; 0:08:18 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Valla ne olursa olsun otomatik çok gerekli hele istanbulda yaşıyosanız. Yukarda verilen örneklerden en iyisi dsg bildiğim kadarıyla.
  • B sınıfı için saydıklarınız genelde otomatikleştirilmiş manual şanzımanlar.
    Hepsinde baskı balata kullanımı mevcut. ( Easytronic, MMT, Dualogic, Allshift, auto6R )


    B segmentinde Dizel olup gerçek tork konvertörlü şanzıman kullanan yok gibi.


    C sınıfında ise sadece VW, Audi gibi markalarda var (DSG yada tork konvertörlü Tiptronic).


    Focusu saymayın zira CVT şanzıman torka dayanamadı ve çok sorun çıkarıldı. Forumda da mağdurları vardı.
    Ford kaldırdı otomatik opsiyonu dizellerde.
  • Tork konvertörlü şanzımanların dizelde tercih edilmemesinin bana göre nedeni şudur,

    Bilineceği üzere dizel araçlarda turbonun devreye girmesi tabir edilen(aslında her zaman devrededir) üst devirler 2000 devir veya biraz üstüne ulaşılması için aracın aynı viteste kalması ve devirin yükselmesi gerekmektedir.Ancak klasik şanzımanlarda tork convertörünün çalışma prens,pleri yüzünden eğer elektronik olarak power tuşu ile kontrolü yoksa ,araç hemen vites büyültmekte bu da aracın turbosunun devreye girmesini geciktirdiği için bazı problemler yaratarak arıza sıklığını artırmaktadır.yani işin özünde manuel kullnımda çok rahatlıkla yapılabilen turbonun efektif kullnımı otomatik vitesli araçlarda (balatalı otomatik olanlar hariç) arızalara neden olabilmektedir.Bu illa arıza yapar değil ama mekanik açıdan bir eksiklik söz konusudur.
  • Bir sorun da satış fiyatlarının bir üst segmente yaklaşması.

    Focus ve Corollanın dizelinin otomatiği 50 ye yaklaşıyor ki o fiyata D sınıfı dizel alınabiliyor neredeyse.
  • focus ta dizel otomatik yok artık, fiyatı nerden buldunuz
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.