Şimdi Ara

dizel partikül filtresi ve yakıt deposu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
2.415
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aracımın (jetta tdi manuel 2012 - 33000km) dpfsinin neredeyse her depoda bir uyarı lambası yanıyor. kılavuzda da belirtildiği gibi 15dk süreyle 4. viteste en az 75km hızla sürdüğüm zaman dpf temizleniyor.
    ancak dikkatimi çeken nokta ne zaman depoda yakıt azalsa (1/4 depo) araç çekişten düşüyor ve yakıtı artıyor. yakıt aldığım (genelde depoyu doldurduğum) zamansa 1 veya 2 gün sonra dpf uyarı lambası yanıyor.

    acaba depoda biriken kalıntılar yakıt almamla beraber yakıta karışarak daha sonra da dpfnin tıkanmasına mı neden oluyor?

    not:aracımı genelde şehir içinde kullanıyorum ama uzun yoldan geldikten sonra da dpfnin tıkandığını gördüm.

    sorun depoda biriken kalıntılar olabilir mi?
    eğer kalıntılardansa ne yapmam gerekir, deponun sökülüp temizlenmesi mi lazım?
    bu kadar sık dpfnin tıkanması normal midir, bu durumun başka bir şeye zararı olur mu?







  • yok mu konudan anlayan, ilgilenen..
  • devirli kullanın.
  • Spirited kullanıcısına yanıt
    "not:aracımı genelde şehir içinde kullanıyorum ama uzun yoldan geldikten sonra da dpfnin tıkandığını gördüm. " yazmıştım ya.
    şehirlerarası yolda200km fln baya devirli sürdüm. birkaç gün sonra yine oldu.
  • canafar7 C kullanıcısına yanıt
    genel olarak devirli kullanın demek istemiştim.O lamba egzoz kurumdan tıkandığı için yanıyor ve açmanın tek yolu motorun oluşturacağı basınç.Eğer sürekli devirli (basınçlı) kullanırsanız gelen kurum basınçla geçer gider böylece birikim olmaz ve sizde o gıcık lambayı görmemiş olursunuz.2000-3000 devir arasında sürün aracınızı sorununuz çözülür inşAllah.
  • Spirited kullanıcısına yanıt
    öneri için teşekkür ederim, bir de öyle deneyeyim.
    yalnız 2000-3000 devirde sürersem yakıt tüketimi %30 artacak demektir.
  • canafar7 C kullanıcısına yanıt
    sabit hızlarda ve ışıklarda yüklenme olmazsa yakıtınız dediğinizden daha az etkilenir.dizel araçların özellikle yenilerin başında bu mevzu çokça var.devirli sürmezseniz dpf nizin işi bitebilir.Biliyorsunuz değişimi biraz masraflı.
  • Aldiginiz yerin yakiti pis olabilir. DPF tikanmasinda en buyuk rolü 1.yakitin temizligi 2. Surekli dusuk devirde kullanmak etkiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canafar7

    öneri için teşekkür ederim, bir de öyle deneyeyim.
    yalnız 2000-3000 devirde sürersem yakıt tüketimi %30 artacak demektir.

    dizel 2000 devrin altında sürülmez ki çabucak tıkanır filtre
  • ayrica dizellerde vites degisimi 2500-3000 arasi yapilmali.. yoksa tıkanma problemleri cok olası..
  • Yakit aldiginiz yere dikkat edin . Bu kadar.sik.tikanmasi yinede normal degil. Bakima girdiginizdede bir goz atsinlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.