Bu bir tercih meselesi. 1- Önemli olan, bu arabanın benim ihtiyaçlarıma cevap verip veremediği, ben ihtiyacıma ve imkanlarıma göre bir araba tercihi yaptım, EN İDEAL araba tercihi değil. İşin bir başka yönü, piyasada EN İDEAL ARABA diye de bir şey yok. Her arabanın kendine göre eksisi ve artısı var. Ben de, fanatikçe davranmayarak, arabadaki eksileri, öncelikle söyledim zaten. 2- Bu arabayı, mutlaka 2. elde iyi prim yapacaktır diye de almadım zaten, "en az 5 yıl problemsiz kullanabileceğim uygun fiata bir araba" olduğu için aldım. Garantisi de 5 yıl zaten. 3-Zaten 5 yıl sonra bu araba ve şu anda bununla aynı fiatta alabileceğim megane sportway 1.5 dizel arasında fiat olarak fark olacağını da sanmıyorum. O NEDENLE NO PROBLEM. Meganın garantisinin de 2 yıl olduğunu bilmek lazım. 4-Ayrıca, sikayetvar.com dan okuyabileceğimiz megane nın çıkardığı problemleri yaşamamak ta 2. önemli kar olacak benim için. 5-Ve son olarak bu sürede Ceratonun 2. el piyasası oluşursa, bu da 3. kar olur benim için. Olmaz ise de diğer 2 KAR bana yeter. En kötü ihtimalle, 5 yıl sonra, sportwayle aynı fiata satarım ben bunu. 6-Bazıları, bu arabayı plastik görse de, teneke görse de; bu araba USA NCAP tan 5 yıldız almış bir araba ve 1345 kg ağırlığında. Niye USA NCAP ? Adamlar zaten yıllardır satış yaptıkları Amerika pazarı için test yaptırmış. Hatalarını görmüş, düzeltmiş. Şimdi de Avrupa pazarına yönelmişler. Tenekeden ve plastikten olmadığını iddia ettiğiniz Focus ve megan bundan daha hafif, bu nasıl izah edilecek ? 7-
USA-NCAP EURO-NCAP'le karşılaştırıldığında oldukça ezik kalıyor.. Ondan 5 yıldız almak oldukça kolay, civic felan da 5 yıldız aldı ondan, perde havayastığı yok arabada! Reklamlara usa koymalarının sebebi budur, abd pazarıyla alakası yok..
Megane'la ilgili hep şikayet olcak zaten ayda 3200küsür adet satan arabadan ne bekliyordun? Ayrıca halkımızı da düşünürsek.. Açıkçası biz garanti dolmadan önce Renault-Mais'i kullanıyorduk, son derece de memnunduk, garantiden sonra SET OTO var, oraya gidiyoruz çok daha ucuza geliyor, kısacası fabrikasyon bir sorun olmadığı sürece (ki gidin fabrikayı görün) kullanmayı bilene Megane'lar çok sorun çıkartmaz.
ne kadar oldu zaten çıkalı sorun çıkarsın ama clio öyle zıkkımın kkökü clio
quote:
Orjinalden alıntı: exca57
ne kadar oldu zaten çıkalı sorun çıkarsın ama clio öyle zıkkımın kkökü clio
Bizde 2000 Clio HB var:) 1-2 kere sorun çıkardı o da 5.5 yıllık olup 13.000km'de olmasından dolayı
EOZBEK DOSTUM'a Dizel bir tercih olarak; Cerato da karar kılana kadar, 2 hafta bütün araba markalarını dolaşıp, hepsi hakkında bir kanaat sahibi olmaya çalıştım. Önce skodaya karar verdim. Sonra Seat cordobaya. Daha sonra Megane sportway 1.5 e döndüm. En son olarak peugeot look 1.6 da karar kıldım. Tam onu alacağım sırada, bir gazete ilanını görerek bir de CERATO ya bakayım dedim. Diğerleriyle fiat ve özellik kıyaslaması yapınca, tam bir kararsızlık içine girdim ve yukarda yazdığım nedenlerle CERATO da karar verdim. Doğru bir karar mı, yanlış bir karar mı bunu zaman gösterecek. Ama inşaallah, sonu hayırlı olur. Bir de araba tam bir kader. Çok iyi markalarda bile insanlar zibil gibi problemler yaşıyorlar. Aldıktan sonra, hemen şehir içi ve şehir dışı 1700 km yaptım. Şükür şu ana kadar bir problem yaşamadım ve memnunum. İnşaallah böyle devam eder.
BEN ARABAYI ANKARA DAN ALDIM. TEK FİRMA VAR ZATEN. M&B 1-Satış temsilcisi arkadaş, sağolsun benim bitmez, tükenmez sorularıma, tereddütlerime, endişelerime, kararsızlıklarıma tam 3 gün sabretti, beni sık boğaz etmedi, diğer firmalar gibi hemen boğazıma yapışıp kapora istemedi, megan dakiler gibi ilgisiz davranmadı, pejo dakiler gibi yalanlar söylemedi ve arabanın fiatını pazarlık payı olsun diye diğererinin yaptığı şekilde yüksek söylemedi. 2-Ama neticede, işin içinde İNSAN faktörü olunca, en prensipli kurumda bile uygunsuz davranışlarla karşılaşılabileceği gibi, en prensipsiz bir yerde de, çok kaliteli diyaloglar görebilme imkanı var. 3-Fiat, olarak diğer bütün araba markalarında, fiatlar ve pazarlık payı çok değişken iken, kiada öyle görmedim. Liste fiatı neyse o ve pazarlık payı bırakmayacak kadar da, fiatlar uygun zaten. 4-Bu arabanın zayıf yönleri nedir diye sorduğumda da, açık yüreklilikle söylediler ve hiç çekinmediler. Yani ben arabanın zayıf yönlerini öğrenerek ve bilerek satın aldım. Bazıları gibi, aldıktan sonra şok olmadım. 5-Kia, arabasına güvendiği için hemen test sürüşü teklifi yapıyor. Kia nın dışında, hiç bir markadan gel test sürüşü yap diye bir teklif almadım, hep hemen kapora alma dertlerini gördüm. 6-İstanbul da sıra var diyorlar, Ankara da da bazı renklerde sıra var diyorlardı.
quote:
Orjinalden alıntı: keleter
Bu bir tercih meselesi. 1- Önemli olan, bu arabanın benim ihtiyaçlarıma cevap verip veremediği, ben ihtiyacıma ve imkanlarıma göre bir araba tercihi yaptım, EN İDEAL araba tercihi değil. İşin bir başka yönü, piyasada EN İDEAL ARABA diye de bir şey yok. Her arabanın kendine göre eksisi ve artısı var. Ben de, fanatikçe davranmayarak, arabadaki eksileri, öncelikle söyledim zaten. 2- Bu arabayı, mutlaka 2. elde iyi prim yapacaktır diye de almadım zaten, "en az 5 yıl problemsiz kullanabileceğim uygun fiata bir araba" olduğu için aldım. Garantisi de 5 yıl zaten. 3-Zaten 5 yıl sonra bu araba ve şu anda bununla aynı fiatta alabileceğim megane sportway 1.5 dizel arasında fiat olarak fark olacağını da sanmıyorum. O NEDENLE NO PROBLEM. Meganın garantisinin de 2 yıl olduğunu bilmek lazım. 4-Ayrıca, sikayetvar.com dan okuyabileceğimiz megane nın çıkardığı problemleri yaşamamak ta 2. önemli kar olacak benim için. 5-Ve son olarak bu sürede Ceratonun 2. el piyasası oluşursa, bu da 3. kar olur benim için. Olmaz ise de diğer 2 KAR bana yeter. En kötü ihtimalle, 5 yıl sonra, sportwayle aynı fiata satarım ben bunu. 6-Bazıları, bu arabayı plastik görse de, teneke görse de; bu araba USA NCAP tan 5 yıldız almış bir araba ve 1345 kg ağırlığında. Niye USA NCAP ? Adamlar zaten yıllardır satış yaptıkları Amerika pazarı için test yaptırmış. Hatalarını görmüş, düzeltmiş. Şimdi de Avrupa pazarına yönelmişler. Tenekeden ve plastikten olmadığını iddia ettiğiniz Focus ve megan bundan daha hafif, bu nasıl izah edilecek ? 7-
Cerato seçimin gayet mantıklı, arkadaşların belirttiği gibi bazı handikapları ve orta vadede riskleri var ama elbette ki araçtan memnun kalacağın ortada, güle güle kazasız belasız günlerde kullanman dileğiyle.
Yorumlarına gelince; bence 4. madde ve kısmen 6. madde hariç tüm düşüncelerinde mantıklı kararlar vermişsin.
4. maddede sadece şikayetvar.com'daki yorumları değerlendirirken şunları düşünmelisin, hatta bununla ilgili bir topic açılmıştı orada da yazmıştım; şimdi bahsettiğimiz araba aylık satışlarda birinci olan Megane, yani en azından 3000 tane satıyordur. Yılda 36.000 araç yapar. Bunlardan yüzde birinde küçük ya da büyük bir sorun olsa 360 araba sorunlu olur. Bu sorunlu araba sahiplerinden onda biri şikayetvara yazsa 36 şikayet olur. Şimdi Cerato'nun satış rakamlarını bilmiyorum ama ayda 300'ün üzerine çıkmıyordur. Bunlardan yüzde biri sorunlu olsa 360 araç yapar, onda biri şikayetvar'a başvursa yine 3,6 şikayet olur. Oysa araçlarda hata çıkma olasılığı aynı, %1. Yani şikayetvar'daki girdilerin az ya da çok çıkması tek başına belirleyici olmayıp, satış rakamları ve kullanıcılarının genel kültür düzeyleriyle de yakından ilgilidir. O kadar ki belki de çoğu kullanıcı interneti kullanmıyor ya da şikayetvar.com'u bilmiyor olabilir, bu yüzden, araçlar sorunlu olsa bile şikayet edilmiyor olabilir.
6. maddede ise demek istediğin Focus ve Megan'ın daha hafif olması Cerato'dan daha dayanıksız, kalitesiz ya da bir şekilde daha alt seviyede olduğu, tenekeden ya da plastikten yapıldığı anlamına mı geliyor? O zaman herkes sana şunu sorar, yok herkes sormasa da ben sorayım, Focus'la Cerato aynı fiyat olsaydı hangisini alırdın?
HB ler zati fransız ithal değilmi
arkadaşlar bence primden bahsetmeyin artık hiçbir araç prim yapmıyor sadece kolay alıcı bulunan araçlar var biri 2 ayda diğeri 6 ayda satılır son 3 yıldır prim yapan araç görmedim belki toros broadway doğan şahin bunların dışında prim yok
TRCAPİTAL DOSTUM, haklısın zaten ben cerato, focustan daha kalitelidir iddiasında değilim, ama iddia ettikleri gibi plastik ve teneke olmadığını da 1345 kg ın izah ettiğini düşünüyorum. Ve dediğin gibi zaten yeterli param olsaydı belki de focus alırdım. sikayetvar.com daki meganla ilgili problemler genellikle hep aynı noktalarda odaklaşıyor. Bu demek değildir ki, ceratoda hiç problem olmayacak. Her arabanın kendine göre kronik ve özel problemleri mutlaka olacaktır. Ama en azından şimdilik bu noktada kafam rahat. Megan alsaydım belki de, o bahsedilen problemler ha bugün, ha yarın bende de çıkacak diye bekleyip duracaktım. Ama şimdi bu araba yeni olduğu için, ben de bilmiyorum, kimse de bilmiyor, ve kafamız rahat. Kimbilir belki de CERATO sorunsuz bir araç olarak çıkar. Bekleyip göreceğiz. Ayrıyeten ben de seni çok mantıklı birisi olarak gördüm. Ve CERATO yla ilgili RİSK-KAR yorumun da doğrusu çok hoşuma gitti.
ARACONLINE.COM - Kia yeni Cerato modelini açıkladığında aracın resmi olmayan resimleri ortalarda dolanmış ve aracın lüks sedanmı yoksa performans aracımı olacağına karar verilememişti. Sedan aile aracı olan yeni Cerato, Optima ve yeni Shuma II modellerininde hazır olmasıyla beraber 2004 Detroit’te büyük yankı uyandıran Kia modellerinden. Cerato modeli ile stilinide değiştirmeye başlayan firma aracın ızgarasından hava giriç kanallarına, polikarbon lensli far gurubundan sis lambaları ve tamponuna uyguladığı stil ile radikal değişiklikler yapmış. 4480 mm uzunluğunda, 1735 mm genişliğinde ve 1470 mm yüksekliğinde sedan aile otomobili olan araç 4 ayrı motor seçeneği ile satışa sunulacak.106 bg güçlük 1.6 litrelik, 143 bg güçlük 2.0 litrelik benzinli motor versiyonları bulunan Cerato’nun 2.0 litrelik motora sahip modeli 5 ileri manuel şanzımanla güçlendirilmiş ve 207 km/s maksimum hıza sahip. 2 benzinli model hariç 2 atanede common-rail turbodizel motora sahip versiyonu bulunan Cerato’nun 1.5 ve 2.0 litrelik dizel motorları 5 ileri manuel ve 4 ileri otomatik şanzıman ile güçlendirilmiş. Gerek radikal tasarım değişiklikleri gerekse geliştirilen motor teknolojisi ile Kia yaptığı uzun çalışmaların meyvasını almaya başlıyor. Aracın içersinde kullanılan yüksek kaliteli malzeme ile büyük Avrupalı üreticilerin ürettiği lüks araçların kokpitinden farkı olmayan Cerato’nun kokpiti navigasyon ekranlı hi-fi sistemi ile donatılmış.
quote:
Orjinalden alıntı: keleter TRCAPİTAL DOSTUM, haklısın zaten ben cerato, focustan daha kalitelidir iddiasında değilim, ama iddia ettikleri gibi plastik ve teneke olmadığını da 1345 kg ın izah ettiğini düşünüyorum. Ve dediğin gibi zaten yeterli param olsaydı belki de focus alırdım. sikayetvar.com daki meganla ilgili problemler genellikle hep aynı noktalarda odaklaşıyor. Bu demek değildir ki, ceratoda hiç problem olmayacak. Her arabanın kendine göre kronik ve özel problemleri mutlaka olacaktır. Ama en azından şimdilik bu noktada kafam rahat. Megan alsaydım belki de, o bahsedilen problemler ha bugün, ha yarın bende de çıkacak diye bekleyip duracaktım. Ama şimdi bu araba yeni olduğu için, ben de bilmiyorum, kimse de bilmiyor, ve kafamız rahat. Kimbilir belki de CERATO sorunsuz bir araç olarak çıkar. Bekleyip göreceğiz. Ayrıyeten ben de seni çok mantıklı birisi olarak gördüm. Ve CERATO yla ilgili RİSK-KAR yorumun da doğrusu çok hoşuma gitti.-
Tamam o zaman anlaşabildik çünkü "Tenekeden ve plastikten olmadığını iddia ettiğiniz Focus ve megan bundan daha hafif, bu nasıl izah edilecek?" sözü bende direkt bu araçlar tenekeymiş ama isim yapmış izlenimi yarattı çünkü hatırladığım kadarıyla topicte kimse bu olayı araçların ağırlığına bağlamadı.
Cerato'nun seni mahçup edeceğini hiç sanmıyorum, hakkını verecektir ama bazılarının araba anlayışı farklı. Mesela kimi aracın işini yaparken isminin de olması için fazladan para verir (mesela benim Focus'a verdiğim gibi ), kimi isim yerine işini yapanı tercih eder. Cerato'yu ben böyle görüyorum özellikle resmini gördükten sonra. Araç önden süper olmuş bence. Ama özellikle Türkiye'de bir Kia çekincesi var. Mesela aynı olay Daewoo'da da vardı, arabalar fena değildi ama satılmıyordu. O da gitti Chevrolet ile anlaştı ve neredeyse aynı araçları Chevrolet'e imzasıyla çıkarınca fosur fosur satmaya başladı. Ben eminim ki Kia, Cerato'yu kalkıp Opel, Ford, Renault vs. Türkiye'de bir şekilde kabul görmüş firma adı altında piyasaya sürse satışlarını en az ikiye katlar.
İşte senin riskin sadece burada başlıyor, acaba Kia kendini toplayabilecek mi yoksa aynı statüde devam mı edecek. Yoksa araban dört dörtlük, hayırlı kullanmak nasip olsun.
GAZETEX.COM - Kia Cerato, üstün teknolojisi ve geliştirilmiş donanım seçenekleri ile segmentinin en çok tercih edilecek modellerinden biri olmaya aday.
Güney Kore’de Aralık 2003 ayı itibariyle satışına başlanan, büyük ilgi ve beğeni odağı olan Kia Cerato, Avrupa ve Amerika ile aynı zamanda, Türkiye pazarına sunuldu.
Dizel ve benzinli motor, HB ve Sedan karoseri seçeneklerine sahip Cerato’nun, 1.6 litre benzinli motorlu sedan versiyonu ve 1.5 CRDI turbo dizel motor seçeneği Türk pazarına sunuldu.
1599cc motor hacmi ile, 5800 devirde 105 Ps, 4500 devirde 14,6 kg.m tork güç üreten; çift hava yastıkları, ABS, radyo ve CD çalar, klima, otomatik ön ve arka camlar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, uzaktan kumandalı merkezi kilit sisteminin standart, yan hava yastıkları, sunroof, otomatik şanzıman ve segmentinde bir ilk olan MP3 çaların opsiyonel olarak sunulduğu Cerato için, üç ayrı donanım paketi hazırlandı.
Eğitimli, sofistike, kalite ve imaja önem veren sosyo ekonomik tüketici grubu düşünülerek tasarlanmış, Avrupai çizgiler taşıyan, çağdaş, modern, çekici ve seçkin bir dizayna sahip olan Cerato, tüketicilerine üstün performans, konforlu sürüş keyfini bir arada sunuyor, tüm bu özelliklerini rekabetçi fiyat yapısı ile destekliyor.
Honda Civic, Toyota Corolla, Ford Focus, Renault Mégane gibi C segment modellerin rakipleri arasında yer alacak Cerato, Kia markasını, binek otomobil pazarında çok daha üst noktalara taşıma konusunda iddialı.
TRCAPİTAL,mantıklı dostum
teşekkürler,
Allah kazasız, belasız, problemsiz, hayırlı ve güzel sürüşler versin hepimize.
TAKVİM GAZETESİ;
Kia'dan ihracat rekoru
Altı ayda satışlarını yüzde 49 artıran KİA, Picanto ve Cerato modelleriyle Avrupa'da büyük başarı gösterdi. Kia Motors'un Avrupa ihracatı, ilk kez yüzde 30 oranını aştı. Kia Motors'un yılın ilk yarısında Avrupa ihracatında elde ettiği bu başarı, şirketin bu yılın ilk aylarında açıkladığı Avrupa'da üretim yapma planlarını da desteklemiş oldu.
Avrupalı beğendi Kia Motors'un Avrupa'da bu başarıyı yakalamasında, bu yıl pazara sunulan 2 yeni model; A-B segmentinde Picanto ve C segmentinde Cerato'nun Avrupalı tüketicilerce beğenilmesi ve şirketin satış ağına geçen yıl dahil olan 200 yeni bayii ile genişletmesi etkili oldu. Kia Motors, yakında lansmanı yapılacak yeni SUV Sportage ile iddalı hedeflere sahip.
MİLLİYET GAZETESİ
KİA BÜYÜYOR;
Koreli Kia Motors, Hyundai kanatları altına girdikten sonra bir kanatlandı ki, sormayın... Kore iç pazarındaki durgunluğa rağmen yeni modelleriyle ihracatını ve satışlarını artıran Kia, model halkalarına yenilerini eklemeyi de sürdürüyor. Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği (Association des Constructeurs Européens d’Automobiles – ACEA) verilerine göre Kia, Avrupa’nın en hızlı büyüyen markası... Kia'nın bu yükselişinde, özellikle gençleştirdiği ürün yelpazesinin büyük katkısı var. Sorento, Picanto ve Cerato gibi modellerle bu başarıyı yakalayan Kia, şimdi de iki yeni modele hazırlanıyor.
Kia Motors Co. dünyanın en hızlı büyüyen üreticilerinden biridir. Hyundai-Kia Otomotiv Grubu’nun bir parçası olarak, Kia’nın 2010 yılına kadar dünyanın en büyük beş otomobil üreticisi arasına girmesi hedeflenmektedir. Kia’nın 12 ülkedeki 15 fabrikasında üretilen yılda 1.000.000 adedin üzerinde aracın, 190 ülkeye yayılan bayi ağı üzerinden satışı gerçekleştirilmekte, servis faaliyetleri sağlanmaktadır. 1944 yılında kurulan Kore’nin en eski otomobil üreticisi Kia Motors, bugün 30.000 çalışanı ile yıllık 12 milyar $ gelire sahiptir.
BAŞKA BİR FORUMDAKİ TOPİC'TEN BİR ARKADAŞIN KİA MACERALARI ;
arkadaşlar, benim peder 1995 senesinden beri kia kullanıyor, ilk önce 95 model sephia vardı otomatik klimalı vs. ve araçtan son derece memnun kaldık, bizi yolda bırakmadı, 5 sene boyunca kullandık, sonra 2001 sephia aldık, onu da 2 sene kullandık, 2004 senesinde Kia Cerato 1.6 Ex ADvance A/T aldık, gayet memnun kaldık, 2005'in 31 Mart'ın da Kia Cerato 1.5 Crdi aldık, ondan da aynı şekilde memnun kaldık. biz Cerato almadan önce Honda Civic, Corolla, Bora, xsara ya baktık, hiç birinde cerato daki şıklık yok bence, civic, bora fln zaten boş kutu içi, xsara yı tam hatırlamıorum ama muhtemelen o da öleydi, bi corolla biraz güzeldi, ama yine de cerato tercih ettik, sebebi de uzun sene kullanmış olduğumuz ve bizi sıkıntıya düşürmeyen bi marka olduğu içindi, geçin yok ar-ge ymiş şuymuş buymuş, önce bi binin kullanın, ondan sonra kötüleyin, yol tutuşa gelince yol tutuşundada bi sorun yok, astranın aldığı virajı ceratoda çok rahatlıkla alır diye düşünüyorum. he ceratonun fabrika çıkışı üstünde olan tekerleri iyi değildir, ama bi michelin aldınız mı paşalar gibi gider, hor kullanmaya karşı dayanıklıdır, kalite derseniz, sağlamlık derseniz peder mercedesle kafa kafaya girdi, mercedes in tamponu ikiye katlandı, bizimkinde çizik yoktu, benim kendimin yaptığı bi kaza, 2 tane T demir kırdım bahçedeki çardağın, (gazla freni şaşırıp-1999 senesinde 95 model sephia'yla)sonra duvara çarptım, tampon içeri bile göçmedi, azıcık iz bıraktı, hem babam hem ben arabanın altını zaman zaman çok sert olarak vurduğumuz oldu, tık demedi, ben yine geçen günü yeni cerato 1.5 crdi yla bi salaklık yüzünden tarla kenarına çekilmiş çitlere çıktım, tahta falan vardı, hiç bişe olmadı, serilik derseniz 95 model sephia çok iyiydi, 2001 de fena değildi, cerato 1.6 Ex 13 saniyede 100km/h hıza ulaşıyordu, biraz fazla ama otomatik olduğu içindi, düz vitesi 11 saniyede çıkıyordu 100km/h hıza, şimdiki cerato 1.5 Ex Crdi ondan daha seri, sollamalar da seni sıkıntıya sokmuyor, 1.5 olmasına rağmen motoru 12.5 saniyede çıkıyor 100km/h hıza, yine fazla biraz ama 1.5 motor! ayrıca yokuş falan dinlemiyor, yani performansı da iyi! ha burda yeni astra yla karşılaştırmadım ben, çünkü nası bişedir hiç bilgim yok, ama " hiç düşünmem astra alırım" dedirtcek kadar bi araba olduğunu hiç zannetmiyorum, internet genelinde forumlara bakarsanız opelden çok şikayet görürsünüz, ama kia dan pek bi şikayet bulamazsınız. servis derseniz hiç bi sıkıntı yok, servisi var. ha bi ikinci elinde biraz düşer fiyat, biraz zaman uzar ama fiyatı baştan uygun olduğu için 2. elde satarken kaybedeceğiniz değer de kapanır büyük ölçüde. he biz opelde kullandık, 90 model omega, 5 sene kullandık, kia bize omega daki rahatlığı aratmadı, bu kadar abartıyorum olayı, düşünün yani! ayrıca omega bize sorun çıkardı, arabayı tamir edemediler kaç ay boyuna, bujiler ıslandı diye!!! onun için önce bi ceratoyu kullanın, görün, ondan sora kötülemeye diliniz varırsa kötüleyin, görüceksiniz ki hiçte öle "kia mı, geç, karşılaştırma bile opelle" diyecek kadar hiç bişe yok ortada, bu sizin sadece kia ya olan ön yargınız!
BU TOPİC İ OKUYAN BÜTÜN ARKADAŞLARA; CERATO ile ilgili genel bir fikir versin diye internette gördüğüm bilgilendirici yazıları bu topice copy past ettim. Bundan rahatsız olabilecek arkadaşlardan da özür dilerim. Ama bunu bir fanatizim ve ceratoculuk yapmak için değil, bilgilenmek isteyenlere kolaylık olsun diye yaptım.
NETİCEDE, HERKES KENDİ İHTİYAÇLARINA ve İMKANLARINA GÖRE BİR ARABA TERCİHİNDE BULUNACAK. ZATEN İDEAL ARABA DİYE BİR ŞEY YOK. HER ARABANIN MUTLAKA ARTILARI ve EKSİLERİ VAR. HEPİMİZİN DE CEBİMİZDEKİ PARANIN BİR LİMİTİ VAR. DUYGULAR BAŞKA SÖYLER, MANTIK BAŞKA. O NEDENLE ARABA FANATİZMİNE GEREK YOK. MAKSAT; BİLGİLENMEK VE HERKESİN KENDİNE GÖRE MANTIKLI OLANINI BULMAK.
HERKESİN GÖNLÜNDEKİ ARABAYI BULMASI ve ALMASI TEMENNİSİYLE.
Valla TrCapital risk ve marka olayıyla açıklamış işte.. Umarız Kia da bir gün avrupalı markalar arasında yükselir, fakat satış rakamlarıyla değil kalitesi ve marka imajıyla. Sorento + Sportage + Ceratoyla çok büyük atılımlar içersindeler. Bakalım nolcak ilerde ama ben hala önyargılıyım, tabi şu da var ceratonun donanım megane sportwayden epey üstün..
HER RİSK, KAZANÇ GETİRMEZ. AMA RİSK ALMADAN DA, KAZANÇ ELDE EDİLMEZ.