Şimdi Ara

Dizel Yarı Otomatiklerle ilgili fikirler, araç tavsiyeleri?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
1.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar

    2012 model aveo 1.4ltz tam otomatik araç kullanıyoruz, araç çok keyifli bir araç alalı da çok olmadı. 207 hdi premium'dan eşim kullansın diye bu araca geçtik, ama dizelden benzinli otomatiğe geçtiğimizde biraz yakıt sarfiyatından dolayı dengemiz şaşmadı değil.

    Bundan dolayı çözüm arayışına girdik.

    ya araç lpg'ye dönecek, ya da aracı değerinden biraz altında satıp veya takasa verip dizel otomatik bir araca geçilecek. lpg dönüşümü aşağı yukarı çok tartışıldı. Bütçemizi de 34.000-35.000 arasında belirledik ve model olarak da 2009'dan aşağıya bir araç istemiyoruz.

    bütçemize uyan dizel otomatikler(ceed, i30) yakıt anlamında tam bir canavarlar. yani aveo'yu verip, üzerine biraz daha para verip böyle bir aracı almak bana şahsen pek mantıklı gelmiyor. Yarı otomatiklerde de tek kavramalı ve çift kavramalı olarak karşımıza yeni seçenekler çıkıyor(belirtmeliyim ki bugüne dek tiptronic araç hiç kullanmadım). DSG çok seri denmekte ama hem fiyatları bizi üzüyor, hem de ikinci elde DSG'den uzak durun denmekte ve sanırsam standart donanımlarda Hill Holder özelliği yok.

    Bu durumda geriye tek kavramalı yarı otomatik vitesli araçlar kalıyor. Sahibinden'de de baktığımda, Peugeot 308, Citroen C4, Toyota Yaris, Fiat Punto Evo, Fiat Grande Punto, tabi ki tam otomatik olarak Hyundai i30 ve Kia Ceed çıkıyor, bu araçları kullananlardan fikirlerini beyan etmelerini rica etmelerini istiyorum. Ya aracı değiştiriceğiz ya da lpg'ye döneceğiz.

    teşekkürler şimdiden herkese.







  • edc
  • Grande Punto güzel bir tercih olabilir. 2.el Fiat Bravolara da bakabilirsiniz.
  • renault'da nedense megane baya bi eski kasa gibi kaldı, keza clio da öyle. açıkçası değiştiriyorsak ben bir üst sınıfa atlayalım istiyorum. bravo'da da temiz, kazasız istediğimiz özelliklerde araç tek tük çıkmakta. ya çok dolaşmış oluyor araçlar, ya da değişenli. ama seviyorum ben de bravoyu
  • bence lpg dönüşümü yapmalısınız. arabanızdan memnunsunuz ve yeni aldığınızı söylüyorsunuz. maceraya gerek yok.
  • 308 yada bravoya bakcan. 308 daha az yakar. Ama kalite olarak bravo daha ustun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merter V.

    bence lpg dönüşümü yapmalısınız. arabanızdan memnunsunuz ve yeni aldığınızı söylüyorsunuz. maceraya gerek yok.

    açıkçası aveo'lardaki lpg problemini baya bi okudum, landi renzo en sorunusuzu o da bana ruhsata işletmeyle fln 2400-2500e fln mal oluyor. 31.000 civarında aracımı satsam 33500 fln elimde olacak para, 1500 daha verebilirim diye düşünüyorum sadece.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentboz

    308 yada bravoya bakcan. 308 daha az yakar. Ama kalite olarak bravo daha ustun.


    207 kullanmıştık hdi 1,6, gayet bizi hem performansıyla hem de ekonomikliğiyle tatmin etmişti. 2 yıla yakın kullandık ve öyle çok önemli hiçbir problem çıkarmamıştı. ama vites performansı nasıldır bi fikrimiz yok.
  • İlacınız tam olarak LPG yeni bir araç birçok yeni risk demek bunu kendiniz dile gitiriyorsunuz zaten. Uygulanan kaliteli bir sistemle çok daha ekonomik olacaktır. Çıkarabileceği sıkıntılar da emin olun telafi edilebilir (supab değişimi vs ile). Aracınızı değiştirirseniz emin olun daha fazla masraflı olacaktır örneğin: içinize sinen aracı bulmak ciddi sıkıntı, alım satım masrafları (noter, varsa plaka, sigorta, kasko, bakım bir üst sınıfta olacağı için daha fazla masraf), ortalama cebinizden 5000 lira gibi bir masraf çıkacak buna değer mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Megane EDC yi beğenmemiş olmanız yazık olmuş, o zaman 308 dizel oto alın derim, bravonun otomatiği de sorunsuz (tek kavrama) ama o da megane gibi hiç ama hiç güncel bir araç değil belirteyim, ama sorunsuzluk olarak oldukça iyidir, ama ben olsam 308 tercih ederim.
  • Peki kafakafaya gelecek ?ekilde eski kasa c4 nasyl olur? Lpg taktyrmayy dü?ünüyorum bir yandan da. Gördü?üm meganelaryn pek ço?u hatta neredeyae hepsi sedan, hb araç bakyyoruz da. Bravoda da sanyrym öyle çok büyük bir makyaj geçirmedi galiba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar, forumdaki arkadaslarimizin yarisi destekli salliyorlar. Herkesin yemek yemesi, aliskanliklari,huylari nasil farkli ise araba surmeside bir o kadar farklidir. Kendim bizzat 2011 model 1.6 crdi kia ceed motion paket otomatik sahibiyim. Atasehirde ikamet ediyorum ve maslak ta calisiyorum. Hafta ici git gel ortalamam 7.4l(kisin) yaz aylarinda ise 6.9-7.0 l/100km oluyor. Gene yazin 220tl diesel ile( total den ) istanbul- bodrum ve bodrum icinde yaptigim yol ile 1.100km yol yaptim. Bu arada aracim da 4 ileri eski kasa oldugundan. Tamam sanzimandan oturu muadillerinden cok yakiyor ama oldurmelik bir fark yok. Uzerine imzami atabilirim ki Turkiye pazarinda tam bir fiyat performans aracidir kia cee'd. Tabi bu biraz surus tarzinizlada alakali. He unutmadan gene eski kasa manuel ile istanbul bostanci - sabiha gokcen arasi 2.9l ortalamasi yakalayan arkadaslarimiz ve.videolari youtube da mevcut(chip tuning ile).
    Saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maeglin3

    renault'da nedense megane baya bi eski kasa gibi kaldı, keza clio da öyle. açıkçası değiştiriyorsak ben bir üst sınıfa atlayalım istiyorum. bravo'da da temiz, kazasız istediğimiz özelliklerde araç tek tük çıkmakta. ya çok dolaşmış oluyor araçlar, ya da değişenli. ama seviyorum ben de bravoyu

    Renault un Megane ı da Clio'su da en yeni ve modern kasalardır. Çok çok yeni kasalar hem de. Beğenilen ve ödül alan dizaynlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pampilo

    quote:

    Orijinalden alıntı: maeglin3

    renault'da nedense megane baya bi eski kasa gibi kaldı, keza clio da öyle. açıkçası değiştiriyorsak ben bir üst sınıfa atlayalım istiyorum. bravo'da da temiz, kazasız istediğimiz özelliklerde araç tek tük çıkmakta. ya çok dolaşmış oluyor araçlar, ya da değişenli. ama seviyorum ben de bravoyu

    Renault un Megane ı da Clio'su da en yeni ve modern kasalardır. Çok çok yeni kasalar hem de. Beğenilen ve ödül alan dizaynlar.

    Megane mevcut kasa 5 yaşında.
    Clio ise 1 yaşında.
  • pampilo P kullanıcısına yanıt
    fiyat aralığında ikinci el 34.000 - 35.000 demiştim ama sanırım dci edc clio'lar bu sene geliyor, çünkü bildiğim kadarıyla geçen sene bu motor seçeneği yoktu(emin değilim). 2014 modelinin de fiyatları ortalama 57000(ikinci elde sahibinden.com'da sadece 1 ilan var, o da 56.000http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-trafikteki-ilk-clio-otomatik-dizel-clio-icon-148602443/detay ) seviyesinde. o yüzden eski clio kasasını baz olarak yorum yapmıştım. yeni kasa megane'da yine aynı şekilde istediğimiz fiyat aralığında olmadığını belirtmeme sanırım gerek yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentboz

    308 yada bravoya bakcan. 308 daha az yakar. Ama kalite olarak bravo daha ustun.

    Bu gün 2009 model 308 1.6 auto6r kullandım. Müşteri oldum test sürüşü yaptım. 10 km den fazlaydı yol. Ben çok beğendim 10 yıldır dizel araç sahibiyim. Dizel tecrübeme göre biraz fazla sesli geldi bana ama çok atak bir motor. Ama arkadaşlarım peugeottan uzak dur diyorlar. Fikri olanlardan yorum istiyorum. Araç 91 binde. Alınır mı ne dersiniz. otomatik almam gerekiyor. otm. bravo hiç kullanmadım. Ama bravo almak istiyorum aslında. çok kararsızım.
  • Eger az yaksin istiyorsaniz 308 veya c4 tam size gore.Test surusu yapmadan almayin ama ben o sanzimanlari begeniyorum.Hem sorunsuz hem yakiti arttirmiyor hem de ucuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla sanırım ilk tercihimiz araç değiştirmekten yana olacak ve 308 veya c4 deneyeceğiz gibi geliyor bana da. 207'de de 308 ile aynı motoru kullanıyordu ve düşük süratli kullanımlarda ve ilk çalışma esnasında o da biraz gürültülüydü. açıkçası fiyatı uygunsa ve vites geçişlerini beğendiyseniz bence alınabilir. ben de en yakın zamanda yarı otomatik 308 denemek istiyorum.
  • Bütçeniz 40.000 ve üstüne çıkacaksa 2010 üstü dizel otomatik lancia delta bakabilir ve 40-80 bin km aralığında araçlar bulabilirsiniz. Otomatik vites sistemi fiat punto, linea, bravo gibi araçlarla aynı, donanım olarak en bazı bile bir çok markanın full modeline eşit, görsel tasarım olaraksa oldukça iddialıdır. ikinci elde satamam yada çok değer kaybeder korkusu da yaşamayın zaten sıfır alan arkadaş aracı 70-80 bin civarına alıp ilk 3 yılında yaklaşık 30bin tl değer kaybına maruz kalmıştır, siz bundan sonra pek kaybetmezsiniz yani.
  • 308 dizel otomatik alın hocam.. yarı otomatik kavraması pişman etmez sorunsuzdur ve yakıt tüketimi + performansı törpülemez fazla.

    Şuan mevcut olarak bu şanzımanın kullanıldığı araçlar : 208,308,508,3008,5008,2008 citroende yine aynı şanzıman ve motor kombinasyonuyla ; c3,c4,c5,ds3,ds4,ds5,picasso

    yani bir çok araçta kullanılıyor.. PSA bu şanzımanı sorunsuz ve düşük maliyetli olduğu için tercih ediyor.. Arıza ihtimalinde çift kavramalı bir şanzımanın maliyeti 10-15 bin tl olabilicekken bu şanzımanın 0 ı 4 bin tl.. 120.000km de volan dişlisi değişiyor 1000 tl okadar. 500 tl de debiryaj seti.

    Yakıt,donanım,konfor,kalite,performans olarak o fiyata alabileceğiniz en iyi araçtır.

    kesinlikle lpg den uzak durun.. lpg li araçtan dizele geçmiş biri olarak söylüyorum lpg nin avantajı zaten çok azaldı 20% gibi bir tasarruf elde etmek için lpg ye geçilmez.. bir de 2000 tl masraf yaptırıp takıcaksınız şimdi nerden baksanız.

    Tertemiz dizel araç alın binin derim




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.