Şimdi Ara

Dizeller kış için iyi değil (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
3
Favori
5.676
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Araçlarımızdaki klima sistemlerinde 3 yollu vana olmadığı için ısıtma işlevi yoktur. Yapılmak istenirse yapılabilir orası ayrı mevzu ancak bunun için yakıt harcamaya değmeyeceği ve dış hava sıcaklığı düşük olduğu için sistem verimsiz çalışacağı öngörülerek böyle bir sistem konulmamıştır. Aracın içindeki radyatördeki sıcak su çok daha etkili ve verimli ısıtma yapar .madde 1

    İkinci olarak dizel araçların özellikle durduğu yerde ısıtma yapmadığından, yakınılmış. Doğru bir düşüncedir. Ancak unutulmaması gereken bir konu sanırım atlanıyor. Araçlarınız hareket halinde düz yolda gaza basılarak gittiği için rölantiye göre çok daha fazla yakıt tüketirler bu nedenle ısınma süresi kısalmaktadır. yani ocağa çaydanlıkla soğuk su koydunuz, rölantide demek altınının kısık ateşte bırakması durumudur, hareket hali demek gazı sonuna kadar açmaya yakın bir durumu simule etmektedir. madde 2

    Yine birçok arkadaşımız (konunun inceliklerini bilen) termostatın öneminden bahsetmiş. Anlaşılması gereken konu termostat ne kadar erken açarsa, içerisinin o kadar geç ısınacağıdır. Yine simule edersek bir cezve suyu ısıtmakta iken bu suyu büyük çaydanlığa boşalmaya eşdeğer bir durumu gösterir. İçerisi ısınması için cezvedeki su yeterlidir ,

    çünkü bu su devri daim ile aracın içini ısıtabilecek iken radyatördeki suyun sisteme dahil edilmesi , ısınma sürecini uzatmakta ve sürenin artmasına neden olmaktadır. Yani siz ibrenin oynadığını gördüğünüzde içeriye soğuk hava değil, ılık havayı vermeye başlaması lazım. Böyle bir durum yok ise termostat açma sıcaklığı düşük olan YAZLIK tip denilenden konulmuş olma olasılığı yüksektir. (bu genelde yazın aracın hararet yapmasını engellemek için fabrikasyon olarak konulur) İstendiğinde daha Yüksek sıcaklıkta açana termostat seçimi ile kışın soğuk zamanlarında(yazın değiştirilmek kaydıyla) daha geç açılmasını beklediğimiz kışlık termostat seçimi ile araç içi daha erken ısınmaya başlayacaktır. Bu en temel ISI transferi konusu ve en eski araç ısıtma problemlerinden birisidir ve olayın dizel ile direk ilişkisi bulunmamaktadır.

    evet dizel araç iş verim vs daha az radyatörü ısıtır ancak mevzunun özü bu değildir.

    Diğer bir konu yine aracınızın rölantide kaç litre yakıt yaktığı ile alakalıdır. 1.3 motor ile 1.4 aynı olmaz , yine 1.6 ile 2 litre motor rölantide aynı miktar yakıtı yakmaz. Motor hacmi büyüdükçe sarfiyat artacağı için araç içi ısınma süresi de kısalacaktır. Çünkü radyatördeki su sisteme dahil olmadığı zaman yani ilk dakikalar içerisinde , hacmi büyük araçların yaktıkları yakıt nedeniyle devri daim de dolaşan su miktarları birbirine yakındır ancak hacmi büyük olan daha fazla yakıt tüketeceği için süresi daha kısa olarak ısınma sağlayacaktır .Madde 3



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Aralık 2012; 17:35:44 >








  • quote:

    Orijinalden alıntı: M`Shinoda

    Benzinli fazla yakar ağlarsınız
    dizel soğuk havalarda titret der ağlarsınız
    lpg arabayı masrafa sokar ağlarsınız

    vallahi bu forumdakileri memnun etmek %0 , herşeyden şikayet arkadaş hergün memnuniyetsizlik.

    Eskiden Jikle vardı , çeker bekler çalıştırırdın 5 dk ısınır yola koyulurdun. Tabakanaye yetişeceksiniz , erken in aracını ısındır o halde öyle çık yola pimpirikleniyorsan.

    İnsanlar artık elini sıcak sudan soğuk suya sokmuyor o kadar eringeç olmuş bırakında biraz soğuk olsun değilmi ama kış mevsimindeyiz biraz üşüyün ne olacak

    Şu zamana kadar arabalarım hep dizeldi daha öncesinde bababmın şahini vardı evet şahin bizi o meşhur kaloriferiyle özellikle kışın mutlu ediyordu ben o arabadaki kaloriferi başka hiçbir arabada görmedim gerçekten iyi ısıtıyordu ama şimdide şikayetçi değilim zamanında otobüs duraklarında çok beklediğim için soğukta çok yol yürüdğüm için arabamın kıymetini her zaman bilirim varsın geç ısınsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iakbay06 -- 17 Aralık 2012; 18:11:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss


    quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkann86

    quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    istanbulda kullanıyorum.En karlı oldugu en soguk oldugu zamanlarda da vardı eksi derecelerde (geçen sene).. Arabam c4 1.6 hdi... Çalıştırıyorum 30 saniye - 1 dakka bekleyip hareket ediyorum.Aşağı yukarı 500 m - 1 km içinde motorum ısınıyor.En soguk havada bile ısınıyor çok memnunum

     Dizeller kış için iyi değil


     Dizeller kış için iyi değil


    dostum istanbulda en soğuk olsa ne olacak :)

    e tabi ne görücem en fazla ne olmuştur geçen sene istanbul -3 falandır herlade.

    nasil bir aracmis o, -3 derecede 500 metrede tamamen isinan?

    -3 derecede 500mt de ısınıyor demedim.Soguk havalarda mesela bugun 500mt içinde (2-3 ısık dur kalk da dahil) ısınıyor.Ama en soguk havalarda bile konuyu açan arkadaşın anlattıgı gibi uzun vadede ısınma sorunu yaşamıyorum.Mesela bugun istanbulda 8-9 derece idi anında ısındı aracım.İşimle evim arası 2.2 km yolun yarısına gelmeden ısınıyor araç.Ama arkadaş 10 dakka çalıştırsam bile ısınmıyor diyor... 10 dakka oldugun yerde çalıştırıcagına 1 dakka çalıştırıp 3-5 dakka yol alsam o rolantide beklediğinin yarı zamanında ısınır zaten araç.Birde aracın bakımları çok önemli...






  • Ben yazın bunu söyleyince dizelcilerin hepsi yok öyle bir şey diye ayaklanmıştı. Neyse kış gelince, bu gerçeği fark edebilmeleri de bir gelişme.
  • bizim burada yürüme mesafesinde 5 dakilık yola her gün dizel arabası ile gidip gelenler var. Nasıl bir mantık çözemedim.
  • Kimsenin keyfine dizel araca bindiği yok benzin fiyatları malumunuz bizim aracı 5 dk rölantide tutup evin ordaki yokuşta az zorlayınca hararet tavan yapıyor belki arabanın canına okuyor ama yapıcak bir şey yok 1 saatte beklesek ısınamayacağı belli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    peki şöyle bir şey yapsak nasıl olur ?

    Aracı çalıştırdığımız anda devir daim pompası da çalışmaya başlıyor. Bu pompayı mesela motor sıcaklığı 70 yada 80 dereceye gelene kadar devir daim yapmasını engelletsek ve 80 derecede çalışmaya başlamasını sağlasak ?

    bu yapılabilir mi yapılamaz mı ?

    Hayır bu yanlış bir uygulama olur. Motorun piston etrafındaki su gömleklerinde fazla su bulunmaz su aniden ısınır pistonlar daha fazla aşınır. Bu sırada bir anda soğuk suyu basarsanız daha kötü sonuçlar olur. Şöyle bir örnek vereyim herhangi bir araçtan sökülüp dışarda test edilen motor gördüyseniz (jeneratör motoruda olabilir) radyatörü bağla olmasa bile mutlaka motora su doldurulup pompa giriş çıkışları by-pass edilir ve pompa kayışı mutlaka bağlanır. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    peki şöyle bir şey yapsak nasıl olur ?

    Aracı çalıştırdığımız anda devir daim pompası da çalışmaya başlıyor. Bu pompayı mesela motor sıcaklığı 70 yada 80 dereceye gelene kadar devir daim yapmasını engelletsek ve 80 derecede çalışmaya başlamasını sağlasak ?

    bu yapılabilir mi yapılamaz mı ?

    Zaten araçlarda ısı sensörü (hararet müşürü de diyorlar) var. 80 dereceye gelmeden fanı filan açmaz. Benim bildiğim böyle. Araç belli bir ısıya ulaşmadan soğutma başlamaz.

    fan açılmasabila devir daim pompası suyu motordan radyatörlere iletir. radyatorde bu soğuklarda fana ihtiyaç duymadan soğutabilir. benim dediğim olay 70 dereceye gelene kadar devir daim pompasının çalışması engellenebilirmi engellenemez mi.

    Motor soğukken şu devirdaimi olmaz zaten termostat devirdaim sistemine bağlıdır su isinmayinca termostat açılmaz ve devirdaim olmaz,.

    Öyle birşey yok. her zaman devirdaim vardır. Termostat belirlenen sıcaklığa gelince motor suyunu direkt olarak devirdaim pompasına yönlendirmek yerine radyatöre yönlendirir böylece motor suyu istenilen sıcaklıkta kalır. Yanlış bilgi vermeyelim.




  • wabesto kullan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Rusların tankları bile benzinlidir. Yine hummerlar da benzili diye biliyorum. Ruslara filan dalarsak diye benzinli yapmışlar. 2 yıl önce kışın LPGli samaram %80 antifirizli olmasına rağmen donmuştu. LPG beyni donmuş diyaframı yırtılmıştı. Sıcak su vs. benzinde de çalışmadı çünkü besleme kısmına kadar tüm LPG donmuş. Kaynar suyun soğuk motoru çatlatma riski olduğunu sonradan öğrendim tabi. Komşulardan yardım istedik sanayiye kada çekelim diye ama nafile. Dizellerin depodaki mazotları bile donmuştu. Dİğerleri de LPG olunca onlar da çalışmadı. En sonunda 80 küsür model bir resmi renault 12 ile çektik. Onda LPG yoktu ve bir tek o çalışmıştı. Bu tür yerlerde gece ara ara ambulanslar filan çalışıtırılıp ısıtılıyor. O günkü rezilliğimden sonra dedim ne dizel ne lpg. 1.2 benzinli alır binerim arkadaş. Çok da memnunum açıkçassı. Bu arada yakıt artışı her araç gibi bende de var.

    Yanlış yapmışsınız. %100 Antifriz -15 de donarken %50 su %50 antifriz ile yapılan karışım -37 derecede donar. Yani antifiriz saf olarak değilde seyreltilerek kullanılırsa daha yüksek bir performans elde edilebilir. Birde antifrizi direk sert çeşme sularıyla karıştırmayın, çeşme suyunun 1 kez kaynatın ve 1 gün bekletin daha sonra karışımı yapın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    peki şöyle bir şey yapsak nasıl olur ?

    Aracı çalıştırdığımız anda devir daim pompası da çalışmaya başlıyor. Bu pompayı mesela motor sıcaklığı 70 yada 80 dereceye gelene kadar devir daim yapmasını engelletsek ve 80 derecede çalışmaya başlamasını sağlasak ?

    bu yapılabilir mi yapılamaz mı ?

    Zaten araçlarda ısı sensörü (hararet müşürü de diyorlar) var. 80 dereceye gelmeden fanı filan açmaz. Benim bildiğim böyle. Araç belli bir ısıya ulaşmadan soğutma başlamaz.

    fan açılmasabila devir daim pompası suyu motordan radyatörlere iletir. radyatorde bu soğuklarda fana ihtiyaç duymadan soğutabilir. benim dediğim olay 70 dereceye gelene kadar devir daim pompasının çalışması engellenebilirmi engellenemez mi.

    Motor soğukken şu devirdaimi olmaz zaten termostat devirdaim sistemine bağlıdır su isinmayinca termostat açılmaz ve devirdaim olmaz,.

    Öyle birşey yok. her zaman devirdaim vardır. Termostat belirlenen sıcaklığa gelince motor suyunu direkt olarak devirdaim pompasına yönlendirmek yerine radyatöre yönlendirir böylece motor suyu istenilen sıcaklıkta kalır. Yanlış bilgi vermeyelim.

    Evet yanlış bir ifade olmuş anlatmak istediğim radyatöre su geçişi olmadığıydı düzeltme için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertdo2

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Rusların tankları bile benzinlidir. Yine hummerlar da benzili diye biliyorum. Ruslara filan dalarsak diye benzinli yapmışlar. 2 yıl önce kışın LPGli samaram %80 antifirizli olmasına rağmen donmuştu. LPG beyni donmuş diyaframı yırtılmıştı. Sıcak su vs. benzinde de çalışmadı çünkü besleme kısmına kadar tüm LPG donmuş. Kaynar suyun soğuk motoru çatlatma riski olduğunu sonradan öğrendim tabi. Komşulardan yardım istedik sanayiye kada çekelim diye ama nafile. Dizellerin depodaki mazotları bile donmuştu. Dİğerleri de LPG olunca onlar da çalışmadı. En sonunda 80 küsür model bir resmi renault 12 ile çektik. Onda LPG yoktu ve bir tek o çalışmıştı. Bu tür yerlerde gece ara ara ambulanslar filan çalışıtırılıp ısıtılıyor. O günkü rezilliğimden sonra dedim ne dizel ne lpg. 1.2 benzinli alır binerim arkadaş. Çok da memnunum açıkçassı. Bu arada yakıt artışı her araç gibi bende de var.

    Yanlış yapmışsınız. %100 Antifriz -15 de donarken %50 su %50 antifriz ile yapılan karışım -37 derecede donar. Yani antifiriz saf olarak değilde seyreltilerek kullanılırsa daha yüksek bir performans elde edilebilir. Birde antifrizi direk sert çeşme sularıyla karıştırmayın, çeşme suyunun 1 kez kaynatın ve 1 gün bekletin daha sonra karışımı yapın.

    Akaryakıt istasyonlarında saf su satılır 50 krs veya en pahalısı 1 tl olmalı.en dogrusu bununla karıştırmaktir. Sonuçta yıllarca aracınızda kalacak bir karışımında ,musluk suyunu asla kullanmayın mecbur kalmadıkça.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhan99747

    benim corsa cdti'da da sabahları 1 dk çalıştırdıktan sonra yokuş iniyorum ve mecburen boşa atmak zorunda kalıyorum.O ara stop ediyor.Her gün yalnızca 1 kez meydana geliyor o da ilk çalıştırmada.Sorun ne olabilir ?

    Böyle bi sorun benim dizel Albea'da da vardı ilk aldığımda. Hatta yalnızca sabah soğukken değil, zaman zaman sıcakken bile istop ediyordu.

    Genelde aracı boşa alınca ediyordu. Ama tam istop edeceğini anlayınca debriyaj pedalına basınca topluyordu :) Sıfır alınan araçta yaşanması kötü tabi bunun.

    Servise gittim. Aracın yazılım versiyonunda bir sorun varmış, rolanti gaz seviyesini ayarlayamıyordu. O dönem çıkan bazı Albea'larda yaşanmış bu.

    Aracı makineye bağlayıp yazılımını güncellediler. Sorun çözüldü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tavakspor

    Bu sabah kars -23 derece ile uyandı...dizeller çalışmadığı gibi giderken yolda donan dizeller vardı sağda solda...sanırım boruda donuyor...benim araç bile tek tıkla çalışmasına rağmen 1 sn fazla marşa basmak zorunda kaldım...ancak 308 hdi si olan arkadaşım manuel yakıt pompası kullanarak ve fabia tdi si olan arkadaşım azıcık kızdırma ile sorunsuz çalıştırabiliyor...

     Dizeller kış için iyi değil

    17 Aralık sabahı ben de Kars'taydım. Kayak için İzmir'den haftasonu gitmiştim. Sabah sıcaklık -24'tü. Dizel araçların çoğu donmuştu. Fotoğraf eklemeyi tam becermiyorum ama yine de deneyeceğim. Ayrıca 15 Aralık akşamı da Sarıkamış Kars arasında sıcaklık yine - 24'tü, sanırım o gece -30'u görmüştür.




  •  Dizeller kış için iyi değil

    Sanırım resim yükleyebildim, bu da Sarıkamış'tan kars yönüne doğru Anıttan 3-5 km. sonrası. Arabanın yan camları o sırada buzdu. Aman kış lastiği olmadan çıkmayın o soğuklarda.
  • 5th gear programinda test yapmislardi
    . kisa mesafede soguk havada benzinli arac dizele gore daha az yakmisti litre olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.