Şimdi Ara

Dizeller kış için iyi değil (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
3
Favori
5.678
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    peki şöyle bir şey yapsak nasıl olur ?

    Aracı çalıştırdığımız anda devir daim pompası da çalışmaya başlıyor. Bu pompayı mesela motor sıcaklığı 70 yada 80 dereceye gelene kadar devir daim yapmasını engelletsek ve 80 derecede çalışmaya başlamasını sağlasak ?

    bu yapılabilir mi yapılamaz mı ?

    Zaten araçlarda ısı sensörü (hararet müşürü de diyorlar) var. 80 dereceye gelmeden fanı filan açmaz. Benim bildiğim böyle. Araç belli bir ısıya ulaşmadan soğutma başlamaz.

    fan açılmasabila devir daim pompası suyu motordan radyatörlere iletir. radyatorde bu soğuklarda fana ihtiyaç duymadan soğutabilir. benim dediğim olay 70 dereceye gelene kadar devir daim pompasının çalışması engellenebilirmi engellenemez mi.

    Motor soğukken şu devirdaimi olmaz zaten termostat devirdaim sistemine bağlıdır su isinmayinca termostat açılmaz ve devirdaim olmaz,.

    o zaman şöyle diyim evim ile iş yeri arasında 13 km yol var.

    aracımı yüksek devirde kullanmadan efendice kullanırsam iş yerime gelene kadar motor tam ısınmaya ulaşmıyor . 0 noktasından sadece 1parmak yükseliyor.

    sanırım benim aracımda var bir problem. kalorifer de araç ısınmadığı için malesef içeriyide ısıtmıyor işe gidene kadar bir taraflarım donuyor. en sonunda webasto taktırmayı planlıyorum.

    Aracınızın termostatında sorun olabilir. Tam kapamıyordur bu sık görülen bir sorundıur. Termostat dediğimiz parça aşağıdadır.

     Dizeller kış için iyi değil


    Bu parça su devirdaim sistemi içerisindedir ve sıcaklık değişimlerinde açılıp kapanır. Genelde 90 derecede açılarak su akışı sağlanır devirdaim başlar ve motor soğutulur. Su sıcaklığı 90 derece altında olursa normalde açılmaz ve motorun suyu gerekli sıcaklığa ulaştırmasını bekler. Termostat hareketli bir parçadır ve bir süre sonra görevini tam göremez genelde su sızdırır bu durumda sürekli devirdaim olacağı için motorunu normal sıcaklığına uzun süre ulaşamaz. Termostat kapalı kalırsa da araç hararet yapar.

    Eskiden yazlık kışlık termostat olayı vardı ama yeni nesil araçların termostatı hassas ve değişim gerektirmiyor. Sıfır derece sıcaklıkta bir dizel aracın 3-5 km mesafede uygun sıcaklığa ulaşması beklenir. Sıcaklık -15, -25 gibiyse motorun ısınması çok güç olacaktır hatta 13km mesafede kaloriferi ısıtacak bir sıcaklığa ulaşması da zordur.

    Hangi ilde ve sıcaklıkta 13km sonrası ısınmıyor aracınız bilmiyorum ama yukarıda normal durumları açıklamaya çalıştım.

    Ekleme: Yukarıdaki termostat eski nesil araçlarda kullanılan türdür. Yeni nesil araçlarda termik sensörler kullanılır. Hava sıcaklığı, klima durumu gibi birçok etkene göre soğutma kontrolünü mikro işlemciler yapar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmax50 -- 16 Aralık 2012; 23:44:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    peki şöyle bir şey yapsak nasıl olur ?

    Aracı çalıştırdığımız anda devir daim pompası da çalışmaya başlıyor. Bu pompayı mesela motor sıcaklığı 70 yada 80 dereceye gelene kadar devir daim yapmasını engelletsek ve 80 derecede çalışmaya başlamasını sağlasak ?

    bu yapılabilir mi yapılamaz mı ?

    Zaten araçlarda ısı sensörü (hararet müşürü de diyorlar) var. 80 dereceye gelmeden fanı filan açmaz. Benim bildiğim böyle. Araç belli bir ısıya ulaşmadan soğutma başlamaz.

    fan açılmasabila devir daim pompası suyu motordan radyatörlere iletir. radyatorde bu soğuklarda fana ihtiyaç duymadan soğutabilir. benim dediğim olay 70 dereceye gelene kadar devir daim pompasının çalışması engellenebilirmi engellenemez mi.

    Motor soğukken şu devirdaimi olmaz zaten termostat devirdaim sistemine bağlıdır su isinmayinca termostat açılmaz ve devirdaim olmaz,.

    o zaman şöyle diyim evim ile iş yeri arasında 13 km yol var.

    aracımı yüksek devirde kullanmadan efendice kullanırsam iş yerime gelene kadar motor tam ısınmaya ulaşmıyor . 0 noktasından sadece 1parmak yükseliyor.

    sanırım benim aracımda var bir problem. kalorifer de araç ısınmadığı için malesef içeriyide ısıtmıyor işe gidene kadar bir taraflarım donuyor. en sonunda webasto taktırmayı planlıyorum.

    Problem yok, benim multijette geç ısınıyor.
    Hatta uzun yolda uzun inişte ayağımı gazdan çekip motor cute-off'a girince ve kalorifer açıksa motor soğumaya başlıyor, hararet düşmeye başlıyor.
    Multijetlerin özellikle 1.3'lerin soğutma devresi çok iyi. Bu yaz Ankara'lılar ne kadar sıcak olduğunu bilirler. 45 derece sıcakta dur kalk trafikte yüklü iken hatta klimada son sürat açıkken hararet yerinden kıpırdamıyor. Bahsettiğim trafikte bir sürü su kaynatan yeni nesil araç gördüm (Özellikle Opeller).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    dizeller geç ısınıyor ve çok yakıyor. ancak benzinlilerin yakıtı hiç mi artmıyor. yaz kış arasında aynı mı yakıyor benzinliler. ayrıca benzinli araç kaç dkda içeriye sıcak hava verecek kadar ısınıyor. bilmediğim için soruyorum. yazın 4.3 yakan aracım şimdi 4.9a çıktı. 5 km yakın mesafe.

    benzinli araçların da yakıt tüketimi artar çünkü motor belli bir ısıya gelene kadar yüksek devirle çalışır ,eski araçlarda jikle çekildiği için şimdikilerde otomatik ayarlaması nedeniyle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat


    quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Bizim bebek dizel arabanın kışın geç ısınması problemi yüzünden hasta oldu

    Geçen hafta perşembe günü gece hava -1 dereceye düştü babamlarda yemek falan yedik Hanım sen aracı ısıt biz iniyoruz dedi tam 5 dk arac içinde bekledim araç çalışır halde

    Malasef araç hiç ısınmadı ve bebek üşüttü haliyle

    Buda bana ders oldu en az 10 dk erken aracı ısıtmak lazım

    Yada bundan sonra akşam dışarı çıkarken hanımın benzinli aracı ile çıkıcaz

    öncelikle geçmiş olsun. doğru bildiğimiz yanlışlar bayağı çok toplumumuzda. bunlardan biri de soğuğun hasta ettiği söylemi. bebekler, çocuklar ve erişkinler soğuk nedeniyle değil kaptıkları mikroplar nedeniyle hasta olurlar. soğuk kış günlerinde hastalıkların artmasının en mantıklı açıklaması insanların kapalı alanlarda daha fazla bulunması ve mikrop maruziyetinin artmasıdır. nenelerimizin dediği gibi öyle ıslak saçla dışarıya çıkarsan sinüzit olursun gibi bir şey yok :) bu konu hakkında yapılmış kontrollü deneyler de var.

    acil şifalar diliyorum bebeğiniz için. bir doktor adayı :)

    Ben de teori atayım ortaya.Soğuk havada vücut ısınmaya daha fazla önem verdiği için bağışıklık sistemi daha kırılgan oluyor.Bu yüzden mikrop kapınca kışın hasta olma olasılığı daha yüksek oluyor.

    teorin ilk bakışta mantıklı görünüyor arkadaşım ama o da bir ölçüt değil malesef :) bu konu hakkında tek ispatlanmış olay insanların ortak yaşam alanlarında daha uzun süre bulunması.

    Soğukta koruyucu sistemler daha az aktif olduğu için bakteri virüs ün yerleşmesi daha kolay oluyor. Yoksa bakteri aynı bakteri. tabi ki kapalı ortamlar enfeksiyon riskini artırıyor ama soğukta hasta olmanın mekanizması budur

    soğuk havada niye hasta olunur, solunan düşük sıcaklıktaki hava solunum yollarına çarpıp akciğerlere giderken soğuğu algılayan mukoza dokusundan mukus (sümük) salgılanır, amaç doku ile hava arasına ince bir tabaka oluşturmak ve dokuyu soğuktan korumaktır, ayrıca soğuk hava mukozaya çarpınca orada enflamasyon veya yangı adını verdiğimiz bir olay meydana gelir, yangı sonucunda damar duvar geçirgenliği artarak damar içi sıvı dokuya geçer, buna ödem denir ( ödem yapan tek sebep bu değildir ) ödem sıvısı ve mukus mikropların üremesi için ideal bir ortamdır ve ortamda bol miktarda bulunan mikroplar bu ortamda çok hızlı ürerler,eğer kişinin savunma sistemi (immün sistem) bu mikropları yenerse yırtarsın,yoksa hasta olursun...

    Bazı doğrular olmakla birlikte dediğin pek çok şey yanlış. Ayrıntılı açıklamasını da yaparım ama soğuk havanın enfeksiyon olusturmadaki asıl mekanizması solunum yolundaki titrek tüy dediğimiz koruyucu cikintilarin hareketlerini baskilamasidir. Bu da mukus tabakasının dışarı atılmasını engeller ve bakteri virüslar hastalık yaparlar..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende dizel Focus vardı, elemanımda da dizel Doblo.


    Sabahları işe giderken yanyana gelirdik, Doblo daha 1-2.km deki kırmızı ışıklarda ısınmaya başlarken Focus iş yerine gidene kadar (5km) ısınmazdı..
  • 2006 Focus 109bg TDCi motorlu araçla 100km/11lt'yi gördük. Bilen bilir, focus'ta yakıt tüketimi anlık tüketim değil. Allahtan 4 mevsim klima olduğu için en azından arabanın motoru ısınmasa da içini ısıtmakta zorluk çekmiyoruz. Bu arada araç rolantide gerçekten ısınmıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    sana dibine kadar katılıyorum sabahları yağlaması tam olsun şanzıman felan ısınsın diye yola çıkmadan 5 dk önce çalıştırıyorum aracın yanına gidiyorum hararet göstergesi halen 0 da zaten dize araç hem bakım maliyeti hemde kışın ısınana kadar fazla yakması mevzusundan dolayı benzinliyle aynı hesaba geliyor soğuk bir yerde yaşıyorsan o yüzden bende benzinli almayı düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Bizim bebek dizel arabanın kışın geç ısınması problemi yüzünden hasta oldu

    Geçen hafta perşembe günü gece hava -1 dereceye düştü babamlarda yemek falan yedik Hanım sen aracı ısıt biz iniyoruz dedi tam 5 dk arac içinde bekledim araç çalışır halde

    Malasef araç hiç ısınmadı ve bebek üşüttü haliyle

    Buda bana ders oldu en az 10 dk erken aracı ısıtmak lazım

    Yada bundan sonra akşam dışarı çıkarken hanımın benzinli aracı ile çıkıcaz

    öncelikle geçmiş olsun. doğru bildiğimiz yanlışlar bayağı çok toplumumuzda. bunlardan biri de soğuğun hasta ettiği söylemi. bebekler, çocuklar ve erişkinler soğuk nedeniyle değil kaptıkları mikroplar nedeniyle hasta olurlar. soğuk kış günlerinde hastalıkların artmasının en mantıklı açıklaması insanların kapalı alanlarda daha fazla bulunması ve mikrop maruziyetinin artmasıdır. nenelerimizin dediği gibi öyle ıslak saçla dışarıya çıkarsan sinüzit olursun gibi bir şey yok :) bu konu hakkında yapılmış kontrollü deneyler de var.

    acil şifalar diliyorum bebeğiniz için. bir doktor adayı :)

    Bir ara akvaryumum vardı. Oradan öğrendiğim bir kural var: Soğuk su balığı hastalandırmıyor ani ısı değişimi balığı hastalandırıyor. Şöyleki: Balıkların normal su sıcaklığı 28 derece idi. Akvaryum temizlerken soğuk su eklerseniz ve suyun sıcaklığını bir anda 10 derece filan indirirseniz balıklarınız garanti hastalanıyordu. Fakat Elektrik gittiğinde suyun sıcaklığı yavaş yavaş 10 derece iniyor ama balıklar hastalanmıyordu. Yani soğuk değil ani sıcaklık değişiklikleri hastalandırıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mufat


    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat


    quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Bizim bebek dizel arabanın kışın geç ısınması problemi yüzünden hasta oldu

    Geçen hafta perşembe günü gece hava -1 dereceye düştü babamlarda yemek falan yedik Hanım sen aracı ısıt biz iniyoruz dedi tam 5 dk arac içinde bekledim araç çalışır halde

    Malasef araç hiç ısınmadı ve bebek üşüttü haliyle

    Buda bana ders oldu en az 10 dk erken aracı ısıtmak lazım

    Yada bundan sonra akşam dışarı çıkarken hanımın benzinli aracı ile çıkıcaz

    öncelikle geçmiş olsun. doğru bildiğimiz yanlışlar bayağı çok toplumumuzda. bunlardan biri de soğuğun hasta ettiği söylemi. bebekler, çocuklar ve erişkinler soğuk nedeniyle değil kaptıkları mikroplar nedeniyle hasta olurlar. soğuk kış günlerinde hastalıkların artmasının en mantıklı açıklaması insanların kapalı alanlarda daha fazla bulunması ve mikrop maruziyetinin artmasıdır. nenelerimizin dediği gibi öyle ıslak saçla dışarıya çıkarsan sinüzit olursun gibi bir şey yok :) bu konu hakkında yapılmış kontrollü deneyler de var.

    acil şifalar diliyorum bebeğiniz için. bir doktor adayı :)

    Ben de teori atayım ortaya.Soğuk havada vücut ısınmaya daha fazla önem verdiği için bağışıklık sistemi daha kırılgan oluyor.Bu yüzden mikrop kapınca kışın hasta olma olasılığı daha yüksek oluyor.

    teorin ilk bakışta mantıklı görünüyor arkadaşım ama o da bir ölçüt değil malesef :) bu konu hakkında tek ispatlanmış olay insanların ortak yaşam alanlarında daha uzun süre bulunması.

    Soğukta koruyucu sistemler daha az aktif olduğu için bakteri virüs ün yerleşmesi daha kolay oluyor. Yoksa bakteri aynı bakteri. tabi ki kapalı ortamlar enfeksiyon riskini artırıyor ama soğukta hasta olmanın mekanizması budur

    soğuk havada niye hasta olunur, solunan düşük sıcaklıktaki hava solunum yollarına çarpıp akciğerlere giderken soğuğu algılayan mukoza dokusundan mukus (sümük) salgılanır, amaç doku ile hava arasına ince bir tabaka oluşturmak ve dokuyu soğuktan korumaktır, ayrıca soğuk hava mukozaya çarpınca orada enflamasyon veya yangı adını verdiğimiz bir olay meydana gelir, yangı sonucunda damar duvar geçirgenliği artarak damar içi sıvı dokuya geçer, buna ödem denir ( ödem yapan tek sebep bu değildir ) ödem sıvısı ve mukus mikropların üremesi için ideal bir ortamdır ve ortamda bol miktarda bulunan mikroplar bu ortamda çok hızlı ürerler,eğer kişinin savunma sistemi (immün sistem) bu mikropları yenerse yırtarsın,yoksa hasta olursun...

    Bazı doğrular olmakla birlikte dediğin pek çok şey yanlış. Ayrıntılı açıklamasını da yaparım ama soğuk havanın enfeksiyon olusturmadaki asıl mekanizması solunum yolundaki titrek tüy dediğimiz koruyucu cikintilarin hareketlerini baskilamasidir. Bu da mukus tabakasının dışarı atılmasını engeller ve bakteri virüslar hastalık yaparlar..

    aslansın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    benim bildiklerimin tersine bir sürü görüş bildirilmiş ,öncelikle en iyi bildiğimden başlayayım ;

    ev klimaları ile araç klimaları farklıdır ,soğutma olayı aynıdır ancak ısıtma araç klimalarında yoktur (mercedes ve bazı araçlarda da ev kliması gibi olanlar var olduğunu duydum ama genel olarak yoktur)

    ev klimalarında rezinstans yoktur ısı pompası vardır (bazı ev klimalarında da rezinstans vardır ama o rezinstans ısıtmak için değil dış ünitenin donmasını engelemek içindir )

    aracın içinin geç ısınmasında ki faktör termostat ile ilgilidir ,kışın düşük dereceli termostat takılırsa daha erken ısınma olur lakin yeni araçlar çok teferruatlı olduğu için düşük değerli termostat /sensör sisteme zarar verirmi bunu iyi bilen ustalara sormak lazımdır

    dizel araçlar kışın daha problemlidir çünkü yanma değerleri ve oktanları düşük olduğu için bazı sıkıntılar verir ,bu nedenle benzinli araçlar kışın daha sorunsuz,ama yazın daha performanssız ,aynı şekilde dizeller yazın daha sorunsuz kışın daha sorunludur

    günümüz araçlarında soğutma fanları kayışla değil elektrik motoru ile çalıştığından ısı belli bir değere ulaşmadan devreye girmez

    diye biliyorum

    benim doğru bildiklerim bunlardır ,daha doğrusu varsa veya yanlışım varsa bilen arkadaşlar düzeltsin

    benzinli araçlar yazın niye daha performanssız olsun ??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    benim bildiklerimin tersine bir sürü görüş bildirilmiş ,öncelikle en iyi bildiğimden başlayayım ;

    ev klimaları ile araç klimaları farklıdır ,soğutma olayı aynıdır ancak ısıtma araç klimalarında yoktur (mercedes ve bazı araçlarda da ev kliması gibi olanlar var olduğunu duydum ama genel olarak yoktur)

    ev klimalarında rezinstans yoktur ısı pompası vardır (bazı ev klimalarında da rezinstans vardır ama o rezinstans ısıtmak için değil dış ünitenin donmasını engelemek içindir )

    aracın içinin geç ısınmasında ki faktör termostat ile ilgilidir ,kışın düşük dereceli termostat takılırsa daha erken ısınma olur lakin yeni araçlar çok teferruatlı olduğu için düşük değerli termostat /sensör sisteme zarar verirmi bunu iyi bilen ustalara sormak lazımdır

    dizel araçlar kışın daha problemlidir çünkü yanma değerleri ve oktanları düşük olduğu için bazı sıkıntılar verir ,bu nedenle benzinli araçlar kışın daha sorunsuz,ama yazın daha performanssız ,aynı şekilde dizeller yazın daha sorunsuz kışın daha sorunludur

    günümüz araçlarında soğutma fanları kayışla değil elektrik motoru ile çalıştığından ısı belli bir değere ulaşmadan devreye girmez

    diye biliyorum

    benim doğru bildiklerim bunlardır ,daha doğrusu varsa veya yanlışım varsa bilen arkadaşlar düzeltsin

    benzinli araçlar yazın niye daha performanssız olsun ??

    çünkü yazın buharlaşma çok olur ayrıca benzinli motorda sıcaklık her zaman dezavantajdır

    yani benzinin ideal yanma değerlerinin biraz üstünde olduğundan tam yanma sağlanmadan eksozdan atılması nedeniyle

    bu durum eski araçlarda çok fazlaydı lakin yeni araçlarda sensörler / algılayıcılar vs. sayesinde düşürüldü ama hiçbir zaman tam yanma sağlanamadı

    isterseniz denemek için var sayalım 500 km. bir mesafeyi yazın çok sıcak günlerde gündüz gidin birde gece gidin hem gaz yeme ,hemde sarfiyatı bir kıyaslayın

    kışın kısa mesafelerde benzinli de çok yakar , motor ısınmadan yüksek devirlerle kullanıldığı için

    diye biliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    benim bildiklerimin tersine bir sürü görüş bildirilmiş ,öncelikle en iyi bildiğimden başlayayım ;

    ev klimaları ile araç klimaları farklıdır ,soğutma olayı aynıdır ancak ısıtma araç klimalarında yoktur (mercedes ve bazı araçlarda da ev kliması gibi olanlar var olduğunu duydum ama genel olarak yoktur)

    ev klimalarında rezinstans yoktur ısı pompası vardır (bazı ev klimalarında da rezinstans vardır ama o rezinstans ısıtmak için değil dış ünitenin donmasını engelemek içindir )

    aracın içinin geç ısınmasında ki faktör termostat ile ilgilidir ,kışın düşük dereceli termostat takılırsa daha erken ısınma olur lakin yeni araçlar çok teferruatlı olduğu için düşük değerli termostat /sensör sisteme zarar verirmi bunu iyi bilen ustalara sormak lazımdır

    dizel araçlar kışın daha problemlidir çünkü yanma değerleri ve oktanları düşük olduğu için bazı sıkıntılar verir ,bu nedenle benzinli araçlar kışın daha sorunsuz,ama yazın daha performanssız ,aynı şekilde dizeller yazın daha sorunsuz kışın daha sorunludur

    günümüz araçlarında soğutma fanları kayışla değil elektrik motoru ile çalıştığından ısı belli bir değere ulaşmadan devreye girmez

    diye biliyorum

    benim doğru bildiklerim bunlardır ,daha doğrusu varsa veya yanlışım varsa bilen arkadaşlar düzeltsin

    benzinli araçlar yazın niye daha performanssız olsun ??

    çünkü yazın buharlaşma çok olur ayrıca benzinli motorda sıcaklık her zaman dezavantajdır

    yani benzinin ideal yanma değerlerinin biraz üstünde olduğundan tam yanma sağlanmadan eksozdan atılması nedeniyle

    bu durum eski araçlarda çok fazlaydı lakin yeni araçlarda sensörler / algılayıcılar vs. sayesinde düşürüldü ama hiçbir zaman tam yanma sağlanamadı

    isterseniz denemek için var sayalım 500 km. bir mesafeyi yazın çok sıcak günlerde gündüz gidin birde gece gidin hem gaz yeme ,hemde sarfiyatı bir kıyaslayın

    kışın kısa mesafelerde benzinli de çok yakar , motor ısınmadan yüksek devirlerle kullanıldığı için

    diye biliyorum

    hahahaha hocam sen çok yaşa emi, bende ciddi ciddi okuyorum, son satırda kopardın beni




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat


    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    quote:

    Orijinalden alıntı: mufat


    quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Bizim bebek dizel arabanın kışın geç ısınması problemi yüzünden hasta oldu

    Geçen hafta perşembe günü gece hava -1 dereceye düştü babamlarda yemek falan yedik Hanım sen aracı ısıt biz iniyoruz dedi tam 5 dk arac içinde bekledim araç çalışır halde

    Malasef araç hiç ısınmadı ve bebek üşüttü haliyle

    Buda bana ders oldu en az 10 dk erken aracı ısıtmak lazım

    Yada bundan sonra akşam dışarı çıkarken hanımın benzinli aracı ile çıkıcaz

    öncelikle geçmiş olsun. doğru bildiğimiz yanlışlar bayağı çok toplumumuzda. bunlardan biri de soğuğun hasta ettiği söylemi. bebekler, çocuklar ve erişkinler soğuk nedeniyle değil kaptıkları mikroplar nedeniyle hasta olurlar. soğuk kış günlerinde hastalıkların artmasının en mantıklı açıklaması insanların kapalı alanlarda daha fazla bulunması ve mikrop maruziyetinin artmasıdır. nenelerimizin dediği gibi öyle ıslak saçla dışarıya çıkarsan sinüzit olursun gibi bir şey yok :) bu konu hakkında yapılmış kontrollü deneyler de var.

    acil şifalar diliyorum bebeğiniz için. bir doktor adayı :)

    Ben de teori atayım ortaya.Soğuk havada vücut ısınmaya daha fazla önem verdiği için bağışıklık sistemi daha kırılgan oluyor.Bu yüzden mikrop kapınca kışın hasta olma olasılığı daha yüksek oluyor.

    teorin ilk bakışta mantıklı görünüyor arkadaşım ama o da bir ölçüt değil malesef :) bu konu hakkında tek ispatlanmış olay insanların ortak yaşam alanlarında daha uzun süre bulunması.

    Soğukta koruyucu sistemler daha az aktif olduğu için bakteri virüs ün yerleşmesi daha kolay oluyor. Yoksa bakteri aynı bakteri. tabi ki kapalı ortamlar enfeksiyon riskini artırıyor ama soğukta hasta olmanın mekanizması budur

    soğuk havada niye hasta olunur, solunan düşük sıcaklıktaki hava solunum yollarına çarpıp akciğerlere giderken soğuğu algılayan mukoza dokusundan mukus (sümük) salgılanır, amaç doku ile hava arasına ince bir tabaka oluşturmak ve dokuyu soğuktan korumaktır, ayrıca soğuk hava mukozaya çarpınca orada enflamasyon veya yangı adını verdiğimiz bir olay meydana gelir, yangı sonucunda damar duvar geçirgenliği artarak damar içi sıvı dokuya geçer, buna ödem denir ( ödem yapan tek sebep bu değildir ) ödem sıvısı ve mukus mikropların üremesi için ideal bir ortamdır ve ortamda bol miktarda bulunan mikroplar bu ortamda çok hızlı ürerler,eğer kişinin savunma sistemi (immün sistem) bu mikropları yenerse yırtarsın,yoksa hasta olursun...

    Bazı doğrular olmakla birlikte dediğin pek çok şey yanlış. Ayrıntılı açıklamasını da yaparım ama soğuk havanın enfeksiyon olusturmadaki asıl mekanizması solunum yolundaki titrek tüy dediğimiz koruyucu cikintilarin hareketlerini baskilamasidir. Bu da mukus tabakasının dışarı atılmasını engeller ve bakteri virüslar hastalık yaparlar..

    aslansın

    Komik olan ne?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu sabah kars -23 derece ile uyandı...dizeller çalışmadığı gibi giderken yolda donan dizeller vardı sağda solda...sanırım boruda donuyor...benim araç bile tek tıkla çalışmasına rağmen 1 sn fazla marşa basmak zorunda kaldım...ancak 308 hdi si olan arkadaşım manuel yakıt pompası kullanarak ve fabia tdi si olan arkadaşım azıcık kızdırma ile sorunsuz çalıştırabiliyor...
  • erzurumda aralık 15-şubat 15 arasında.
    sokağa park edilen dizel arçalar çalışmaz.
    yakıt filtresindeki mazot donar.
    imkansızdır çalışıtırmak.
    ben çok uğraşıtım.
    abudik kubidik yöntemler denedim olmadı.
    ama konuyu açan arkadşın işine yarayacak ürün webasto dur.
    webasto ile aracın içi ısıtılır.
    zaman ayarı vardır hatta. akşamdan ayarlarsınız.
    sabah arabanızın içi sıcacık olur.
    erzurumda yaşamaya devam etsem ve araba kullanan biri olsam mutlaka bir webasto taktırırdım.
  • Astra 1.3 CDTI...
    Isinmak soyle dursun 2.5 kilometrelik ev-okul arasinda hararet 60i bile bulmuyor... Ortalama tuketim de yarim litreden fazla yukseldi kislik lastik ve soguk hava kosullarindan dolayi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rolantide motor isitilmaz. Düşükdevirde ve sakin kullanin motor isinincaya kadar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • webasto candır,keşke benim superb in webastolu olanı hazırda olsaydı,2 ay bekleyemedim...
  • bu hafta sonu erzurum -15 den aşağı düşmedi. 2 gün hiç dokunmadım arabaya. bu sabah -16 gibi marşa bastım tek seferde normal aldı. fakat alır almaz hemen şarj dinamosuna yüklendi. zannedersem aküyü şarj etti hemen.... çok soğuk çok....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bynoun

    Konuyla pek alakası olmamakla beraber, benzerlik taşıdığı için üstadlara bir sorum var; Bende kütahya da yaşıyorum aracım benzinli ilk arabam ve ilk kışım yazın 33-35 krş yakan araba daha ölçmedim ama sanki şimdi iki kat yakıyor normal midir? bu kadar olacağını hiç düşünmüyorum ama...

    Kışın motorlar ısınana kadar fazla yakıt harcarlar.

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Rusların tankları bile benzinlidir. Yine hummerlar da benzili diye biliyorum. Ruslara filan dalarsak diye benzinli yapmışlar. 2 yıl önce kışın LPGli samaram %80 antifirizli olmasına rağmen donmuştu. LPG beyni donmuş diyaframı yırtılmıştı. Sıcak su vs. benzinde de çalışmadı çünkü besleme kısmına kadar tüm LPG donmuş. Kaynar suyun soğuk motoru çatlatma riski olduğunu sonradan öğrendim tabi. Komşulardan yardım istedik sanayiye kada çekelim diye ama nafile. Dizellerin depodaki mazotları bile donmuştu. Dİğerleri de LPG olunca onlar da çalışmadı. En sonunda 80 küsür model bir resmi renault 12 ile çektik. Onda LPG yoktu ve bir tek o çalışmıştı. Bu tür yerlerde gece ara ara ambulanslar filan çalışıtırılıp ısıtılıyor. O günkü rezilliğimden sonra dedim ne dizel ne lpg. 1.2 benzinli alır binerim arkadaş. Çok da memnunum açıkçassı. Bu arada yakıt artışı her araç gibi bende de var.


    Rus tankları dizel motora sahiptir. Hummer'ın askeri versiyonlarıyla H1 modeli dizel, H2 ve H3 modelleri ise benzinlidir.

    http://en.wikipedia.org/wiki/T-90



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yc#1 -- 17 Aralık 2012; 13:44:46 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.