Şimdi Ara

Dizeller kış için iyi değil (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
3
Favori
5.678
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 407 HDI kullanıyorum. 4 - 5 derecede aracı çalıştırdıktan 1 dakika kadar sonra hareket ediyorum. 2000 devir civarlarında 3 km kadar yol aldığımda zaten içeriye sıcak üflemeye başlıyor. Daha önce Tempra kullanıyordum ve bu araçtan daha geç sıcak vermeye başlıyordu içeri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Bizim bebek dizel arabanın kışın geç ısınması problemi yüzünden hasta oldu

    Geçen hafta perşembe günü gece hava -1 dereceye düştü babamlarda yemek falan yedik Hanım sen aracı ısıt biz iniyoruz dedi tam 5 dk arac içinde bekledim araç çalışır halde

    Malasef araç hiç ısınmadı ve bebek üşüttü haliyle

    Buda bana ders oldu en az 10 dk erken aracı ısıtmak lazım

    Yada bundan sonra akşam dışarı çıkarken hanımın benzinli aracı ile çıkıcaz

    öncelikle geçmiş olsun. doğru bildiğimiz yanlışlar bayağı çok toplumumuzda. bunlardan biri de soğuğun hasta ettiği söylemi. bebekler, çocuklar ve erişkinler soğuk nedeniyle değil kaptıkları mikroplar nedeniyle hasta olurlar. soğuk kış günlerinde hastalıkların artmasının en mantıklı açıklaması insanların kapalı alanlarda daha fazla bulunması ve mikrop maruziyetinin artmasıdır. nenelerimizin dediği gibi öyle ıslak saçla dışarıya çıkarsan sinüzit olursun gibi bir şey yok :) bu konu hakkında yapılmış kontrollü deneyler de var.

    acil şifalar diliyorum bebeğiniz için. bir doktor adayı :)

    Ben de teori atayım ortaya.Soğuk havada vücut ısınmaya daha fazla önem verdiği için bağışıklık sistemi daha kırılgan oluyor.Bu yüzden mikrop kapınca kışın hasta olma olasılığı daha yüksek oluyor.

    teorin ilk bakışta mantıklı görünüyor arkadaşım ama o da bir ölçüt değil malesef :) bu konu hakkında tek ispatlanmış olay insanların ortak yaşam alanlarında daha uzun süre bulunması.

    Soğukta koruyucu sistemler daha az aktif olduğu için bakteri virüs ün yerleşmesi daha kolay oluyor. Yoksa bakteri aynı bakteri. tabi ki kapalı ortamlar enfeksiyon riskini artırıyor ama soğukta hasta olmanın mekanizması budur

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mufat


    quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Bizim bebek dizel arabanın kışın geç ısınması problemi yüzünden hasta oldu

    Geçen hafta perşembe günü gece hava -1 dereceye düştü babamlarda yemek falan yedik Hanım sen aracı ısıt biz iniyoruz dedi tam 5 dk arac içinde bekledim araç çalışır halde

    Malasef araç hiç ısınmadı ve bebek üşüttü haliyle

    Buda bana ders oldu en az 10 dk erken aracı ısıtmak lazım

    Yada bundan sonra akşam dışarı çıkarken hanımın benzinli aracı ile çıkıcaz

    öncelikle geçmiş olsun. doğru bildiğimiz yanlışlar bayağı çok toplumumuzda. bunlardan biri de soğuğun hasta ettiği söylemi. bebekler, çocuklar ve erişkinler soğuk nedeniyle değil kaptıkları mikroplar nedeniyle hasta olurlar. soğuk kış günlerinde hastalıkların artmasının en mantıklı açıklaması insanların kapalı alanlarda daha fazla bulunması ve mikrop maruziyetinin artmasıdır. nenelerimizin dediği gibi öyle ıslak saçla dışarıya çıkarsan sinüzit olursun gibi bir şey yok :) bu konu hakkında yapılmış kontrollü deneyler de var.

    acil şifalar diliyorum bebeğiniz için. bir doktor adayı :)

    Ben de teori atayım ortaya.Soğuk havada vücut ısınmaya daha fazla önem verdiği için bağışıklık sistemi daha kırılgan oluyor.Bu yüzden mikrop kapınca kışın hasta olma olasılığı daha yüksek oluyor.

    teorin ilk bakışta mantıklı görünüyor arkadaşım ama o da bir ölçüt değil malesef :) bu konu hakkında tek ispatlanmış olay insanların ortak yaşam alanlarında daha uzun süre bulunması.

    Soğukta koruyucu sistemler daha az aktif olduğu için bakteri virüs ün yerleşmesi daha kolay oluyor. Yoksa bakteri aynı bakteri. tabi ki kapalı ortamlar enfeksiyon riskini artırıyor ama soğukta hasta olmanın mekanizması budur

    soğuk havada niye hasta olunur, solunan düşük sıcaklıktaki hava solunum yollarına çarpıp akciğerlere giderken soğuğu algılayan mukoza dokusundan mukus (sümük) salgılanır, amaç doku ile hava arasına ince bir tabaka oluşturmak ve dokuyu soğuktan korumaktır, ayrıca soğuk hava mukozaya çarpınca orada enflamasyon veya yangı adını verdiğimiz bir olay meydana gelir, yangı sonucunda damar duvar geçirgenliği artarak damar içi sıvı dokuya geçer, buna ödem denir ( ödem yapan tek sebep bu değildir ) ödem sıvısı ve mukus mikropların üremesi için ideal bir ortamdır ve ortamda bol miktarda bulunan mikroplar bu ortamda çok hızlı ürerler,eğer kişinin savunma sistemi (immün sistem) bu mikropları yenerse yırtarsın,yoksa hasta olursun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dionysos_07 -- 16 Aralık 2012; 18:06:12 >




  • Hızlı ısınmak için üst ızgara bloku yapın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: statükocu

    ben yoğurt firmasında dağıtımcıyım. 2012 model iveco daily kullanıyorum. sabah 5 te şirkete varınca ilk işimiz kamyonete kontak basmak oluyor. ondan sonra ısınsın diye o halde bırakıp çay ocağına çay içmeye gideriz. şimdiki aracımda cruise kontrol var. motoru 1500 devire ayarlayıp cc yi açıyorum. 15 dakika sonra yanına gelince motor bir parça ısınmış oluyor.

    Nasıl bir CC o merak ettim? Durduğu yerde araca gaz mı veriyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    clio 3 sahibiyim... benim aracım çalışmasından 10sn sonra ısıtmaya başlıyor... Benzinli araç dahi benim araba kadar hızlı ısıtmıyor.

    Arabaya rezistans koymuşlar hava 7 derecenin altında iken rezistans devreye giriyor...

    Sizin aracınızı kullansam herhalde eve gidene kadar zatüree olurdum... evle iş baya yakın benim ama motor ısınmıyor işte... kontagı kapadıgımda rolanti ibresi oynamıyor...

    ayrıca söylemekte fayda görüyorum bütün araçlar sogukta daha verimli çalışırlar. motora emilen soguk hava daha iyi yanma saglar... soguklarda araçlar daha performanslıdır...

    bknz. intercooler...

    Benim araçta intercooler yok maalesef.

    Zatüree olmuyoruz klima açıyoruz

    O da tüketimi yükseltiyor doğal olarak.

    hocam klimanın ısıtma özelliği yoktur. ev klimalarında rezistans vardır oda klima görevi görmez sadece ısınan havayı üfler. sizin aracınızda motor ısınmadan araç ısınmaz. radyatorden gelen sıcak su ile içerisi ısınır.

    ben araçlarda performans için intercooler konuldugunu bildiginizi sandıgım için öyle bişey yazdım... intercooler havayı sogutur... sizin aracınızda intercooler olmasa bile sogukta daha performanslı çalışır ...

    ev klimalarinda rezistans olmaz. bazi rezistansli isiticilara klima goruntusu veriliyor. onu klima saniyorsunuz.




  • eski kasa ( 70/80 model ) Mersolarin meshur Diezelmotorlari, soguk havada tam bir fiyasko
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ancestor

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    clio 3 sahibiyim... benim aracım çalışmasından 10sn sonra ısıtmaya başlıyor... Benzinli araç dahi benim araba kadar hızlı ısıtmıyor.

    Arabaya rezistans koymuşlar hava 7 derecenin altında iken rezistans devreye giriyor...

    Sizin aracınızı kullansam herhalde eve gidene kadar zatüree olurdum... evle iş baya yakın benim ama motor ısınmıyor işte... kontagı kapadıgımda rolanti ibresi oynamıyor...

    ayrıca söylemekte fayda görüyorum bütün araçlar sogukta daha verimli çalışırlar. motora emilen soguk hava daha iyi yanma saglar... soguklarda araçlar daha performanslıdır...

    bknz. intercooler...

    Hocam benzin ve oksijenin yanma reaksiyonu sonucunda açığa çıkan yanma ürünlerinin entalpisi (yani enerjisi) reaksiyona giren bileşenlerin (yani oksijen ve benzin/dizel) sıcaklığı ne kadar yüksekse okadar yüksek olur. Bu da demektir ki sıcak hava yanma ürünlerinin enerjisini artırdıgından performansı artırır. Soguk hava ile gerçekleşen yanmada yanma ürünlerinin enerjisi daha düşük olur.. (Burada nem koşullarının her iki durum için aynı olduğunu varsayıyoruz).
    Lütfen insanları yanlış bilgilendirmeyelim.

    İyi forumlar,

    belli sicakliktaki entalpi degerine gore hesap yapmak yanlis olur. iki sicaklik arasindaki entalpi farkini dikkate almak gerek. bu baglamda ne kadar cok sicaklik farki olusursa o kadar verim artar. tabi cok yuksek sicakliklarda da entropi degeri artacagi icin egr yardimi ile yanma odasinda en uygun sicaklik secilmeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı

    bakınız:dizel araçları doğru kullanma yolları.

    :-Dİnce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    quote:

    Orijinalden alıntı: statükocu

    ben yoğurt firmasında dağıtımcıyım. 2012 model iveco daily kullanıyorum. sabah 5 te şirkete varınca ilk işimiz kamyonete kontak basmak oluyor. ondan sonra ısınsın diye o halde bırakıp çay ocağına çay içmeye gideriz. şimdiki aracımda cruise kontrol var. motoru 1500 devire ayarlayıp cc yi açıyorum. 15 dakika sonra yanına gelince motor bir parça ısınmış oluyor.

    Nasıl bir CC o merak ettim? Durduğu yerde araca gaz mı veriyor?

    evet. çok ilginç ama veriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    clio 3 sahibiyim... benim aracım çalışmasından 10sn sonra ısıtmaya başlıyor... Benzinli araç dahi benim araba kadar hızlı ısıtmıyor.

    Arabaya rezistans koymuşlar hava 7 derecenin altında iken rezistans devreye giriyor...

    Sizin aracınızı kullansam herhalde eve gidene kadar zatüree olurdum... evle iş baya yakın benim ama motor ısınmıyor işte... kontagı kapadıgımda rolanti ibresi oynamıyor...

    ayrıca söylemekte fayda görüyorum bütün araçlar sogukta daha verimli çalışırlar. motora emilen soguk hava daha iyi yanma saglar... soguklarda araçlar daha performanslıdır...

    bknz. intercooler...

    Benim araçta intercooler yok maalesef.

    Zatüree olmuyoruz klima açıyoruz

    O da tüketimi yükseltiyor doğal olarak.

    hocam klimanın ısıtma özelliği yoktur. ev klimalarında rezistans vardır oda klima görevi görmez sadece ısınan havayı üfler. sizin aracınızda motor ısınmadan araç ısınmaz. radyatorden gelen sıcak su ile içerisi ısınır.

    ben araçlarda performans için intercooler konuldugunu bildiginizi sandıgım için öyle bişey yazdım... intercooler havayı sogutur... sizin aracınızda intercooler olmasa bile sogukta daha performanslı çalışır ...

    ev klimalarinda rezistans olmaz. bazi rezistansli isiticilara klima goruntusu veriliyor. onu klima saniyorsunuz.

    peki bizim iş yerinde yazın klima olarak kullandıgımız cihaz kışın nasıl ısıtıyor ? beko bizi aldattımı ?




  • getz vgt 7 lt yakiyor yazin 5,5 lt civari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: statükocu

    quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    quote:

    Orijinalden alıntı: statükocu

    ben yoğurt firmasında dağıtımcıyım. 2012 model iveco daily kullanıyorum. sabah 5 te şirkete varınca ilk işimiz kamyonete kontak basmak oluyor. ondan sonra ısınsın diye o halde bırakıp çay ocağına çay içmeye gideriz. şimdiki aracımda cruise kontrol var. motoru 1500 devire ayarlayıp cc yi açıyorum. 15 dakika sonra yanına gelince motor bir parça ısınmış oluyor.

    Nasıl bir CC o merak ettim? Durduğu yerde araca gaz mı veriyor?

    evet. çok ilginç ama veriyor.

    O cc'de bir arıza olmasın:) Boş viteste devreye giren cc de ilk defa duyuyorum. Manuel jikle olsa anlarımda...




  • 1 haftadır kiralık dizel symbol kullanıyorum 2011 model aracı çalıştırdıktan sonra hiç beklemeden yola çıkıyorum yaklaşık 2-3 dakika sonra sıcak havayı üflemeye başlıyor bu soguk havalarda bile.

    Benzinli aracımda oldu dizel aracımda çoğu aynı sürede sıcak hava veriyordu.

    Benzinli araç sahiplerininde dizele "tü kaka" demelerini bir türlü anlamıyorum dizelde kullandım benzinlide.Benzin ucuz olsa dizel araç kullanmam fakat ister kısa mesafe ister uzun mesafe git naparsan yap dizel her zaman daha az yakıyor yaz,kış farketmeksizin.
  • 1-2 saat önce marşa bastım
    çakmak köprüden geçtim , arka caddeye döndüm
    armağanevlerin rampalarından indim çıktım falan fişman
    ortalık bildiğin kaos
    toplasan 2-3km motor 90 gelmedi tabi
    ortalama tüketim 18.5 lt idi :)

    istanbulda hafta içi çalışıp hafta sonu evcen çıkanın aklına şaşayım
    hafta içi 7 de 1-2 gün çocuğu çıkartıyorum , alışverişimi hafta içi yapıyorum
    hafta sonu gezmeye falan çıkmıyorum , götümü devirip evde yatıyorum çok zevkli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Belenenses -- 16 Aralık 2012; 20:06:36 >
  • peki şöyle bir şey yapsak nasıl olur ?

    Aracı çalıştırdığımız anda devir daim pompası da çalışmaya başlıyor. Bu pompayı mesela motor sıcaklığı 70 yada 80 dereceye gelene kadar devir daim yapmasını engelletsek ve 80 derecede çalışmaya başlamasını sağlasak ?

    bu yapılabilir mi yapılamaz mı ?
  • Bazı araçlarda klimanın açılma saati ayarlanabiliyor. Yaklaşık olarak işe gideceğiniz saat belli ise 15 dk öncesinde çalışmaya başlaması sağlanabiliyor. Vebesto sanırım , bmw merc lerde yaygın bir özellik.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mersin ve dizel ...

    Şu anda bile 8 derece sıcaklık var dışarıda. Gündüz 15-16 derecelerdeyiz. 5 km sonra araç 90 derece oluyor.
  • edirnede şu aralar sabah 0° civarı seyrediyor hava. ev ile iş arası 5 km ve sabah 1 dk civarı ısıtmama rağmen yolun yarısında ancak lpgye geçiyor arabam.(35° sıcaklıkta geçiyor lpg'ye.) ortalana 15 dk da işe vardığımda 90° ye ulaşmamış oluyor motor.. araç laguna 2 1.6 benzin + lpg.. dizelden pek farkı yok bana göre..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel kullanıcısı olmama rağmen, her türlü koşulda benzinli araç üstün. Benzin fiyatları bukadar fahiş olmasa kimsenin de dizele bineceğini sanmıyorum.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.