Şimdi Ara

Dizeller kış için iyi değil (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
3
Favori
5.676
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benzinli arac hic kullanmadigimdan yorum yapamiyorum. Ama benim focus bugun cok sarsintili calisiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    peki bizim iş yerinde yazın klima olarak kullandıgımız cihaz kışın nasıl ısıtıyor ? beko bizi aldattımı ?

    klima nasil sogutuyorsa ayni mantikla isi pompasi goreviyle calisarak isitiyor. buharlastirici-yogunlastirici arasinda gorev degiskligi yapiyor ve bu sefer iceriyi sogutmak yerine isitmaya basliyor. siradan rezistansli sobalara gore %300 daha verimli isinma saglar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 16 Aralık 2012; 20:38:23 >
  • Benzinlinin keyfi konforu herseyi bam baska. Tabi toplam bedelide

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Benzinlinin keyfi konforu herseyi bam baska. Tabi toplam bedelide

    aynen hocam, sessiz,atak,parça ve bakımları daha ucuz,kronik sorunları daha az (dpf,enjeksiyon,turbo gibi) sıfır fiyatı daha ucuz,,,, sıfır al 3 yıl kullan sat dizelden ucuza gelir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    peki şöyle bir şey yapsak nasıl olur ?

    Aracı çalıştırdığımız anda devir daim pompası da çalışmaya başlıyor. Bu pompayı mesela motor sıcaklığı 70 yada 80 dereceye gelene kadar devir daim yapmasını engelletsek ve 80 derecede çalışmaya başlamasını sağlasak ?

    bu yapılabilir mi yapılamaz mı ?

    Zaten araçlarda ısı sensörü (hararet müşürü de diyorlar) var. 80 dereceye gelmeden fanı filan açmaz. Benim bildiğim böyle. Araç belli bir ısıya ulaşmadan soğutma başlamaz.
  • astra h 1.3 2012 model 9tl yakıyor hergün kısa mesafe -.-
  • imzamdaki aracım -25 derecede bile tek marşda çalıştı.
    ev ile okul arası 5 km, yaz - kış kesinlikle 90 dereceyi görmez varana kadar.
    uzun yola çıkınca da kışın en az 15-20 km sonra 90 ı bulur hararaet.
    burada amaç yakıt tasarrufu. enerjinin tümünü yola aktarmak, ısıtmaktan ziyade.
  • Bu dizellerde de hava sogukken tuketim lpg gibi %20 artıyor. En iyisi kısın benzinde kullanmak yazın da lpg'de. Dizellere verilen onca paralara yazık gerçekten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    peki şöyle bir şey yapsak nasıl olur ?

    Aracı çalıştırdığımız anda devir daim pompası da çalışmaya başlıyor. Bu pompayı mesela motor sıcaklığı 70 yada 80 dereceye gelene kadar devir daim yapmasını engelletsek ve 80 derecede çalışmaya başlamasını sağlasak ?

    bu yapılabilir mi yapılamaz mı ?

    Zaten araçlarda ısı sensörü (hararet müşürü de diyorlar) var. 80 dereceye gelmeden fanı filan açmaz. Benim bildiğim böyle. Araç belli bir ısıya ulaşmadan soğutma başlamaz.

    fan açılmasabila devir daim pompası suyu motordan radyatörlere iletir. radyatorde bu soğuklarda fana ihtiyaç duymadan soğutabilir. benim dediğim olay 70 dereceye gelene kadar devir daim pompasının çalışması engellenebilirmi engellenemez mi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    quote:

    Orijinalden alıntı: statükocu

    quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    quote:

    Orijinalden alıntı: statükocu

    ben yoğurt firmasında dağıtımcıyım. 2012 model iveco daily kullanıyorum. sabah 5 te şirkete varınca ilk işimiz kamyonete kontak basmak oluyor. ondan sonra ısınsın diye o halde bırakıp çay ocağına çay içmeye gideriz. şimdiki aracımda cruise kontrol var. motoru 1500 devire ayarlayıp cc yi açıyorum. 15 dakika sonra yanına gelince motor bir parça ısınmış oluyor.

    Nasıl bir CC o merak ettim? Durduğu yerde araca gaz mı veriyor?

    evet. çok ilginç ama veriyor.

    O cc'de bir arıza olmasın:) Boş viteste devreye giren cc de ilk defa duyuyorum. Manuel jikle olsa anlarımda...

    valla araç sıfır. şirkette aynı marka model kamyonetten 100 tane var. çoğunda denedim. hepsi aynı tepkiyi veriyor. yani arızalı olamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    peki şöyle bir şey yapsak nasıl olur ?

    Aracı çalıştırdığımız anda devir daim pompası da çalışmaya başlıyor. Bu pompayı mesela motor sıcaklığı 70 yada 80 dereceye gelene kadar devir daim yapmasını engelletsek ve 80 derecede çalışmaya başlamasını sağlasak ?

    bu yapılabilir mi yapılamaz mı ?

    Zaten araçlarda ısı sensörü (hararet müşürü de diyorlar) var. 80 dereceye gelmeden fanı filan açmaz. Benim bildiğim böyle. Araç belli bir ısıya ulaşmadan soğutma başlamaz.

    fan açılmasabila devir daim pompası suyu motordan radyatörlere iletir. radyatorde bu soğuklarda fana ihtiyaç duymadan soğutabilir. benim dediğim olay 70 dereceye gelene kadar devir daim pompasının çalışması engellenebilirmi engellenemez mi.

    Kayışla bağlantılı olduğu için elektrokavrama yapmak gerekli tıpkı klima kompresörü gibi olmalı. ancak su devirdaim olmazsa bir kaç dakika içinde araç conta yakar. silindir kapak ve silindir civarlarında çok fazla ısı olur haliyle arıza kaçınılmaz olur. Bahsettiğim yerlerin hemen dibinde yakıt ateşleniyor - patlıyor. Buraların soğuması gerek.
    --
    Çoğu markanın modelinde ek ısıtıcılar vardır. Tabi ülkemizdeki araç toptancıları bizi adam yerine koymadıkları için ancak lüks araçlarda görebiliyoruz. Mesela Grande Punto'da ek ısıtıcı olayı var. Bildiğiniz rezistans, aküden çalışıyor. Kalorifer radyatörünün arka tarafında, sıcaklık ayar düğmesi en sıcak konumda iken ve hava sıcaklığı 10 derecenin altındaysa devreye giriyor ve motorun ısınmasına gerek kalmadan sıcak hava üfleyebiliyor. Dediğim gibi tofaş bizleri adam yerine koysaydı bu tür güzel donanımları getirirdi bize. E tabi bizim millette bunlara rağzı. Sen bomboş arabalara sırf sis farı, led far var diye milyarları acımadan dök adamlarda yağlı müşteriyi bulmuşlar veriyorlar odunu. Yazık günah.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 16 Aralık 2012; 22:48:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    peki şöyle bir şey yapsak nasıl olur ?

    Aracı çalıştırdığımız anda devir daim pompası da çalışmaya başlıyor. Bu pompayı mesela motor sıcaklığı 70 yada 80 dereceye gelene kadar devir daim yapmasını engelletsek ve 80 derecede çalışmaya başlamasını sağlasak ?

    bu yapılabilir mi yapılamaz mı ?

    Zaten araçlarda ısı sensörü (hararet müşürü de diyorlar) var. 80 dereceye gelmeden fanı filan açmaz. Benim bildiğim böyle. Araç belli bir ısıya ulaşmadan soğutma başlamaz.

    fan açılmasabila devir daim pompası suyu motordan radyatörlere iletir. radyatorde bu soğuklarda fana ihtiyaç duymadan soğutabilir. benim dediğim olay 70 dereceye gelene kadar devir daim pompasının çalışması engellenebilirmi engellenemez mi.

    Kayışla bağlantılı olduğu için elektrokavrama yapmak gerekli tıpkı klima kompresörü gibi olmalı. ancak su devirdaim olmazsa bir kaç dakika içinde araç conta yakar. silindir kapak ve silindir civarlarında çok fazla ısı olur haliyle arıza kaçınılmaz olur. Bahsettiğim yerlerin hemen dibinde yakıt ateşleniyor - patlıyor. Buraların soğuması gerek.
    --
    Çoğu markanın modelinde ek ısıtıcılar vardır. Tabi ülkemizdeki araç toptancıları bizi adam yerine koymadıkları için ancak lüks araçlarda görebiliyoruz. Mesela Grande Punto'da ek ısıtıcı olayı var. Bildiğiniz rezistans, aküden çalışıyor. Kalorifer radyatörünün arka tarafında, sıcaklık ayar düğmesi en sıcak konumda iken ve hava sıcaklığı 10 derecenin altındaysa devreye giriyor ve motorun ısınmasına gerek kalmadan sıcak hava üfleyebiliyor. Dediğim gibi tofaş bizleri adam yerine koysaydı bu tür güzel donanımları getirirdi bize. E tabi bizim millette bunlara rağzı. Sen bomboş arabalara sırf sis farı, led far var diye milyarları acımadan dök adamlarda yağlı müşteriyi bulmuşlar veriyorlar odunu. Yazık günah.

    gene servisçi usulü ön ızgaraları kartonla kapatmaya devam demekki :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    peki şöyle bir şey yapsak nasıl olur ?

    Aracı çalıştırdığımız anda devir daim pompası da çalışmaya başlıyor. Bu pompayı mesela motor sıcaklığı 70 yada 80 dereceye gelene kadar devir daim yapmasını engelletsek ve 80 derecede çalışmaya başlamasını sağlasak ?

    bu yapılabilir mi yapılamaz mı ?

    Zaten araçlarda ısı sensörü (hararet müşürü de diyorlar) var. 80 dereceye gelmeden fanı filan açmaz. Benim bildiğim böyle. Araç belli bir ısıya ulaşmadan soğutma başlamaz.

    fan açılmasabila devir daim pompası suyu motordan radyatörlere iletir. radyatorde bu soğuklarda fana ihtiyaç duymadan soğutabilir. benim dediğim olay 70 dereceye gelene kadar devir daim pompasının çalışması engellenebilirmi engellenemez mi.

    Motor soğukken su devirdaimi olmaz zaten termostat devirdaim sistemine bağlıdır su isinmayinca termostat açılmaz ve devirdaim olmaz. Devirdaimden kastım radyatöre su geçişidir. Termostat kapalıyken motor içerisindeki su kanallarında su sirkülasyonu devam eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmax50 -- 17 Aralık 2012; 22:51:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    ben Anlarada yaşıyorum soğuk havalarda benzinli dizel farketmez hareket etmeden ısıtamazsınız aracı anca 10 dakka beklerseniz ısınır. Yola çıkıncada benzinli 2km daha erken ısınır okadar. Size önerim araç ısıtıcısı webasto almanız.Bit kış boyunca 4 litre mazotla kışı sıcacık geçirirsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    peki şöyle bir şey yapsak nasıl olur ?

    Aracı çalıştırdığımız anda devir daim pompası da çalışmaya başlıyor. Bu pompayı mesela motor sıcaklığı 70 yada 80 dereceye gelene kadar devir daim yapmasını engelletsek ve 80 derecede çalışmaya başlamasını sağlasak ?

    bu yapılabilir mi yapılamaz mı ?

    Zaten araçlarda ısı sensörü (hararet müşürü de diyorlar) var. 80 dereceye gelmeden fanı filan açmaz. Benim bildiğim böyle. Araç belli bir ısıya ulaşmadan soğutma başlamaz.

    fan açılmasabila devir daim pompası suyu motordan radyatörlere iletir. radyatorde bu soğuklarda fana ihtiyaç duymadan soğutabilir. benim dediğim olay 70 dereceye gelene kadar devir daim pompasının çalışması engellenebilirmi engellenemez mi.

    Motor soğukken şu devirdaimi olmaz zaten termostat devirdaim sistemine bağlıdır su isinmayinca termostat açılmaz ve devirdaim olmaz,.

    o zaman şöyle diyim evim ile iş yeri arasında 13 km yol var.

    aracımı yüksek devirde kullanmadan efendice kullanırsam iş yerime gelene kadar motor tam ısınmaya ulaşmıyor . 0 noktasından sadece 1parmak yükseliyor.

    sanırım benim aracımda var bir problem. kalorifer de araç ısınmadığı için malesef içeriyide ısıtmıyor işe gidene kadar bir taraflarım donuyor. en sonunda webasto taktırmayı planlıyorum.




  • benim bildiklerimin tersine bir sürü görüş bildirilmiş ,öncelikle en iyi bildiğimden başlayayım ;

    ev klimaları ile araç klimaları farklıdır ,soğutma olayı aynıdır ancak ısıtma araç klimalarında yoktur (mercedes ve bazı araçlarda da ev kliması gibi olanlar var olduğunu duydum ama genel olarak yoktur)

    ev klimalarında rezinstans yoktur ısı pompası vardır (bazı ev klimalarında da rezinstans vardır ama o rezinstans ısıtmak için değil dış ünitenin donmasını engelemek içindir )

    aracın içinin geç ısınmasında ki faktör termostat ile ilgilidir ,kışın düşük dereceli termostat takılırsa daha erken ısınma olur lakin yeni araçlar çok teferruatlı olduğu için düşük değerli termostat /sensör sisteme zarar verirmi bunu iyi bilen ustalara sormak lazımdır

    dizel araçlar kışın daha problemlidir çünkü yanma değerleri ve oktanları düşük olduğu için bazı sıkıntılar verir ,bu nedenle benzinli araçlar kışın daha sorunsuz,ama yazın daha performanssız ,aynı şekilde dizeller yazın daha sorunsuz kışın daha sorunludur

    günümüz araçlarında soğutma fanları kayışla değil elektrik motoru ile çalıştığından ısı belli bir değere ulaşmadan devreye girmez

    diye biliyorum

    benim doğru bildiklerim bunlardır ,daha doğrusu varsa veya yanlışım varsa bilen arkadaşlar düzeltsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Challenger.55

    EDC de ısınma süresi daha uzun galiba. Araç sürekli yüksek vites düşük devir gittiği için geç ısınıyor.

    Bu şekilde aracın daha çabuk ısınması lazım.Aracı çabuk ısıtmanın ilk kuralıdır düşük devir yüksek vites(Araç fazla zorlandığı için daha çabuk ısınır)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Benzinlinin keyfi konforu herseyi bam baska. Tabi toplam bedelide

    +1
  • dizeller geç ısınıyor ve çok yakıyor. ancak benzinlilerin yakıtı hiç mi artmıyor. yaz kış arasında aynı mı yakıyor benzinliler. ayrıca benzinli araç kaç dkda içeriye sıcak hava verecek kadar ısınıyor. bilmediğim için soruyorum. yazın 4.3 yakan aracım şimdi 4.9a çıktı. 5 km yakın mesafe.
  • Benzinli fazla yakar ağlarsınız
    dizel soğuk havalarda titret der ağlarsınız
    lpg arabayı masrafa sokar ağlarsınız

    vallahi bu forumdakileri memnun etmek %0 , herşeyden şikayet arkadaş hergün memnuniyetsizlik.

    Eskiden Jikle vardı , çeker bekler çalıştırırdın 5 dk ısınır yola koyulurdun. Tabakanaye yetişeceksiniz , erken in aracını ısındır o halde öyle çık yola pimpirikleniyorsan.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.