Şimdi Ara

Dizeller kış için iyi değil (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
3
Favori
5.678
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    istanbulda kullanıyorum.En karlı oldugu en soguk oldugu zamanlarda da vardı eksi derecelerde (geçen sene).. Arabam c4 1.6 hdi... Çalıştırıyorum 30 saniye - 1 dakka bekleyip hareket ediyorum.Aşağı yukarı 500 m - 1 km içinde motorum ısınıyor.En soguk havada bile ısınıyor çok memnunum

     Dizeller kış için iyi değil


     Dizeller kış için iyi değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Devian -- 17 Aralık 2012; 13:44:58 >




  • 1.6 tdi dsg oktavia sabah 6 civarı istanbulda 6 km yol gidiyorum. Aracımı çalıştırıp hiç beklemeden ve gaza çok çok hafif basarak yol alıyorum. İlk kalkıştan sonraki 1 km yokuş aşağı ve kalan kısımlar genelde düz. Yakıt tüketimim az olsun diye çok yavaş hatta mümkün mertebe gaza basmadan yol alıyorum ve 12-13 dakikada varıyorum ve son birkaç dakika araç hafiften ısınmış oluyor. Dış hava sıcaklığı 2 ila 5 derece arası iken. Ortalama tüketimde 5-6 litre gösteriyor bilgisayarda.

    Klima konusuna gelirsek bazı arkadaşlarda epey açıklamışlar. Klimalar dışardaki ünitenin komprosörü tarafından sıkıştırılarak sıvı hale getirilmiş freon gazı türevlerinin, klima iç ünitesinde aniden genleşerek gaz haline geçmesi sırasında bulunduğu ortamdaki ısıyı üzerine emer ve bu ortamın ısısını üzerine emmesiyle de bulunduğu ortamı soğutmuş olur. Ev ve işyeri klimaları ısı pompası adı verilen tipte üretildiğinden ısıtma durumunda da bu çevrim ters çalışarak gaz halden sıvı hale geçerken (bu kısımda bilgim eksik olabilir) gaz üzerindeki ısıyı bulunduğu ortama verir ve içeriyi ısıtmış olur. Dolayısıyla ısıtma ve soğutma freon gazının sıvı-gaz hale dönüşümü sırasında bulunduğu ortamdan ısı alışverişi ile olur. Bir arkadaşında değindiği gibi bu tip klimalarda dış ünitedeki kompresör peteklerinin etrafına bildiğimiz klasik elektrikli rezistans konur ve bu rezistans dış ortam çok soğuk olduğunda dış ünitenin donmayıp devre dışı kalmasını önlemektir.

    Araçlarda ise bildiğim kadarıyla sadece soğutmaya çalışan klimalar vardır. Isıtma görevini ise motor radyatör arası dolaşan motor soğutma suyunun ısısının fan vasıtası ile araç içine yönlendirilmesi ile yapılmaktadır. Yani yazın motor çalıştıktan sonra motora mekanik bağlı kompresör devreye girebildiğinden hemen soğutma yapabiliriz. İlave bir donanım yoksa kışın ısıtma içinse motorun ve dolayısıyla soğutma suyunun ısınmasını beklememiz gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    istanbulda kullanıyorum.En karlı oldugu en soguk oldugu zamanlarda da vardı eksi derecelerde (geçen sene).. Arabam c4 1.6 hdi... Çalıştırıyorum 30 saniye - 1 dakka bekleyip hareket ediyorum.Aşağı yukarı 500 m - 1 km içinde motorum ısınıyor.En soguk havada bile ısınıyor çok memnunum

     Dizeller kış için iyi değil


     Dizeller kış için iyi değil


    dostum istanbulda en soğuk olsa ne olacak :)




  • Aynen bende bu dertten müzdaribim.Sabahları çekmeköy ümraniye yapıyorum vardığımda motor ısınmış oluyor haliyle tketim artıyor.Rölantide ısınması imkansız gibi dizellerin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkann86

    quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    istanbulda kullanıyorum.En karlı oldugu en soguk oldugu zamanlarda da vardı eksi derecelerde (geçen sene).. Arabam c4 1.6 hdi... Çalıştırıyorum 30 saniye - 1 dakka bekleyip hareket ediyorum.Aşağı yukarı 500 m - 1 km içinde motorum ısınıyor.En soguk havada bile ısınıyor çok memnunum

     Dizeller kış için iyi değil


     Dizeller kış için iyi değil


    dostum istanbulda en soğuk olsa ne olacak :)

    Aynı araçtan bende de mevcut Antalya'da sabah 10C' sıcaklıkta 5 km gittim ibre ancak yerinden oynadı.




  • Tikali filtreyle gezmeyeceksin, tam sentetik uygun viskotizeli yagini koyacaksin, ilk calistirmadada en fazla 30 sn bekle gerisi gereksiz, ilerledikten 5 dk sonra kadife gibi oluyor motor en soguk havada bile...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kapalı garaj.
    Webasto.
    PTC ısıtıcı destekli kalorifer sistemi.
    Koltuk ısıtması.


    Bunlar araca bindiğinizde üşümemek için kullanılan başlıca yöntemler.


    "Aracı çalıştırdıktan sonra 15-20 sn'den fazla beklemeden yola çıkınız." Rölantide araç ısınacak diye bekleyip, hem zamandan hem motor ömründen hem de yakıttan olmayınız. ( Bu tüm dünyada önerilendir. Araç ısıtmak; soğukta kıvamı çok artan mineral yağların kullanıldığı motorlara ve yakın zamanda da karbüratörlü araçlara özeldi.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    clio 3 sahibiyim... benim aracım çalışmasından 10sn sonra ısıtmaya başlıyor... Benzinli araç dahi benim araba kadar hızlı ısıtmıyor.

    Arabaya rezistans koymuşlar hava 7 derecenin altında iken rezistans devreye giriyor...

    Sizin aracınızı kullansam herhalde eve gidene kadar zatüree olurdum... evle iş baya yakın benim ama motor ısınmıyor işte... kontagı kapadıgımda rolanti ibresi oynamıyor...

    ayrıca söylemekte fayda görüyorum bütün araçlar sogukta daha verimli çalışırlar. motora emilen soguk hava daha iyi yanma saglar... soguklarda araçlar daha performanslıdır...

    bknz. intercooler...

    Benim araçta intercooler yok maalesef.

    Zatüree olmuyoruz klima açıyoruz

    O da tüketimi yükseltiyor doğal olarak.

    hocam klimanın ısıtma özelliği yoktur. ev klimalarında rezistans vardır oda klima görevi görmez sadece ısınan havayı üfler. sizin aracınızda motor ısınmadan araç ısınmaz. radyatorden gelen sıcak su ile içerisi ısınır.

    ben araçlarda performans için intercooler konuldugunu bildiginizi sandıgım için öyle bişey yazdım... intercooler havayı sogutur... sizin aracınızda intercooler olmasa bile sogukta daha performanslı çalışır ...

    ev klimalarinda rezistans olmaz. bazi rezistansli isiticilara klima goruntusu veriliyor. onu klima saniyorsunuz.

    peki bizim iş yerinde yazın klima olarak kullandıgımız cihaz kışın nasıl ısıtıyor ? beko bizi aldattımı ?

    Yazın klima gazının buharlaşması ile sizin bulunduğunuz ortamdan alınan ısı, dışarıdaki radyatörden gazın yoğunlaşması sayesinde atılır.Burada ısı transferi tamamen pompa ve r410 gazı ile olur.rezistans yoktur.kışın klima ters çalışır.herhangi bir rezistans yoktur.Bu arada bazı klimalarda ısıtma özelliği için rezistans mevcutmuş.

    İmla hataları ve ilave bilgi için düzeltme yapılmıştır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi comanchee -- 17 Aralık 2012; 16:39:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: comanchee

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    clio 3 sahibiyim... benim aracım çalışmasından 10sn sonra ısıtmaya başlıyor... Benzinli araç dahi benim araba kadar hızlı ısıtmıyor.

    Arabaya rezistans koymuşlar hava 7 derecenin altında iken rezistans devreye giriyor...

    Sizin aracınızı kullansam herhalde eve gidene kadar zatüree olurdum... evle iş baya yakın benim ama motor ısınmıyor işte... kontagı kapadıgımda rolanti ibresi oynamıyor...

    ayrıca söylemekte fayda görüyorum bütün araçlar sogukta daha verimli çalışırlar. motora emilen soguk hava daha iyi yanma saglar... soguklarda araçlar daha performanslıdır...

    bknz. intercooler...

    Benim araçta intercooler yok maalesef.

    Zatüree olmuyoruz klima açıyoruz

    O da tüketimi yükseltiyor doğal olarak.

    hocam klimanın ısıtma özelliği yoktur. ev klimalarında rezistans vardır oda klima görevi görmez sadece ısınan havayı üfler. sizin aracınızda motor ısınmadan araç ısınmaz. radyatorden gelen sıcak su ile içerisi ısınır.

    ben araçlarda performans için intercooler konuldugunu bildiginizi sandıgım için öyle bişey yazdım... intercooler havayı sogutur... sizin aracınızda intercooler olmasa bile sogukta daha performanslı çalışır ...

    ev klimalarinda rezistans olmaz. bazi rezistansli isiticilara klima goruntusu veriliyor. onu klima saniyorsunuz.

    peki bizim iş yerinde yazın klima olarak kullandıgımız cihaz kışın nasıl ısıtıyor ? beko bizi aldattımı ?

    Yazın klima gazının buharlaşması ile sizin bulunduğunuz ortamdan alınan ısı, dışarıdaki radyatörden gazın yoğunlaşması tekrar sayesindeile atılır.Burada ısı transferi tamamen poma ve r410 gazı ile olur.rezistans yoktur.kışın klima ters çalışır.herhangi bir rezistans yoktur.

    hocam dedigin şeyi arkadaşın biride açıklamış...

    benim anlamadıgım olay ozaman neden klima açıkken 10 dakika bile araç ısınmıyor ? benim aracıma neden adam klimadan yararlanabilecek durumu varken rezistans koymuş ?




  • Bazı otomobil klimalarında ısıtma sağlamak için ve bazı salon tipi klimalarda ısıtma kapasitesini artırmak için PTC ısıtıcılar bulunur. Bunlar rezistanslı ısıtıcı gibi çalışırlar.
    Bu özelliğin olmadığı araç klimaları ısıtma vazifesi görmezler. Sistem tersine çalışacak şekilde dizayn edilmemiştir. Sadece havadaki nemi aldıkları için buğu önlemede kullanılırlar.

    Salon tipi klimaların çoğunda ise, sistem tersine çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Geri dönüş valfi sayesinde gaz tersine dönmeye başlar. Evaporatör kondansörr olarak, kondansör evaporatör olarak çalışmaya başlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 17 Aralık 2012; 16:23:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    peki şöyle bir şey yapsak nasıl olur ?

    Aracı çalıştırdığımız anda devir daim pompası da çalışmaya başlıyor. Bu pompayı mesela motor sıcaklığı 70 yada 80 dereceye gelene kadar devir daim yapmasını engelletsek ve 80 derecede çalışmaya başlamasını sağlasak ?

    bu yapılabilir mi yapılamaz mı ?

    zaten sistem öyle çalışıyor 90 dereceye gelince araç termostat açıyor. clio 1.5 dizel ile sabah evden çıkıyorun 10 km sonra termostat açıyor. ılık üfleme 3 km sonra başlıyor.

     Dizeller kış için iyi değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkann86

    quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    istanbulda kullanıyorum.En karlı oldugu en soguk oldugu zamanlarda da vardı eksi derecelerde (geçen sene).. Arabam c4 1.6 hdi... Çalıştırıyorum 30 saniye - 1 dakka bekleyip hareket ediyorum.Aşağı yukarı 500 m - 1 km içinde motorum ısınıyor.En soguk havada bile ısınıyor çok memnunum

     Dizeller kış için iyi değil


     Dizeller kış için iyi değil


    dostum istanbulda en soğuk olsa ne olacak :)

    e tabi ne görücem en fazla ne olmuştur geçen sene istanbul -3 falandır herlade.




  • Kışlık bakımı denen bir şey var. Yetkili servise götürün. Kışlık bakımınızı yaptırın. Çalıştırın. Gidin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkann86

    quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    istanbulda kullanıyorum.En karlı oldugu en soguk oldugu zamanlarda da vardı eksi derecelerde (geçen sene).. Arabam c4 1.6 hdi... Çalıştırıyorum 30 saniye - 1 dakka bekleyip hareket ediyorum.Aşağı yukarı 500 m - 1 km içinde motorum ısınıyor.En soguk havada bile ısınıyor çok memnunum

     Dizeller kış için iyi değil


     Dizeller kış için iyi değil


    dostum istanbulda en soğuk olsa ne olacak :)

    e tabi ne görücem en fazla ne olmuştur geçen sene istanbul -3 falandır herlade.

    nasil bir aracmis o, -3 derecede 500 metrede tamamen isinan?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • benim corsa cdti'da da sabahları 1 dk çalıştırdıktan sonra yokuş iniyorum ve mecburen boşa atmak zorunda kalıyorum.O ara stop ediyor.Her gün yalnızca 1 kez meydana geliyor o da ilk çalıştırmada.Sorun ne olabilir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhan99747

    benim corsa cdti'da da sabahları 1 dk çalıştırdıktan sonra yokuş iniyorum ve mecburen boşa atmak zorunda kalıyorum.O ara stop ediyor.Her gün yalnızca 1 kez meydana geliyor o da ilk çalıştırmada.Sorun ne olabilir ?

    alma boşa,tak 3 e veya 2 ye istop etmez, boşa almaya mecbur değilsin
  • Bugün benzin dizel testi yaptım sonuclar şaşırtıcı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokhan99747

    benim corsa cdti'da da sabahları 1 dk çalıştırdıktan sonra yokuş iniyorum ve mecburen boşa atmak zorunda kalıyorum.O ara stop ediyor.Her gün yalnızca 1 kez meydana geliyor o da ilk çalıştırmada.Sorun ne olabilir ?

    alma boşa,tak 3 e veya 2 ye istop etmez, boşa almaya mecbur değilsin

    demek istediğim bu her soğuk motorlu dizel araçta olabilecek bir şey mi?Yoksa benim motorda sıkıntı belirtisi mi var ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhan99747

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokhan99747

    benim corsa cdti'da da sabahları 1 dk çalıştırdıktan sonra yokuş iniyorum ve mecburen boşa atmak zorunda kalıyorum.O ara stop ediyor.Her gün yalnızca 1 kez meydana geliyor o da ilk çalıştırmada.Sorun ne olabilir ?

    alma boşa,tak 3 e veya 2 ye istop etmez, boşa almaya mecbur değilsin

    demek istediğim bu her soğuk motorlu dizel araçta olabilecek bir şey mi?Yoksa benim motorda sıkıntı belirtisi mi var ?

    Başka bir sıkıntı olabilir.Bi servise uğrayın bence.Bi de yokuş inerken boşa almayın.Yanlış bir tercih.Viteste inin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhan99747

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokhan99747

    benim corsa cdti'da da sabahları 1 dk çalıştırdıktan sonra yokuş iniyorum ve mecburen boşa atmak zorunda kalıyorum.O ara stop ediyor.Her gün yalnızca 1 kez meydana geliyor o da ilk çalıştırmada.Sorun ne olabilir ?

    alma boşa,tak 3 e veya 2 ye istop etmez, boşa almaya mecbur değilsin

    demek istediğim bu her soğuk motorlu dizel araçta olabilecek bir şey mi?Yoksa benim motorda sıkıntı belirtisi mi var ?

    hiçbir arabanın istop etmesi normal bir durum değildir




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.