Şimdi Ara

Dizeller kış için iyi değil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
137
Cevap
3
Favori
5.676
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok



  • Dizel aracı rölantide ısıtmaya çalışmak yanlış zaten..

    En fazla 1 dakika çalıştırdıktan sonra hareket etseniz, hareket halinde emin olun daha çabuk ısınır. Dediğiniz gibi rölantide kışın 10 dakikada bile ısınmıyor..

    Araç içinde sağlıklı olan budur zaten.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Trabzon61~ -- 16 Aralık 2012; 14:25:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Dizel aracı rölantide ısıtmaya çalışmak yanlış zaten..

    En fazla 1 dakika çalıştırdıktan sonra hareket etseniz, hareket halinde emin olun daha çabuk ısınır. Dediğiniz gibi rölantide kışın 10 dakikada bile ısınmıyor..

    Araç içinde sağlıklı olan budur zaten.



    Katılıyorum, rölantide hiçbirşey değişmiyor. Usul usul gidince 15 dakikada 80 dereceyi geçiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bakınız:dizel araçları doğru kullanma yolları.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: No Life 'Til Leather

    Katılıyorum, rölantide hiçbirşey değişmiyor. Usul usul gidince 15 dakikada 80 dereceyi geçiyor.



    Dizel aracın acemisi olduğum zamanlar bende öyle düşünüyordum ve rölantide ısıtmaya çalışıyordum arabayı.

    Uyuz olurdum arabada sıkıntı var zannederdim.. Zamanla kullandıkça öğrenmeye çalıştım.

    Üniversitedede otomotiv bölümünü okumaya başladığımdan bu yana daha iyi tanımaya başlıyorum araçları ve en doğru kullanım şekillerini öğrenmeye ve bildiklerimi herkesle paylaşmaya çalışıyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    quote:

    Orijinalden alıntı: No Life 'Til Leather

    Katılıyorum, rölantide hiçbirşey değişmiyor. Usul usul gidince 15 dakikada 80 dereceyi geçiyor.



    Dizel aracın acemisi olduğum zamanlar bende öyle düşünüyordum ve rölantide ısıtmaya çalışıyordum arabayı.

    Uyuz olurdum arabada sıkıntı var zannederdim.. Zamanla kullandıkça öğrenmeye çalıştım.

    Üniversitedede otomotiv bölümünü okumaya başladığımdan bu yana daha iyi tanımaya başlıyorum araçları ve en doğru kullanım şekillerini öğrenmeye ve bildiklerimi herkesle paylaşmaya çalışıyorum..


    Ne kadar da olsa dizel soğuklarlarda çok değişiyor. 10 derece altında bile normal karakteri bitiyor.
    sabah 1 derecede çekmeköyden beşiktaşa vardığımda motor hala normal sıcaklığına gelmemişti. Kışın sakin kullanımda ısınmıyor denilebilir. 1.6 tdi 4 derece altında ara ara rolantiyi 1000 devire alıyor. ısıcaklık korunsun diye.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bizim bebek dizel arabanın kışın geç ısınması problemi yüzünden hasta oldu

    Geçen hafta perşembe günü gece hava -1 dereceye düştü babamlarda yemek falan yedik Hanım sen aracı ısıt biz iniyoruz dedi tam 5 dk arac içinde bekledim araç çalışır halde

    Malasef araç hiç ısınmadı ve bebek üşüttü haliyle

    Buda bana ders oldu en az 10 dk erken aracı ısıtmak lazım

    Yada bundan sonra akşam dışarı çıkarken hanımın benzinli aracı ile çıkıcaz
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sabahları 3-4 Km uzaklıktaki iş yerime giderken yol bitmesine rağmen motor tam olarak ısınmıyor. Tabi tüketim haliyle epey artıyor. Arkadaşın dediği gibi dizeller kış şartları için özellikle kısa mesafeler için uygun değil.
  • @ soğuk bölgelerde benzinli Arac

  • 2500 deviri geçmeden ilerleyince 10 km de anca ısınıyor nerdeyse. hele birde kalorifer çalışıyorsa, daha geç ısınıyor.
  • dün dayımın jettasıyla bi yere gitmek içinm yola koyulduk.yer bursa.saat 8.30 civarlarıydı hava baya soğuktu.Araç 9-10 dk rolantide çalıştı.daha sonra hareket ettik gideceğimiz yere vardığımızda araba anca ısınmıştı hararet 90 da olması lazımdı sanırsam daha 40-45 arasıydı gittiğimiz yol yaklasık olarak 20 dk.

    2011 dizel jetta.
  • dizelleri rölantide ısıtmaya çalışmak gereksiz zaten. 10 dk da bekleseniz hararet ibresi yerinden oynamıyor. ne zaman yola koyulursunuz, yükselmeye başlıyor.
  • benzinli bmw ve mercedese bindim araç yola çıktıktan en geç 5, çok soğuk olursa (-) felan 10 dkda ısınıyor öyle hatırlıyorum.
  • Aynen katılıyorum zamanında benimde başıma geldiydi böyle bir olay. Türkiye'nin en soğuk illerinden biri olan Sivas'ta yaşıyorum 2012 Ocak ayında 1.5 dCi Kangoo vardı. Hava sıcaklığı -20 dereceyi gösteriyordu akşam vaktiydi arabayı dışarıdan alıp garaja koymak istedim ama araç marş bile yemiyordu 2-3 kez denedim olmayınca iteleyerek aracı garaja koyduk. Ertesi gün araç rahatlıkla çalıştı benzeri bir olay karşımızda bulunan taksicilerden birinin başına daha gelmiş aynı model araçlardı sıcak su dökerek çalıştırabilmiş. Kış şartlarında her zaman benzinli iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    dizelleri rölantide ısıtmaya çalışmak gereksiz zaten. 10 dk da bekleseniz hararet ibresi yerinden oynamıyor. ne zaman yola koyulursunuz, yükselmeye başlıyor.

    Aynen öyle işte can sıkıntısından belki ısınır diye çalıştırdık .Ya tam ısındık gideceğimiz yerdeyiz pehh



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WTF Viqqy -- 16 Aralık 2012; 15:25:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    clio 3 sahibiyim... benim aracım çalışmasından 10sn sonra ısıtmaya başlıyor... Benzinli araç dahi benim araba kadar hızlı ısıtmıyor.

    Arabaya rezistans koymuşlar hava 7 derecenin altında iken rezistans devreye giriyor...

    Sizin aracınızı kullansam herhalde eve gidene kadar zatüree olurdum... evle iş baya yakın benim ama motor ısınmıyor işte... kontagı kapadıgımda rolanti ibresi oynamıyor...

    ayrıca söylemekte fayda görüyorum bütün araçlar sogukta daha verimli çalışırlar. motora emilen soguk hava daha iyi yanma saglar... soguklarda araçlar daha performanslıdır...

    bknz. intercooler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    clio 3 sahibiyim... benim aracım çalışmasından 10sn sonra ısıtmaya başlıyor... Benzinli araç dahi benim araba kadar hızlı ısıtmıyor.

    Arabaya rezistans koymuşlar hava 7 derecenin altında iken rezistans devreye giriyor...

    Sizin aracınızı kullansam herhalde eve gidene kadar zatüree olurdum... evle iş baya yakın benim ama motor ısınmıyor işte... kontagı kapadıgımda rolanti ibresi oynamıyor...

    ayrıca söylemekte fayda görüyorum bütün araçlar sogukta daha verimli çalışırlar. motora emilen soguk hava daha iyi yanma saglar... soguklarda araçlar daha performanslıdır...

    bknz. intercooler...

    Benim araçta intercooler yok maalesef.

    Zatüree olmuyoruz klima açıyoruz

    O da tüketimi yükseltiyor doğal olarak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    clio 3 sahibiyim... benim aracım çalışmasından 10sn sonra ısıtmaya başlıyor... Benzinli araç dahi benim araba kadar hızlı ısıtmıyor.

    Arabaya rezistans koymuşlar hava 7 derecenin altında iken rezistans devreye giriyor...

    Sizin aracınızı kullansam herhalde eve gidene kadar zatüree olurdum... evle iş baya yakın benim ama motor ısınmıyor işte... kontagı kapadıgımda rolanti ibresi oynamıyor...

    ayrıca söylemekte fayda görüyorum bütün araçlar sogukta daha verimli çalışırlar. motora emilen soguk hava daha iyi yanma saglar... soguklarda araçlar daha performanslıdır...

    bknz. intercooler...

    Benim araçta intercooler yok maalesef.

    Zatüree olmuyoruz klima açıyoruz

    O da tüketimi yükseltiyor doğal olarak.

    hocam klimanın ısıtma özelliği yoktur. ev klimalarında rezistans vardır oda klima görevi görmez sadece ısınan havayı üfler. sizin aracınızda motor ısınmadan araç ısınmaz. radyatorden gelen sıcak su ile içerisi ısınır.

    ben araçlarda performans için intercooler konuldugunu bildiginizi sandıgım için öyle bişey yazdım... intercooler havayı sogutur... sizin aracınızda intercooler olmasa bile sogukta daha performanslı çalışır ...




  • 1.4 TDCi Fiesta. Tüketim 5.3l/100km olan tüketim 6.7l/100km oldu. Havaların ısınmasını sabırsızlıkla bekliyorum
  • EDC de ısınma süresi daha uzun galiba. Araç sürekli yüksek vites düşük devir gittiği için geç ısınıyor.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.