Şimdi Ara

Dizeller kış için iyi değil (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
3
Favori
5.676
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    clio 3 sahibiyim... benim aracım çalışmasından 10sn sonra ısıtmaya başlıyor... Benzinli araç dahi benim araba kadar hızlı ısıtmıyor.

    Arabaya rezistans koymuşlar hava 7 derecenin altında iken rezistans devreye giriyor...

    Sizin aracınızı kullansam herhalde eve gidene kadar zatüree olurdum... evle iş baya yakın benim ama motor ısınmıyor işte... kontagı kapadıgımda rolanti ibresi oynamıyor...

    ayrıca söylemekte fayda görüyorum bütün araçlar sogukta daha verimli çalışırlar. motora emilen soguk hava daha iyi yanma saglar... soguklarda araçlar daha performanslıdır...

    bknz. intercooler...

    Benim araçta intercooler yok maalesef.

    Zatüree olmuyoruz klima açıyoruz

    O da tüketimi yükseltiyor doğal olarak.

    hocam klimanın ısıtma özelliği yoktur. ev klimalarında rezistans vardır oda klima görevi görmez sadece ısınan havayı üfler. sizin aracınızda motor ısınmadan araç ısınmaz. radyatorden gelen sıcak su ile içerisi ısınır.

    ben araçlarda performans için intercooler konuldugunu bildiginizi sandıgım için öyle bişey yazdım... intercooler havayı sogutur... sizin aracınızda intercooler olmasa bile sogukta daha performanslı çalışır ...

    Doğrudur.Soğukta daha performanslı çalışır ama o soğuk 5-6 derece civarı değil 15 derece falan.Yani aşırı soğuk değil de serin hava.Mesela sıfırın altındaki sıcaklıklarda motorlar daha fazla zorlanıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    clio 3 sahibiyim... benim aracım çalışmasından 10sn sonra ısıtmaya başlıyor... Benzinli araç dahi benim araba kadar hızlı ısıtmıyor.

    Arabaya rezistans koymuşlar hava 7 derecenin altında iken rezistans devreye giriyor...

    Sizin aracınızı kullansam herhalde eve gidene kadar zatüree olurdum... evle iş baya yakın benim ama motor ısınmıyor işte... kontagı kapadıgımda rolanti ibresi oynamıyor...

    ayrıca söylemekte fayda görüyorum bütün araçlar sogukta daha verimli çalışırlar. motora emilen soguk hava daha iyi yanma saglar... soguklarda araçlar daha performanslıdır...

    bknz. intercooler...

    Benim araçta intercooler yok maalesef.

    Zatüree olmuyoruz klima açıyoruz

    O da tüketimi yükseltiyor doğal olarak.

    hocam klimanın ısıtma özelliği yoktur. ev klimalarında rezistans vardır oda klima görevi görmez sadece ısınan havayı üfler. sizin aracınızda motor ısınmadan araç ısınmaz. radyatorden gelen sıcak su ile içerisi ısınır.

    ben araçlarda performans için intercooler konuldugunu bildiginizi sandıgım için öyle bişey yazdım... intercooler havayı sogutur... sizin aracınızda intercooler olmasa bile sogukta daha performanslı çalışır ...

    Doğrudur.Soğukta daha performanslı çalışır ama o soğuk 5-6 derece civarı değil 15 derece falan.Yani aşırı soğuk değil de serin hava.Mesela sıfırın altındaki sıcaklıklarda motorlar daha fazla zorlanıyor.

    hocam motor ısınana kadar dedigin gibi bir olay var... onun nedenide içten yanmalı motorlardaki ısı kaybı olayı... bizim araçlar yuzde 40 verimlerle çalışır... Tabi soğuk havalarda motor bloğu soguk oldugu için ısı kaybı ilk çalıştırmada daha fazla olur. Daha fazla yakar. Bir yandanda kalorifer vs acında akuyede yukleniyorsunuz dogal olarak alternatorede yuk biniyor haliyle motorada...

    ama bu olay benzinlidede aynı değişen hiçbir durum yok... kuzenimde benzinli araç var mesela oda çok şikayetçi... aracım cok yakıyor diyor... hesap ediyorum benim yakıt artısım ile onunki oransal olarak aynı hatta onunki biraz daha fazla...

    ama dedigim gibi yakıtın artması olayına tamamen katılıyorum ama performans düşmeş... aracımda soguklardaki 0-100 sıcaklardaki 0-100 arasında 1sn oynuyor...

    motor soguk havada oksijen molekullerini daha fazla pistona çeker... yazında daha az... motor sıcak hava sevmez...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Bizim bebek dizel arabanın kışın geç ısınması problemi yüzünden hasta oldu

    Geçen hafta perşembe günü gece hava -1 dereceye düştü babamlarda yemek falan yedik Hanım sen aracı ısıt biz iniyoruz dedi tam 5 dk arac içinde bekledim araç çalışır halde

    Malasef araç hiç ısınmadı ve bebek üşüttü haliyle

    Buda bana ders oldu en az 10 dk erken aracı ısıtmak lazım

    Yada bundan sonra akşam dışarı çıkarken hanımın benzinli aracı ile çıkıcaz

    öncelikle geçmiş olsun. doğru bildiğimiz yanlışlar bayağı çok toplumumuzda. bunlardan biri de soğuğun hasta ettiği söylemi. bebekler, çocuklar ve erişkinler soğuk nedeniyle değil kaptıkları mikroplar nedeniyle hasta olurlar. soğuk kış günlerinde hastalıkların artmasının en mantıklı açıklaması insanların kapalı alanlarda daha fazla bulunması ve mikrop maruziyetinin artmasıdır. nenelerimizin dediği gibi öyle ıslak saçla dışarıya çıkarsan sinüzit olursun gibi bir şey yok :) bu konu hakkında yapılmış kontrollü deneyler de var.

    acil şifalar diliyorum bebeğiniz için. bir doktor adayı :)




  • Rahmetli dedemin 84 ford transit'i soğukta çalişmayınca motorun altında ateş yakardı.sizde öyle yapın o zaman



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KoşanBalık -- 16 Aralık 2012; 15:52:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Bizim bebek dizel arabanın kışın geç ısınması problemi yüzünden hasta oldu

    Geçen hafta perşembe günü gece hava -1 dereceye düştü babamlarda yemek falan yedik Hanım sen aracı ısıt biz iniyoruz dedi tam 5 dk arac içinde bekledim araç çalışır halde

    Malasef araç hiç ısınmadı ve bebek üşüttü haliyle

    Buda bana ders oldu en az 10 dk erken aracı ısıtmak lazım

    Yada bundan sonra akşam dışarı çıkarken hanımın benzinli aracı ile çıkıcaz

    öncelikle geçmiş olsun. doğru bildiğimiz yanlışlar bayağı çok toplumumuzda. bunlardan biri de soğuğun hasta ettiği söylemi. bebekler, çocuklar ve erişkinler soğuk nedeniyle değil kaptıkları mikroplar nedeniyle hasta olurlar. soğuk kış günlerinde hastalıkların artmasının en mantıklı açıklaması insanların kapalı alanlarda daha fazla bulunması ve mikrop maruziyetinin artmasıdır. nenelerimizin dediği gibi öyle ıslak saçla dışarıya çıkarsan sinüzit olursun gibi bir şey yok :) bu konu hakkında yapılmış kontrollü deneyler de var.

    acil şifalar diliyorum bebeğiniz için. bir doktor adayı :)

    Ben de teori atayım ortaya.Soğuk havada vücut ısınmaya daha fazla önem verdiği için bağışıklık sistemi daha kırılgan oluyor.Bu yüzden mikrop kapınca kışın hasta olma olasılığı daha yüksek oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    clio 3 sahibiyim... benim aracım çalışmasından 10sn sonra ısıtmaya başlıyor... Benzinli araç dahi benim araba kadar hızlı ısıtmıyor.

    Arabaya rezistans koymuşlar hava 7 derecenin altında iken rezistans devreye giriyor...

    Sizin aracınızı kullansam herhalde eve gidene kadar zatüree olurdum... evle iş baya yakın benim ama motor ısınmıyor işte... kontagı kapadıgımda rolanti ibresi oynamıyor...

    ayrıca söylemekte fayda görüyorum bütün araçlar sogukta daha verimli çalışırlar. motora emilen soguk hava daha iyi yanma saglar... soguklarda araçlar daha performanslıdır...

    bknz. intercooler...

    Hocam benzin ve oksijenin yanma reaksiyonu sonucunda açığa çıkan yanma ürünlerinin entalpisi (yani enerjisi) reaksiyona giren bileşenlerin (yani oksijen ve benzin/dizel) sıcaklığı ne kadar yüksekse okadar yüksek olur. Bu da demektir ki sıcak hava yanma ürünlerinin enerjisini artırdıgından performansı artırır. Soguk hava ile gerçekleşen yanmada yanma ürünlerinin enerjisi daha düşük olur.. (Burada nem koşullarının her iki durum için aynı olduğunu varsayıyoruz).
    Lütfen insanları yanlış bilgilendirmeyelim.

    İyi forumlar,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ancestor -- 16 Aralık 2012; 15:59:17 >




  • biraz basarsın ısınır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ancestor

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    clio 3 sahibiyim... benim aracım çalışmasından 10sn sonra ısıtmaya başlıyor... Benzinli araç dahi benim araba kadar hızlı ısıtmıyor.

    Arabaya rezistans koymuşlar hava 7 derecenin altında iken rezistans devreye giriyor...

    Sizin aracınızı kullansam herhalde eve gidene kadar zatüree olurdum... evle iş baya yakın benim ama motor ısınmıyor işte... kontagı kapadıgımda rolanti ibresi oynamıyor...

    ayrıca söylemekte fayda görüyorum bütün araçlar sogukta daha verimli çalışırlar. motora emilen soguk hava daha iyi yanma saglar... soguklarda araçlar daha performanslıdır...

    bknz. intercooler...

    Hocam benzin ve oksijenin yanma reaksiyonu sonucunda açığa çıkan yanma ürünlerinin entalpisi (yani enerjisi) reaksiyona giren bileşenlerin (yani oksijen ve benzin/dizel) sıcaklığı ne kadar yüksekse okadar yüksek olur. Bu da demektir ki sıcak hava yanma ürünlerinin enerjisini artırdıgından performansı artırır. Soguk hava ile gerçekleşen yanmada yanma ürünlerinin enerjisi daha düşük olur.. (Burada nem koşullarının her iki durum için aynı olduğunu varsayıyoruz).
    Lütfen insanları yanlış bilgilendirmeyelim.

    İyi forumlar,

    "ozaman intercooler denen zımbırtıyı bosuna koyuyorlar... sen bu konuda cok bilgilisin bukadar otomobil şirketi bu işi bilmiyor demekki... "

    Atla: kullan, ara
    2003 MINI Cooper'S'ın motorunda intercooler (kırmızı çizgi içinde)

    Intercooler , turbo şarjlı motorlarda turbonun sıkıştırması sonucu ısınan havanın soğutulması için kullanılan ek soğutucudur. Turbonun basıncını yükselttiği hava radyatöre benzeyen peteklerin içerisinden geçirilerek tekrar soğutulduktan sonra motora gönderilir.

    Hava soğukken moleküller arası boşluk daha azdır yani birim hacimdeki molekül miktarı fazladır(Bkz.özkütle).Silindire verilen hava soğuk olduğunda silindirin içine daha fazla hava (oksijen) sığabilir ve bu şekilde volümetrik verim artırılarak daha fazla güç elde edilir.

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Intercooler

    bana yanlıs bilgilendirme veriyorsun diyorsun ama hiçbişey bilmiyorsun milletin kafasını karıstırıyorsun... aç oku biraz... bilgilen...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Dizel aracı rölantide ısıtmaya çalışmak yanlış zaten..

    En fazla 1 dakika çalıştırdıktan sonra hareket etseniz, hareket halinde emin olun daha çabuk ısınır. Dediğiniz gibi rölantide kışın 10 dakikada bile ısınmıyor..

    Araç içinde sağlıklı olan budur zaten.



    +1,o bekleme süresi ısınması için değil turbo vb. şeylerin yağlanması içindir.
  • Kesinlikle doğru şirket arabası dizel symbol ile donuyorum isinana kadar. Ama
    Honda özel aracımda en fazla 2 3 dakikada ısınıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rusların tankları bile benzinlidir. Yine hummerlar da benzili diye biliyorum. Ruslara filan dalarsak diye benzinli yapmışlar. 2 yıl önce kışın LPGli samaram %80 antifirizli olmasına rağmen donmuştu. LPG beyni donmuş diyaframı yırtılmıştı. Sıcak su vs. benzinde de çalışmadı çünkü besleme kısmına kadar tüm LPG donmuş. Kaynar suyun soğuk motoru çatlatma riski olduğunu sonradan öğrendim tabi. Komşulardan yardım istedik sanayiye kada çekelim diye ama nafile. Dizellerin depodaki mazotları bile donmuştu. Dİğerleri de LPG olunca onlar da çalışmadı. En sonunda 80 küsür model bir resmi renault 12 ile çektik. Onda LPG yoktu ve bir tek o çalışmıştı. Bu tür yerlerde gece ara ara ambulanslar filan çalışıtırılıp ısıtılıyor. O günkü rezilliğimden sonra dedim ne dizel ne lpg. 1.2 benzinli alır binerim arkadaş. Çok da memnunum açıkçassı. Bu arada yakıt artışı her araç gibi bende de var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 16 Aralık 2012; 16:18:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ancestor

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Maalesef soğuk bölgelerde benzinli tercih etmek en mantıklısı.

    Öğlen arabayı çalıştırdım.Hava soğuk dışarısı 8 derece.

    Biraz rölantide çalıştırdım.3 dakika kadar.Hiçbir etkisi olmadı nerdeyse.10 dakika bile çalışsa tam sağlıklı koşullara gelemiyor.

    Mecbur soğuk çalıştırınca tüketim de fırlıyor.Buna rağmen araba iyi bir performans da vermiyor.

    Belki bunlar önlenebilir mühendislik sorunlar ama firmalar pek sallamıyorlar.

    Soğuk bölgelerde benzin rules!!!Yapacak birşey yok

    clio 3 sahibiyim... benim aracım çalışmasından 10sn sonra ısıtmaya başlıyor... Benzinli araç dahi benim araba kadar hızlı ısıtmıyor.

    Arabaya rezistans koymuşlar hava 7 derecenin altında iken rezistans devreye giriyor...

    Sizin aracınızı kullansam herhalde eve gidene kadar zatüree olurdum... evle iş baya yakın benim ama motor ısınmıyor işte... kontagı kapadıgımda rolanti ibresi oynamıyor...

    ayrıca söylemekte fayda görüyorum bütün araçlar sogukta daha verimli çalışırlar. motora emilen soguk hava daha iyi yanma saglar... soguklarda araçlar daha performanslıdır...

    bknz. intercooler...

    Hocam benzin ve oksijenin yanma reaksiyonu sonucunda açığa çıkan yanma ürünlerinin entalpisi (yani enerjisi) reaksiyona giren bileşenlerin (yani oksijen ve benzin/dizel) sıcaklığı ne kadar yüksekse okadar yüksek olur. Bu da demektir ki sıcak hava yanma ürünlerinin enerjisini artırdıgından performansı artırır. Soguk hava ile gerçekleşen yanmada yanma ürünlerinin enerjisi daha düşük olur.. (Burada nem koşullarının her iki durum için aynı olduğunu varsayıyoruz).
    Lütfen insanları yanlış bilgilendirmeyelim.

    İyi forumlar,

    "ozaman intercooler denen zımbırtıyı bosuna koyuyorlar... sen bu konuda cok bilgilisin bukadar otomobil şirketi bu işi bilmiyor demekki... "

    Atla: kullan, ara
    2003 MINI Cooper'S'ın motorunda intercooler (kırmızı çizgi içinde)

    Intercooler , turbo şarjlı motorlarda turbonun sıkıştırması sonucu ısınan havanın soğutulması için kullanılan ek soğutucudur. Turbonun basıncını yükselttiği hava radyatöre benzeyen peteklerin içerisinden geçirilerek tekrar soğutulduktan sonra motora gönderilir.

    Hava soğukken moleküller arası boşluk daha azdır yani birim hacimdeki molekül miktarı fazladır(Bkz.özkütle).Silindire verilen hava soğuk olduğunda silindirin içine daha fazla hava (oksijen) sığabilir ve bu şekilde volümetrik verim artırılarak daha fazla güç elde edilir.

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Intercooler

    bana yanlıs bilgilendirme veriyorsun diyorsun ama hiçbişey bilmiyorsun milletin kafasını karıstırıyorsun... aç oku biraz... bilgilen...

    Dostum selam,
    Burda bu konuda bilgi yazan tez sahibi kişi senin de anlayacagın üzere soğuk havanın basıncının daha düşük olduğundan ve düşük basınçataki hava aynı hacime daha yüksek molde gireceğinden yanma bileşenlerinin MİKTARINDAKİ ARTIŞ sağlanması ile yanma ürünlerini arttığını söylemiş. Bilimsel olarak doğrudur, bu fikire katılıyorum. Yani bu durumda birim zamandaki enerji üretimi artar ve GÜÇ daha yüksektir. Ayrıca burda bahsedilen sıcaklık farkı senin bahsettigin fark degildir. Şöyle açıklayayım:
    1. durum (sıcak hava)
    Giren havanın sıcaklığı: 30 C
    Hesaplamalarda kullanacağın değer Kelvin olacağından 30C+273C = 303K dir.
    2. durum (senin söylediğin soğuk hava)
    Gİren havanın sıcaklığı: -5 C
    Hesaplamalarda kullanacağın değer yine Kelvin olacağından -5C+273C = 268K dir.

    Şimdi intercooler kısmına geçmeden sana şunu söyleyeceğim. Bu iki sıcaklığın volumetric olarak oluşturacağı oran 303/263 = 1.15
    Yani ikinci durumda pistonlara %15 fazla hava sığdırabilirsin.
    Ancak durum böyle değildir:

    Dizel motorlarda yanma odasına dolan hava sıkıştırılır ve sıkışan havanın sıcaklığı 400-500 dereceye kadar ulaşır. Havanın yüksek oranda sıkıştırılmasıyla elde edilen bu yüksek sıcaklık, daha sonra bu sıkıştırılmış havanın içerisine yakıtın püskürtülmesiyle ateşlenmenin gerçekleşmesini sağlar.

    Burada bahsedilen soğutma daha yüksek sıcaklıklara cıkan havanın hacminin düşürülmesi amacıyla gerçekleştiirlen soğutmadır. Amaç daha fazla hava kullanabilmektir. GÜÇ artar, yakıt sarfiyatı artar, birim yakıtta elde ettiğin ENERJİ azalır. Bu son söylediğimi unutma.
    BİRİM yakıtta elde ettiğin GÜÇ AZALIR.
    Zamanım olduğunda bu konuda detaylı açıklama yaparım.

    İyi forumlar,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ancestor -- 16 Aralık 2012; 16:18:56 >




  • Konuyla pek alakası olmamakla beraber, benzerlik taşıdığı için üstadlara bir sorum var; Bende kütahya da yaşıyorum aracım benzinli ilk arabam ve ilk kışım yazın 33-35 krş yakan araba daha ölçmedim ama sanki şimdi iki kat yakıyor normal midir? bu kadar olacağını hiç düşünmüyorum ama...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Rusların tankları bile benzinlidir. Yine hummerlar da benzili diye biliyorum. Ruslara filan dalarsak diye benzinli yapmışlar. 2 yıl önce kışın LPGli samaram %80 antifirizli olmasına rağmen donmuştu. LPG beyni donmuş diyaframı yırtılmıştı. Sıcak su vs. benzinde de çalışmadı çünkü besleme kısmına kadar tüm LPG donmuş. Kaynar suyun soğuk motoru çatlatma riski olduğunu sonradan öğrendim tabi. Komşulardan yardım istedik sanayiye kada çekelim diye ama nafile. Dizellerin depodaki mazotları bile donmuştu. Dİğerleri de LPG olunca onlar da çalışmadı. En sonunda 80 küsür model bir resmi renault 12 ile çektik. Onda LPG yoktu ve bir tek o çalışmıştı. Bu tür yerlerde gece ara ara ambulanslar filan çalışıtırılıp ısıtılıyor. O günkü rezilliğimden sonra dedim ne dizel ne lpg. 1.2 benzinli alır binerim arkadaş. Çok da memnunum açıkçassı. Bu arada yakıt artışı her araç gibi bende de var.

    %80 antifirz yanlış bir karışım olmuş zaten. En ideali, kışın soğukta ve yazın sıcakta en iyi korumayı sağlayan oran %50 + %50 dir. Bu oranda bile en fazla -35 -40 derecelere kadar koruma sağlar. Daha soğuk yerlerde ek tedbirler gerekir, antifriz tek başına yetmez.

    *** 4 yıl Şırnak'ta ve Erzurum'da yaşadım:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: asdfg112

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Bizim bebek dizel arabanın kışın geç ısınması problemi yüzünden hasta oldu

    Geçen hafta perşembe günü gece hava -1 dereceye düştü babamlarda yemek falan yedik Hanım sen aracı ısıt biz iniyoruz dedi tam 5 dk arac içinde bekledim araç çalışır halde

    Malasef araç hiç ısınmadı ve bebek üşüttü haliyle

    Buda bana ders oldu en az 10 dk erken aracı ısıtmak lazım

    Yada bundan sonra akşam dışarı çıkarken hanımın benzinli aracı ile çıkıcaz

    öncelikle geçmiş olsun. doğru bildiğimiz yanlışlar bayağı çok toplumumuzda. bunlardan biri de soğuğun hasta ettiği söylemi. bebekler, çocuklar ve erişkinler soğuk nedeniyle değil kaptıkları mikroplar nedeniyle hasta olurlar. soğuk kış günlerinde hastalıkların artmasının en mantıklı açıklaması insanların kapalı alanlarda daha fazla bulunması ve mikrop maruziyetinin artmasıdır. nenelerimizin dediği gibi öyle ıslak saçla dışarıya çıkarsan sinüzit olursun gibi bir şey yok :) bu konu hakkında yapılmış kontrollü deneyler de var.

    acil şifalar diliyorum bebeğiniz için. bir doktor adayı :)

    Ben de teori atayım ortaya.Soğuk havada vücut ısınmaya daha fazla önem verdiği için bağışıklık sistemi daha kırılgan oluyor.Bu yüzden mikrop kapınca kışın hasta olma olasılığı daha yüksek oluyor.

    teorin ilk bakışta mantıklı görünüyor arkadaşım ama o da bir ölçüt değil malesef :) bu konu hakkında tek ispatlanmış olay insanların ortak yaşam alanlarında daha uzun süre bulunması.




  • ben yoğurt firmasında dağıtımcıyım. 2012 model iveco daily kullanıyorum. sabah 5 te şirkete varınca ilk işimiz kamyonete kontak basmak oluyor. ondan sonra ısınsın diye o halde bırakıp çay ocağına çay içmeye gideriz. şimdiki aracımda cruise kontrol var. motoru 1500 devire ayarlayıp cc yi açıyorum. 15 dakika sonra yanına gelince motor bir parça ısınmış oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Rusların tankları bile benzinlidir. Yine hummerlar da benzili diye biliyorum. Ruslara filan dalarsak diye benzinli yapmışlar. 2 yıl önce kışın LPGli samaram %80 antifirizli olmasına rağmen donmuştu. LPG beyni donmuş diyaframı yırtılmıştı. Sıcak su vs. benzinde de çalışmadı çünkü besleme kısmına kadar tüm LPG donmuş. Kaynar suyun soğuk motoru çatlatma riski olduğunu sonradan öğrendim tabi. Komşulardan yardım istedik sanayiye kada çekelim diye ama nafile. Dizellerin depodaki mazotları bile donmuştu. Dİğerleri de LPG olunca onlar da çalışmadı. En sonunda 80 küsür model bir resmi renault 12 ile çektik. Onda LPG yoktu ve bir tek o çalışmıştı. Bu tür yerlerde gece ara ara ambulanslar filan çalışıtırılıp ısıtılıyor. O günkü rezilliğimden sonra dedim ne dizel ne lpg. 1.2 benzinli alır binerim arkadaş. Çok da memnunum açıkçassı. Bu arada yakıt artışı her araç gibi bende de var.

    %80 antifirz yanlış bir karışım olmuş zaten. En ideali, kışın soğukta ve yazın sıcakta en iyi korumayı sağlayan oran %50 + %50 dir. Bu oranda bile en fazla -35 -40 derecelere kadar koruma sağlar. Daha soğuk yerlerde ek tedbirler gerekir, antifriz tek başına yetmez.

    *** 4 yıl Şırnak'ta ve Erzurum'da yaşadım:)

    Ara ara su eklemek gerektiği için (90 model araç olunca su eksiltiyordu ara ara) biraz oranı fazla tutmuştum. Su ekledikçe seyrelir diye. Çünkü 1 hafta öncesinde yine donma tehlikesi geçirmişti. Suyu boşaltıp antifirizi yenilemiştim. LPG zaten gaza dönüşürken etrafı yazın bile buz gibi yapıyor. En basit örneği çakmak gazını elinize sıkarsanız buz gibi yapar. Bunu gece -27 derecede hayal edin. O gün pek çok araç donmuştu. Yolda kaldım gidemedim. Yeni işime bu yüzden 2 gün geç başlayabildim. 2 günlük maaş ta boşa gitti. Bu olaydan sonra susuz sırf antifiriz doldurttum. Hortum mortum başlarım dedim gözüm döndü. Büyük rezillikti. Kışın dizel veya LPGli araçla hele gece yola çıkmaya cesaret edemem açıkçası. Hele uzun süreli mola filan vereceksem büyük sıkıntı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 16 Aralık 2012; 17:20:48 >




  • dizel arabada çalıştırdıktan sonra 1-2 dakika rölantide beklenir, amaç motoru ısıtmak değil turboyu yağlamaktır, motor zaten yolda ısınacaktır, ayrıca devirli bir uzun yol yapmışsanız istop etmeden önce 1 dakika rölantide çalıştırmanız gereklidir.
  • Araç lpgli sivasta yaşıyorum 5dk sonra 90ı buluyor. Max 1dk rolantide bekliyorum.. LPG daha ısı veren bir yakıt olduğu icin kışın daha avantajlı oluyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu dediğiniz ısınma olayı hava kaç derece - lerde olduğu zamanmı ?

    istanbulda oturuyorum dizel araç konusunda hiç bilgim yok fakat az yaktığı için dizel almayı düşünüyoruz

    fakat burdaki yazılar korkuttu bu kadar ısınma sorunu oluyormu ilk başta ?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.