Şimdi Ara

Dizellerin bakım masrafı gerçekten pahalı mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
0
Favori
20.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • öncelikle bu masraf hesabını nasıl yaptın merak ettim.Ben kendi seçimime göre kabaca bir hesap yaparsam motorinin 2.1 benzinin2.6 lira olduğunu kabul edersek dizel astra şehir içinde 6.2 lt yakıyor bu durumda 100km de 13.02 ytl harcıyorum 10000 km de ise bu 1302 ytl olur.Benzinli astra 8.6 lt şehir içinde yakıyor bu durumda 22.36 ytl 100km'de ,10000 km de ise 2236ytl yapar.Burada senelik fark (senede 10000km yapıyorsak) 934 ytl fazla yakıt parası veriyorum demektir.Ocak ayı fiyat listesine göre kampanyalı satışta 1.6 benzinli 1.3 dizelden 3257 ytl daha ucuz.bu da vergi farkını indirirsek benim dizel arabadan kara geçmem için en az 3 sene bu aracı kullanmam gerektiğini gösterir.Eğer 36 ay kredi alıp bu aracı bunun sonunda satarsam dizelin bana bir getirisi olmadığı gibi 2. el dizellerde göülen ve forumda bahsedilen 2. el dizel araçlarda satımda alıcının ne tür yakıt kullanıldığını bilmemesinden dolayı km yapmış dizel araca göreceli soğuk bakmasından dolayı benzinliyi satmak daha kolay olacaktır.
    Aynı hesap yöntemini corolla,focus ve golf gibi araçlarda da deneyebilirsiniz.




  • bende buna benzer hesaplar yaptım ama neticede dizeli destekleyen arkdaşlarla ortak nokta bulamıyoruz

    yılda 9-10000 km yapan ve 3-4 yıl kullanıp araba değiştiren kişilerin diezel alması gereksiz bence

    satarken paranı alıyorsun olayı biraz göreceli, 4 sene sonra ne kadarını geri alacağın meçhul, artı o farkı dizele vermeyip cebinde tutan adamın 4 sene boyunca o 4-5 milyardan az bir para kazanacağı gerçek
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    yaw arkadaşlar anlıyamıyorum.

    hala dizel ile benzinli arasındaki farkı kapatmaktan bahsediyorsunuz.niye bu farkı kapatmaya çalışıyorsunuzki.birşeye fazla para verdiysen satarkende fazla paar alırsın.bu ticarette böyle değilmidir.yoksa sadece dizel araçlaramı uygulanmıyor.

    sen donanımı yüksek bir araba aldığında satarken alt donanımdaki ile aynı parayamı satıyorsun.

    o zaman kimse donanıma fazla para vermesin herkes en altını alsın çünkü o donanım farkını anca 3-5 senede kapatırsın.böyle saçmalık olurmu yaw

    senede 10.000 km yapan biri olarak dizelin bana masrafı sadece benzinliden 100 lira fazla ama buna rağmen yakıt tasuurfu tam 1500 lira



    alakası yok, yakıt arabanın ayrılmaz parçası değildir

    klima, abs olayı farklı hemen hemen her modelde standard

    artı o aksesuarlara ek para bile veriyor olsan direk sürüş konforuna ve emniyete ait eklemelerdir bunlar

    neticede dizel veya benzin kullanmanın güvenlikle bir alakası yok




  • quote:

    Orjinalden alıntı: reLo

    öncelikle bu masraf hesabını nasıl yaptın merak ettim.Ben kendi seçimime göre kabaca bir hesap yaparsam motorinin 2.1 benzinin2.6 lira olduğunu kabul edersek dizel astra şehir içinde 6.2 lt yakıyor bu durumda 100km de 13.02 ytl harcıyorum 10000 km de ise bu 1302 ytl olur.Benzinli astra 8.6 lt şehir içinde yakıyor bu durumda 22.36 ytl 100km'de ,10000 km de ise 2236ytl yapar.Burada senelik fark (senede 10000km yapıyorsak) 934 ytl fazla yakıt parası veriyorum demektir.Ocak ayı fiyat listesine göre kampanyalı satışta 1.6 benzinli 1.3 dizelden 3257 ytl daha ucuz.bu da vergi farkını indirirsek benim dizel arabadan kara geçmem için en az 3 sene bu aracı kullanmam gerektiğini gösterir.Eğer 36 ay kredi alıp bu aracı bunun sonunda satarsam dizelin bana bir getirisi olmadığı gibi 2. el dizellerde göülen ve forumda bahsedilen 2. el dizel araçlarda satımda alıcının ne tür yakıt kullanıldığını bilmemesinden dolayı km yapmış dizel araca göreceli soğuk bakmasından dolayı benzinliyi satmak daha kolay olacaktır.
    Aynı hesap yöntemini corolla,focus ve golf gibi araçlarda da deneyebilirsiniz.



    kasma kendini dostum anlamıyorlar dediyim gibi olay mantıklı düşünmekten çıkmış fanatizme dönüşmüş




  • sunroof sürüş konforunamı alet yada güvenliğe

    yada çift bölgeli klima(zaten bunu anlamış değilim aynı araç içinde çift bölge nasıl olur)

    metalik boya sürüş konforu yada güvenliklemi alşakalı

    xenon güvenliklemi alakalı(sen yolu görecen diye karşıdakini öldürüyorsun)

    dizele vereceğin para ile diyorsun o zaman git doğan al bütün paran cebinde kalsın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    sunroof sürüş konforunamı alet yada güvenliğe

    yada çift bölgeli klima(zaten bunu anlamış değilim aynı araç içinde çift bölge nasıl olur)

    metalik boya sürüş konforu yada güvenliklemi alşakalı

    xenon güvenliklemi alakalı(sen yolu görecen diye karşıdakini öldürüyorsun)

    dizele vereceğin para ile diyorsun o zaman git doğan al bütün paran cebinde kalsın


    ben kimsenin ayrıca para verip sunroof aldığını sanmıyorum, çift bölgeli klima bazı modellerde o pakette standart zaten, metelik boya dayanıklılığı ile ilgili, ona da kafana silah dayamıyorlar zaten, isteyen opak alır, xenon far zaten birçok modelde standart donanımda değil, paran varsa alacağın bir özellik ve bence de gereksiz hayatta en kıl olduğum far, özellikle arkada gelen araçta varsa seni kör ediyor dikiz aynasından

    abs ,ebd, asr, difransiyel kilidi, merkezi kilit, polen filtresi, 10 adet airbag standartta varsa
    bunları istemem mi diyeceksin

    ama haklısın belki bazı arabalarda her ayrıntı ek donanıma giriyor, mesela alfa, zaten o arabayı da almak o durumda komik oluyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse
    Yılda 35.000-40.000 km den aşağı yapıyorsan dizel almaya gerek yok bence


    Geçeceksin onu, 40 kere hesapladık hala aynı muhabbetler, bence diye başlayan fikirler gerçek rakamlar ortaya çıkınca geri alınmalıdır.

    Şimdi Ford'un sayfasından tıpatıp aynı özelliklere sahip sıfır kilometre benzinli ve dizel araçların fiyatlarına bakıyoruz:

    Yeni Focus Trend 5K 1.6i 100PS - 30.582,02 YTL
    Yeni Focus Trend 5K 1.6 109PS TDCi - 34.681,72 YTL

    Aradaki fiyat farkı 4.099,70 YTL.

    Şimdi geçiyoruz arabam.com'dan ikinci el fiyatlarına. Buradan fiyat alırken tarafsızlığın korunması açısından tüm özellikleri aynı olan 2005 model araçlardan en düşük fiyata sahip benzinli ve dizel modelleri seçiyoruz.

    Yeni Focus Trend 5K 1.6i 100PS - 25.500,00 YTLhttp://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detail.aspx?sid=595120
    Yeni Focus Trend 5K 1.6 109PS TDCi - 30.000,00 YTLhttp://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detail.aspx?sid=560193

    Aradaki fiyat farkı 4.500,00 YTL.

    Görüldüğü gibi bırakın zararı prim yapmış araba. Hadi bu biraz ekstrem olsun, fiyat aynı de hatta dizelden 1.000 YTL zarar ettin diyelim. Bakalım o 1.000 YTL ile güncel Eurodizel ve benzin fiyatlarıyla ne kadar yol yapabiliriz, hemen Opet'in güncel pompa fiyatlarına bakıyoruz, İzmir için Eurodizel 2,14 YTL, kurşunsuz benzin 2,57 YTL

    1.000 YTL ile litre fiyatı 2,16 YTL'den 463 litre Eurodizel, litre fiyatı 2,57 YTL'den 389 litre kurşunsuz benzin alırız. Benzinli aracın ortalama yakıt tüketimiwww.ford.com.tr'den alındığı kadarıyla 100 km'de 6,7 litre. Bu da demek oluyor ki 1000 YTL ile 5.800 km yapılabilir. Yani otomatikman en karamsar senaryoda 5.800 km sonra benzinli araçla dizel araç arasında hiç bir mali fark kalmıyor. 5800'üncü kilometreden sonra her 100 km'de dizel araç 4,8 litre (10,27 YTL) yakıt harcarken benzinli 6,7 litre (17,22 YTL) harcıyorsa her 100 km'de 6,95 YTL cebinde birikmeye başlar, karı sen düşün artık.


    OLAY BİTMİŞTİR ELLERİNE SAĞLIK....




  • Sorularım var:

    1.Opetin yakıt güvence sistemi sadece Ford otomobilleri için mi? Diğer markalarada yapıyorlar mı?

    2.Daha öncede sormuştum. VW grubunun TDI motorlarının eski teknoloji olduğu söyleniyor. Dolayisle sorun çıkarma riski daha az değil mi?

    Selamlar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bulentcagin


    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse
    Yılda 35.000-40.000 km den aşağı yapıyorsan dizel almaya gerek yok bence


    Geçeceksin onu, 40 kere hesapladık hala aynı muhabbetler, bence diye başlayan fikirler gerçek rakamlar ortaya çıkınca geri alınmalıdır.

    Şimdi Ford'un sayfasından tıpatıp aynı özelliklere sahip sıfır kilometre benzinli ve dizel araçların fiyatlarına bakıyoruz:

    Yeni Focus Trend 5K 1.6i 100PS - 30.582,02 YTL
    Yeni Focus Trend 5K 1.6 109PS TDCi - 34.681,72 YTL

    Aradaki fiyat farkı 4.099,70 YTL.

    Şimdi geçiyoruz arabam.com'dan ikinci el fiyatlarına. Buradan fiyat alırken tarafsızlığın korunması açısından tüm özellikleri aynı olan 2005 model araçlardan en düşük fiyata sahip benzinli ve dizel modelleri seçiyoruz.

    Yeni Focus Trend 5K 1.6i 100PS - 25.500,00 YTLhttp://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detail.aspx?sid=595120
    Yeni Focus Trend 5K 1.6 109PS TDCi - 30.000,00 YTLhttp://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detail.aspx?sid=560193

    Aradaki fiyat farkı 4.500,00 YTL.

    Görüldüğü gibi bırakın zararı prim yapmış araba. Hadi bu biraz ekstrem olsun, fiyat aynı de hatta dizelden 1.000 YTL zarar ettin diyelim. Bakalım o 1.000 YTL ile güncel Eurodizel ve benzin fiyatlarıyla ne kadar yol yapabiliriz, hemen Opet'in güncel pompa fiyatlarına bakıyoruz, İzmir için Eurodizel 2,14 YTL, kurşunsuz benzin 2,57 YTL

    1.000 YTL ile litre fiyatı 2,16 YTL'den 463 litre Eurodizel, litre fiyatı 2,57 YTL'den 389 litre kurşunsuz benzin alırız. Benzinli aracın ortalama yakıt tüketimiwww.ford.com.tr'den alındığı kadarıyla 100 km'de 6,7 litre. Bu da demek oluyor ki 1000 YTL ile 5.800 km yapılabilir. Yani otomatikman en karamsar senaryoda 5.800 km sonra benzinli araçla dizel araç arasında hiç bir mali fark kalmıyor. 5800'üncü kilometreden sonra her 100 km'de dizel araç 4,8 litre (10,27 YTL) yakıt harcarken benzinli 6,7 litre (17,22 YTL) harcıyorsa her 100 km'de 6,95 YTL cebinde birikmeye başlar, karı sen düşün artık.


    OLAY BİTMİŞTİR ELLERİNE SAĞLIK....




    bence hala 3-4 yıl kullanıp senede 9-10,000 km yapacağın bir araca kafadan 4,5-5 milyar fazla vermek konusundaki şüpheler giderilmedi

    faizler ne kadar bilmiyorum ama 5 milyarı elinde tutsan yılda 300-400 mio faiz gelir mi ? 4 yılda 1,5-1,6 milyar eder mi ?




  • şunuda unutmayın basında görmüşsünüzdür artık ikinci ellerde dizeller tercih edilmeye başladı ve ileride en büyük tercih olcak.
  • Nasıl bir mantık bu anlamadım.Fazladan verdiğin parayı satarken zaten alıyorsun.Fazladan verdiğin para sokağa atılmış para değil ki.Dediğiniz ikinci el aracını satarken dizel araçlar satılmıyor tutulmuyor olsa doğru olacak ama zaten böyle bir durum yok.Aksine dizel araç benzinliye göre çok daha kolay satılıyor.
  • çabuk satılması motor cinsinden ziyade arabanın markasına bağlı

    öyle markalar varki, benzinlisi diğer markanın dizelinden daha hızlı gider satış olarak

    söylemeye çalıştığım şu, başta ödediğin fazla ücretin ne kadarını geri alacaksın belli mi ?

    yani sen ödeyerek o parayı, geri almak için çaba sarfediyorsun, ben vermediğim bir parayı almak için uğraşmıyorum

    yinede tekrar ediyorum

    bu sadece bahsettim kriterlerdeki arkadaşlar için geçerli yani 9-10,000 yıllık km ve 3-5 yılda araba yenileyen



    ben bir soru soracağım

    dizel araç benzinliden daha mı çok yıpranır acaba ?

    bizim şirkette iki adet fiesta var biri benzinli biri dizel

    aynı kişiler kullanıyor, km leri asağı yukarı aynı ama dizeli kullanmam gerektiğinde araba hayattından bezmiş gibi, yani ses, plastiklerden gelen sesler gibi


    quote:

    Orjinalden alıntı: bulentcagin

    Nasıl bir mantık bu anlamadım.Fazladan verdiğin parayı satarken zaten alıyorsun.Fazladan verdiğin para sokağa atılmış para değil ki.Dediğiniz ikinci el aracını satarken dizel araçlar satılmıyor tutulmuyor olsa doğru olacak ama zaten böyle bir durum yok.Aksine dizel araç benzinliye göre çok daha kolay satılıyor.




  • Kalkıp hala motora değil markaya bakar denmiyor mu çıldıracağım ya.Aynı markanın bir benzinlisine bir dizeline bak o zaman.Bu kadar basit bir mantık yürütmede bile bu kadar uğraşıyorsak ben vazgeçtim tamam dizel almak fazladan para vermek demek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi göbeklisüpermen -- 20 Ocak 2006 16:34:08 >
  • haklısın .ben yıda 15000 kmyapan biri olarak hesebımı yaptım dizelin her zaman her konuda üstün olduğunu gördüm. bu konu onlaca kez forumda tartışıldı dizelin artıları ispat edildi isteyen dizel alır isteyen benzinli ama tecrübelere dayanarak arkadaşlarımızın daha iyi seçeneklere yönlenmesini arzuladığımız için dizelde ısrar ediyoruz...herkesin fikrine saygılıyız.
    quote:

    Orjinalden alıntı: bulentcagin

    Kalkıp hala motora değil markaya bakar denmiyor mu çıldıracağım ya.Aynı markanın bir benzinlisine bir dizeline bak o zaman.Bu kadar basit bir mantık yürütmede bile bu kadar uğraşıyorsak ben vazgeçtim tamam dizel almak fazladan para vermek demek...




  • burcak-tdi teknolojisi eski sayilir ucu golf2 ye gider 89 yilinda ilk 1.6 80 hp tdi olarak golf 2de kullanilmis 91de vazgecilmis

    teknoloji eski ama bugün euro 4 normunu karsiliyor ki en son normdur euro5 cikana kadar

    yani teknoloji eski ama her seferinde gelistiriyorlar yerinde saymiyor tek dezavantaji biraz gürültülü olmasi avantaji ise yüksek bar-yüksek tork-yüksek hp verebiliyor örnek 2.0 tdi 170hp yeni leon+vw firmasi tdi konusunda kasarlasmis prof bir firma V10 tdi bile yapabiliyorlar

    bide benim sahsi düsüncem tdi olan motorlar common raile göre cok daha uzun ömürlü ve dayanikli hatta onlar kadar narin bir yapiya sahip olmadiklarini düsünüyorum - ustanin biri tdi icin söyle demisti bunlara ham mazot koy yine gider (abartili bir örnek sadece)



    dizellerin bakim masrafi bazi arkadaslarin dedigi gibi benzinli ile cok az bir fark var

    ben birtek sunu bilirim dizel icin ekonomi isteyen 70-80 max 90 hp arasinda olmalidir o zaman gercek ekonomiyi yapiyorsunuzörnek.bende corsa 1.7 dti 75 hp nekadarda zorlasam hep sehir icindede gezsem 170-180 ilede gitsem 1.7 motor olmasina ragmen ne ettiysem bir türlü 5.7 litreden fazla yaktiramadim tank bitiminde hesaplarim hep en az ise 5.2 lite gördüm yaz mevsiminde yani ortalama 5.5 diyorum

    birde 5.viteste 90la gidiyorsan petrol istasyonu aklina gelmez ama ben bir türlü sabredemiyorum sabit 90 ile gitmeyi

    ama 100-110-120 hpli bir dizelde zorlarsan 9-10 litre bile görebilirsin (nerde kaldi ekonomiklik?bu sadece komiklik olur)




  • işte o markaların benzinli / dizeli satışa çıktığında çok kısa bir sürede satılıyor bende onu diyorum

    elbette herkesin fikrine saygı duymak lazım, herkes rahat ettiği aracı alsın kullansın, herkesin hesabı kendine göre, ama daha öncede bazı arkadaşların yazdığı gibi aldığın anda kontağı çevirir çevirmez kar ediyorsun yaklaşımını okuyunca insan cevap veriyor

    yani bir tek dizel alanlar hesap yapmayı biliyorlar benzinli alanlar bilmiyor gibi bir durum ortaya çıkıyor dolaylı olsada
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    böyle bir hesap nasıl ypaılıyorda ikinci elde dizelin 4 milyar kar bıraktığını hesap ediyosunuz ya sonuçta iki araçtanda satarken 4 küsür milyar zarar ediliyor nasıl bu durumda dizel prim yapıyor sonuçta alırkende aradaki fark 4 milyar satarkende


    Arkadaşım rakamları bir tarafımdan sıkmıyorum, link de verdim 2. el ilanlardan ilk rastladığım modelleri yazdım oraya. Sıfır alırken 4 bin YTL fark veriliyor satarken de aynen 4 bin YTL fark oluyor ikinci el fiyatlarında, ben burada kar var demedim eşit dedim. Karın ise aldığın yakıtta litre başına 40 kuruş farketmesi ve her 100 km'de 1,9 litre daha az yakıt harcaması, bu da demek oluyor ki her 100 km'de yakıta 6,95 YTL az veriyorsun, bu kar değil mi? Araç 15000 kilometrede bakıma girdiğine göre bakımdan bakıma 1.042 YTL kar ediyorsun. Aracı 100.000 kilometre kullanırsan ve sonra satarsan net 7 bin YTL kar ediyorsun, bu kar nettir çünkü zaten satarken sıfır aldığında verdiğin 4 bin YTL para ikinci el fiyatından kazandığını yukarıda ispatladım.

    Şimdi bana söyleyin, yılda 4 bin YTL'ye (benzinli-dizel araç arasındaki fark) 1000 YTL kar getiren herhangi bir yasal yol var mı bu aracı satın almaktan başka?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: boss71
    satarken paranı alıyorsun olayı biraz göreceli, 4 sene sonra ne kadarını geri alacağın meçhul, artı o farkı dizele vermeyip cebinde tutan adamın 4 sene boyunca o 4-5 milyardan az bir para kazanacağı gerçek


    Yazdım, yazdım okuyun artık şu foruma yazılan cevapları, cevap vermek marifet değil, bir tarafımdan sıkmıyorum, ikinci el otomobil ilanlarına bakın, internet elinizin altında, bir tane bulun bakalım iki tane tıpatıp aynı araç, benzinlisiyle dizeli aynı fiyata satılan? Maksimum 1000 YTL zarar edersin satış fiyatından onu da 6000 km'de kapar sonra başlarsın kar etmeye, ya ben anlatamıyorum ya siz anlamıyorsunuz!!! Ama artık bir tarafımda değil, kim ne kullanırsa kullansın kardeşim. Ben yakıttan arttırdığım parayla hem daha fazla geziyorum hem de özel ihtiyaçlarımı da karşılıyorum, doğru bir şeyi ispatlamak umrumda değil, okuyan, biraz hesaptan anlayan insan anlar zaten o da bana yeter, gerisiyle uğraşamayacağım. Şu an araç satın almak gibi bir planı olan biri için benzinli almak maddi açıdan kayıptır, isterse senede 8-9 bin kilometre yapsın.




  • @TRCAPITAL
    Şu an araç satın almak gibi bir planı olan biri için benzinli almak maddi açıdan kayıptır, isterse senede 8-9 bin kilometre yapsın.


    YAPMA HOCAM SANA KALSA DIZEL YOK SATAR !!!
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.