Şimdi Ara

Dizellerin bakım masrafı gerçekten pahalı mı? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
0
Favori
20.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • zaten dizel yok satıyor vw ciler dizel e hep horgörüyle bakar nedenmi?
    1.yeni nesil dizel motorları yok TDİ gibi bol sesli hemde günümüz dizellerine göre daha fazla mazot yakan sistemleri yok...
    2.sadece 1.9 u ülkemize geliyor oda malum 1.9 olduğu için kimse almıyor ve 1.9 dizel golfte hala ucuk rakamlardan satılıyor...
    ama bakın şu an yollarda kaç tane golf 5 dizel var kaç tane benzinli bi onu oranlayın...
    birde kaç tane dizel focus var kaç tane benzinli bide onu oranlayın ama benim gördüğüm tüm focusların %90 ı dizel
  • Dizel ile benzinli karşılaştırılırken, dizeli savunan arkadaşlar sadece ekonomiklik üzerinde duruyorlar. Oysa, herşeyden önce benzinli ile dizel arasında konfor farkı var. Örneğin ben de yaptığım araştırmalar sonucunda bana en uygun aracın megan olduğuna karar verdikten sonra, benzinli mi? dizel mi? diye düşünmeye başladım. Yılda 10.000 km. bile yapılsa dizel'in daha ekonomik olduğunu olabileceği sonucuna vardım. Ancak, benzinli olan dizele göre çekiş üstünlüğü ve sessizlik yönünden bana daha uygun geldi. Şöyle bir düşündüm. Her şey ekonomi değil. Eğer, ekonomik diye megan dizel alınacaksa, ondan daha ekonomik olan dizel clio var. Ayrıca, yeni nesil dizel araçlarda, kalitesiz yakıtın araca çok büyük masraflar açtığı gibi, benzinliye göre daha çabuk yıprandığını da bu konuda uzman bir arkadaştan öğrenmiştim. O zaman bana en uygunu benzinli megan diye düşündüm. Dolayısıyla, önemli olan, arkadaşların kararlarını verirlerken, kendilerinin ne aradığını iyi bilmeleri ve arabayı aldıktan sonra, keşke diğerini alsaydım diye pişmanlık duymamalarıdır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    kısaca evet bakımları pahalı ortalama benzinlini 2 katı kadar ve ortalama 10.000 km de bir yapılır.dizellerde en büyük risk kötü mazot motoru çöpe atmak zorunda kalabilirsin.

  • slazer yine attin camuru tdi ye

    zaten tdi 1.6 olsaydi tüm dünyada yok satardi firmada yetistiremezdi. 1.9 olmasi her ülke icin cazip degil tabiki
    common-railler yokkende tdi diye bir ekonomik alternatif vardi insanoglu icin!
    onun icin ben horgöremiyorum hor görülcek bi teknolojiyi eminim vw yillardir kullanmazdi


    senin focus vardi dimi? araban dizelmi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: boss71
    satarken paranı alıyorsun olayı biraz göreceli, 4 sene sonra ne kadarını geri alacağın meçhul, artı o farkı dizele vermeyip cebinde tutan adamın 4 sene boyunca o 4-5 milyardan az bir para kazanacağı gerçek


    Yazdım, yazdım okuyun artık şu foruma yazılan cevapları, cevap vermek marifet değil, bir tarafımdan sıkmıyorum, ikinci el otomobil ilanlarına bakın, internet elinizin altında, bir tane bulun bakalım iki tane tıpatıp aynı araç, benzinlisiyle dizeli aynı fiyata satılan? Maksimum 1000 YTL zarar edersin satış fiyatından onu da 6000 km'de kapar sonra başlarsın kar etmeye, ya ben anlatamıyorum ya siz anlamıyorsunuz!!! Ama artık bir tarafımda değil, kim ne kullanırsa kullansın kardeşim. Ben yakıttan arttırdığım parayla hem daha fazla geziyorum hem de özel ihtiyaçlarımı da karşılıyorum, doğru bir şeyi ispatlamak umrumda değil, okuyan, biraz hesaptan anlayan insan anlar zaten o da bana yeter, gerisiyle uğraşamayacağım. Şu an araç satın almak gibi bir planı olan biri için benzinli almak maddi açıdan kayıptır, isterse senede 8-9 bin kilometre yapsın.



    asıl anlamak istemediyin fazladan verdiyin 4 milyarın yılda 10.000 km yaparak ancak 4 yılda çıkarabileceyindir illa bi ihtiyacın varsa alırsın benzinli zaten elinde fazladan 4 milyar paran olur ister bankaya koyar 4 sene sonra iki hatta 3 katı olmasını seyredersin ister harcar keyfine bakarsın sizin bahseettiyiniz parayı arabaya yatırıp deyer artırımını izlemek eskidendi




  • evet V5 focus ghia tdci
    yok ben çamur atmadım ama peki hala 1.6 güzel bir dizel koyabilirler yani...
    şimdi fordun 1.4 dizelide var 1.6 da 1.8 de(eski kasa tdci)
    onlarda pekihala bi 1.6 fln yüksek torklu 110hp civarı yada farketmez 100hp bişi koyabilirler diye söylüyorum yoksa benim hiç bir mrkayla soorunum yok
  • haklisin

    artik bencede 1.6 tdi yada common rail farketmez bisey yapmalari lazim -dizelde rekabet ciddi boyuta ulasmis durumda

    yok canim bu vw de tam alman inadi var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium


    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: boss71
    satarken paranı alıyorsun olayı biraz göreceli, 4 sene sonra ne kadarını geri alacağın meçhul, artı o farkı dizele vermeyip cebinde tutan adamın 4 sene boyunca o 4-5 milyardan az bir para kazanacağı gerçek


    Yazdım, yazdım okuyun artık şu foruma yazılan cevapları, cevap vermek marifet değil, bir tarafımdan sıkmıyorum, ikinci el otomobil ilanlarına bakın, internet elinizin altında, bir tane bulun bakalım iki tane tıpatıp aynı araç, benzinlisiyle dizeli aynı fiyata satılan? Maksimum 1000 YTL zarar edersin satış fiyatından onu da 6000 km'de kapar sonra başlarsın kar etmeye, ya ben anlatamıyorum ya siz anlamıyorsunuz!!! Ama artık bir tarafımda değil, kim ne kullanırsa kullansın kardeşim. Ben yakıttan arttırdığım parayla hem daha fazla geziyorum hem de özel ihtiyaçlarımı da karşılıyorum, doğru bir şeyi ispatlamak umrumda değil, okuyan, biraz hesaptan anlayan insan anlar zaten o da bana yeter, gerisiyle uğraşamayacağım. Şu an araç satın almak gibi bir planı olan biri için benzinli almak maddi açıdan kayıptır, isterse senede 8-9 bin kilometre yapsın.




    asıl anlamak istemediyin fazladan verdiyin 4 milyarın yılda 10.000 km yaparak ancak 4 yılda çıkarabileceyindir illa bi ihtiyacın varsa alırsın benzinli zaten elinde fazladan 4 milyar paran olur ister bankaya koyar 4 sene sonra iki hatta 3 katı olmasını seyredersin ister harcar keyfine bakarsın sizin bahseettiyiniz parayı arabaya yatırıp deyer artırımını izlemek eskidendi

    yahu adamın bir şey anlamak istemediği yok sana hesaplamayı vermiş yanlışsa yanlış doğruysa doğru derrsin...
    ama yanlış derkende bak surada - yerine + yada 2+2=4 tür bak sen 5 yapmışın toplamı diyede söylersin hesaba karşı yorum hiç bir şeydir...
    matematiksel bir hesap yanlış değilse bence fln kalmaz ortada ha matematiksel hesapta yanlış varsa değerlerde fln fln ozaman yanlış dersin

    sen 10k km yılsa yapılarak 4 yıl demişsin TRCapital ise sana hesap göstermiş sende hesap göster ozaman karşındaki kişi yok bu dizel üstündür yada daha ekonomik oluyor derken hesapla da kanıtlamış birisi...
    eh bunada yok yanlış diyipte bunca hesabı ben tınlamıyorum kardeş 2+2=4 değildir diyemessin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Slazer -- 20 Ocak 2006 21:42:34 >




  • platinium 4 milyarı 4 yılda geri kazanırım demişsin de TRcapitalin hesabına göre ki gayet doğru bir hesap. 4 milyarı 24.000 kilometrede geri kazanırsın buda 2.5 yıl eder. 2.5 yıl sonra aracı satarsan dizel olduğu için yaklaşık 2 milyar fiyat farkı olur. satmazsanda gittiğin her kilometrede kar edersin.
    ha dersen o 4 milyarı faize koyar 2.5 yılda 2 katına katlarım o zaman ya sen türkiyede yaşamıyorsun yada yasadışı işlerden bahsediyorsun çünkü artık 20 milyarın yıllık getirisi 2 milyar anca yapıyor.
  • saniyorum ben gercekci bir yorum yapabilirm. iki adet aracim var biri dizel 1.3 multijet digeri 1.6 benzinli.

    dizel 2004 model 90.000 km de
    benzinli 2006 model 10.000 km. de

    dizelden de benzinliden de asla hic bir sikayetim yok. dizel bugune kadr hic bir sekilde fazla bir masraf cikarmadi. yakit farki ise oldukca yuksek.ancak her iki aracin siniflari buyukluklei farkli bu yuzden yerine gore hem dizeli hem benzinliyi kullaniyorum.

    benim fikrim her iki aracin avantajlari var ama tek bir aracim olsun deseydim fiyati 20.000 - 30.000 ytl arasi bir arac olacak ise kesinlikle dizel olanini secerdim.

    eger ust sinif bir arac alacaksam dizel benzinli arasindaki fiyat farki yuksek olacaktir ayrica o seviye bir araca para veriyorsam benzin parasi beni pek rahatsiz etmeyecek demektir bu yuzden oyle bir durumda benzinliyi tercih ederdim.
  • Dizel araçlar gerçekten de çok iyi, yakıt tasarrufu bakımından özellikle.
    Ancak kışın tam bir kabus.
    Dizel araçlarımızın bazılarını çalıştırmak ve normal seviyesine getirmek için hergün yaklaşık 2 saat uğraşıyoruz.
  • benzin kalitesi yüzünden motorları defalarca indirilen ve satılmak zorunda kalan 2 tane 3.20d biliyorum... 3.20d nin motoru hakkındada yoruma gerek yok... bende 7 bin km yapıyorum yılda ve benzinli astra kullanıyorum çünkü bana kazandırcağı camları açınca o tır tır tır sesi dinlemeye değmiyor ama çok km yapılsa düşünürüm dizel almayı...
  • ben iki yildir punto kullaniyorum calistirirken bir kez bile sorun yasamadim. ama belli bir yasa gelmis araclarda sorun var midir bilemiyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    ister bankaya koyar 4 sene sonra iki hatta 3 katı olmasını seyredersin ister harcar keyfine bakarsın


    4 bin YTL'nin ikiye katlaması için bileşik faizde 6 yıl hiç ellenmemesi gerekir, 2005 yılında Türkiye'deki yıllık enflasyonun % 7,72 olduğunu ve en iyimser koşullarda %5'e kadar ineceği de gözönünde bulundurulursa alım gücünün iki katına çıkması 13 yılı bulur, banka faiziyle zengin olma hayallerini biz ortaokulda kuruyorduk, ne zaman ekonomiyi öğrendik böyle bir şey olmadığını anladık, size de öğrenme sırası gelecek.

    Israrla anlamadığınız ya da anlatamadığım şey dizele verilen fiyat farkının, ikinci el de satış fiyatının kara geçmede ya da 4 bin YTL ile hiç ilgili olmaması, kara geçirenin yakıt fiyatının düşük olması ve litre hesabında dizel motorların daha az yakması. Neyse dedim ya çok önemli değil, herkesin kazancı kendine, herkes bol bol kazansın dilediğince harcasın, Allah'a şükür benim param bol ama yine de saçmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TRCaPiTaL -- 20 Ocak 2006 23:35:11 >




  • seçmeyin kardeşim gidin hesabınızı yapın alırken 4 milyar fazla verin satarken benzinliden 4 milyar fazlaya sattınız diye kara geçtiyinizi sanın

    yada 2.5 sene dizelin tırtırını çekin (bu süre içinde iyimserliyimi koruyup bu teknoloji üssü dizel motorun hiç arıza çıkarmadan sürdüyünüzü farz ediyorum) ondan sonra kara geçtim diye sevinin

    otobanlarda yada şehirde fellik fellik kaliteli mazot arayın

    sadece euro dizel deyilde normal dizel aldığınız için bile bozulabilecek mazot pompasının fiyatına aynı sınıftaki bir benzinli motorun komple rektefiye edilebileceyi gerçeyini bile görmezden gelip kar yapın

    bu arada ben dizel düşmanı bir adam gibi görülüyorum sanırım ama alakası yok işim icabı akşama kadar silindir hacimleri 2.5 litreden tutun 16 litreye kadar büyüyen koca koca dizellerle haşır neşir oluyorum bir çoğunu bizzat kullandım halada işim icabı bir dizel araç kullanıyorum ama sizin bir yılda yapıtığınız kilometreyi ben 2 ayda yapıyorum yani benim için bir zorunluluk parçası ne kadar pahalı olursa olsun ben bu kadar kilometre yaptıkça yakıttan çıkarırım o parayı üstelik bu araçların parçaları hiçte ucuz deyil yolda gördüyünüz magirus minibüsleri düşünün motorları hala ikinci dünya savaşında kalma onların bile mazot pompasının sadece sökülüp elemanlarının deyiştirilip temizlenmesi 500-600 milyon üstelik bu olay sanayide bir dükkanda yapılıyor yetkili servis deyil allah bilir servisinde bu mazot pompası kaç para

    ayrıca hesabım çok iyi deyildir ama basit bi hesap yapalım

    focus benzinli olarak 8.7 litre ortalama ile dolaşıyormuş buda yılda 10.000 km yapan bir arkadaş için yıllık 870 litre yapar

    870x2.67= iki milyar 322 milyon yakar parası demek

    yine aynı focus dizel olarak 100 km yi 6.2 litre ile dolaşıyormuş buda yılda 10.000 km yapan arkadaş için 620 litre yapar

    620x2.19: bir milyar 357 milyon yapar

    bu durumda 2milyar 322 milyondan bir milyar 357 milyonu çıkarırsak dizel aracın sahibinin yıllık 965 milyon kar ettiyini görürüz e buyrun bir yılda yakardan satardan her bişeyden aradaki 4 milyarı kazanan dizelci arkadaşlar ya sizde bir matematik yanlışı var ya bende bulunda çıkarın




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    bu durumda 2milyar 322 milyondan bir milyar 357 milyonu çıkarırsak dizel aracın sahibinin yıllık 965 milyon kar ettiyini görürüz e buyrun bir yılda yakardan satardan her bişeyden aradaki 4 milyarı kazanan dizelci arkadaşlar ya sizde bir matematik yanlışı var ya bende bulunda çıkarın


    Ya sen hala 4 bin YTL'de misin? Unut onu şimdi, kafana takma, yere düşürdün kaybettin varsay sonra bakacağız o 4 bin YTL nasıl sana geri dönecek göreceksin, kendi ağzınla söylüyorsun 10.000 km'de bin YTL kar yapıyor diye, yani öyle senede 40bin-50bin kilometre yapmasına gerek yok burada anlaştık, şimdi aracı fazla değilk 3 sene kullan, sonra sıkıldın falan satıyorsun diyelim, etti sana toplam 30.000 km'ye geldi, yakıttan 3 milyar kar koy onu cebine, hatta git dev ekran TV falan al, harca onu.

    Şimdi sıra geldi arabayı sıfır alırken cebinde fazladan çıkan 4 bin YTL'yi geri almaya, 31 bin YTL'ye benzinli almak yerine 35 bin YTL'ye dizel almıştın değil mi? 3 senenin sonunda arabayı satarken ikinci el benzinli 24 bin YTL, dizel 28 bin YTL, o 4 bin YTL'yi de kapamış oldun tamam mı? Sen benzinli kullan dizel kullanma umrumda değil o ama yanlış hesap yapıyorsun benim derdim o. Yanlış bilgide kalmanı istemem.

    Bu arada ne zaman forumda bir konu hakkında karşı karşıya kalsam hemen karşıdaki söylediğine göre konunun piri çıkıyor. Hemen başlıyorlar "işim gereği yurtiçi yurtdışı geziyorum", "76 model Mustang dahil bir sürü Ford kullandım", "işim gereği koca koca dizellerle uğraşıyorum" vs. Arkadaşım sen bu kadar önemli bir kişisin kabul de yukarıdaki 3 satırlık ve içinde geçen ve toplama çıkarmadan oluşan 3 işlemi anladın mı bana ondan haber ver!

    --------------------------------------------------------
    BENZİNLİ ARAÇ

    CEBİMİZDEN ÇIKANLAR : 31.000 YTL aracın fiyatı + 10.000 km'de 2.322 YTL benzin masrafı = 33.322 YTL toplam harcama
    ARABAYI 10000 km SONRA 25.000 YTL'ye SATINCA 33.322 - 25.000 = - 8.322 YTL net kaybımız
    ---------------------------------------------------------
    ---------------------------------------------------------
    DİZEL ARAÇ

    CEBİMİZDEN ÇIKANLAR : 35.000 YTL aracın fiyatı + 10.000 km'de 1.357 YTL mazot masrafı = 36.357 YTL toplam harcama
    ARABAYI 10000 km SONRA 29.000 YTL'ye SATINCA 36.357 - 29.000 = - 7.357 YTL net kaybımız
    ---------------------------------------------------------
    SONUÇ

    8.322 - 7.357 = Benzinli yerine dizel alınınca 10.000 km'de 975 YTL KARDAYIZ.
    ---------------------------------------------------------
    Daha nasıl anlatayım, nasıl açıklayayım anlamıyorum ki!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TRCaPiTaL -- 21 Ocak 2006 2:12:19 >




  • hesap tartışmasına başka bir örnekle katılayım.
    corolla 1.4 dizel karma yakıt tüketimi 4.8
    1.4 benzinlisi 6.7
    yıllık 10.000 km gidileceği varsayımıyla 480 lt.mazot yakılacak yıllık mazot masrafı 480*2,19=1051 ytl
    benzinli 670lt kurşunsuz benzin. 670*2,62=1755 ytl.
    3 yılda 30000 km gidilip, satılacaksa toplam yakıt masrafı dizelde: 1051*3=3153 ytl
    benzinli 1755*3=5265 ytl
    3 yılda yakıttan karımız:5265-3153=2112 ytl
    dizel arabanın satış fiyatı aldığımız tarihte 32500'dü.benzinlisinin 28500.aradaki fark 4000.
    arabayı alırken ödediğimiz fazla para , satışta dizellere avantaj sağlamıyor mu?o yüzden 4000 lik fark önemli değil.o para bizim her zaman cebimizde..üstelik herkes kabul eder mi bilmiyorum.dizel arabayı alırken ödenen fazla para insanı etkilemiyor ama depoyu doldurup şehir içinde 850 km.şehir dışında 1000 km.gideceğini bilmek güzel bir şey.
  • Dizel ve benzinli araçların satış fiyatı aynı olsa, ayrıca yakıt olarak dizel ve benzin fiyatları da aynı olsa, aynı marka aynı model araçların hangisini alırdınız?
  • ha yan
    quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    bu durumda 2milyar 322 milyondan bir milyar 357 milyonu çıkarırsak dizel aracın sahibinin yıllık 965 milyon kar ettiyini görürüz e buyrun bir yılda yakardan satardan her bişeyden aradaki 4 milyarı kazanan dizelci arkadaşlar ya sizde bir matematik yanlışı var ya bende bulunda çıkarın


    Ya sen hala 4 bin YTL'de misin? Unut onu şimdi, kafana takma, yere düşürdün kaybettin varsay sonra bakacağız o 4 bin YTL nasıl sana geri dönecek göreceksin, kendi ağzınla söylüyorsun 10.000 km'de bin YTL kar yapıyor diye, yani öyle senede 40bin-50bin kilometre yapmasına gerek yok burada anlaştık, şimdi aracı fazla değilk 3 sene kullan, sonra sıkıldın falan satıyorsun diyelim, etti sana toplam 30.000 km'ye geldi, yakıttan 3 milyar kar koy onu cebine, hatta git dev ekran TV falan al, harca onu.

    Şimdi sıra geldi arabayı sıfır alırken cebinde fazladan çıkan 4 bin YTL'yi geri almaya, 31 bin YTL'ye benzinli almak yerine 35 bin YTL'ye dizel almıştın değil mi? 3 senenin sonunda arabayı satarken ikinci el benzinli 24 bin YTL, dizel 28 bin YTL, o 4 bin YTL'yi de kapamış oldun tamam mı? Sen benzinli kullan dizel kullanma umrumda değil o ama yanlış hesap yapıyorsun benim derdim o. Yanlış bilgide kalmanı istemem.

    Bu arada ne zaman forumda bir konu hakkında karşı karşıya kalsam hemen karşıdaki söylediğine göre konunun piri çıkıyor. Hemen başlıyorlar "işim gereği yurtiçi yurtdışı geziyorum", "76 model Mustang dahil bir sürü Ford kullandım", "işim gereği koca koca dizellerle uğraşıyorum" vs. Arkadaşım sen bu kadar önemli bir kişisin kabul de yukarıdaki 3 satırlık ve içinde geçen ve toplama çıkarmadan oluşan 3 işlemi anladın mı bana ondan haber ver!

    --------------------------------------------------------
    BENZİNLİ ARAÇ

    CEBİMİZDEN ÇIKANLAR : 31.000 YTL aracın fiyatı + 10.000 km'de 2.322 YTL benzin masrafı = 33.322 YTL toplam harcama
    ARABAYI 10000 km SONRA 25.000 YTL'ye SATINCA 33.322 - 25.000 = - 8.322 YTL net kaybımız
    ---------------------------------------------------------
    ---------------------------------------------------------
    DİZEL ARAÇ

    CEBİMİZDEN ÇIKANLAR : 35.000 YTL aracın fiyatı + 10.000 km'de 1.357 YTL mazot masrafı = 36.357 YTL toplam harcama
    ARABAYI 10000 km SONRA 29.000 YTL'ye SATINCA 36.357 - 29.000 = - 7.357 YTL net kaybımız
    ---------------------------------------------------------
    SONUÇ

    8.322 - 7.357 = Benzinli yerine dizel alınınca 10.000 km'de 975 YTL KARDAYIZ.
    ---------------------------------------------------------
    Daha nasıl anlatayım, nasıl açıklayayım anlamıyorum ki!



    bu hesabı başkasının yanında yapma allahını seversen gülerler sana yahu ben sana elindeki 4 milyarı git istediyini yap nasıl olsa 4 seneden önce çıkaramayacaksın diyorum sen bana 4 sene sonra 4 milyar kar edip televizyon alacağını söylüyosun ben parçası pahalı diyorum sen hala 4 sene içinde sadece yakar hesabı yapıyosun bırakın bunları ya ondan sonrada bana hesap kitap öğretmeye kalkıyosunuz sizin anladığınız işte bu kadar sizin için bir araç sadece yürüyor heralde hiçmi servise işiniz düşmüyor yoksa servise verdiyiniz parayı paradanmı saymıyosunuz bilmiyorumki ben diyorum dünyanın en iyi dizel motorlarını üreten firmalardan bmw bile servisten çıkamıyor siz ford motorunun arıza yapmayacağına güveniyosunuz tek diyebileceyim bol şanslar

    artık sizin için çok geç kalınmış açıkçası daha fazla tartışmanın anlamı yok isteyen istediyini yapsın ben dizel kar yapmaz demiyorum ama yılda 10.000 km yapan bi adama bol gelir diyorum halada öyle düşünüyorum ben 4 milyar kazanmak için şansıma güvenip 4 sene bekleyemem ama isteyen beklesin isteyen beklemesin




  • quote:


    --------------------------------------------------------
    BENZİNLİ ARAÇ

    CEBİMİZDEN ÇIKANLAR : 31.000 YTL aracın fiyatı + 10.000 km'de 2.322 YTL benzin masrafı = 33.322 YTL toplam harcama
    ARABAYI 10000 km SONRA 25.000 YTL'ye SATINCA 33.322 - 25.000 = - 8.322 YTL net kaybımız
    ---------------------------------------------------------
    ---------------------------------------------------------
    DİZEL ARAÇ

    CEBİMİZDEN ÇIKANLAR : 35.000 YTL aracın fiyatı + 10.000 km'de 1.357 YTL mazot masrafı = 36.357 YTL toplam harcama
    ARABAYI 10000 km SONRA 29.000 YTL'ye SATINCA 36.357 - 29.000 = - 7.357 YTL net kaybımız
    ---------------------------------------------------------
    SONUÇ

    8.322 - 7.357 = Benzinli yerine dizel alınınca 10.000 km'de 975 YTL KARDAYIZ.
    ---------------------------------------------------------


    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    bu hesabı başkasının yanında yapma allahını seversen gülerler sana yahu ben sana elindeki 4 milyarı git istediyini yap nasıl olsa 4 seneden önce çıkaramayacaksın diyorum sen bana 4 sene sonra 4 milyar kar edip televizyon alacağını söylüyosun ben parçası pahalı diyorum sen hala 4 sene içinde sadece yakar hesabı yapıyosun bırakın bunları ya ondan sonrada bana hesap kitap öğretmeye kalkıyosunuz sizin anladığınız işte bu kadar sizin için bir araç sadece yürüyor heralde hiçmi servise işiniz düşmüyor yoksa servise verdiyiniz parayı paradanmı saymıyosunuz bilmiyorumki ben diyorum dünyanın en iyi dizel motorlarını üreten firmalardan bmw bile servisten çıkamıyor siz ford motorunun arıza yapmayacağına güveniyosunuz tek diyebileceyim bol şanslar

    artık sizin için çok geç kalınmış açıkçası daha fazla tartışmanın anlamı yok isteyen istediyini yapsın ben dizel kar yapmaz demiyorum ama yılda 10.000 km yapan bi adama bol gelir diyorum halada öyle düşünüyorum ben 4 milyar kazanmak için şansıma güvenip 4 sene bekleyemem ama isteyen beklesin isteyen beklemesin


    Ben matamatiksel hesap yapıyorum, sen hala bencelerde ve ya arıza yaparsalardasın. İki sene boyunca o araç garantide oluyor ve yılda maksimum 10.000 km yaptığını düşününce iki sene sonunda net 1.950 YTL kazandırıyor, bu iki sene boyunca arızalar garanti kapsamında değil mi? Yakıttan kaynaklanan arızalar Opet'in yakıt güvence sisteminde değil mi? Ben mühendislik öğrencisiyim, doğru yaptığım hesaba gülenin alnını karışlarım. Seninle yaptığım tartşma sona ermiştir, fikir teatisine sahip olmadığını geç de olsa anlamış bulunmaktayım. Umarım yazdıklarımdan forumdaki başka insanlar yararlanmıştır.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.