Şimdi Ara

Dizellerin bakım masrafı gerçekten pahalı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
0
Favori
20.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar dizel araçlar son yıllarda oldukça yaygınlaştı. Ancak dizellerin motorlarının çok çabuk bozulduğu (aslında kalitesiz yakıta daha duyarlı olduğu ve bu yüzden sorun çıkardığı...) gibi söylentiler dolaşmakta bu gerçekten doğru mu?

    Dizel araçlarda nelere dikkat edilmeli?

    Kaç km de bir bakım yaptırmak gerekiyor?

    Bu bakımlar benzinli araçlara göre gerçekten pahalı mı?

    ....vb sorulara bilgi sahibi olan arkadaşlar cevap verirse sevinirim. Hemde araç alacak arkadaşlara ışık tutmuş oluruz.

    Not:Doğrusu şu an benim arabam yok. Bu aralar arabalar konusuna merak sardık. Ev bitmek üzere biterse araba almayı düşünüyorum.



  • kısaca evet bakımları pahalı ortalama benzinlini 2 katı kadar ve ortalama 10.000 km de bir yapılır.dizellerde en büyük risk kötü mazot motoru çöpe atmak zorunda kalabilirsin.
  • Dizel araçların periyodik bakımlarını firmalar belirler.Ortalama 10.000-15.000km de olur.Bu bakımlarda aracın yağı ve filtreler değişir.Aynı bakımlar benzinli araçlarada uygulanır.Tek fark mazot filtresinin benzin filtresinden birazcık pahalı olasıdır.Bu farkta onemsizdir.Sonuç olarak periyodik bakım masrafları aynıdır.Hatta benzinli araclarda fazldan ateşleme bujisi vardır.Bujiler ortamala 50.000kmde değişir.Mazotlu araclarda bulunan ısıtma bujilerisi ise 100-150 bin km rahat gider.45-60-90 bin gibi bakımlarda ise aracın bazı temel elemanları değişir.Fren diskleri-balataları, tirger kayısı-gergisi gibi.Bunlar benzinli ve mazotlu araçlarda aynıdır.Mazotlu araçlara farklı bir balata takılmaz.Acaba bu iki katı fark nerden oluşuyor bunu çok emrak ettim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkkt -- 20 Aralık 2005 10:28:03 >
  • Ornerk verecek olursak Renaultun uyguladığı periyodik bakım çizelgesi:

    Periyodik Bakım Paketi

    Motor Yağı Değişimi (10W40, 5W30, 15W40 ile)
    Yağ Filtresinin Değişimi
    Hava Filtresinin Değişimi
    Bujilerin Değişimi (Benzinli araçlar)
    Yakıt Filtresinin Değişimi (Dizel araçlar)
    Kontroller:
    Kasa altı, tekerlek davlumbazları, kapı, kaput ve bagaj kilitlerinin kontrolü
    Egzoz hattının gözle kontrolü
    Ön fren balatalarının gözle kontrolü
    Fren-debreyaj hidroliği seviyesinin kontrolü
    Takviyeli direksiyon yağı seviye ve sızdırmazlık kontrolü
    Ön/Arka cam yıkayıcı seviye ve sızdırmazlık kontrolü
    Motor soğutma devresi seviye ve sızdırmazlık kontrolü
    Lastiklerin durum ve basınç kontrolü (stepne dahil)
    Ön ve arka amortisörlerin gözle ve sızdırmazlık kontrolü
    Ampullerin kontrolü (farlar, sinyaller, stoplar)
    Akü şarjının kontrolü
    Ön cam ve dikiz aynalarının durumu
    Ön ve arka silgi fırçalarının durumu
    Güvenlik ve bakım etiketlerinin doğru yerleştirilip yerleştirilmediğinin kontrolü


    Görüldüğü üzere tek fark benzinlilerde buji değişimi dizellerde ise mazot filtresinin değişimi.Sizce bujilermi pahalıdır yoksa filtremi?




  • Paylaşımlarınız için teşekkür ederim. Bu arada şunu da sorayım; dizel arabasıyla 200-300 bin km'yi deviren var mı, aranızda?
  • yok be arkadaşım bu forumda defalarca söylendi arada kayda değer bir fark yok. git bir yetkili servise benzinli ve dizel araçların
    örneğin 100 000 km lik bakım masraflarını çıkart farkın söylendiği gibi olmadığını göreceksin çünkü ben ford servisinde araştırdım aynen söylediğim gibi.artı diğer avantajlarını sayarsak dizelin üstünlüğünün tartışılacak bir tarafı kalmıyor. dizelle ilgili bilgiler bu forumda bol miktarda var geriye dönük bir araştırıver.........
    quote:

    Orjinalden alıntı: burçak

    Arkadaşlar dizel araçlar son yıllarda oldukça yaygınlaştı. Ancak dizellerin motorlarının çok çabuk bozulduğu (aslında kalitesiz yakıta daha duyarlı olduğu ve bu yüzden sorun çıkardığı...) gibi söylentiler dolaşmakta bu gerçekten doğru mu?

    Dizel araçlarda nelere dikkat edilmeli?

    Kaç km de bir bakım yaptırmak gerekiyor?

    Bu bakımlar benzinli araçlara göre gerçekten pahalı mı?

    ....vb sorulara bilgi sahibi olan arkadaşlar cevap verirse sevinirim. Hemde araç alacak arkadaşlara ışık tutmuş oluruz.

    Not:Doğrusu şu an benim arabam yok. Bu aralar arabalar konusuna merak sardık. Ev bitmek üzere biterse araba almayı düşünüyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: burçak

    Paylaşımlarınız için teşekkür ederim. Bu arada şunu da sorayım; dizel arabasıyla 200-300 bin km'yi deviren var mı, aranızda?



    Enistemde 1.9 europa var araç 400.000 de.Turbo veya comon-rail yok aracta.Başka bir akrabamızda 2005 150.000km de clio var araç 1.5 o da sorunsuz şimdilik şirket aracı olmasına ragmen.!Ayrıca 3.000.000Km de piyasada bir çok otobüs var.Gerçi onları dizel araçtan sayarmısnız bilemem
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bende clio dizel var. gerçi daha 4500km de ama araştırtım ve benzinli ile arasında 15000 bakımında 40 ytl oynuyormuş oda yukarıda dedikleri gibi mazot filtresindenmiş. tavsiye ederim
  • bende tdci focus sedan var servise sordum 15000 km de bakım maliyeti ne olacak diye bana 100ytl ilk 15000 bakımı dediler
  • Ülkemizde dizelin kaliteli olmaması nedeniyle daha pahalıdır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Daywalkerr

    bende tdci focus sedan var servise sordum 15000 km de bakım maliyeti ne olacak diye bana 100ytl ilk 15000 bakımı dediler


    yanlış söylemişler fordda bakımlar 6 ay veya 15000 km dir.geçen fordun kampanyasında arkadaşlar araçlarını götürdü biri cmax biri fusion tdci 155 ytl sini tokatladılar.

    100 ytl ye hiçbi marka dizel bakımı yapmaz
  • Mağlesef Türkiye'deki yakıt istasyonlarına güvenmek gerçekten zor. Bu durumda şunları öğrenmek istiyorum.

    1.Kalitesiz yakıt kullanmak motorda telefisi büyük tahribata yol açar mı? Örneğin yakıt konusunda çok titiz olmanıza rağmen bir defaya mahsus yol üzerinde herhangi bir istasyondan kalitesiz yakıt aldınız. Bu bir defalık durum bile ciddi risk içerir mi? Böyle bir durumda araç garanti dışı kalır mı?

    2. Aslında benzinde de aynı risk var. Kalitesiz yakıt piyasada çok. Kalitesiz yakıtın benzinli araçta verdiği hasar daha hafif anlaşılan, ne dersiniz?

    Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar paylaşırsa otomobil almayı düşünen arkadaşlar için aydınlatıcı olur sanırım.

    selamlar...
  • her topice yazdığım gibi gözümle gördüm crdi motorlarda böyle bir risk var bir seferde olurmu bilmiyom ama bozuk mazot motoru direkt çöpe attırıyo tamir olmuyo bu motorlar.

    crdi dediğim sadece hyundai anlaşılmasın common rai teknolojisini kullanan tüm motorlar için geçerli
  • VW tdi motorlarda common-rail var mı? Bu motorların daha eski bir teknoloji olduğu söyleniyordu. Eğer öyleyse bu motorlar yapıldığında şimdiki kadar kaliteli yakıtlar yoktu. Şimdi bu durumda Türkiye gibi kaliteli yakıt konusunda riskli olan bir ülkede tdi motorlu araçlar kullanmak daha mı, mantıklı? Eski teknoloji kullandığı için. Ne dersiniz?

    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    her topice yazdığım gibi gözümle gördüm crdi motorlarda böyle bir risk var bir seferde olurmu bilmiyom ama bozuk mazot motoru direkt çöpe attırıyo tamir olmuyo bu motorlar.

    crdi dediğim sadece hyundai anlaşılmasın common rai teknolojisini kullanan tüm motorlar için geçerli
  • quote:

    Orjinalden alıntı: burçak

    VW tdi motorlarda common-rail var mı? Bu motorların daha eski bir teknoloji olduğu söyleniyordu. Eğer öyleyse bu motorlar yapıldığında şimdiki kadar kaliteli yakıtlar yoktu. Şimdi bu durumda Türkiye gibi kaliteli yakıt konusunda riskli olan bir ülkede tdi motorlu araçlar kullanmak daha mı, mantıklı? Eski teknoloji kullandığı için. Ne dersiniz?

    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    her topice yazdığım gibi gözümle gördüm crdi motorlarda böyle bir risk var bir seferde olurmu bilmiyom ama bozuk mazot motoru direkt çöpe attırıyo tamir olmuyo bu motorlar.

    crdi dediğim sadece hyundai anlaşılmasın common rai teknolojisini kullanan tüm motorlar için geçerli



    evet vw de common-rail yok.. Ama kurduğun bağlantı doğrumu bilemicem




  • evet maalesef masraflı
  • Şu anda en kaliteli, araca zarar vermeyeceği en garanti olan mazotu hangi firma satıyor sizce?
  • her firmanın kendince iddiası var tabi ama önemli olan bence istasyonlar.. dürüst istasyonlarda sorun olacağını sanmam.. ama maalesef ki para herkesin başını döndürüyor:(
  • bir kaç gün önce bende c3 dizel aldım 92 lik araç çok iyi hatta önceki accent gt coupe arabamdan bile daha iyi gidiyo ama bende benzini nerden alıcam bakımı nerde yaptıracam diye düşünüyorum neyseki 11,000 km boyunca bakımı yok. honda aracı vardı bi arkadaşımın sıfır almıştı bursa honda servise götürdük ilk bakımı için araç promosyon aracı olduğu için kliması yoktu ama servisin bize çıkardığı faturada klima gazı ve polen filtresi değişti diye ibareleri görünce servisi yerle bir ettik klimasız arabaya nasıl klima gazı koyduk dersiniz diye, sonra konya bmw servisi bizim m3 ün motorunu mahvetti bana 12 milyara maloldu yani nerdeyse tüm serv,sler kazıkçı. o günden beri hiç bir yetkili servise gitmem en güzeli işin uzmanı çzel servisler.
  • 138 YTL periyodik bakım parası verdim, benzinliyi kaça yapıyorlar ki dizeller için 138 YTL maalesef pahalı oluyormuş.

    Fatura Tarihi 30/12/2005
    Fatura Tipi Srv Satis Faturasi
    Otokoç Şubesi İzmir/İzmir
    Toplam KDV li Tutar 138,87
    Toplam KDV siz Tutar 117,69

    Ürün Kodu Adet/Sure KDV siz Tutar
    12C020 /6 AYLIK BAKIM İŞÇ. 80 31,20
    99 00365 114 AK1101 /TEMİZLEYİCİ:FREN BALATA 1 5,10
    A1 892 /CAM SUYU:WURT 1 1,70
    A1 XT 10W30 A01L /YAG:MOTOR,10W30 40 30,00
    B1 97KG B404B12 BD /KILIT KARSILIGI:BAGAJ KAPAGI 1 18,20
    J1 XM34 J21952 JA /SEKMAN:KAPI DIS ACMA KOLU>IC KILIT ARA MIL,SOL(X) 1 7,54
    M1 3M51 9601 DA /FILTRE - HAVA(ELEMAN) 1 17,05
    SG001 /SARF MALZEME VE ARAÇ&MOTOR TEMİZLİĞİ 69 6,90
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.