Şimdi Ara

Dizellerin bakım masrafı gerçekten pahalı mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
0
Favori
20.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels
    yanlış söylemişler fordda bakımlar 6 ay veya 15000 km dir.geçen fordun kampanyasında arkadaşlar araçlarını götürdü biri cmax biri fusion tdci 155 ytl sini tokatladılar.

    100 ytl ye hiçbi marka dizel bakımı yapmaz


    2006 model araçlar 1yıl/15.000km , 2005 model araçlar 6ay/15.000km. Nedenini bana sormayın, servis yetkililerinden tutun Ford Direkt Hattı'nı bile aradım kimse cevap veremiyor, herkes "bize böyle yapılması söylendi" diyor. Ancak İngiltere ve Almanya'daki tüm Focus araçlar 1yıl/15.000 km bakım aralıkları, Türkiye'de neden böyle bilmiyorum.
  • eyer dizel araçlar hiç bozulmaz deyip periyodik bakımları karşılaştırırsanız evet benzinliyle dizel arasında öyle aman allah bir fark yoktur ama en basitinden gidin dizel motorunuzun pompasının fiyatını sorun servise

    daha geçen yaz uzun yolda motoru yanan 320d komple motor deyişiminden 27 milyara çıktı sanırım başka bişey demeye gerek yok
  • quote:

    Orjinalden alıntı: burçak

    Paylaşımlarınız için teşekkür ederim. Bu arada şunu da sorayım; dizel arabasıyla 200-300 bin km'yi deviren var mı, aranızda?



    ben değil ama almanyada yaşayan dayımın tdi arabası 240.000 km li rakamlardaydı son geldiğinde.
  • Ben reno serwisinde tanıdık birisine sormuştum...bizde dizel almayı düşünüoduk....dizeli "0" alıcaksın kaliteli yakıtı koyup kullanıcaksın dedi....2. el alırsan bilemessin nası yakıt kullanıldığını bir sefer bile kalitesiz yakıt konmuşsa çok başın ağrır dedi....40 000 de pert olan motorlar warmış...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    eyer dizel araçlar hiç bozulmaz deyip periyodik bakımları karşılaştırırsanız evet benzinliyle dizel arasında öyle aman allah bir fark yoktur ama en basitinden gidin dizel motorunuzun pompasının fiyatını sorun servise

    daha geçen yaz uzun yolda motoru yanan 320d komple motor deyişiminden 27 milyara çıktı sanırım başka bişey demeye gerek yok


    Benzinli BMW 3.20'nin motoru yanarsa kaç para tutacağını biliyor musun ki bunu örnek verdin? Sen atermik cam da kullanmayın dersin çünkü kırılırsa çok para, kaliteli müzik sistemi almayın da dersin çalınırsa çok para, en iyisi Şahin almak değil mi? Motor yağı koymasan da gidiyor.

    Yapmayın Allah aşkına, aman bozulacak diye bir şey almamak Dünya'nın neresinde görülmüş. Adam gibi kullanırsan niye bozulsun, arıza çıkarsın. Zaten firma onu en iyi şekilde yapıyor, yüzlerce mühendis, binlerce işçi ve milyarlarca YTL bu iş için harcanıyor.




  • ne almayı planlıyorsun bilmiyorum ancak ford alırsan

    yakıtını sürekli opetten alırsan yakıtan doğacak tüm problemlerde garanti var .ford al bu sorunda kalksın ortadan
    quote:

    Orjinalden alıntı: burçak

    Mağlesef Türkiye'deki yakıt istasyonlarına güvenmek gerçekten zor. Bu durumda şunları öğrenmek istiyorum.

    1.Kalitesiz yakıt kullanmak motorda telefisi büyük tahribata yol açar mı? Örneğin yakıt konusunda çok titiz olmanıza rağmen bir defaya mahsus yol üzerinde herhangi bir istasyondan kalitesiz yakıt aldınız. Bu bir defalık durum bile ciddi risk içerir mi? Böyle bir durumda araç garanti dışı kalır mı?

    2. Aslında benzinde de aynı risk var. Kalitesiz yakıt piyasada çok. Kalitesiz yakıtın benzinli araçta verdiği hasar daha hafif anlaşılan, ne dersiniz?

    Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlar paylaşırsa otomobil almayı düşünen arkadaşlar için aydınlatıcı olur sanırım.

    selamlar...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    eyer dizel araçlar hiç bozulmaz deyip periyodik bakımları karşılaştırırsanız evet benzinliyle dizel arasında öyle aman allah bir fark yoktur ama en basitinden gidin dizel motorunuzun pompasının fiyatını sorun servise

    daha geçen yaz uzun yolda motoru yanan 320d komple motor deyişiminden 27 milyara çıktı sanırım başka bişey demeye gerek yok


    Benzinli BMW 3.20'nin motoru yanarsa kaç para tutacağını biliyor musun ki bunu örnek verdin? Sen atermik cam da kullanmayın dersin çünkü kırılırsa çok para, kaliteli müzik sistemi almayın da dersin çalınırsa çok para, en iyisi Şahin almak değil mi? Motor yağı koymasan da gidiyor.

    Yapmayın Allah aşkına, aman bozulacak diye bir şey almamak Dünya'nın neresinde görülmüş. Adam gibi kullanırsan niye bozulsun, arıza çıkarsın. Zaten firma onu en iyi şekilde yapıyor, yüzlerce mühendis, binlerce işçi ve milyarlarca YTL bu iş için harcanıyor.



    benzinli motorların parçaları daha ucuzdur sebebi dizeller gibi korkunç basınçlar altında çalışmadıklarından daha az malzeme kullanılır yapımında daha basit teknolojisi vardır buda giderleri kısar dizel motorların ağır olma sebepleri dayanıklılık uzun ömür gibi kaygılar yüzünden kullanılan malzemedendir ayrıca dizel pompa teknolojisinin benzinlinin enjeksiyon tekonolojisinden kat kat daha pahalı olduğunuda bildiyini varsayıyorum yok daha ondan bile haberin yoksa bu tartışmayı zaten boşuna yapıyoruz

    ayrıca bahsettiyim parça ve bakım masraflarının fazla olması olayını nasıl olduda şahin kullanmama kadar getirdin bilmiyorum ama evet gerçek bu kardeşim sen dizel kullanıyosun diye dizeller ucuz olamsyacak hatta allah göstermesin ama ilk motor arızanda bu para cebinden çıkacak bütün araçlar arıza yapar sen trilyonlardan harcasan gerçek budur hatta fabrikalar kusursuz dahi olsa üzerinede titreseler arıza çıkaracaklar bu dizellere has bişey deyil benzinliler içinde böyle ben dizel kullanmayın demiyorumki benimde kapımda dizel bir arabam var ama bu parçası pahalı olduğu gerçeyini deyiştirmiyor ama ben 2 ayda 15.000 km yapmış bi adamım benim için dizel şart diye aldım kendim için kullandığım araç ise benzinli onun kilometresini zaten tutmuyorum keyif için kullandığım bir araç ve bir dizelle deyiştirmeyide düşünmüyorum

    ayrıca teknoloji düşmanı deyilim ama dizeller hala az kilometre yapanlar için verimli bir teknoloji deyildir belki ilerde olacaktır ama kahin olmadığımdan tahmin edemiyorum




  • vw common rail kullanmıyor.ama onların da kendilerine göre ulaşamadığım savunmaları var.teknolojisinin eskiğiyle alakası yok.vw de diğer markalar gibi kopyalama yapan bir firma(FSI)..common rail i de kopyalayabilirlerdi ama kopyalamıyorlar.eski teknoloji diye tercih etmek çok da mantıklı değil.

    dizellerin bakımı 15000km de bir yapılır.dizellerin bakımı benzinlilere göre sanıldığının aksine ucuzdur.opel in servisinin kışa başlarken ki corsa bakım fiyatlarını vereyim.
    1,2 twinport 179 ytl
    1,4 twinport 175 ytl
    1,3 cdti 171 ytl
    inanmayan servise gidip sorar.
    zira ben de dizel aracı servise götürdüğümde sordum da öğrendim.
    dizeller msarf çıkardığında pahalı oluyor benzinlilere göre,bir de dizeller daha sık servise gidiyor çünkü daha çok km yapıyor.bu da toplam servis maliyetini artırıyor.
    bi arkadaşımın ford fiestanın kalitesiz mazottan sübapları yandı,garanti kapsamında değiştiriyorlar.avrupa buradaki dizelin kalitesiz olduğnun farkında zaten..




  • bu arada bu fiyatlar neden ucuz demeyin bu fiyatların hepsi %20 indirimli,kampanya vardı...
  • Yılda 35.000-40.000 km den aşağı yapıyorsan dizel almaya gerek yok bence
  • yaw arkadaşlar kalitesiz mazot var da opet bir sistem oluşturmuş.
    adı yakıt güvence sistemi
    kredi kartı gibi bi karta opetten her aldığın yakıtı işletiyosun.
    yakıttan kaynaklanacak herhangi bir arızada tüm masrafını opet karşılıyo.
    sistem çalışıyomu acaba karşılarlarmı diye düşünüyodum 2 arkadaş forumlardan okuduğum kadarıyla başlarına bu tür işler gelmiş ve opet tüm masrafı zorluk çıkarmadan karşılamış.
    bende 2 aylık dizel araba var . opetin sistemine güveniyorum aldığım yakıttan korkmuyorum.
    başka türlü arızalardada garanti kapsamında zaten araba.
    bakım masraflarına gelince dizel arabası olan arkadaşlara servislere sorup öğreniyoruz . hiçde eski den olduğu gibi yüksek değil benzinlilerle arasında aman aman bi fark yok.
    bu durumda yaptığın her km deki harcadığın az yakıt cebine kalıyo die düşünüyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgaaaaa

    yaw arkadaşlar kalitesiz mazot var da opet bir sistem oluşturmuş.
    adı yakıt güvence sistemi
    kredi kartı gibi bi karta opetten her aldığın yakıtı işletiyosun.
    yakıttan kaynaklanacak herhangi bir arızada tüm masrafını opet karşılıyo.
    sistem çalışıyomu acaba karşılarlarmı diye düşünüyodum 2 arkadaş forumlardan okuduğum kadarıyla başlarına bu tür işler gelmiş ve opet tüm masrafı zorluk çıkarmadan karşılamış.
    bende 2 aylık dizel araba var . opetin sistemine güveniyorum aldığım yakıttan korkmuyorum.
    başka türlü arızalardada garanti kapsamında zaten araba.
    bakım masraflarına gelince dizel arabası olan arkadaşlara servislere sorup öğreniyoruz . hiçde eski den olduğu gibi yüksek değil benzinlilerle arasında aman aman bi fark yok.
    bu durumda yaptığın her km deki harcadığın az yakıt cebine kalıyo die düşünüyorum


    çok güzel bir yenilik.ama şu var; ya mazotu kaliteli, ya da kötüyse çıkacak problemleri karşılasa da sonuçta mazotu kötü olmuş olur.
    ama insanlar güvenceye bakar bu nedenle karı artar..




  • Ya geçenlerde bir minibüsle yolculuk yaptık. Aracın sahibi neredeyse her yakıt istasyonu kaçak ve kalitesiz yakıt satıyor, dedi. Benim gibi dizel araç hayali kuran biri için şok edici oldu. Sizler ne dersiniz, kaliteli yakıt satan firmalar var mıdır? Hangisine güvenilebilir?
  • bence firmaların hepsi güvenilir ama bayiler ne derece güvenilir olaya burdan bakmak lazım işte opetin yakıt güvence sistemi burda devreye girio. firmanın bayisi dielimki su karıştırı yakıta . sen opetle muhattap oluyosun bayiyle değil zaten fırıldaklar bayilerde dönüyo. ben opetin yakıtına güveniyorum..ama mazotta en kaliteli mazotun totlin mazotu olduğunu biliorum. totalded opeteki gibi sistem olsa ordan alırım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse
    Yılda 35.000-40.000 km den aşağı yapıyorsan dizel almaya gerek yok bence


    Geçeceksin onu, 40 kere hesapladık hala aynı muhabbetler, bence diye başlayan fikirler gerçek rakamlar ortaya çıkınca geri alınmalıdır.

    Şimdi Ford'un sayfasından tıpatıp aynı özelliklere sahip sıfır kilometre benzinli ve dizel araçların fiyatlarına bakıyoruz:

    Yeni Focus Trend 5K 1.6i 100PS - 30.582,02 YTL
    Yeni Focus Trend 5K 1.6 109PS TDCi - 34.681,72 YTL

    Aradaki fiyat farkı 4.099,70 YTL.

    Şimdi geçiyoruz arabam.com'dan ikinci el fiyatlarına. Buradan fiyat alırken tarafsızlığın korunması açısından tüm özellikleri aynı olan 2005 model araçlardan en düşük fiyata sahip benzinli ve dizel modelleri seçiyoruz.

    Yeni Focus Trend 5K 1.6i 100PS - 25.500,00 YTLhttp://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detail.aspx?sid=595120
    Yeni Focus Trend 5K 1.6 109PS TDCi - 30.000,00 YTLhttp://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detail.aspx?sid=560193

    Aradaki fiyat farkı 4.500,00 YTL.

    Görüldüğü gibi bırakın zararı prim yapmış araba. Hadi bu biraz ekstrem olsun, fiyat aynı de hatta dizelden 1.000 YTL zarar ettin diyelim. Bakalım o 1.000 YTL ile güncel Eurodizel ve benzin fiyatlarıyla ne kadar yol yapabiliriz, hemen Opet'in güncel pompa fiyatlarına bakıyoruz, İzmir için Eurodizel 2,14 YTL, kurşunsuz benzin 2,57 YTL

    1.000 YTL ile litre fiyatı 2,16 YTL'den 463 litre Eurodizel, litre fiyatı 2,57 YTL'den 389 litre kurşunsuz benzin alırız. Benzinli aracın ortalama yakıt tüketimiwww.ford.com.tr'den alındığı kadarıyla 100 km'de 6,7 litre. Bu da demek oluyor ki 1000 YTL ile 5.800 km yapılabilir. Yani otomatikman en karamsar senaryoda 5.800 km sonra benzinli araçla dizel araç arasında hiç bir mali fark kalmıyor. 5800'üncü kilometreden sonra her 100 km'de dizel araç 4,8 litre (10,27 YTL) yakıt harcarken benzinli 6,7 litre (17,22 YTL) harcıyorsa her 100 km'de 6,95 YTL cebinde birikmeye başlar, karı sen düşün artık.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse
    Yılda 35.000-40.000 km den aşağı yapıyorsan dizel almaya gerek yok bence


    Geçeceksin onu, 40 kere hesapladık hala aynı muhabbetler, bence diye başlayan fikirler gerçek rakamlar ortaya çıkınca geri alınmalıdır.

    Şimdi Ford'un sayfasından tıpatıp aynı özelliklere sahip sıfır kilometre benzinli ve dizel araçların fiyatlarına bakıyoruz:

    Yeni Focus Trend 5K 1.6i 100PS - 30.582,02 YTL
    Yeni Focus Trend 5K 1.6 109PS TDCi - 34.681,72 YTL

    Aradaki fiyat farkı 4.099,70 YTL.

    Şimdi geçiyoruz arabam.com'dan ikinci el fiyatlarına. Buradan fiyat alırken tarafsızlığın korunması açısından tüm özellikleri aynı olan 2005 model araçlardan en düşük fiyata sahip benzinli ve dizel modelleri seçiyoruz.

    Yeni Focus Trend 5K 1.6i 100PS - 25.500,00 YTLhttp://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detail.aspx?sid=595120
    Yeni Focus Trend 5K 1.6 109PS TDCi - 30.000,00 YTLhttp://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detail.aspx?sid=560193

    Aradaki fiyat farkı 4.500,00 YTL.

    Görüldüğü gibi bırakın zararı prim yapmış araba. Hadi bu biraz ekstrem olsun, fiyat aynı de hatta dizelden 1.000 YTL zarar ettin diyelim. Bakalım o 1.000 YTL ile güncel Eurodizel ve benzin fiyatlarıyla ne kadar yol yapabiliriz, hemen Opet'in güncel pompa fiyatlarına bakıyoruz, İzmir için Eurodizel 2,14 YTL, kurşunsuz benzin 2,57 YTL

    1.000 YTL ile litre fiyatı 2,16 YTL'den 463 litre Eurodizel, litre fiyatı 2,57 YTL'den 389 litre kurşunsuz benzin alırız. Benzinli aracın ortalama yakıt tüketimiwww.ford.com.tr'den alındığı kadarıyla 100 km'de 6,7 litre. Bu da demek oluyor ki 1000 YTL ile 5.800 km yapılabilir. Yani otomatikman en karamsar senaryoda 5.800 km sonra benzinli araçla dizel araç arasında hiç bir mali fark kalmıyor. 5800'üncü kilometreden sonra her 100 km'de dizel araç 4,8 litre (10,27 YTL) yakıt harcarken benzinli 6,7 litre (17,22 YTL) harcıyorsa her 100 km'de 6,95 YTL cebinde birikmeye başlar, karı sen düşün artık.




    hesabına katılıyorum fakat şunu gözardı ediyorsun bence, kendimden örnek vereyim, benim gibi yılda
    9-10,000 km yapıyorsan ve arabanı ortalama 5-6 yıl kullanıyorsan, başta verdiğin fark olan 4,5-5 milyarın 6-7 yılda ne kazandırdığına bakacaksın

    neticede sen o parayı peşinen veriyorsun ve starken o zarardan kurtulmaya çalışıyorsun , evet 2. elde elbette dizel benzinliden daha yukarda bir fiyata satılacak ona itirazım yok

    daha önce bunun hesabını yaptım bir topikte, başta verdiğin farkı cebinde tutarsan (ki bu satarken alabildiğin fiyatlardan dolayı huzursuz olmanı engeller) 30,000 km den once kara gecmiyorsun

    e ben yapıyorum 9,000 km 3,5 yıl eder

    arabanın değeri sebebi ile her sene ödediğin fazladan kasko primleri, periodik bakımlar neticesinde ödeyeceğin (az da olsa) fark dizel aleyhine, eder 4 yıl

    6 yılda arabanı satacaksan zaten, benim gibi sürücülere gereksiz dizel

    önamli nokta şu yılda ne kadar gidiyorsun ? ne kadar süre sonunda arabanı değiştiriyorsun ?

    3 yıl kredim var bitince satıp değiştireceğim e zaten o sırada 30,000 km olacak araba yani tapi olacaksın

    şimdi denebilir ki, ama satarkende avantajlısın

    bu bakış açısıdır, farklılık olabilir

    ben o parayı vermem cebimde tutarım, bankaya koysam 4 yılın sonunda az da olsa para kazanmış olurum, ama bunu dizele veren satarken daha az zarar etmek için haklı olarak 3ün 5 in peşinden gider yukarıdaki hesaba göre

    o sebeple 2. elde ne olacağını şu anda göremiyoruz, millet yana yakıla 2. el öldü derken, bir yere yatırdığın parayı aynen geri alabileceğin soru işareti iken ve yılda 9-10000 km yapıyorsan ve arabanı 4-5 yılda bir yeniliyorsan dizele gerek yok




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse
    Yılda 35.000-40.000 km den aşağı yapıyorsan dizel almaya gerek yok bence


    Geçeceksin onu, 40 kere hesapladık hala aynı muhabbetler, bence diye başlayan fikirler gerçek rakamlar ortaya çıkınca geri alınmalıdır.

    Şimdi Ford'un sayfasından tıpatıp aynı özelliklere sahip sıfır kilometre benzinli ve dizel araçların fiyatlarına bakıyoruz:

    Yeni Focus Trend 5K 1.6i 100PS - 30.582,02 YTL
    Yeni Focus Trend 5K 1.6 109PS TDCi - 34.681,72 YTL

    Aradaki fiyat farkı 4.099,70 YTL.

    Şimdi geçiyoruz arabam.com'dan ikinci el fiyatlarına. Buradan fiyat alırken tarafsızlığın korunması açısından tüm özellikleri aynı olan 2005 model araçlardan en düşük fiyata sahip benzinli ve dizel modelleri seçiyoruz.

    Yeni Focus Trend 5K 1.6i 100PS - 25.500,00 YTLhttp://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detail.aspx?sid=595120
    Yeni Focus Trend 5K 1.6 109PS TDCi - 30.000,00 YTLhttp://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detail.aspx?sid=560193

    Aradaki fiyat farkı 4.500,00 YTL.

    Görüldüğü gibi bırakın zararı prim yapmış araba. Hadi bu biraz ekstrem olsun, fiyat aynı de hatta dizelden 1.000 YTL zarar ettin diyelim. Bakalım o 1.000 YTL ile güncel Eurodizel ve benzin fiyatlarıyla ne kadar yol yapabiliriz, hemen Opet'in güncel pompa fiyatlarına bakıyoruz, İzmir için Eurodizel 2,14 YTL, kurşunsuz benzin 2,57 YTL

    1.000 YTL ile litre fiyatı 2,16 YTL'den 463 litre Eurodizel, litre fiyatı 2,57 YTL'den 389 litre kurşunsuz benzin alırız. Benzinli aracın ortalama yakıt tüketimiwww.ford.com.tr'den alındığı kadarıyla 100 km'de 6,7 litre. Bu da demek oluyor ki 1000 YTL ile 5.800 km yapılabilir. Yani otomatikman en karamsar senaryoda 5.800 km sonra benzinli araçla dizel araç arasında hiç bir mali fark kalmıyor. 5800'üncü kilometreden sonra her 100 km'de dizel araç 4,8 litre (10,27 YTL) yakıt harcarken benzinli 6,7 litre (17,22 YTL) harcıyorsa her 100 km'de 6,95 YTL cebinde birikmeye başlar, karı sen düşün artık.



    böyle bir hesap nasıl ypaılıyorda ikinci elde dizelin 4 milyar kar bıraktığını hesap ediyosunuz ya sonuçta iki araçtanda satarken 4 küsür milyar zarar ediliyor nasıl bu durumda dizel prim yapıyor sonuçta alırkende aradaki fark 4 milyar satarkende üstelik bakımıdır temiz yakıt alıcam diye üstüne titremedir servise gitmeye korkmak gibi binbir türlü dertle beraber sizinki artık kar zarar gözetlemekten çıkmış bir fanatizme dönüşmüş ve bunu açıklamayamıyorsunuz kendinize ama ortada bir gerçek var oda bu araçların yılda 30.000 40.000 km yapmadan kara geçmeyecekleri ama sizin aşkınız o denli köreltmişki gözünüzü artık gerçekleri göremez hale gelmişsiniz




  • asıl sen göremiyorsun durumu.

    söylediklerinde haklılık payı sadece yakıt kısmındadır.dizel araçlardaki tek sorun temiz yakıttır.onuda sürekli aynı istasyondan alarak çözersin.

    onun dışında söylediğin hiçbir şeye kesinlikle katılmıyorum.şöyleki

    aynı arabanın benzinlisi 25 dizeli 30 ise satarken benzinli 25 dizel 25 olurmu hiç elbetteki dizeli pahalıdır.

    dizel arabanın performasnsı kesinlikle hiçbir benzinlide yoktur bence.yokuş yukarı vites büyütmenin tadı varmı benzinlide.

    ben yılda 10.000 km yapıyorum yinede dizel aldım şu ana kadar yakıttan 1500 ytl kar ettim ama bakıma fazladan ssadece 100 lira verdim.şimdi ekonomik olan hangi araba sence.

    yılda 30-40 binden aşağı yol yapıyorsanız tavsiye etmem palavrası tamamen satıcılara aittir.öyle demezlerse benzinli arabayı nasıl kakalayacaklar müşteriye sorarım.

    benzinli arabayı alan müşteri hemen servise dayanıyo çok yakıyo diye ama ne diyolar bu böyledir normal.




  • Öncelikle 10-12 bin km yapılacak olmasından ve elde 3-5 sene arasında kalacak olmasından dolayı benzinli bir otomobil alacağız.Nedeni ise otomobiller her ne kadar son teknoloji ürünü olsalarda yaşlandıkça problem çıkarma yüzdeleri km ve yıl bakımından artar.Bu sebeble periyodik bakım haricinde parça ve işçilik fiyatlarıda önemlidir.

    araba satın almak bilgisayar almamıza benziyor önemli nirengi noktası ne için kullanacağımız.Ben senede 10-12bin km yapıcam bu aracı sattığımda ise araç ortalama 45-50 bin km de olacak.Bu durumda arada dizele ödediğim fazla parayı bu kullanımda 3-5 senede çıkaracağımdan bana mali olarak dizelin bir getirisi yok aksine yapılan km arttıkça sorun çıkarma olaılığı ve periyodik bakım değişiklikleri dışında parça masrafı çıkarma olasılığı artıyor.Dizel motor parçalarının göreceli olarak pahalı olması dikkate alındığında kullanım zamanı ve km'sine göre tercih en önemli faktör.

    Tabi uzun seneler sorunsuz kullanırım diyorsak o zamanda motor kalitesi üzerinde durmak lazım ki bu durumda Alman TÜV'ünde onayladığı gibi en sorunsuz motor ve yürüyen aksama sahip otomobiller ezici çoğunlukla Japon markalar(ki bu sebebten toyota'nın nekadar geç ve hondanın hala dizel ürünleri pazara sokmamasında da bu kalite imajını korumak yatıyor)

    Bu durumda sürüş bakımında özellikle ara hızlanmalarda yüksek torkun enfes sürüş zevkini bir tarafa bırakırsak her halükarda aracı senede ne kadar km yol yapacağımız ve kaç sene elimizde tutacağımız aracın bizim için gerekliliğini belirtiyor.

    Bu yüzden kişisel fikrim benim gibi senede 10-12 binkm yapan ve 3-5 yıl içerisnde çoğunlukla kredi ödemesinin bitimini takip eden yılda satıp otomobil yenilemek isteyenler için dizel araçlar gereksiz ve pahalı oluyor ancak senede 20bin kmnin üzerinde yapıp 3-5 sene kullanacaklar ile her halükarda senede 30bin ve üzerinde yapanlar için dizel oldukça ekonomik bir seçenek.

    Ben bunun sonucunda ford ghia,astra enjoy spor paket ve golf primeline 102hp arasında iç kalitesi ile ve tok görünümü ile golf desemde,yol tutuş ve fiyatı içerisnde sunduğu donanım artılarına rağmen işçiliğini kalitesiz bulmam ve yol sesininde dün yaptığım denemede subjektif olarak diğer iki araçtan çok daha fazla olduğunu gördüğümden focusu ekarte ederek astra enjoy+Spor paket almaya karar verdim.bu aracın dizeli ile aynı opsiyonu arasındaki 3000 küsür lira farkında benim kullanımımda 3.5 senden önce kapanmayacağını bildiğimden benzinlisini seçtim.yol tutuş konusunda focus kadar başarılı ve işçiliği benim açımdan daha kaliteli olmasından dolayı seçtim.
    Ama mümkün olsa benim tercihim 1.6lt japon motorlu dizel bir golf olurdu




  • yaw arkadaşlar anlıyamıyorum.

    hala dizel ile benzinli arasındaki farkı kapatmaktan bahsediyorsunuz.niye bu farkı kapatmaya çalışıyorsunuzki.birşeye fazla para verdiysen satarkende fazla paar alırsın.bu ticarette böyle değilmidir.yoksa sadece dizel araçlaramı uygulanmıyor.

    sen donanımı yüksek bir araba aldığında satarken alt donanımdaki ile aynı parayamı satıyorsun.

    o zaman kimse donanıma fazla para vermesin herkes en altını alsın çünkü o donanım farkını anca 3-5 senede kapatırsın.böyle saçmalık olurmu yaw

    senede 10.000 km yapan biri olarak dizelin bana masrafı sadece benzinliden 100 lira fazla ama buna rağmen yakıt tasuurfu tam 1500 lira



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JackDaniels -- 20 Ocak 2006 12:31:32 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.