Şimdi Ara

Dizellerin bakım masrafı gerçekten pahalı mı? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
0
Favori
20.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ya konu iyice sapmış yine malum çözümü olmayan dizel mi benzin mi olayına dönmüş. bence şöyle yapalım ve tartışmak yerine veriler ortada dursun insanlar kendileri bakıp kendileri karar varsınlar.
    bugüne kadar bir arıza sebebiyle servcise yolu düşmüş arkadaşlar dizelin hangi arızasının ne kadar masraf çıkarttığını, benzinlinin hangi arızasının ne kadar masraf çıakrttığını yazsınlar bizde karşılaştıralım ve ona göre diyelim ki hımm evet cidden dizelin servisi insanın elinde patlıyormuş diyelim.

    bu arada kalitesiz mazottan motoru değişen BMW var da yakıt konusunda sorun yaşıyan benzinli motor yok mu hiç? yani benzinli araçlar yakıta ne katılırsa katılsın bana mısın demeden gidiyorlar mı? bunu da sadece merakım ve bilgi edinme amacıyla soruyorum kimsenin bir sözüyle dalga geçmiyorum yanlış anlaşılmasın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vasago
    ya konu iyice sapmış yine malum çözümü olmayan dizel mi benzin mi olayına dönmüş. bence şöyle yapalım ve tartışmak yerine veriler ortada dursun insanlar kendileri bakıp kendileri karar varsınlar.
    bugüne kadar bir arıza sebebiyle servcise yolu düşmüş arkadaşlar dizelin hangi arızasının ne kadar masraf çıkarttığını, benzinlinin hangi arızasının ne kadar masraf çıakrttığını yazsınlar bizde karşılaştıralım ve ona göre diyelim ki hımm evet cidden dizelin servisi insanın elinde patlıyormuş diyelim.

    bu arada kalitesiz mazottan motoru değişen BMW var da yakıt konusunda sorun yaşıyan benzinli motor yok mu hiç? yani benzinli araçlar yakıta ne katılırsa katılsın bana mısın demeden gidiyorlar mı? bunu da sadece merakım ve bilgi edinme amacıyla soruyorum kimsenin bir sözüyle dalga geçmiyorum yanlış anlaşılmasın.


    vasago çok haklısın, herkes kendi kararını versin, ben zaten kimsenin öz iradesine ve fikrine karışmıyorum, eminim herkes kendine iyi olacak fikri ve kararı verebilecek durumdadır. Ancak insan karşısında, Çukurova Üniv. Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Otomotiv Anabilim Dalı Başkanı'nın dizellerle ilgili yaptığı açıklamalarını "konuyu tam bilmeden sallamış olabilir" yazan birine hesaptan, kitaptan bahsetmek beni aşan bir durum. Ben yaptım hesabı, koydum isteyen yararlasın isteyen yararlanmasın, varsa yanlış bir hesaplama söylesin biz de bilelim, yanılmayalım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    seçmeyin kardeşim gidin hesabınızı yapın alırken 4 milyar fazla verin satarken benzinliden 4 milyar fazlaya sattınız diye kara geçtiyinizi sanın

    yada 2.5 sene dizelin tırtırını çekin (bu süre içinde iyimserliyimi koruyup bu teknoloji üssü dizel motorun hiç arıza çıkarmadan sürdüyünüzü farz ediyorum) ondan sonra kara geçtim diye sevinin

    otobanlarda yada şehirde fellik fellik kaliteli mazot arayın

    sadece euro dizel deyilde normal dizel aldığınız için bile bozulabilecek mazot pompasının fiyatına aynı sınıftaki bir benzinli motorun komple rektefiye edilebileceyi gerçeyini bile görmezden gelip kar yapın

    bu arada ben dizel düşmanı bir adam gibi görülüyorum sanırım ama alakası yok işim icabı akşama kadar silindir hacimleri 2.5 litreden tutun 16 litreye kadar büyüyen koca koca dizellerle haşır neşir oluyorum bir çoğunu bizzat kullandım halada işim icabı bir dizel araç kullanıyorum ama sizin bir yılda yapıtığınız kilometreyi ben 2 ayda yapıyorum yani benim için bir zorunluluk parçası ne kadar pahalı olursa olsun ben bu kadar kilometre yaptıkça yakıttan çıkarırım o parayı üstelik bu araçların parçaları hiçte ucuz deyil yolda gördüyünüz magirus minibüsleri düşünün motorları hala ikinci dünya savaşında kalma onların bile mazot pompasının sadece sökülüp elemanlarının deyiştirilip temizlenmesi 500-600 milyon üstelik bu olay sanayide bir dükkanda yapılıyor yetkili servis deyil allah bilir servisinde bu mazot pompası kaç para

    ayrıca hesabım çok iyi deyildir ama basit bi hesap yapalım

    focus benzinli olarak 8.7 litre ortalama ile dolaşıyormuş buda yılda 10.000 km yapan bir arkadaş için yıllık 870 litre yapar

    870x2.67= iki milyar 322 milyon yakar parası demek

    yine aynı focus dizel olarak 100 km yi 6.2 litre ile dolaşıyormuş buda yılda 10.000 km yapan arkadaş için 620 litre yapar

    620x2.19: bir milyar 357 milyon yapar

    bu durumda 2milyar 322 milyondan bir milyar 357 milyonu çıkarırsak dizel aracın sahibinin yıllık 965 milyon kar ettiyini görürüz e buyrun bir yılda yakardan satardan her bişeyden aradaki 4 milyarı kazanan dizelci arkadaşlar ya sizde bir matematik yanlışı var ya bende bulunda çıkarın



    evet yazdıklarına cevaben...

    1.otobanda yada şehirlerde her yerde opet var (ki ben ford tdci kullanıcısıyım opetten alıyorum)
    2.yakıt pompası arızası fln demişsin opetten aldığım sürece opet kartına işlem yaptırıyorum ve garanti kapsamında isterse tüm motor aşşağı insin kalitesiz motorinden dolayı garantim var...
    yani şu lafın;

    quote:


    sadece euro dizel deyilde normal dizel aldığınız için bile bozulabilecek mazot pompasının fiyatına aynı sınıftaki bir benzinli motorun komple rektefiye edilebileceyi gerçeyini bile görmezden gelip kar yapın



    tarih oluyor bu durumda...
    bu forda göre özel bir durum olabilir ama coğu firma artık anlaştıkları petrol dağıtıcı firmaları ile bunu uyguluyorlar...
    yok dizelin bakımı pahalı imişte olayını geçiiyoruz 1 kalem C segmenti dizelin bakım masrafı en fazla (motorda bir problem cıkmadan normal bakımı) 150ytl tutuyor...
    yani anlıyacağın o yazdıklarının hepsi masal olarak kalıyor...
    + yüksek tork + turbo ile yokuşlarda veya romork takan birisi için olan avantajlarınıda ben yazmıyorum sana




  • valla ben 2000 model hyundai accent gt coupeyi verip yerine 2003 c3 92lik dizel aldım ve hesabım yılda 20,000 km yapmak ve arabayı en az 5 sene kullanmaktı çok iyi bir seçim yuaptığımı vemutluluğumu hesaplamak zor olmasa gerek
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Slazer


    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    seçmeyin kardeşim gidin hesabınızı yapın alırken 4 milyar fazla verin satarken benzinliden 4 milyar fazlaya sattınız diye kara geçtiyinizi sanın

    yada 2.5 sene dizelin tırtırını çekin (bu süre içinde iyimserliyimi koruyup bu teknoloji üssü dizel motorun hiç arıza çıkarmadan sürdüyünüzü farz ediyorum) ondan sonra kara geçtim diye sevinin

    otobanlarda yada şehirde fellik fellik kaliteli mazot arayın

    sadece euro dizel deyilde normal dizel aldığınız için bile bozulabilecek mazot pompasının fiyatına aynı sınıftaki bir benzinli motorun komple rektefiye edilebileceyi gerçeyini bile görmezden gelip kar yapın

    bu arada ben dizel düşmanı bir adam gibi görülüyorum sanırım ama alakası yok işim icabı akşama kadar silindir hacimleri 2.5 litreden tutun 16 litreye kadar büyüyen koca koca dizellerle haşır neşir oluyorum bir çoğunu bizzat kullandım halada işim icabı bir dizel araç kullanıyorum ama sizin bir yılda yapıtığınız kilometreyi ben 2 ayda yapıyorum yani benim için bir zorunluluk parçası ne kadar pahalı olursa olsun ben bu kadar kilometre yaptıkça yakıttan çıkarırım o parayı üstelik bu araçların parçaları hiçte ucuz deyil yolda gördüyünüz magirus minibüsleri düşünün motorları hala ikinci dünya savaşında kalma onların bile mazot pompasının sadece sökülüp elemanlarının deyiştirilip temizlenmesi 500-600 milyon üstelik bu olay sanayide bir dükkanda yapılıyor yetkili servis deyil allah bilir servisinde bu mazot pompası kaç para

    ayrıca hesabım çok iyi deyildir ama basit bi hesap yapalım

    focus benzinli olarak 8.7 litre ortalama ile dolaşıyormuş buda yılda 10.000 km yapan bir arkadaş için yıllık 870 litre yapar

    870x2.67= iki milyar 322 milyon yakar parası demek

    yine aynı focus dizel olarak 100 km yi 6.2 litre ile dolaşıyormuş buda yılda 10.000 km yapan arkadaş için 620 litre yapar

    620x2.19: bir milyar 357 milyon yapar

    bu durumda 2milyar 322 milyondan bir milyar 357 milyonu çıkarırsak dizel aracın sahibinin yıllık 965 milyon kar ettiyini görürüz e buyrun bir yılda yakardan satardan her bişeyden aradaki 4 milyarı kazanan dizelci arkadaşlar ya sizde bir matematik yanlışı var ya bende bulunda çıkarın



    evet yazdıklarına cevaben...

    1.otobanda yada şehirlerde her yerde opet var (ki ben ford tdci kullanıcısıyım opetten alıyorum)
    2.yakıt pompası arızası fln demişsin opetten aldığım sürece opet kartına işlem yaptırıyorum ve garanti kapsamında isterse tüm motor aşşağı insin kalitesiz motorinden dolayı garantim var...
    yani şu lafın;

    quote:


    sadece euro dizel deyilde normal dizel aldığınız için bile bozulabilecek mazot pompasının fiyatına aynı sınıftaki bir benzinli motorun komple rektefiye edilebileceyi gerçeyini bile görmezden gelip kar yapın



    tarih oluyor bu durumda...
    bu forda göre özel bir durum olabilir ama coğu firma artık anlaştıkları petrol dağıtıcı firmaları ile bunu uyguluyorlar...
    yok dizelin bakımı pahalı imişte olayını geçiiyoruz 1 kalem C segmenti dizelin bakım masrafı en fazla (motorda bir problem cıkmadan normal bakımı) 150ytl tutuyor...
    yani anlıyacağın o yazdıklarının hepsi masal olarak kalıyor...
    + yüksek tork + turbo ile yokuşlarda veya romork takan birisi için olan avantajlarınıda ben yazmıyorum sana



    romörk çekiyosan sana dizel lazım arkadaşım zaten benim lafım sana deyilki niye üstüne alıyosun

    ayrıca git servisine en basitinden pompa fiyatını sor 4 tane pistonla subapların fiyatını sor sonra aynı parçaların benzinli motor için olanlarını sor bu arabalar illa pis mazottanmı bozulacak allah yapısımı bu 4 sene hiç bozulmadan yürüyecek bizde araba biniyoruz bazı şeylerden haberimiz sen kullanamsanda metal yorgunluğu diye bişey var

    üstelik kimse dizeli benzinliye karşı savunmasın dizel sürmeyen bi adam deyilim ben ne olduğunu iyi biliyorum aynı güçlerde iki motoru eyer ekonomi gibi bi amacım yoksa dizel almam o sesi o gürltüyü benzinliyle karşılaştıramam vicdanım el vermez

    performans bekliyosamda dizele 35 milyar para saymam bende araba kullanıyorum 45-50 milyar bütçem vardı niyetim 1.6 passat almaktı sonra bi arkadaş aracılığıyla 18 milyara 2000 model temiz volvo t4 buldum düşündüm aradaki farkı yakmayla zaten bitiremem e zaten 18 milyara alıyorum bundan daha aşşağıda düşmez fiyatı bende t4 aldım eyer olurda yokuşta hızlanmak istersem gaza basmam deyil azıcık dokunmam yetiyor zaten yani senin aldığın keyifin fazlasını senin yarı fiyatına aldığım araba fazlasıyla veriyor bana hemde hesabımca senden daha fazla konfor güç alarak yapıyorum bunu anlayacağın herkezin ekonomi anlayışı farklı siz 4 senede 4 milyar artırmakla kar ettiyiniz düşünüyosunuz bende zaten var olan 4 milyarımı verip 4 sene sonra geri alacağına hiç vermemeyi tercih ediyorum verdiysem bile en az 1 sene içinde satmakla deyil kullanarak çıkarmam gerek o parayı benim o kadar uzun vadeli planlarım yok ben böyle düşünüyorum sizde nasıl biliyosanız öyle yapın




  • ben diyorum garanti var yakıttan kaynaklanan arızalar için sen diyosun hiçmi bozulmuyacak

    ayrıca benim aklımda ekonomi olmadan aldım ben bu arabayı ben 45 miyara kadar sıfır a3 yada bmw m3 2.el alabilirdim e46 senin o volvodan aldığın keyfi 10 katına tamamlardım yada 30 kağıta almanyadan cok rahat temiz supra getirtip (ki amcam ayarladı) üstünü mod çekip 100katınıda alabilirdim ama işte akılsızız biz gittik aile arabası aldık dimi?
    zaten ailede 3 tane araba varken gittik bidane daa aldık aile arabası işte bizde akıl yok napalım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Slazer

    ben diyorum garanti var yakıttan kaynaklanan arızalar için sen diyosun hiçmi bozulmuyacak

    ayrıca benim aklımda ekonomi olmadan aldım ben bu arabayı ben 45 miyara kadar sıfır a3 yada bmw m3 2.el alabilirdim e46 senin o volvodan aldığın keyfi 10 katına tamamlardım yada 30 kağıta almanyadan cok rahat temiz supra getirtip (ki amcam ayarladı) üstünü mod çekip 100katınıda alabilirdim ama işte akılsızız biz gittik aile arabası aldık dimi?
    zaten ailede 3 tane araba varken gittik bidane daa aldık aile arabası işte bizde akıl yok napalım


    bende diyorum sadece yakıttanmı bozuluyor bu motor ama sen kafanı duvarlara vuruyosun ilginç

    madem ekonomi beklentin yoktu çok isabetli bi karar vermişsin tebrik ederim

    ne aldığın neye aldığın umurmda deyil madem ekonomi beklentin yoktu zaten senle işim yok biz burda dizelin gekliliyini tartışıyoruz sen paranla alabileceyin araçları sayıyosun bana ben bu arabayı aldım şöyle kar yaptım diyemiyosan zaten buraya yazma arkadaşım aç bi topik oraya istediyini yaz




  • benim şöyle kar yaptım böyle kar yaptım diye bir şey dememe gerek yok desemde sen gene cıkıp yok öyle değil diyeceksin...
    adam matematiksel hesabı yapıyor önüne koyuyor sen yok öyle değil diyorsun bundan sonra cıkıpta sana ne anlatayım?
    ben arabamı aldım focusum hem rahat hem güvenli hem konforlu hemde az yakıyor (benim için ekonomi 2. sıradaydı) ama arabayı görünce hoşuma gitti ve aldık bukadar...
    ama sana bunu anlatmama gerek yok TRCapital formülize etmiş önüne koymuş sen hala şurda sorun cıkarır burda sorun cıkarır diyerek dizelin ekonomik olmadığını benzinliden farkı olmadığını söylüyorsun ehh adam bileşik faiz bile hesaplayıp önüne koymuş sen yok değildir diyorsun ben sana neyin anlatmasını yapıcamki ?
    sen coktan kafanda birşeyler belirlemişsin dümdüz yazılanları okumadan yok benim dediğim dedik çaldığım düdük modundasın...

    alabileceğim arabalarıda yazdım nedeni ise senin alakasız bi yerde sen o güçlü dediğin dizelde yokuşta gazı köklersin ama ben dokunur ucarım dediğin için ehh bende bunları bunları yapıp senin yanında roketlerim anlamında yazdım...
    yani alakasız bi şekilde volvomu aldım dizel neymiş dersen ki bak cümleye nekadar alakasız bende m3 ümü supramı alıp modlarım volvon kalmazdı dedim bak bakalım alakasız konusunca nasıl oluyor?




  • Slazer, Makine Mühendisliği Otomotiv Anabilim Dalı Başkanı profesöre bile "dizelin çalışma prensibini bilmiyor diye sallamış olabilir" diyen birine laf anlatmaya çalışıyorsun. 1,6 dizel aracın %10'luk eğime sahip (trafik tabelası ile gösteriliyor, İzmir-Çeşme Yolu Balçova Kavşağı) bir rampada 3500 devirde 150 km/h hıza çıktığını ben biliyorum, kullanan biliyor, performansın hasını veriyor. Beni bir tek BMW 2000 model 5 serisi solladı o rampada, o yolda ben insanlardan yol istemiyorum, orta-sol şerit dolu oluyor en sağdan geçiyorum çünkü insanlar altlarındaki sıradan benzinli araçlar gibi zannediyor herkesi ve "yok bundan hızlısı olamaz bu rampada, ben en iyisi en soldan gideyim" diyorlar. 2 senede araçta metal yorgunluğu mu olur, olsa bile hala garanti kapsamında sıkıyorsa motorda bir arıza çıksın bakalım, yakıtla ilgili sorunlar normalde kullanıcı hatasında girse de Opet'in anlaşması gereği o da garanti altına alınıyor. Demek ki iki sene boyunca risk yok, ayrıca bu 2 sene boyunca yılda sadece 10.000 km yapılınca diyorum dikkat edin. Yani ne 6, 10 sene kullanmaktan bahsediyorum, ne de yılda 50bin, 60 bin gibi ekstrem uzunluktaki yollardan. 2 sene boyunca, yılda 10 bin kilometreden toplam 20 bin kilometre gidince 2 bin YTL (2 milyar TL) kar bırakıyor. Zaten yılda 30.000 kilometre yol yapan adam ihya oluyor onu hesaba bile katmıyorum.

    Bu forumda yılda 10.000 km yapmayan bir otomobil kullanıcısı var mı? Peki yılda 10.000 km yaparken iki yılda 2 bin YTL kar etmek istemeyen? Ayrıca yapacağın yolun ne kadar fazla olacağı sadece karının artmasına neden oluyor Slazer, yani sen bir kilometre yapsan yılda yine kardasın, yüz bin kilometre yapsan yine kardasın, değişen şey az ya da çok kar etmek. Ayrıca ölmez sağ kalırsak hepimiz burdayız bakalım ne zaman arıza yapacak araçlar, beklemeye devam, 7 ay/13 bin kilometre, sorunsuz, sınırsız seyahat geçti bile, gözün yakıt deposu takılmadan, aman yine tükendi bu depo demeden 45 litreyle 700 küsür kilometre şehir içi seyahat oh ne rahat.

    Slazer, bu mesajı sana yazdım kızım sana söylüyorum gelinim sen anla misali




  • Valla ben buT RCaPiTaL arkadaşın hesap işine akıl sır erdiremedim.

    Hadi bırakalım dizel araçların cüzzi denilen periyodik bakımını ve kesin ve net olan motor parçalarının benzinliye göre astronomik farkını...Aracımız hiç sorun çıkarmasın senede 10000 km yapalım.Aracımızıda satma mevzunu hesaba katmayalım.

    Benzinli Focus şehiriçinde 8.7lt yakıyor,dizeli ise 6.2 lt (100km'de).Buna göre benzini 2.6 lira,dizeli 2.1 lira kabul edersek;

    Benzinli Focus 100km'de 22.62 lira senede (10000km'de) 2262 liralık yakıt parası veriyor.
    Dizel Focus 100km'de 13.02 lira sende (10000km'de) 1302 liralık yakıt parası veriyor.

    Bu durumda dizel focus,benzinli kardeşinden senede 2262-1302= 960 lira daha az yakıt masrafı sağlıyor.

    Gelelim dize focu ile benzinli arasındaki fiyat farkına.Bu da ocak listesine göre dizel HB focus ghia 39110 lira,benzinli kardeşi HB ghia focus ise 35931 lira.

    Bu durumda dizel den benzinliyi çıkarırsak: 39110-35931=3179 lira fazla ödüyorum dizel almak için.

    Buna göre dizel yılda 960 lira kar ettiriyorsa aradaki dizele fazladan ödenen farkı kapatarak ekonomik olması için senede 10000km yapan adam bu aracı ancak 3179/960=3.3... ki buna göre aracı ancak 3 yıl 4 ay sonra ona ekonomi yaptırabilecek duruma geliyor.

    Tabi burada fazladan verilen 3 bin küsür liranın normal yıllık %8-10 fazi getirisini hesaba gene almıyorum.

    Sonuç olarak benim diyeceğim herkes yılda yapacağı km ve aracı kaç sene elinde tutacağına göre bir karara varacaktır.

    Benim kişisel tercihim senede 10-12 bin km yapan biri olarak araçlardaki yıpranma ve sorun çıkarma oranı araç eskidikçe artacağından dolayı yaptığım km'yi ve aracı 3-5 sene içerisinde elden çıkaracağım için Benzinli makul ve riskisz bir seçenek olarak karşıma çıkıyor.

    Ama senede 30-35 bin km yapan adam için benzinli seçenek ise sokağa atılan para olarak da görülebilir.Senede 20000 km yaparım diyorsa o adam dizelin ekonomisi ile arız ihtimalinde ödeyeceği bedel arasında bir risk analizi yapar (eğer parayı eşşek gibi çalışarak alınteri ile kazanıyorsa) ona göre dizel veya benzinli arasında bir tercih yapar.




  • arabam.com'dan alıntıdır.dizel otomobillerin bakım masraflarıyla ilgili yorumu okursak daha objektif yorumlarda bulunabilir, arada astronomik rakamlar olmadığını görürüz.

    http://arabam.milliyet.com.tr/haber.asp?PID=1017&HID=46&haberID=274047
  • onun yaptığı hesaba katılmyorum sebebini söyledim o hesap yaptıysa bizde yaptık oku bak

    biz burada bu aracın yıllık 20.000 km kullanılmadıkça ekonomik olmadığını tartışıyoruz sen bize ekonomik amaçla almadım beyndiyim için aldım deyip bizim yazdıklarımızla alakalı olmayan şeyler yazıyosun

    evet 4 yıl içinde bir aracın bozulmama ihtimali oladığını düşünüyorum ve dizel motorların parçasının pahalı olduğunu bildiyimden yılda zaten yaptığın 1 milyar karı bu şekilde kafa kafaya getireceksin diyorumki haksızsam söyle bir yılda 2 kere bakıma giriyor zaten 150 şer ytl den 300 milyon yapar kaldı sana yıllık 700 küsür milyon kar peşin 4 milyar verip yıllık 700 milyonu hiç ekstra masraf yapmadan geri alabileceyime inanmadığımdan bu yapılan hesapların göstermelik olduğunu söylemeye çalışıyorum evdeki hesap çarşıya uymaz diye güzel bir söz var ama dediyim gibi herkesin ekonomi anlayışı farklı

    ayrıca dediyim gibi dizel kullanamayın demiyorum sadece az kilometre yapan için gereksiz diyorum siz satarken verdiyiniz 4 milyarı geri alıp kar etmiş gibi önüme sürüyosunuz

    siz kar edicem diye 4 sene boyunca dizelin tırtırını çekip sağda solda opet ararken teknoloji dostu oluyosunuz ben bişey bozulmasın diye şahin almalıymışım çünkü teknoloji düşmanıymışım

    ayrıca ben volvoyu alaksız olarak sunmadım sen (+ yüksek tork + turbo ile yokuşlarda veya romork takan birisi için olan avantajlarınıda ben yazmıyorum sana) diye yazınca bende madem yüksek tork turbo bir motor ile performans arıyodun niye dizel aldın ben çok daha ucuza çok daha güçlüsü var demek için yazdım neden dizelin tırtırnı çekeyim ekonomi beklemedikten sonra ama sen başladın modlu supralardan almanyadaki akrabalardan anlatmaya hayır bahsettiyim araç pahalı bişey olsa diyicemki adama hava attım altındaki araç benim arabamın iki katı fiyatında zaten madem güçlü bişeylere ihtiyacın vardı bunu alsaydın demek istedim ama nasıl okuyosunuz bilmiyorumki




  • arkadaşım laf atacaksanız direk bana gelin ben oturduğum yerden sallamıyorum bunları arabanın garantisi var iki sene boyunca bişey olmaz diye atıp tutan sizsiniz mazotsuz bırakın arabanızıda gidin servise bakalım garantiden yapıyolarmı hem adamı denersiniz hem garantinizi

    bırakın profesör laflarını ucu açık hesapları ben çok yolda kaldım hiç birindede mazotu koyduktan sonra çalışmamazlık yapmadığını görmedim varsayımla deyil tecrübeyle yaşadımki adamın kanıtladığı bişey yok bir varsayım olarak atmış ortaya

    hani sizin geliştirme için trilyonalr harcayan fabrikalarınız mühendisleriniz bunada bi çare bulsan öyle saçmalıkmı olur araba mazot bitti diye yolda kalırsa komple pompa deyişimi gerekebilirmiş sizin aklınız alıyomu fabrikaların böyle bir riski alabileceyi hayır savunduğunuz araçların en büyük açığını yakalamış adam ki böyle bişey gerçek olsa her yolda kaldığınızda cebinizden en az 2 milyar çıkarki varsayım olarak iki yıllık karınız gitti yapmayın arakdaşım dizel biniyosunuz ama tek bildiyiniz az yaktığı gerisi allah muhafaza




  • bu da benzinli araçlar
    http://arabam.milliyet.com.tr/haber.asp?PID=1017&HID=48&haberID=273993
    quote:

    Orjinalden alıntı: burakki

    arabam.com'dan alıntıdır.dizel otomobillerin bakım masraflarıyla ilgili yorumu okursak daha objektif yorumlarda bulunabilir, arada astronomik rakamlar olmadığını görürüz.

    http://arabam.milliyet.com.tr/haber.asp?PID=1017&HID=46&haberID=274047






  • quote:

    Orjinalden alıntı: reLo
    dizel focus,benzinli kardeşinden senede 2262-1302= 960 lira daha az yakıt masrafı sağlıyor.

    Gelelim dize focu ile benzinli arasındaki fiyat farkına.Bu da ocak listesine göre dizel HB focus ghia 39110 lira,benzinli kardeşi HB ghia focus ise 35931 lira.

    Bu durumda dizel den benzinliyi çıkarırsak: 39110-35931=3179 lira fazla ödüyorum dizel almak için.


    Satmayacak mısın sen o arabayı, satarken benzinli fiyatına mı satacaksın? Forumu okursanız anlarsınız, o kadar da zor bir hesap değil! 138 YTL periyodik bakım ödedim, benzinlisi kaç para ki arasında astronomik fark var?!? Ayrıca bakıma 1yıl/15.000 km'de giriyor 2006 dizel Focus.

    --------------------------------------------------------
    BENZİNLİ ARAÇ

    CEBİMİZDEN ÇIKANLAR : 31.000 YTL aracın fiyatı + 10.000 km'de 2.322 YTL benzin masrafı = 33.322 YTL toplam harcama
    ARABAYI 10000 km SONRA 25.000 YTL'ye SATINCA 33.322 - 25.000 = - 8.322 YTL net kaybımız
    ---------------------------------------------------------
    ---------------------------------------------------------
    DİZEL ARAÇ

    CEBİMİZDEN ÇIKANLAR : 35.000 YTL aracın fiyatı + 10.000 km'de 1.357 YTL mazot masrafı = 36.357 YTL toplam harcama
    ARABAYI 10000 km SONRA 29.000 YTL'ye SATINCA 36.357 - 29.000 = - 7.357 YTL net kaybımız
    ---------------------------------------------------------
    SONUÇ

    8.322 - 7.357 = Benzinli yerine dizel alınınca 10.000 km'de 975 YTL KARDAYIZ.
    ---------------------------------------------------------



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TRCaPiTaL -- 21 Ocak 2006 21:30:43 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    arabanın garantisi var iki sene boyunca bişey olmaz diye atıp tutan sizsiniz mazotsuz bırakın arabanızıda gidin servise bakalım garantiden yapıyolarmı hem adamı denersiniz hem garantinizi


    Forumdan murtycan'a sor bakalım, "APTAL POMPACI" başlıklı bir topic var, yanlışlıkla mazot yerine benzin konduğundan, KULLANICI HATASI OLMASI RAĞMEN ÇÜNKÜ AKARYAKIT ALIRKEN MOTORUNUZU KAPATIN DİYE UYARI var ama aracı çalışır vaziyette akaryakıt almış tüm bakım masrafları benzincinin sigortası tarafından karşılanmış, kuruş kuruş ödediler elini cebine bile atmadı, forumu ara da öğren, bilmemek ayıp değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: reLo
    dizel focus,benzinli kardeşinden senede 2262-1302= 960 lira daha az yakıt masrafı sağlıyor.

    Gelelim dize focu ile benzinli arasındaki fiyat farkına.Bu da ocak listesine göre dizel HB focus ghia 39110 lira,benzinli kardeşi HB ghia focus ise 35931 lira.

    Bu durumda dizel den benzinliyi çıkarırsak: 39110-35931=3179 lira fazla ödüyorum dizel almak için.


    eee
    sen bu fiyat hesabını yapıon iyi hoş
    ama satarken noolcak ??
    onu niye gözardı ediosun
    dizelle benzinli aynı fiyata mı elden çıkcak ??
    4 milyar farkla alıyosan 4 milyar farkla satıyosun...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    arabanın garantisi var iki sene boyunca bişey olmaz diye atıp tutan sizsiniz mazotsuz bırakın arabanızıda gidin servise bakalım garantiden yapıyolarmı hem adamı denersiniz hem garantinizi


    Forumdan murtycan'a sor bakalım, "APTAL POMPACI" başlıklı bir topic var, yanlışlıkla mazot yerine benzin konduğundan, KULLANICI HATASI OLMASI RAĞMEN ÇÜNKÜ AKARYAKIT ALIRKEN MOTORUNUZU KAPATIN DİYE UYARI var ama aracı çalışır vaziyette akaryakıt almış tüm bakım masrafları benzincinin sigortası tarafından karşılanmış, kuruş kuruş ödediler elini cebine bile atmadı, forumu ara da öğren, bilmemek ayıp değil.



    yani sen mazot bitti diye yolda kalınca benzincimi verecek masrafını çünkü verdiyin örnekten bu çıkıyor orda adam yanlış koymuşlar diye masraflarını karşılamış yolda kalmış diye deyil




  • Farazi konuşmak benim işim değil, bu forumda ya bence yazarım ya da hesaplayıp budur yazarım, forumun eskilerinden öğrenin beni. Bence dersem bir kere bile karşı fikre bir şey demem çünkü o benim görüşümdür, doğru olmayabilir ama hesaplayıp yazıyorsam aksini hesaplayarak ispatlamazsan, bencelerinle değiştiremezsin. 2 x 2 = 5 bile diyemiyorsun, bir de kalkıp 2 x 2 = 4 değildir diyorsun, buyrun faraziler size gerçek hayattan örnek, inanmayana linkleri de mesajın en altında:
     Dizellerin bakım masrafı gerçekten pahalı mı?


    Bırakın mazot-benzin hesaplaması, ne kadar yol yaptın, kaç kilometre yaptın vs. araç durduğu yerde prim yapmış, otomatikman 4.103 - 1.953 = 2.150 YTL kar etmiş, artık ne diyeceğim ben size, ne örnek vereceğim, bundan sonra bu konu hakkında somut örnekler verirseniz kaale alırım, onun dışında siz yolunuza ben yoluma, uğraşamam artık yeter.

    KAYNAKLAR

    Sıfır kilometre Focus fiyatları :http://www.ford.com.tr/fiyat/
    Benzinli 2. el Focus fiyatı :http://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detail.aspx?sid=601542
    Dizel 2. el Focus fiyatı :http://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detail.aspx?sid=580719




  • bu arada o başlıkta dizelin parçası pahalı derken ne demek istediyimide anlamışsınızdır heralde servis muhtemelen depoyu söküp temizlemiş yakıt borularını yenileyip mazot pompasını deyişmiştir ve çıkan masraf 6.5 milyar dahe ben ne diyim
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.