Şimdi Ara

Dizellerin bakım masrafı gerçekten pahalı mı? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
0
Favori
20.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    yani sen mazot bitti diye yolda kalınca benzincimi verecek masrafını çünkü verdiyin örnekten bu çıkıyor orda adam yanlış koymuşlar diye masraflarını karşılamış yolda kalmış diye deyil


    Ya et motorun ağzına ondan sonra arıza çıkardı de, motoru susuz bırak yandı de, yağını koyma yatak sardı de, ölme eşşeğim ölme. Ayrıca dizel alınca mazotun bitmiyor zaten çünkü hem menzili uzun hem de depoyu fulletmek 95 YTL, bunu hala anlayamadınız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    bu arada o başlıkta dizelin parçası pahalı derken ne demek istediyimide anlamışsınızdır heralde servis muhtemelen depoyu söküp temizlemiş yakıt borularını yenileyip mazot pompasını deyişmiştir ve çıkan masraf 6.5 milyar dahe ben ne diyim


    Yok ben artık sorunu kendimde arıyorum, ben problemliyim sana cevap veriyorum. Sen dizel araca kurşunsuz benzin koyacaksın sonra çok masraflı diyeceksin! Sanki edepli kullandın da masraf çıkardı, bu kadar sabit fikirli olunur, bir tane somut hesap yap yaz şuraya dişimi kıracağım, "motor yaktık çok masraflı", "mazot yerine benzin koyduk çok masraflı" komik olmaya başladınız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    bu arada o başlıkta dizelin parçası pahalı derken ne demek istediyimide anlamışsınızdır heralde servis muhtemelen depoyu söküp temizlemiş yakıt borularını yenileyip mazot pompasını deyişmiştir ve çıkan masraf 6.5 milyar dahe ben ne diyim


    Yok ben artık sorunu kendimde arıyorum, ben problemliyim sana cevap veriyorum. Sen dizel araca kurşunsuz benzin koyacaksın sonra çok masraflı diyeceksin! Sanki edepli kullandın da masraf çıkardı, bu kadar sabit fikirli olunur, bir tane somut hesap yap yaz şuraya dişimi kıracağım, "motor yaktık çok masraflı", "mazot yerine benzin koyduk çok masraflı" komik olmaya başladınız.



    somut kanıt somut kanıt adamın başına gelmiş işte peki bu sorun kötü mazottan başına gelseydi nasıl kanıtlayacaktın oradan aldığını ama biz her seferinde opetten alacaz bişey olmaz diyeceksin sen şimdi sen ben hata yapmam diyebiliyosan yapabilecek bişeyim yok kardeş git bildiyini yap

    üstelik linkte verdiyin dizel arabaya iyi bak araba 25.000 de ve adam sıfırından 2 milyar aşşağıda satıyor sen olsan alırmıydın piyasa bunun gibilerle dolu sen istiyosun ama veren kim benzinliyi satan adam oluruna vermiş dizeli satan adamın ayakları yere basmıyor heralde yada ekmek yerine pasta yiyiyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    üstelik linkte verdiyin dizel arabaya iyi bak araba 25.000 de ve adam sıfırından 2 milyar aşşağıda satıyor sen olsan alırmıydın piyasa bunun gibilerle dolu sen istiyosun ama veren kim benzinliyi satan adam oluruna vermiş dizeli satan adamın ayakları yere basmıyor heralde yada ekmek yerine pasta yiyiyor


    İşte bu bir yorumdur, satamaz falan, önüne kanıt koyuyorum "satamaz o fiyata" diyorsun, bak dostum senin iyi niyetli olduğu varsaymak istiyorum, sonuçta emek verip buraya fikrini yazmak istiyorsun, kendine göre yorum yapıyorsun ve bu yorumlarında her ne dersen de haklısın çünkü bu bir görüştür ve doğru ya da yanlış bir fikirdir. Ama karşına aldığın kişi bir çok kez teorik de olsa hesaplarla konuşuyor, gerçek hayattan bizzat gerçek satış rakamlarını önüne getiriyor, oturuyorum bunları araçtırıyorum yarım saat ama nerdeyse o ilanı sen koymuşsundur bile diyeceksin.

    Şimdi sen dersin ki "ben dizel kullanmak istemiyorum, sesiydi, yürüyüşüydü, benzinciden mazot istemeye utanıyorum, oydu, buydu vs." kimse ağzını açamaz, sonuçta 100 km'de 20 litre yakan jipler yok mu, var, onun yarısı kadar yakan ama ondan daha performanslı, daha şık, daha karizma, daha daha daha arabalar yok mu, var. Ama o kişi "ben bunu seviyorum" derse bitmiştir olay, kimseyi ilgilendirmez. O kişiye denebilecek en güzel laf "güle güle kullan, kazasız belasız git"dir.

    Ama sen diyorsun ki "dizelle çok kilometre yapılmazsa kar edilmez" yanlış, ediliyor, yılda yüz kilometre yapsan da ediyorsun, yüz bin kilometre yapsan da, bu benim yorumum değil hesaplanan bir gerçek. "Dizel performans vermez" yanlış, dizelle %10 eğimli rampada 6,8 yakıt tüketimiyle 3500 devirde 150 km hıza çıkılır, benzinli muadillerinin yanından onlar duruyormuş gibi geçilir, bu bir yorum değildir yapılan bir gerçektir ve her zaman da yapıyorum. "Dizeller 0-100 km/h kalkışta nal toplar" yanlış, Focus'un dizeliyle benzinli arasında 0-100 kalkışta 0,1 saniye fark ediyor, bu bir fabrika verisidir, bu süre de ivme-hız- mesafe eşitliğinde 1,37 metre farka tekabül eder ki bu da yaklaşık aracın ön kapısına kadar bir farktır, yani benzinli bir araç dizel bir araca ancak 1,37 metre (ön kapsına kadar) fark atar.
     Dizellerin bakım masrafı gerçekten pahalı mı?


    Umarım artık anlaşabilmişizdir, benim benzinli ya da dizellerle hiç bir problemim, alıp veremediğim yok ama bir gerçek varsa yeni nesil dizeller her türlü şekilde son teknoloji ürünüdür ve en kötü ihtimalle benzinli muadilleriyle baş edebilecek düzeydedir, zaten bu kadar çok yeni nesil dizel satılması bir şans ve rastlantı değildir, kimse parasını sokakta bulmuyor ki gitsin 41 milyara bozulabilecek, elinde kalabilecek ya da aşırı derecede zarara sokabilecek bir araç almaz.

    Dizel alınması gerekir dersem bu bir yorumdur, dizel her türlü kar ettirir dersem bu bir gerçektir. Umarım artık anlaşabilmişizdir çünkü gerçekten gereksiz uzadı bu tartışma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TRCaPiTaL -- 21 Ocak 2006 23:13:10 >




  • herkesin görüşüne saygım var ama ben alplerde oturmuyorum ve çok kilometre yapmadıktan sonra dizel kullanmam

    ikinci eldeki fikrim deyişmedi adam belki düşer diye ilan vermiş senin bulup bulmaman önemli deyil ben ayda 1 kerede olsa araba pazarına gidiyorum az çok kaç para eder biliyorum buyur bi haftada sen gel gör bakalım 25.000 deki arabayı sıfırından 2 milyar aşşağı satabilen varmı sen somut kanıt istiyodun çık işte yarın pazara onlarca somut kanıt göreceksin
  • 40 milyara Focus dizel alan adam onu 35 ten yukarı satamaz, satın da göreyim, ama 32 bin ytl ye alınan bir araç , 2. elde 28 eder...

    Ayrıca 5-6 sene kullanacaksın diyelim, yılda 10bin km. yapacaksın, arada 5 milyar fark varsa kapatman için 50biin k. yapman lazım

    Az km. yapan adamın işine gelmiyor dizel... Ayrıca bizim araç 210bin falan yakıyor, 220 neyse dizeller 140 tan aşağı yakmıyor arkadaşlar... Denedim bindm, gördüm...

    Benim gibi çok km. yapacaksanız alın... Ben dizelciyim ama pazara gittim gerçekten 2. el dizellere kimse bakmıyor, rağbet yok... Benzinli araçtan çok fazla değer kaybediyor... Bu bir realite.. Az km. yapmış dizel için halk demekki bir sorunu var ki bu kadar az km. de satıyor bunu diyor...

    Enjektörü, turbosu kolay arızalanır o yüzden 2. eli az, amcam bunu diyor, sigorta acentesi aynı zamanda oto galerisi, dizel araçları zor satıyoruz diyor...




  • Focus 40 milyarsa Ghia sı, onu 35 e satarsan helal olsun der alnından öperim, o araç 32 ye gider...

    Çünkü bu ana husustur, istersen sen araca çelik jant vs. tak 10 milyar masraf yap, orjinalinden zor satarsın fazla para etmez...

    Bir aracın Trend modeli 35 milyarsa, sen 35 milyara o arabanın 2. elini satamazsın...

    Pazara buyurun gidin... Ghia ile Trend arasında 1-2 milyar oynar o da zor oynar..


    Trend modeli 30 ise Ghia 31-32 gibi gider...

    Ben arada 3 milyar olsa Trend 2. el alıp riske girmem gider üstüne para koyar 0 arabaya binerim... Çünkü o aracın 0 ından pahalıya malolma tehlikesi var bir turbo arızası yapsa direk garanti dışı...
  • Şu anda satılan 0 km araçların %40'ı dizel. Üstelik bunun payı artıyor ve bu sene içinde dizel araçların pazar payı %50'yi geçicek.Satış analizleri bunu gösteriyor. 0 araçlarda eğilim böyle ise 2.elde de eğilim bu yönde olacak.


    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    40 milyara Focus dizel alan adam onu 35 ten yukarı satamaz, satın da göreyim, ama 32 bin ytl ye alınan bir araç , 2. elde 28 eder...

    Ayrıca 5-6 sene kullanacaksın diyelim, yılda 10bin km. yapacaksın, arada 5 milyar fark varsa kapatman için 50biin k. yapman lazım

    Az km. yapan adamın işine gelmiyor dizel... Ayrıca bizim araç 210bin falan yakıyor, 220 neyse dizeller 140 tan aşağı yakmıyor arkadaşlar... Denedim bindm, gördüm...

    Benim gibi çok km. yapacaksanız alın... Ben dizelciyim ama pazara gittim gerçekten 2. el dizellere kimse bakmıyor, rağbet yok... Benzinli araçtan çok fazla değer kaybediyor... Bu bir realite.. Az km. yapmış dizel için halk demekki bir sorunu var ki bu kadar az km. de satıyor bunu diyor...

    Enjektörü, turbosu kolay arızalanır o yüzden 2. eli az, amcam bunu diyor, sigorta acentesi aynı zamanda oto galerisi, dizel araçları zor satıyoruz diyor...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    herkesin görüşüne saygım var ama ben alplerde oturmuyorum ve çok kilometre yapmadıktan sonra dizel kullanmam
    ikinci eldeki fikrim deyişmedi adam belki düşer diye ilan vermiş senin bulup bulmaman önemli deyil ben ayda 1 kerede olsa araba pazarına gidiyorum az çok kaç para eder biliyorum buyur bi haftada sen gel gör bakalım 25.000 deki arabayı sıfırından 2 milyar aşşağı satabilen varmı sen somut kanıt istiyodun çık işte yarın pazara onlarca somut kanıt göreceksin


    Senin fikrinin kanıtına ben gidip bakacağım öyle mi? Ben sana "git 2. el sitelerine bak" mı dedim? Ayrıca gitip bulsam "satabilecek mi o fiyata?" diyeceksin.

    Neyse arkadaşım artık anladım, ayrı dünyaların insanlarıyız, hem fikir olarak, hem yaklaşım olarak, bu forum dışında da pek karşı karşıya geleceğimizi sanmıyorum, iyi çalışmalar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: burakki

    Şu anda satılan 0 km araçların %40'ı dizel. Üstelik bunun payı artıyor ve bu sene içinde dizel araçların pazar payı %50'yi geçicek.Satış analizleri bunu gösteriyor. 0 araçlarda eğilim böyle ise 2.elde de eğilim bu yönde olacak.


    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    40 milyara Focus dizel alan adam onu 35 ten yukarı satamaz, satın da göreyim, ama 32 bin ytl ye alınan bir araç , 2. elde 28 eder...

    Ayrıca 5-6 sene kullanacaksın diyelim, yılda 10bin km. yapacaksın, arada 5 milyar fark varsa kapatman için 50biin k. yapman lazım

    Az km. yapan adamın işine gelmiyor dizel... Ayrıca bizim araç 210bin falan yakıyor, 220 neyse dizeller 140 tan aşağı yakmıyor arkadaşlar... Denedim bindm, gördüm...

    Benim gibi çok km. yapacaksanız alın... Ben dizelciyim ama pazara gittim gerçekten 2. el dizellere kimse bakmıyor, rağbet yok... Benzinli araçtan çok fazla değer kaybediyor... Bu bir realite.. Az km. yapmış dizel için halk demekki bir sorunu var ki bu kadar az km. de satıyor bunu diyor...

    Enjektörü, turbosu kolay arızalanır o yüzden 2. eli az, amcam bunu diyor, sigorta acentesi aynı zamanda oto galerisi, dizel araçları zor satıyoruz diyor...




    Yüzde 40 dizel ama içinde ticari araçlar da var...

    Neyse ben gittim gördüm, yaşayanlardan duydum...

    Dizeli alıyorsun satana kadar anan ağlıyor, değeri çok düşüyor....

    Ayrıca benzinle dizel arasında çok fiyat farkı da yok...

    Ben optimistik söyledim, 220 kuruşa 140 kuruş diye, 1.6 bir focus 150 den aşağı zor yakar şehir içinde...

    Dizel az km. alıp çabuk satacak adam için intihar...

    Ben gidip 2. el dizeli ucuza alacağım çok km. yapacağım, hem alırken aradaki farkı vermemiş ucuza almış oalcağım hemde satarken zarar etmemiş olacağım... 2 sene kullanıp lüks 0 bir benzinliye bineceğim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    herkesin görüşüne saygım var ama ben alplerde oturmuyorum ve çok kilometre yapmadıktan sonra dizel kullanmam
    ikinci eldeki fikrim deyişmedi adam belki düşer diye ilan vermiş senin bulup bulmaman önemli deyil ben ayda 1 kerede olsa araba pazarına gidiyorum az çok kaç para eder biliyorum buyur bi haftada sen gel gör bakalım 25.000 deki arabayı sıfırından 2 milyar aşşağı satabilen varmı sen somut kanıt istiyodun çık işte yarın pazara onlarca somut kanıt göreceksin


    Senin fikrinin kanıtına ben gidip bakacağım öyle mi? Ben sana "git 2. el sitelerine bak" mı dedim? Ayrıca gitip bulsam "satabilecek mi o fiyata?" diyeceksin.

    Neyse arkadaşım artık anladım, ayrı dünyaların insanlarıyız, hem fikir olarak, hem yaklaşım olarak, bu forum dışında da pek karşı karşıya geleceğimizi sanmıyorum, iyi çalışmalar.



    iş öyle resim koyup fiyat çekmeyle olmuyor tabi gerçekten satmak isteyince ister istemez gidip bakmak baktırmak zorundasın

    senin canın sağolsun ayrı dünyaların insanıyız diyosan öyleyizdir ama buraya yazıyorum eyer mazot kalitesi artırılmazsa 3 sene sonra türkiyeye firmalar dizel motorları getirip getirmiyeceklerini tekrar sorgulamya başlayacaklar hatta bunun ilk kurbanları olarak siz ikinci elde raçlarınızı benzinli araçlar fiyatlarına bile vermekte zorlanacaksınız gidin bir bmw sevisine en çok sorun yaşayan motorların dizeller olduğunu kendi gözlerinizle görüp kulaklarınızla duyun bakmayın ikinci elde çekilen astronomik fiyatlar bir çoğunun servisten dili yandığı için elinden çıkarıyor diyer firmalarında yavaş yavaş servislerinin dolması yakındır asıl curcuna o zaman kopacak




  • Dizel araçlarda en büyük sorun (kişisel görüşüm) kalitesiz yakıt sanırım. Çevreden aldığım duyumlara göre neredeyse kaçak yakıt satmayan yakıt istasyonu yok. Eğer bu kaçak yakıt sorunu çözülmezse dizel araç kullanıcısı sürekli kendini diken üstünde hissedecek gibi.

    Bunları yazdıktan sonra öğrenmek istediklerim:

    1.Gerçekten bu duyumlarım doğru mudur? Kaliteli yakıt satan istasyonlar bulmak zor mu?
    2.Opetin yakıt güvence sistemi sadece ford marka dizeller için mi, geçerli?
    3.Firmalar opetin yaptığı gibi yakıt güvence sistemini yaygınlaştıramazlar mı, acaba? Satışlarını artırmak için.


    Bu sorularım tecrübeli arkadaşlar tarafından cevaplanırsa sanırım dizel araç alacaklara ve kullanıcılara faydalı olacaktır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    (...)eyer mazot kalitesi artırılmazsa 3 sene sonra türkiyeye firmalar dizel motorları getirip getirmiyeceklerini tekrar sorgulamya başlayacaklar hatta bunun ilk kurbanları olarak siz ikinci elde raçlarınızı benzinli araçlar fiyatlarına bile vermekte zorlanacaksınız(...)


    Hadi bakalım, temennilerin gerçekleşecek mi göreceğiz, en sonunda beddua gibi yorumlar da yapmaya başladınız ya ne diyeyim, fosur fosur gezen dizel kullananlar bayaa kızdırmış benzinli aracı olanları, ancak şunu söyleyeyim Eurodizel 50 ppm kükürt içeriğiyle Avrupa'da satılan Euro 4 normundaki mazotla aynı kalitededir yani Avrupa çapında elimize alacağız motorları kaç milyon insan varsa artık neyse dediğim gibi hepimiz burdayız ölmez sağ kalırsak biz yaşayarak siz izleyerek göreceksiniz ama ister istemez bu durum bana bir Romen atasözünü anımsattı, hani Galatasaray'ın eski teknik direktörü Lucescu Fenerbahçe taraftarlarına söylemişti.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: burçak
    1.Kaliteli yakıt satan istasyonlar bulmak zor mu?
    2.Opetin yakıt güvence sistemi sadece ford marka dizeller için mi, geçerli?
    3.Firmalar opetin yaptığı gibi yakıt güvence sistemini yaygınlaştıramazlar mı, acaba? Satışlarını artırmak için.

    Bu sorularım tecrübeli arkadaşlar tarafından cevaplanırsa sanırım dizel araç alacaklara ve kullanıcılara faydalı olacaktır.


    Tecrübe olarak 7 aylık ve titiz bir dizel kullanıcısının görüşlerini dikkate alıyorsan yazayım.

    Kaliteli yakıt anlamında bir kere sürekli Euro 4 normuna uygun yakıt kullanılmalıdır, Total ve Opet bu işe daha önce başladıklarından dolayı daha tecrübeliler, ancak istasyonun kaçak yakıt kullanması olasıdır bu yüzden kuytu köşelerdeki akaryakıt istasyonları yerine çok kullanılan, tanınan bir istasyon seçilmelidir çünkü zaten sürümden oldukça fazla kazanmak istasyonun kaçak akaryakıt satmasına engel olabilir ancak her zaman, yakıt her ne tür olursa olsun kaçak yakıt olasıdır.

    İşte bu yüzden Opet "Akaryakıt Güvence Sistemi" geliştirmiştir, her akaryakıt dolumundan sonra Opet kartınıza aracınızın kilometresi ve yakıt tutarı işlenir. Herhangi bir arıza durumunda, eğer arıza yakıt nedeniyle ortaya çıkmışsa Opet kayıtları incelenir, araç gerçekten Akaryakıt Güvence Sistemi kurallarına aykırı davranmamışsa (arızanın gerçekleştiği andan önceki son 5 depo Opet'ten alınmış olmalıdır) tüm yedek parça ve işçilik ücreti Opet tarafından karşılanır, isterse yakıt kaçak olsun, zaten Opet yetkilileri hemen bayiiye damlar, her türlü yasal ve mali yaptırımı da bayiiye yaptırır. Yakıt Güvence Sistemi'ne bildiğim kadarıyla Fiat ve Ford dahildir.

    Diğer firmalar da bu Akaryakıt Güvence Sistemi'ne geçebilir ancak firmaların aynı holding dahilinde olması bu işte büyük rol oynar, adı geçen firmalar Koç'un olduğundan anlaşmalar daha kolaydır. Diğer firmaların bu sisteme geçişi konusunda herhangi bir bilgim yok.




  • hala km hesabı yapanları anlamıyorum yaa

    dizelle benzinliyi satarken aynı paraya mı satıyosunuz kardeşim ??
    aradaki 4,5 milyar fark 4-5 senede anca çıkarmış bilmemneymiş
    e satarken de olacak o fark
    hadi o kadar olmasın 3 milyar olsun... gene çıkacak... e genel itibari ile halkımız sıfır aldığı arabayı 6 ayda bir değiştirecek ekonomik düzeyde olmadığı için
    dizel elbet daha karlıdır...

    yakıt kalitesi vs dersen o ayrı meseledir..
    dizel alınır-alınmaz...
    Türkiyede dizel kalitesi vs diye topic açılır o zaman onları da tartışırız...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: crepassio

    hala km hesabı yapanları anlamıyorum yaa

    dizelle benzinliyi satarken aynı paraya mı satıyosunuz kardeşim ??
    aradaki 4,5 milyar fark 4-5 senede anca çıkarmış bilmemneymiş
    e satarken de olacak o fark
    hadi o kadar olmasın 3 milyar olsun... gene çıkacak... e genel itibari ile halkımız sıfır aldığı arabayı 6 ayda bir değiştirecek ekonomik düzeyde olmadığı için
    dizel elbet daha karlıdır...

    yakıt kalitesi vs dersen o ayrı meseledir..
    dizel alınır-alınmaz...
    Türkiyede dizel kalitesi vs diye topic açılır o zaman onları da tartışırız...





    valla ynen dediğin gibi.bende anlatamıyorum millete.

    hala farkı nası kapatıcam hesabı yapıyolar.
  • Bırakın km hesabını benzinli araç 2. elde hiç satılamıyor , dizeller anında satılabiliyor. Sadece bu sebepten bile 2. el incelemelerinde herkese dizel alması öneriliyor. Dizele kayış anlık bir olay değildir. 2000 lerden önce öngörülmüş bir olaydır . Avrupayı incelerseniz benzinden dizele , dizeldende alternatif yakıtlara kayış vardır.

    Şimdi biz daha benzinden yeni kurtuluyoruz. Benzinli araç kısa vadede uzun vadede olsun yanlış seçim.. Ne akdar az kullanılırsa kullanılsın dizel doğru seçimdir. ayda 200 km kullanan adam için bile dizel doğru tercihtir çünkü , bakım masrafı onu etkilemeyecektir senede 1 kere bakıma girecektir. oda 10.000 km yada 12 ayda bir olduğu için. yakıt sorunu zati yoktur ancak 2. elde satmaya kalktımı benzinliyi satamayacakken kendi aldığı dizeli kolaylıkla piyasasından satabilecektir.

    Burda hala amorti hesabı yapanlar çok komik bir duruma düşmektedir. öncelikle aklı başında arkadaşların açıkladığı gibi dizelin 2. el değeri benzinliden yüksek olduğundan , ilk alıştaki farkı çıkarmaktadır. Ama artık bununda ötesinde benzinli araçlar 2. elde pazar payı bulamamaktadır. Dizel olmayan araçlar satılamamaktadır.. yani her şekliyle dizel almak akıl karıdır...

    Bundan sonrada bu tip asılsız iddiaları ısrarla savunanlar olacaktır , bunların ya araçları benzinlidir ve kendilerini tatmine kasmaktadırlar , yada başka bir pazarlıkları vardır. Özü itibariyle bunlara bedava 2 araç sunsak emin olun aynı donanımdan dizeli seçeceklerdir..

    Dizelin torku ve şehir içi rahatlığı eşdeğer hacimdeki hiçbir benzinlide yoktur... Sadece ekonomi , sadece ikinci elde prim ve kolay satım değil ,,, aynı zamanda şehir içi performansta dizelle sizlerin olmakta... hiçbirt 1.6 benzinli ara hızlanmalarda 1.6 dizelle boy ölçüşemez. ara hızlanma sürüşte akıcılığı sağlayan en önemli unsurdur. Tork sürüşe zevk katan en önemli değerdir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi düttürüleyla -- 22 Ocak 2006 9:14:01 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TRCaPiTaL

    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium
    (...)eyer mazot kalitesi artırılmazsa 3 sene sonra türkiyeye firmalar dizel motorları getirip getirmiyeceklerini tekrar sorgulamya başlayacaklar hatta bunun ilk kurbanları olarak siz ikinci elde raçlarınızı benzinli araçlar fiyatlarına bile vermekte zorlanacaksınız(...)


    Hadi bakalım, temennilerin gerçekleşecek mi göreceğiz, en sonunda beddua gibi yorumlar da yapmaya başladınız ya ne diyeyim, fosur fosur gezen dizel kullananlar bayaa kızdırmış benzinli aracı olanları, ancak şunu söyleyeyim Eurodizel 50 ppm kükürt içeriğiyle Avrupa'da satılan Euro 4 normundaki mazotla aynı kalitededir yani Avrupa çapında elimize alacağız motorları kaç milyon insan varsa artık neyse dediğim gibi hepimiz burdayız ölmez sağ kalırsak biz yaşayarak siz izleyerek göreceksiniz ama ister istemez bu durum bana bir Romen atasözünü anımsattı, hani Galatasaray'ın eski teknik direktörü Lucescu Fenerbahçe taraftarlarına söylemişti.



    terbiyeni takın diyicem ama yediyin kazığın boyutunu gördükçe duygularını daha iyi anlıyor normal karşılıyorum ama senin seviyene inecek kadar alçalmadım daha




  • quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla
    Bundan sonrada bu tip asılsız iddiaları ısrarla savunanlar olacaktır , bunların ya araçları benzinlidir ve kendilerini tatmine kasmaktadırlar , yada başka bir pazarlıkları vardır. Özü itibariyle bunlara bedava 2 araç sunsak emin olun aynı donanımdan dizeli seçeceklerdir..

    Haklısın, hadi biz, terbiyeli insanların dediği gibi bir tarafımıza yediğimiz kazık yüzünden duygusal olarak çöktük, bu Avrupa'nın yarısına ne oluyor, yok ama ben teorik olarak hesapladım "ucu açık" dendi, gittim pratikte de ispatlamak için ikinci el otomobil sitelerinden fiyatları aldım "o fiyatlara satılmaz" dendi, bir tane bilimsel veri yok, bir tane tez yok, kabahat bizde karşımıza alıp adam gibi anlatmaya çalışıyoruz sanki burada bir iki kişi "aferim dizel almışsın" dese bir tarafım kabaracak. Ama şu koskocaman topicte sana katıldığım tek cümle var o da:
    quote:

    ayrıca teknoloji düşmanı deyilim ama dizeller hala az kilometre yapanlar için verimli bir teknoloji deyildir belki ilerde olacaktır ama kahin olmadığımdan tahmin edemiyorum

    Aşağıda yazdıklarım bazılarına uzun gelecek, okumaktan sıkılıp direkt cevap yazacaktır, ben yazayım okuyan kazansın.

    NOT : VERİLER TİCARİ ARAÇ DEĞİL SADECE OTOMOBİLDİR, TÜRKİYE'DE OTOMOBİL VE AİLE ARABASI YERİNE KULLANILAN CONNECT, CADDY, DOBLO VS. GİBİ ARAÇLAR KATILSA ZATEN BENZİNLİLERİ EZER.


    • Türkiye’de dizel otomobil satışları 2002 yılından itibaren önemli bir yükseliş gösterdi ve son 5 yılda pazar payını 20 kat artırmayı başardı.
    • Avrupa’daki toplam otomobil satışlarının yaklaşık yüzde 50’sini oluşturan dizel motorlu araç satışları, özellikle son 3 yılda hızlı bir yükseliş gösterdi.
    • Geçen yıl dizel otomobil satışlarının payı yüzde 21’ler seviyesine ulaşmış olsa da bazı otomobil markalarında bu oran yüzde 70-80’lere çıktı.
    • Geçmişte dizel motorların benzinlilere göre daha hantal ve daha gürültülü olmalarından kaynaklanan önyargılar nedeniyle, tüm pazarlarda, birkaç yıl öncesine kadar lüks otomobil satın alırken dizel motorlu olanları seçmek otomobile saygısızlık olarak nitelendirilir ve tercih edilmezdi. Bu zorlukları gören birçok üretici bu yargıyı silmek için araştırma ve geliştirme fonlarının büyük kısmını dizel teknolojilerini geliştirmeye aktardılar.
    • Dünyadaki genel gelişim, yakında pazarın çoğunluğunun dizel motorlu araçlardan oluşacağı yönünde.
    • Focus ve Mondeo TDCi’da bulunan geçici yüksek tork özelliği, sürücüye özellikle dördüncü ve beşinci viteste orta devirlerde hızlanırken otomatik olarak daha fazla performans sağlıyor. Bu özellikle otoyoldaki geçiş manevralarında çok işe yarıyor. Geçici yüksek tork durumunda, örneğin Focus C-MAX TDCi’ın en yüksek torku 1750 d/d’de 260 Nm’ye kadar yükseliyor.
    • TDCi motorların çalışma kalitesi hemen fark edilebiliyor, çünkü bu motorlar oldukça sessiz çalışıyor. İkinci nesil ‘common-rail’ teknolojisi, Ford Duratorq TDCi’ın yumuşak çalışmasının temelini oluşturuyor. Mikro-elektronik kontrollü sistemin motordaki yanma işlemini çok hassas bir şekilde kontrol edebilme yeteneği, motorun kaba çalışmasının önlenmesinde önemli bir rol oynarken aynı zamanda daha temiz ve dumansız bir çalışma sağlıyor.
    • İkinci nesil bu common-rail teknolojisi, pilot yakıt miktarının daha da iyi kontrol edilmesini sağlayarak daha fazla hassaslık sağlıyor ve böylece genel çalışma yumuşaklığına önemli katkıda bulunuyor. Çeşitli algılayıcılar, sürekli olarak motorun çalışmasını izliyor ve en iyi yumuşaklığı sağlamak için pilot ve ana enjeksiyonu gerektiği gibi ayarlıyor.
    • Ford Mondeo’daki TDCi motor, yanmanın düzgün bir şekilde gerçekleşip gerçekleşmediğini dinleyen yeni bir elektronik gürültü azaltma teknolojisiyle bu yetenekleri daha da geliştiriyor. Motor bloğunun ortasına yerleştirilen bir elektronik vuruntu algılayıcısı, motorun titreşimlerini izliyor ve yanma işlemini en iyi çalışmaya göre ayarlamak üzere sistemin elektronik beynine, yani enjektör hareket modülüne sinyaller gönderiyor.



    KAYNAK : "BENCE" DEĞİLhttp://www.hurriyetim.com.tr/haber/0,,sid~427@nvid~546912,00.asp

    Bundan sonra teknik veri, teorik hesaplama, otoritelerden gösterilmiş linkler olmadıkça cevap yazmayacağım, ne yazarsanız yazın cevabım olduğunu çok iyi biliyorsunuz ama biraz ister bana düşük seviyeli de ister yüksek seviyeli konuşmak için karşımda aynı seviyeden insan olmalı, zaten Bay Platinium sen yüksek seviyeliysen ben düşük seviyelinin alasıyım, dediğim gibi bu forum dışında seninle tek karşılaşabileceğim yer ahirettir.




  • Allah aşkına şu satarken kar mevzunu bir kenara bırakın hala basit bir hesabı sulandırıyorsunuz.

    Yukarıda verdim benim basit hesabımı km'ye ve elde tutulacak zamana göre dizel veya benzinli seçersin.

    Setan sayısının yüksek olduğu motorin aldığın sürece sorun yok burada satan istasyona güven önemli mevzuu.
    Mesela Opet neden Ford'a son 10 istasyonun opetse ben sana motorin kalitesinden kaynaklanan sorunları ücretsiz çözerim diyor,çünkü her ikiside KOÇ grubuna ait şirketler .KOÇ grubu kendi istasyonları üzerindeki denetim hakkını kullanıyor buna dayanarak benden aldığını ispat edersen sana garanti veririm diyor.

    Eğer doblo,connect veya van tarzı aracınız yoksa dizel bine otomobillerin ikinci elde elden çıkarmak muadili benzinli kardeşlerinden daha uzun zaman alıyor.
    İstanbulda oturan arkadaşlar KArtal veya Levent'e bir baksınlar bunu onaylayacaklardır.

    Ben 1 aydır gezmediğim compact sınıf otomobil satan firma distrubutor firma kalmadı.
    Eninde sonunda hepsi kendi stok durumuna göre öneri yapıyor hatta aracın rengini onlar seçerlerse 100-200 lira ekstra indirim bile yapıyorlar :) (Stokları çıkarmak için)

    Eninde sonunda hepsinin ortak görüşü (FORD,OPEL,VW) ´´Abi sen kaç km yapıyon senede `` sorusu.

    Dizeller yüksek bar'lı püskürtme sistemlerinden ötürü benim için turbo benzinliler gibi uzak durduğum modeller. (Bu sebebten 2. el benzinli 1.8T Passat'ları bile eledim)

    Adam malı satarken 10 liraya alır dizelini , 2lira zarara satarsa 8 lira lalır.Adam 7 liraya alır benzinlisini 2 lira zarara satsa 5 lira alır.Bu demek değildir ki dizeli 8'e benzinliyi 5'e sattın .Satarken fazladan ödediğiniz miktar cebinize geri döner o kadar.
    Ancak pratikte iş ticari sınıf haricinde binek dizelleri satmaya geldiğinde (Doblo,Connect,Partner haricinde yani) elden çıkarması daha zor oluyor.Bu da benim gözlemim.

    Nedeni bilimsel değil sadece subjektif olsada satışıda çoğunlukla bu etkiliyor.
    Örneğin adam dizel 2. el opel alıyor.Satan tabiki yıpranma payını düşüp bir piyasa değeri belirliyor ancak ikinci el alanın klasik iki tepkisi var (subjektif olarak) ´´abi senin dediğin fiyatın üstüne 3 milyar daha koysam sıfırını banka kredisi ile alırım``-Burada alıcı alabileceği otomobilin benzinli ve dizel ayrımını görmezden geliyor- ya da ´´ abi çok km yapmış bu dizel şimdi parça değişimi falan bana çok maliyet getirir,bu fiyata olmaz`` diyerek elden çıkarılan dizel aracın örneğin 4sene kullanılmış ve satıyorsa bende 4 sene kullansam 8 yaşında dizel bana çok iş açar mantığı devreye giriyor ki bu göreceli olarak doğru.

    Bu durumda tartışmaktan ziyade aracın kaç seneliğine senede kaç km yapacağına bakarak alınması gerekiyor.Bunun üzerinde sanırım herkes hemfikir.
    Ama ben daha öncede söylediğim gibi eğer mümkün olsa Golf kasalı japon motor ve şanzımanlı ve astra ile focus mertebesinde yol tutuşa sahip bir compact sınıfı aracı isterim.

    Ama gün olur ya şimdi benzinli derken Doğuş grubu Almanya'da sattığı gibi 1.4 dizel motorlu golf'ü de getirirse o zaman yaptığım km'ye bakmam dizel golf alırım.
    Neden mi? Benim açımdan en kaliteli işçili Golf'te var,bilirim ki 6-7 sene de kullansam ne Focustaki konsol gürültülerini ne de Astradaki direksiyon takırtılarını o araçta duymayacağım.
    Bu da benim tercih kriterim.




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.