Şimdi Ara

Dizellerin bakım masrafı gerçekten pahalı mı? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
0
Favori
20.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • B segmenti dizel almak daha karlı...

    Özellikle temiz bir 2. el bulunursa ne ala...
  • 2. el dizel fiyatları da uçtu iyice
  • Ya ben salaklaştım kendimi anlatamıyorum,ya birileri anlamamak konusunda olimpiyat meşalesi taşıyor.

    Hesap yapmak için her firmanın arzu ederseniz önerdiği basit bir hesabı yaptım.

    Hala düz mantık dizel iyi benzinli kaka deniyor.
    Hesaba göre değişir neyin iyi neyin kaka olduğu.
    İkinci elde karşılaştırma yapacaksak aracın satıldığı yer,km'si,ek donanımı dikkate alınır.Yok bu trend şuna bu ghia buna denmez.
    2. el'de dizeller şu dakkada dezavantajlı,bunu Kartal ve maslakta zaman geçirerek söylüyorum nedeninide daha önceki postlarda belirttim.

    İnsan aracı alırken senede kaç km yapacağına,kaç yıl elinde tutacağına,motor darkına,vergi bakımından 1.3 'mü yoksa 1.4-1.6'mı olduğuna,yedek parçasına ve işçiliğine,aracın garanti özelliklerine(boya,kaporta genel vs...)servisin kullanılacak bölgedeki dağılımına objektif kriter olarak bakabilir ancak tercihteki bazen en önemli bazense ikincil faktör subjektif olarak araca ısınıp ısınamadığınızdır.

    1.6 tdci'ı kullandım neredeyse A4 2.0 kadar güçlü tork ve ara hızlanmaya sahip.Muadili araçlardan 1-1.5 sn daha yüksek akselarasyonu var.Yol tutuş harika ama gelin görün ki ben bu araçtan gene bu forumda aldığım bilgiler yüzünden soğudum.
    Öncelikle pütürlü kaplamalı yolda özellikle dizel gürültüsünü bile bastıran lastik sesi var dendi subjektif olarak.Denediğinde sadece dizelinde değil benzinlisinde de golf ve astradan öznel olarak daha çok gürültü alıyor.İkinci neden arka kapı kaplamasına dergide gördüğüm bir yazı neticesinde daha çok dikkat ettim 2001 focus ghia'dan bile kötü buldum ama ön taraf çok kaliteli.Sanki önler focus arkalar fiesta kapısı.Üçüncü ve son sebeb benim yaptığım km bazında değiştirme zamanını düşündüğümde dizlein hiç bir çekiciliği yok.
    Ama ne oldu Astra 1.3 dizeli hem vergi hemde yakıt tüketimi bakımından incelemeye karar verdim.Ancak şehri içinde onunda yeteri kadar performanslı olmadığını hem okudum hem test ettim.

    Şimdi Astra Enjoy 1.6 TP+Spor paket+metalik aracı 33.000 liraya alacağım

    Ancak eğer Ghia HB Focus benzinliyi eğer başarabilirsem bir arkadaşım sayesinde koç çalışanlarına sağlanan 2.5 milyarlık özel indirimden faydalanarak 32.500 YTL'ye alabilecğim ki bana şu anda metalik boya dahil 35050'ye geliyor. 400-500 devir masrafı versem ekstradan 33.000'e gelirki tabiki bu durumda beni focustan soğutan özellikleri bir kenara bırakarak daha donanımlı bir aracı ucuza almanın avantajını kullanacağım.

    Benim son 1 aylık tecrübem sonucunda önce cebine parayı koy araba aramaya ve şusu iyi busu kötü demeye sonra başlamak.O zaman tercihleri etkileyen faktörler çokça değişebiliyor.

    Saygılar




  • Su net ki dizel hem alirken pahali hemde serviste pahali.parca degisimi pahali cunku parcasi pahali.ayrica turbo ise arac turbo arizalanirsa dukkani kapat git.5000 tl den basliyor turbo.daha birsuru sikinti oluyor.dizel daha cabuk eksoz manifoltunu eskitiyor subablari eskitiyor contalari eskitiyor.uzun donemde masrafli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunhan

    Su net ki dizel hem alirken pahali hemde serviste pahali.parca degisimi pahali cunku parcasi pahali.ayrica turbo ise arac turbo arizalanirsa dukkani kapat git.5000 tl den basliyor turbo.daha birsuru sikinti oluyor.dizel daha cabuk eksoz manifoltunu eskitiyor subablari eskitiyor contalari eskitiyor.uzun donemde masrafli

    11 yıl önce açılmış konuyu bulup yazıyorsun, bir de bilmeden yazıyorsun, güler misin, ağlar mısın bilemedim? Dizellerin normal bakım fiyatları benzinlilerden pahalı değildir. Sadece komple motor rektefiye yaptırırsan daha pahalıdır. Turbo fiyatları 5000 TL den falan başlamaz, örnek olarak Fiatların Turboları 1300 TL civarındadır.
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Daha yeni turbo degistim 5000 tl+ iscilik daha yeni eksoz manifoldu degistim fiyatini yazmicam bile motor kadar var.daha yeni conta degistim segman falan orasida bayagi basti arac captiva 2.0 dizel.buyuk multijet serisinin babasi anasi vmmotori malı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gunhan -- 30 Mayıs 2017; 21:44:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ha birde otomatik vites arizasi vardi ki neyse onu tamirle atlattim oda bi 2000 kusir tuttu.sanzimanda toyota nin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vw golf atmosferik benzin.en masrafsiz oydu .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karsilastirdigin araba fiat her markada turbo fiyati parca fiyati farkli motor hacmi buyuyunce parcaninda otv si artiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani senin fiat 2000 motor olsaydi turbo 2600 tl civari olacakti.yani modelden modele fiyat degisir.he citroen de turbo 1300 tl degil mesela bilesin bende ondan da var 3000 kusur turbo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O da iscilik haric kusur derken 3800 civari yine arac modelinden modeline degisiyor.yani 1.6 hdi 92 hp ile 130 hp farkli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor rektefiye ye girdiyse zaten gecmis olsun sen onu sat gitsin.motor normalde degisir rekte ye sokulmaz ama bizde Turkiye de oldugumuz icin rektefe denen bir olay var.malum motor da sifir arac fiyatinin yarisi oluyor parca olarak sitersen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilk 100 bın dızeller masrafı fazla degıl ama sonrasında turboydu, egrydi, dpfydi derken masraflar cıkmaya baslayınca bayagı tuzlu hale gelıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunhan

    Motor rektefiye ye girdiyse zaten gecmis olsun sen onu sat gitsin.motor normalde degisir rekte ye sokulmaz ama bizde Turkiye de oldugumuz icin rektefe denen bir olay var.malum motor da sifir arac fiyatinin yarisi oluyor parca olarak sitersen

    aynen hocam işcilikti parcaydı 8-9 bınlerı buluyor. Zaten sandı motor 9 artı işcilik 10a herseyı sıfırlayabılıyorsunuz
  • ytl. den ,tl.ye geçmeyi başarmışız ama hala dizellerin bakımı pahalı mı değil mi çözememişiz :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunhan

    Daha yeni turbo degistim 5000 tl+ iscilik daha yeni eksoz manifoldu degistim fiyatini yazmicam bile motor kadar var.daha yeni conta degistim segman falan orasida bayagi basti arac captiva 2.0 dizel.buyuk multijet serisinin babasi anasi vmmotori malı

    Bak Hocam, yazdığım yorumu iyi okursan sana şunu söyledim. Dizel araçla , Benzinli aracın normal bakımı aynıdır, hiç bir fark yoktur. Ama iş rektefiyeye veya sandık motora gelince, Dizel Motor daha pahalıya gelir. Ama şunu düşünün 2.0 motor bir araca biniyorsunuz, peki aynı araca benzinli olarak binin bakalım nasıl olacak??? Yakıta verdiğiniz parayı düşününce, dizel aracın daha karlı olduğunu görürsünüz. Örnek vereyim işyerin de bana tahsis edilmiş MİTSUBİSHİ L200 pick up kullanıyorum 2016 Model, 2400 motor 186 BG. İzmir şehir içi yakıt tüketim 10 litre civarında yakıt tüketiyor, Şimdi bu araç benzinli olsaydı en az 15 Litre Benzin tüketecekti. Buyrun hesaplayalım Mazot: 4.60X10 =46 kuruş, Benzin 5,25X15 = 78 kuruş. 78-46 =32 kuruş km başına kar yapılıyor. Yıllık 20.000 km yapan bir kişi 6.400 TL, 10.000 km yapan bir kişi 3.200 TL kar yapacaksınız. EEE daha ne olsun????




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Evet mantikli ama az bineceksen benzinlinin sessizligi konforu 10 numara.tabi 1.6 motorda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gunhan -- 31 Mayıs 2017; 22:30:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.