Şimdi Ara

Docsis 3.0 modemi dün 4 kanal bağlantıya geçen var mı (sorun çözüldü) ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
2
Favori
6.712
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Aylardır Netmaster CBW-383Z4 Docsis 3.0 ve 10mbit bağlantı kullanıyorum.
    İlk günden beri modem ışıkları mavi yanardı ve modem arayüzünde Durum > Bağlantı sayfasında "Downstream" tek kanal gözükürdü.

    Dün akşam daha önce olmayan (özellikle yabancı siteler ile) bağlantı sorunları yaşamaya başladım.
    Modemin üzerindeki ışıkların yeşil yanmaya başladığı dikkatimi çekti ve modem arayüzünde de artık "downstream" 4 kanal gözüküyor.

    Normalde 4 kanal downstream'in iyi birşey olması gerekir ama bana dün akşamdan beri çok sıkıntı çıkardı.

    Türksat ve Netmaster müşteri hizmetleri ile görüştüm. İkisi topu birbirine atıyor
    ama kimse bağlantım nasıl tek kanala inecek veya neden 4 kanala çıktı bilgi veremiyor.

    Yer İstanbul/Kadıköy. Son günlerde benzer bir durum yaşayan oldu mu acaba ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi signore -- 11 Aralık 2012; 12:57:46 >







  • zaten 40 60 100 mbit tarifeleri olduguna gore bu hızları vermek icin 4 kanal gerek miyor mu?
    1m bit de birsey değiseceğini sanmıyorum
  • Uydunet çalışanları bu konuda çok cahiller o yüzden fazla birşey beklemeyin... 100 Mb internet bağlattım baktım modemde hala tek kanal...Speedtest testi 33 mb' ı aşmıyor... Servis geldi diyorum buradaki kanalların hepsinin aktif olması gerekiyor diyorum yok olmaz öyle şey diyorlar... Bilgisayarın ethernet ayarlarıyla uğraşıyor ; efendim opendns kullanıyormuşum ondan oluyormuş gibi aptalca şeyler söylüyorlar... Baktı yapamıycak merkezden bir mühendisi aradılar kanalların hepsini aktif hale getirdi ondan sonra bağlantım düzeldi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caglar_sss

    zaten 40 60 100 mbit tarifeleri olduguna gore bu hızları vermek icin 4 kanal gerek miyor mu?
    1m bit de birsey değiseceğini sanmıyorum

    Merhaba,

    1 derken beni mi kasdettiniz bilmiyorum ama benim bağlantım 1 değil 10 mbit
    ve bugüne kadar tek kanal bağlantı ile sorunsuz kullanıyordum.

    Dün akşam ise 4 kanala geçtikten sonra hız sorunları başladı.
    Hani biri çıksa bende de aynısı oldu dese, Türksat deneme yapıyor deyip bekleyeceğim.
    Çünkü müşteri hizmetlerinin hiç bilgisi yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SysEdit

    Uydunet çalışanları bu konuda çok cahiller o yüzden fazla birşey beklemeyin... 100 Mb internet bağlattım baktım modemde hala tek kanal...Speedtest testi 33 mb' ı aşmıyor... Servis geldi diyorum buradaki kanalların hepsinin aktif olması gerekiyor diyorum yok olmaz öyle şey diyorlar... Bilgisayarın ethernet ayarlarıyla uğraşıyor ; efendim opendns kullanıyormuşum ondan oluyormuş gibi aptalca şeyler söylüyorlar... Baktı yapamıycak merkezden bir mühendisi aradılar kanalların hepsini aktif hale getirdi ondan sonra bağlantım düzeldi...

    Uydunet müşteri hizmetleri gerçekten enteresan.
    İlk aradığımda "Türksat müşterisiyim" diye 1'e basıp, menülerden bağlantı problemini seçersem karşıma çıkanlar inanılmaz bilgisiz.
    Ben downstream 4 kanal diyorum, o bana kablosuz bağlantı kanalını değiştirebilirsiniz diyor
    Ama "Türksat müşterisi değilim > Yeni abone olmak istiyorum" diye 2 ve 1'e basarsam, telefonu açanlar daha bilgili oluyorlar !

    Normalde sizde olduğu gibi daha fazla kanal bağlantının daha iyi olması gerekir. Ancak ben tek kanal bağlantı ile şikayetçi değildim.
    Dün akşam 4 kanal olunca sorunlar başladı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: signore

    quote:

    Orijinalden alıntı: caglar_sss

    zaten 40 60 100 mbit tarifeleri olduguna gore bu hızları vermek icin 4 kanal gerek miyor mu?
    1m bit de birsey değiseceğini sanmıyorum

    Merhaba,

    1 derken beni mi kasdettiniz bilmiyorum ama benim bağlantım 1 değil 10 mbit
    ve bugüne kadar tek kanal bağlantı ile sorunsuz kullanıyordum.

    Dün akşam ise 4 kanala geçtikten sonra hız sorunları başladı.
    Hani biri çıksa bende de aynısı oldu dese, Türksat deneme yapıyor deyip bekleyeceğim.
    Çünkü müşteri hizmetlerinin hiç bilgisi yok.

    ben yanlıslıkla 1 yazdım 10 demek istediğim yani 10mbit de tek kanal veya 4 kanal farketmeyeceğini düsünüyorum
    yüksek hızlara cok kanal ve bunları birlestirme ile ulasılıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: signore

    quote:

    Orijinalden alıntı: SysEdit

    Uydunet çalışanları bu konuda çok cahiller o yüzden fazla birşey beklemeyin... 100 Mb internet bağlattım baktım modemde hala tek kanal...Speedtest testi 33 mb' ı aşmıyor... Servis geldi diyorum buradaki kanalların hepsinin aktif olması gerekiyor diyorum yok olmaz öyle şey diyorlar... Bilgisayarın ethernet ayarlarıyla uğraşıyor ; efendim opendns kullanıyormuşum ondan oluyormuş gibi aptalca şeyler söylüyorlar... Baktı yapamıycak merkezden bir mühendisi aradılar kanalların hepsini aktif hale getirdi ondan sonra bağlantım düzeldi...

    Uydunet müşteri hizmetleri gerçekten enteresan.
    İlk aradığımda "Türksat müşterisiyim" diye 1'e basıp, menülerden bağlantı problemini seçersem karşıma çıkanlar inanılmaz bilgisiz.
    Ben downstream 4 kanal diyorum, o bana kablosuz bağlantı kanalını değiştirebilirsiniz diyor
    Ama "Türksat müşterisi değilim > Yeni abone olmak istiyorum" diye 2 ve 1'e basarsam, telefonu açanlar daha bilgili oluyorlar !

    Normalde sizde olduğu gibi daha fazla kanal bağlantının daha iyi olması gerekir. Ancak ben tek kanal bağlantı ile şikayetçi değildim.
    Dün akşam 4 kanal olunca sorunlar başladı.


    Modemin gelişmiş ayarlar sekmesinde çoklu yayın etkin yazan yerdeki tiki kaldırıp bir deneyin bakalım... Tek kanala düşmesi lazım bildiğim kadarıyla...

     Docsis 3.0 modemi dün 4 kanal bağlantıya geçen var mı (sorun çözüldü) ?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SysEdit
    Modemin gelişmiş ayarlar sekmesinde çoklu yayın etkin yazan yerdeki tiki kaldırıp bir deneyin bakalım... Tek kanala düşmesi lazım bildiğim kadarıyla...

     Docsis 3.0 modemi dün 4 kanal bağlantıya geçen var mı (sorun çözüldü) ?


    Teşekkürler, denedim (Çoklu Yayın tikini kaldırdım, uygula dedim ve fişten çıkartıp bekleyip yeniden taktım),
    ama değişen birşey olmadı, hala 4 kanal geliyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: caglar_sss
    ben yanlıslıkla 1 yazdım 10 demek istediğim yani 10mbit de tek kanal veya 4 kanal farketmeyeceğini düsünüyorum
    yüksek hızlara cok kanal ve bunları birlestirme ile ulasılıyor

    Ben tek kanal ile halimden memnundum zaten. Kimin değiştirdiğini bir bilsem, geri aldırsam sorun çözülecek belki.




  • O zaman merkezden tek kanala düşürülmesi gerekiyor... Ama epeyi uğraşacaksınız...
  • galiba dün sistemde bir güncelleme yaptılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: apespecter

    galiba dün sistemde bir güncelleme yaptılar.

    Ben de öyle düşünüyorum. Zaten Netmaster destek hattı da bu konuda çok telefon aldıklarını söyledi.
    En iyisi birkaç gün beklemek, şu an bağlantı biraz daha iyi gibi.
  • Türksat çağrı merkezi ile sayısız görüşmeden sonra bir temsilci destek@uydunet.net adresine mail atmamı söylemişti.

    Sorunumu detaylı şekilde açıkladım, hız testi sonuçlarını, modem arayüz görüntüsünü gönderdim.
    Nihayet bu akşam bağlantım yeniden tek kanala indirildi ve şimdilik hız sorunu çözüldü gibi.
    Hatta şu an Avrupa'ya 100ms altı, Amerika'ya 200ms altı ping atıyorum ve 10mbit ile 1500 kb/sn hızları görüyorum.

    Şu sorunumun halledildiğine emin olayım, bana o kadar zaman kaybettirdikleri için telefon açıp şikayet kaydı açacağım
    ve önceki çağrıların dinlenmesini isteyeceğim. Kaç akşam derdimi anlatmakla uğraştım...

    Hayır bir de öyle şeyler söylüyorlar ki... http://62.248.80.10 adresinden upload sinyali hiç gözükmüyor,
    sayfada kırmızı renkli uyarı veriyor diyorum, bana Docsis 3.0 modemler içi normal olduğunu iddia ediyorlar.
    Halbuki ben iki gün önce kendi gözlerimle aynı sayfada aynı modem ile sorunsuz sinyal gösterdiğini gördüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi signore -- 10 Aralık 2012; 22:03:12 >




  • Epeyi uğraşacağını söylemiştim ama neyse hallolmuş geçmiş olsun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: signore

    Türksat çağrı merkezi ile sayısız görüşmeden sonra bir temsilci destek@uydunet.net adresine mail atmamı söylemişti.

    Sorunumu detaylı şekilde açıkladım, hız testi sonuçlarını, modem arayüz görüntüsünü gönderdim.
    Nihayet bu akşam bağlantım yeniden tek kanala indirildi ve şimdilik hız sorunu çözüldü gibi.
    Hatta şu an Avrupa'ya 100ms altı, Amerika'ya 200ms altı ping atıyorum ve 10mbit ile 1500 kb/sn hızları görüyorum.

    Şu sorunumun halledildiğine emin olayım, bana o kadar zaman kaybettirdikleri için telefon açıp şikayet kaydı açacağım
    ve önceki çağrıların dinlenmesini isteyeceğim. Kaç akşam derdimi anlatmakla uğraştım...

    Hayır bir de öyle şeyler söylüyorlar ki... http://62.248.80.10 adresinden upload sinyali hiç gözükmüyor,
    sayfada kırmızı renkli uyarı veriyor diyorum, bana Docsis 3.0 modemler içi normal olduğunu iddia ediyorlar.
    Halbuki ben iki gün önce kendi gözlerimle aynı sayfada aynı modem ile sorunsuz sinyal gösterdiğini gördüm.

    evet aynı durum dün gece bende de oluştu. benim docsis 3.0 modem şimdi iki mavi iki yeşil mi yanıyor. mailin örneğini bana da gönderin. bende göndereyim. dört yeşil gözüküyor. şu anda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_ayberk
    evet aynı durum dün gece bende de oluştu. benim docsis 3.0 modem şimdi iki mavi iki yeşil mi yanıyor. mailin örneğini bana da gönderin. bende göndereyim. dört yeşil gözüküyor. şu anda.
    Aslında 4 yeşil olması, yani 4 kanal downstream olması kötü birşey değil. Ama bende sorunlara sebep olmuştu.
    Sizde de kopma değil ama, bağlantı hızında ve ping değerlerinde kötüleşme, web sayfalarından geç cevap alma sorunu var mı ?

    http://62.248.80.10/
    bu adrese modeminizin MAC numarasını 10 karakter olarak arada : olmadan girip kontrol eder misiniz, sinyalleriniz ne şekilde gözüküyor ?
    Bu numarayı modemin arayüzünde, kutusu üzerinde veya altındaki etikette görebilirsiniz.

    Ben yazdığım mail biraz uzun, çünkü daha önceden de bazı problemler vardı.
    Siz mail yazarken, eğer bağlantınızda sorun varsa, downstream 4 kanal olduktan sonra sorunlar yaşadığınızı
    ve tekrar 1 kanala indirilmesini istediğinizi söyleyebilirsiniz.
    Ben bağlantı sorununu göstermek için, speedtest ile aynı sunucuya yaptığım testlerin sonuçlarını da göndermiştim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi signore -- 11 Aralık 2012; 12:57:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: signore

    quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_ayberk
    evet aynı durum dün gece bende de oluştu. benim docsis 3.0 modem şimdi iki mavi iki yeşil mi yanıyor. mailin örneğini bana da gönderin. bende göndereyim. dört yeşil gözüküyor. şu anda.
    Aslında 4 yeşil olması, yani 4 kanal downstream olması kötü birşey değil. Ama bende sorunlara sebep olmuştu.
    Sizde de kopma değil ama, bağlantı hızında ve ping değerlerinde kötüleşme, web sayfalarından geç cevap alma sorunu var mı ?

    http://62.248.80.10/
    bu adrese modeminizin MAC numarasını 10 karakter olarak arada : olmadan girip kontrol eder misiniz, sinyalleriniz ne şekilde gözüküyor ?
    Bu numarayı modemin arayüzünde, kutusu üzerinde veya altındaki etikette görebilirsiniz.

    Ben yazdığım mail biraz uzun, çünkü daha önceden de bazı problemler vardı.
    Siz mail yazarken, eğer bağlantınızda sorun varsa, downstream 4 kanal olduktan sonra sorunlar yaşadığınızı
    ve tekrar 1 kanala indirilmesini istediğinizi söyleyebilirsiniz.
    Ben bağlantı sorununu göstermek için, speedtest ile aynı sunucuya yaptığım testlerin sonuçlarını da göndermiştim.


    bende sorun şu anda gözükmüyor kablosuzlara bakmadım ethernet bilgisayarında öyle gözüküyor. katalogundan baktım wibeband olunca (iyi bir şey mi )bilmiyorum mavi olan diğer iki renkte yeşil gözüküyormuş. 62.248.80.10'a bağlanınca ise 192.168.100.1'den maci girince ekran görüntüsü böyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdar_ayberk -- 11 Aralık 2012; 13:22:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_ayberk
    bende sorun şu anda gözükmüyor kablosuzlara bakmadım ethernet bilgisayarında öyle gözüküyor. katalogundan baktım wibeband olunca (iyi bir şey mi )bilmiyorum mavi olan diğer iki renkte yeşil gözüküyormuş. 62.248.80.10'a bağlanınca ise 192.168.100.1'den maci girince ekran görüntüsü böyle.

    Öncelikle verdiğiniz resimde adres çubuğunda MAC adresinizin bir kısmı gözüküyor. O kısmı karalamanızı öneririm.

    Eğer bağlantı sorununuz yoksa (belki henüz denk gelmediniz), 4 kanal olması sizin için daha iyi.
    Hatta genelde müşteri çok kanal ister, Türksat nedense tek kanal vermekte diretir.

    4 kanal gelirken bende de SNR sorunu var diyordu ama tek kanala indikten sonra modem normal yazmaya başladı.
    Ayrıca sizin download SNR değeriniz 38, önerilen değer 30-40 aralığı. Bende ise 45 idi, şu an 42-43 arası geziniyor.

    Eğer bağlantınız normal ise bence şimdilik birşeyi değiştirtmeyin. Belki sistemde iyileşme yapılıyordur ve
    testler tamamlanınca 4 kanal daha iyi sonuç verecek olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi signore -- 11 Aralık 2012; 13:16:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: signore

    quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_ayberk
    bende sorun şu anda gözükmüyor kablosuzlara bakmadım ethernet bilgisayarında öyle gözüküyor. katalogundan baktım wibeband olunca (iyi bir şey mi )bilmiyorum mavi olan diğer iki renkte yeşil gözüküyormuş. 62.248.80.10'a bağlanınca ise 192.168.100.1'den maci girince ekran görüntüsü böyle.

    Öncelikle verdiğiniz resimde adres çubuğunda MAC adresinizin bir kısmı gözüküyor. O kısmı karalamanızı öneririm.

    Eğer bağlantı sorununuz yoksa (belki henüz denk gelmediniz), 4 kanal olması sizin için daha iyi.
    Hatta genelde müşteri çok kanal ister, Türksat nedense tek kanal vermekte diretir.

    4 kanal gelirken bende de SNR sorunu var diyordu ama tek kanala indikten sonra modem normal yazmaya başladı.
    Ayrıca sizin download SNR değeriniz 38, önerilen değer 30-40 aralığı. Bende ise 45 idi, şu an 42-43 arası geziniyor.

    Eğer bağlantınız normal ise bence şimdilik birşeyi değiştirtmeyin. Belki sistemde iyileşme yapılıyordur ve
    testler tamamlanınca 4 kanal daha iyi sonuç verecek olabilir.

    14 ms'de ping değeri var. resmi sileyim. sorun yaşarsam yardım için yine sizden yardım ederim. verdiğiniz yardımlar için teşekkürler. demek ki geçiş denemeleri yapıyorlar. artık docsis 1.0,1.1 modemlerin çalışamayacak olmasının nedeni de bu olabilir. ankara'dayım her şeyi çoğunlukla bizde deniyorlar. olumluluğu da sorunları da biz yaşıyoruz çoğunlukla.




  • Erenköy taraflarında benim de 5Mbit sınırsız bağlantıda downstream 4 kanala yükselmiş, upstream halen tek kanal görünüyor. Motorola SB6120 (DOCSIS 3.0) kullanıyorum, bağlantıda herhangi bir problem yok.http://62.248.80.10 sinyal sorgulama sayfasında upstream SNR değerini artık tespit edemiyor, sahadan gürültü ayarı gerekiyor filan diyor. Büyük olasılıkla sitede kullanılan yazılımla ilgili bir durum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YASHUKAWA

    http://62.248.80.10 sinyal sorgulama sayfasında upstream SNR değerini artık tespit edemiyor, sahadan gürültü ayarı gerekiyor filan diyor. Büyük olasılıkla sitede kullanılan yazılımla ilgili bir durum.

    Denildiği gibi kanal sayısı arttığı için oluyor.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.