Şimdi Ara

Dolar-Otomobil Kar Hesabı (Ayrıntılı hesap yaptım,oran olarak bakıldığında sizce aynı değil mi?) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
2.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt

    Eğer 0 km alırsanız otomobili artan döviz kurları İle ÖTV vergi dilimi değişmesiyle beraber bazı otomobillerde dövizden çok kazandırdı. 2. El otomobillerde ise dediğiniz gibi kafa kafaya karlılık mevcut.


    pandeminin başında araba almak istediğimde elimdeki altınlarım ve ufak kredi ile 0 km bir çok otomobil alabiliyordum o otomobiller şuan 300-400 bin civarına satılıyor modellerine göre fiyatları değişiyor. Altınları bozdurmadan 2. El full kredi 58bine Clio aldım. Şuan 200-240bin arasına yazıyorlar. Döviz kuru üzerinden hesaplandığımda 200-220 bin arasında konumlanıyor ücret.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2021 aralıkta 90k’ya 2006 clio aldım. Aynı gün dolar alsaydım param şu an 120k civarında olacaktı. Arabamın değeri şu an 150k. Dünyada bile rekor enflasyon varken elde para tutmak saçmalık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    1. Doların da enflasyonu olduğunu unutuyorsunuz galiba? Alım gücünden %8-%10 sileceksin.
    2. Galerici ve bayi el birliğiyle arzın kısılmasından dolayı gerçekleşen bir miktar yapay fiyat artışı daha var.
  • 2019 ekimde aldığım aracın bedeliyle dolar alsaydım 36.000Dolar alıyordum. Şimdi bozdursam yaklaşık 620.000₺ ediyor. 2,5 yıldır kullandığım aracın 2.el değeri yaklaşık 900.000₺. Yani yaklaşık 52.000 dolar.

    Yorum sizin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dark Territory kullanıcısına yanıt
    28 bin dolar

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    İki yıl biniyorsunuz ama bence bu süre içinde sigorta,kasko,bakım ücretlerini de düşmek lazım bence.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt

    Hocam onları da düşelim.


    Önce sigorta kasko ödemelerini göz önüne alalım:

    Ağustos 2020'de 2000 lira civarı bir paraya yaptırmıştım. 7.32 kurdan 273 dolar yapıyor.

    Ağustos 2021'de 2200 lira civarı bir paraya yaptırmıştım. 8.63 kurdan 254 dolar yapıyor.

    Toplamda 527 dolar ile bunu hallettik.

    Ağustos 2022 henüz gelmedi ama acı bir sürpriz bekliyorum onu da söyleyeyim.


    2021 senesinde MTV 1831 TL imiş aracım için.

    Ocak 2021'de 915,5 TL ödemiş oluyorum. Bu da 7.43 kurdan 123 dolar yapıyor.

    Temmuz 2021'de 915,5 TL için de 8,69 kurdan 105 dolar yapıyor.

    Ocak 2022'de 1258,5 TL için 13.08 kurdan 96 dolar ödemişim.

    Temmuz 2022'de de 1258,5 TL için 16.76 kurdan 75 dolar ediyor.


    MTV defterini de böyle 627 dolar ile kapattık.


    Bakım konusu biraz daha karışık. Zira KM dolduğu için gittim, tarihlerini net hatırlamıyorum. Şimdi araca inip bakım kartını da çıkartamayacağım ama 3 bakımın toplamı 4000 liranın altında. Bunu da doları 10 lira seviyesinde kabul edersek 400 dolar civarı kabul edebiliriz.


    527 + 627 + 400 = 1554 dolar.

    Araç 17.076 dolara alınmıştı. 1554 doları ekleyince 18.630 dolar yapıyor. Oysa araç şu anda 19.657 dolar ediyordu. Hala 1027 dolar benim lehimde.


    Yakıtı hesaba katmıyorum sonuçta araba kullanmasak da ulaşım için masrafımız olacak. Otobüs v.b daha ucuz belki ama aradaki farkı da konfora, rahatlığa sayılabilir. Gerçi toplu taşımanın falan her zaman ucuz olmadığı durumlar da oluyor ama o kadar ince detaya girmeye gerek yok.





  • 20.07.2020'de aldığım aracımı 24.06.2022'de sattım. Arada yaptığım ekstrem masraflar (bakımlar ve yakıt hariç) da işin içine girse bile o günün kuruna göre 20gr altın kâr etmiş oldum. 2 yıl boyunca 30k km arabayı eskittim. Üstelik bu aracın tavanında boya olmasına rağmen bana bu şekilde kâr ettirdi. Bunun yanında arabanın yapılacak masrafları da vardı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Evet hocam yaptığınız hesaba göre 1000 dolar karda sayılırsınız.Ama yine bence büyük fark sayılmaz.Araç gerçekten doların altına düşmeyen hatta bir miktar doların üstünde kar getiren birşey.Şahsi kullanım için otomobil almak zaten her türlü kar demek.Fakat kullandığı otomobil dışında paranın değerini korumak için sizce araç almak mı dolar almak mı?Genel olarak bakıldığında dolar ve otomobil bence kafa kafaya gibi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bluerdem kullanıcısına yanıt

    Aracın marka,modelini km kaporta bilgisini detaylı yazabilir misin?900000 civarı araç lüx araç sınıfında olduğu için ve yıl olarak 2019 yılı olduğu için bu kadar fark olabilir belki ama orta sınıf bizim alabileceğimiz araçların sıfırlarında bile bu kadar fark yok.

    2021 model sıfır egea ile 2022 model sıfır egea arasında 1500-2000 dolar oynuyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt

    Fark araç Egea olduğu için büyük değil. Egea piyasanın en ucuz aracı ve en ucuz aracı olarak tutulmaya çalışılan bir araç.

    Oysa mesela 2020 Ağustos'ta Joy paket Megane 160 bin TL idi. Bugün 2020 modelleri 450-500 bin TL.

    2020'de 21.800 dolar olan Megane'ın bugün 2020 modelini 450 bin TL kabul edersek dahi 25.800 dolar ediyor.

    Bakım, sigorta, vergi masrafları da Egea ile denk olacaktır. Belki bakım bir tık pahalı olabilir ama arada 4 bin dolar var.


    Yine aynı 2020 Ağustos'da 1.3 TCE Megane Touch paket 210 bin TL idi. O zamanki sistemde 232.000 TL'yi 1 TL geçerse arabanın fiyatı 282.000 TL'ye atlıyordu. O dönemde mesela Touch paket Megane alınsaydı 3 ay sonra gelen 3. zamla birlikte arabanın 2. eli bile 40 bin lira koyacaktı üstüne. 2020 döneminin kuru ile 5400 dolar.


    Yani vergi diliminin sınırlarında dolaşan bir otomobil veya eldekini satıp eldeki nakdi de kullanıp daha pahalı bir otomobile geçmek daha kârlı da olabilir.


    Dolar biraz daha güvenli liman konumunda. Ha yarın hükumet değişir otomotivdeki vergi sistemini değiştirir her şey alt üst olur bilemem ama şu anda ibre otomobil lehinde.





  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Hocam aynen söylediğinize katılıyorum.Pahalı olan sıfır araçlarda fark otomobil lehine açılıyor.Fakat ikinci el otomobiller gördüğünüz gibi kafa kafaya.Benim.sıfır araç alacak param yok.Alacağım araç ikinci el 250-260000 civarı olacak.Sence bu parayı otomobile mi yoksa dolara mı bağlamak avantajlı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt

    Hocam zatenden otomobil varsa güvenli liman olarak dolarda durulabilir.

    Ancak enflasyonun bu kadar yüksek olduğu dönemde ödeyecek bütçeniz de varsa, TL borçlanarak sıfır otomobil sahibi olmak da göz önüne alınabilir.

    Bugün 125 bin TL borçlansanız aylık 4 bin TL ödemesi olur 4 sene için. 250 bin liranın üstüne 125 bin TL'yi koyarak sıfır Egea alabilirsiniz mesela. TL'nin değer kaybı yaşaması durumunda sizin borcunuz da "erimiş" olacağı için gene kazançlı çıkarsınız.

    Tabii burada gene risk faktörü devreye giriyor ama risk olmadan kazanç da olmuyor.

    Eğer kafam rahat etsin isterseniz Dolar ya da Altın güvenli limandır. Yoksa hükumetin değişme ihtimalini, enflasyonun azalma ihtimalini göze alırsanız kredi işini düşünün derim.

    Tabii bu bir yatırım tavsiyesi değildir. Sadece bir değerlendirme yapmaya çalıştım.

  • Araba dolardan daha fazla kazandırır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Hocam inancım gereği faiz işine asla girmeyeceğim için kredi çekip alma işi bende olmaz.Fakat elimde 220-230000 edecek bir aracım var.Onu satıp sıfır bir egea mı alsam diyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt

    İnancınıza saygı duyarım hocam. Sadece öyle bir olay da mevcut.


    Egea kârlılık anlamında düşük bir araba. Yani tüm araç fiyatında 1000 dolar kâr için değer mi?



    Ama sıfır araba olsun başım 5 sene ağrımasın, param da değerini korusun derseniz olabilir tabii ki.

  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt

    2019 model Peugeot 3008, 30bin km, hatasız boyasız ve tramersiz aracım. Ama 900bin TL civarı artık lüks olmaktan çıktı nerdeyse. Ortalama bir araba bile 500-600 bin TL. Neyse konuyu dağıtmayayım 😊


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2022 yılından öncesinde araba dolardan daha fazla kazandırıyordu evet ama Birleşik Devletler tarafındaki mevcut sıkılaşma politikaları nedeniyle dövizin azalması nedeniyle FED faiz arttırmaya devam ederse araç/kar oranının dolar karşısında aşağıda kalacağını düşünüyorum. Lakin denkleşen parite dolayısıyla ne kadar daha faiz arttırmaya devam ederler orası meçhul şimdilik. Ha bu arada bu hesabı sadece araba ile sınırlandırmayın, üretilen tüm malzemelerin fiyatlarında dolar karşısında artış oldu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 14 Temmuz 2022; 8:59:51 >
  • Şahsen 7 ay önce 124 bin tl vererek 2011 kia ceed araç aldım.

    Dolar kuru yaklaşık 13,5 tl idi.

    124 bin tl 9.185 dolar ediyor.

    1 hafta önce 230 bin tl ye sattım aracı.

    13.218 dolar ediyor. Arada 4 bin dolar fark var.

    Ülkede bana göre en çok kazandıran ev (arsa) ve araba oldu sanırım.

  • emirklyc kullanıcısına yanıt

    onlar başlayamadan kaybetti. spawn kill yediler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meticulous -- 14 Temmuz 2022; 21:17:50 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.