Bölge merkezi olarak yılda 4 defa şubelerden fatura itirazı üzere gönderilen muhasebe dosyaları geldiğinde, biz de inceler sonuca göre patron talimatıyla olumlu olumsuz rapor yazarız. Bu inceleme ve rapor yazma süreci en geç bir sonraki inceleme dönemine kadar devam eder yani 2-3 ayı asla geçmez. Normalde şubelerden incecik dosyalar gelir ama mayıs ayında bir şubeden 2 klasör evrak geldi. Aynı firma tarafından yapılan hatta geçmişte karara bağlanan fatura itirazlarını 2008 yılına kadar toplayıp göndermişlerdi, ayrıca diğer şube ile aralarında yekün tutarsızlığını göstermek için diğer şube evraklarını da ayrı bir klasör olarak bağ yapıp göndermişlerdi. Neden bilmem ama raportör inceleme sonunda tereddütte kalınca patrondan değerlendirmeye katılması için yardım istedi. Patron da dosyanın odasında bulunan inceleme masasına bırakılmasını istedi. Dosya aldığı numara itibariyle benim sorumluluğumda olduğundan bizzat patronun masasına ben bıraktım. Araya yaz tatili girdi, patron tatile çıktı. Patron aylarca tatildeyken odasını tatilat için açtık ve masada hiç ellenmemiş halde duran balya yapılmış dosyayı görünce raportöre durumu bildirdim. Raportör dosyaya baktı ve patronun dosyayı incelemediğini üstelik inceleme sürecinin de geciktiğini söyledi ve patron geldiğinde bizzat kendisinin göstereceğini söyleyerek kendi odasına dosyayı aldı. Bu arada yeni inceleme dönemi başlamıştı. Birkaç hafta sonra raportör kendisinin de dosyayı incelemeyi unuttuğunu söyledi. Ertesi gün raportör flash diskte raporunu getirdi ve sisteme yüklememi istedi ancak raporunu hemen onaya sunmamamı, patronun gelmesini beklememi söyledi. Gel zaman git zaman yaz tatili bitti eylül ayında patron bölge merkezine gelince raportöre durumu bildirdim ve dosyayı yeniden patrona götürdüm. İnceleme sürecinin 3 ay geciktiğini söyledim. Patron dosya üzerindeki raporu okudu ve "Sen bu raporu sil ve red kararı yaz" dedi, zira raportör itirazın kabulüne dair rapor yazmıştı. Dediğini yaptım ve onaya sundum. Onaylanan rapor ekli 2 klasör dosyayı yeniden şubeye gönderilmek üzere kuryeye teslim ettim. Kurye teslim edildiğine dair imzalı kağıdı ertesi gün getirdi ve evrak klasörüne kağıdı koyduk. 1 ay sonra şube bize ulaştı; söylediklerine göre kendi dosyalarına ekli diğer şubeye ait klasör kayıptı ve bizde kalıp kalmadığını sordular. Ben aylarca bu dosya ile uğraştığım için ne teslim ettiğimi iyi biliyordum ancak teslim alan şube çalışanı sadece sicil ve imza atmıştı ne aldığını ve tarihi yazmamıştı. Üstelik diğer şube başka bir muhasebe işlemi üzere fatura asıllarının da bulunduğu kendi dosyalarını acilen istiyordu. Teslim ettiğimiz için sorumluluk bize ait olmadığı halde biz de arama yaptık ama dosya bizde değildi. Hatta bizzat yardımcı arkadaşı alıp şubeye gittim, orada teslim alan çalışana durumu anlattım "Bu dosya defalarca git-gel yaptığı için ben 2 klasör gönderdiğime çok eminim" dedim. Ama şube çalışanının genel tavrı mı anlayamadım, umursamazdı. Geçen hafta başka bir olay nedeniyle patron beni bağıra çağıra bölge merkezden kovdu ve 1 saat içinde görev yerimi değiştirerek apar topar şubeye gönderdi. Hatta şubeye takım taklavak ile aynı gün gelince onlar da şaşırdılar "Ne oluyoruz" dediler. Tesadüf mü anlayamadım ama dosyalarını kaybeden şubeye geçici görevle gönderilmiştim. (Geçi görevlendirilen yere en geç 2 ay sonra kalıcı olarak görevlendirildiğine dair yazı gelir) Şubeyi tek başıma temizleyip toparlamaya çalışırken yine diğer şubeden dosyayı acilen teslim etmemizi isteyen yazı geldi. Bunun üzerine dosyaların saklandığı arşiv sorumlusuna dosya numaralarında karışıklık olabileceğini, şubenin kendi numarasından değil de diğer şubenin numarasından arşivde yeniden arama yapmasını rica ettim. Arşiv görevlisi 1 saat sonra 2 klasör ile geldi ve bir tanesi diğer şubeye ait olan klasördü. Derhal diğer şubenin klasörünü kuryeye teslim edilmek üzere hazırladım. Müjdeyi de bölge merkezindeki arkadaşa chat programından anlatınca arkadaş şakayla karışık "Abi görevin bitti artık merkeze dönebilirsin" dedi... |
Bildirim