Bence optimizasyonu iyi çıkacak. Capcom özenli bu konuda genelde ve Re Engine da iyi bir engine. Bence cpu'dan zorlanıyor. Çünkü loading olmayan bir open world ve bir sürü companion var iddia ettiklerine göre ai da iyi ve derinlikliymiş. Bunlar cpu'yu boğar. O yüzden 30 bana absürt gelmedi. Ps'in kendisi bile konsolun artık yeni nesil oyunlarda zorlandığının farkında zaten. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JePinkman -- 7 Mart 2024; 12:44:25 > |
Dragon's Dogma II | PS5 | ANA KONU (9. sayfa)
-
-
Mükemmel ötesi muazzam kusursuz fevkalede müthiş bir oyun olsa bile 30 FPS oyun oynanmaz, oynamam. -
Ben pc'de oynayacağım zaten ama konsol kullansam 30'a takılmazdım zaten konsolların kaderi bu hep bir yerden sonra. 60 verse bile bu sefer görsellikten vs. kısarak verecek. Ortalama bir pc'si olan pc'de 60'ı alır bence bu arada 30 rahatsız edecekse.
Bugün demo gelebilir diyorlar bu arada.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JePinkman -- 7 Mart 2024; 13:18:28 > -
Dragon's Dogma 2 ön incelemelerden detaylar:
- Hemen hemen tüm ön incelemeler çok parlaktı. Birkaçı GOTY malzemesi olarak nitelendirdi.
- Dünya yükleme ekranı olmadan tamamen birbirine bağlı ve çok fazla esneklik ve özgürlüğe sahip içerikle yoğun.
- Piyonlar gerçekten iyi bir yapay zekaya sahip ve canlı hissettiriyor.
- NPC kafalarının üzerinde görev işaretleri yok. Keşif organik bir his veriyor.
- Zırh sistemi, daha fazla modaya izin vermek için DD1'den basitleştirildi.
- Itsuno oyunun ilk oyundan daha zorlayıcı olacağını söylüyor.
- Vücut büyüklüğü artık hangi alanlara erişebileceğinizi etkilemiyor. Ancak hala hareketinizi ve HP ve encumbrance gibi istatistiklerinizi etkiliyor.
- Başlangıçta 10 meslek.
- Her mesleğin L1'e basılı tutarak erişilebilen dört kısayol yeteneği vardır.
- Seçtiğiniz ırka (insan veya canavar) bağlı olarak etkileşimlerde küçük farklılıklar.
- Görünüşünüzü daha sonra özelleştirebilirsiniz ancak ırkınızı özelleştiremezsiniz.
- Oyun sonu içeriği lansmanda sunulacak; daha fazla ayrıntı gelecek.
- Bazı yan görevler DD1'deki gibi zaman sınırlıdır. Eğer bir NPC siz oraya varmadan önce ölürse, gitmiş demektir.
- Dünyadaki rastgele oluşturulmuş piyonları işe alabilir veya diğer oyuncular tarafından yapılan piyonları işe almak için internete bağlanabilirsiniz.
- Önizlemede yüzme veya binek yok. Hızlı seyahat kaynaklara mal olur veya önceden belirlenmiş yollarda bir kağnı kullanabilirsiniz.
- Dayanıklılık savaş dışında sınırsızdır.
- Gündüz ve gece sistemi geri dönüyor. Gece, ışık kaynağı olmadan zifiri karanlıktır ve daha güçlü düşmanlar vardır.
- Griffin gibi minibosslar rastgele ortaya çıkabilir ve sizi kovalayabilir. Griffinler artık daha yaygın görünüyor.
- "Aksiyon-RPG türü için önemli bir sıçrama"
-
Bende pc var ama ps im olsa da yine alır oynardım. 30 fps de olsa farketmez. Yapacak bişey yok. Üstte bir arkadaşın dediği gibi konsolun kaderi bu. Ömrünün sonuna doğru 30 a mahkum oluyor. İncelemelere bakarsak gelmiş geçmiş en iyi oyunlar arasında sayılıyor 🙂 -
Evet onu demek istedim. Yani konsol seviyorsam bunun bilincinde olurum. Sanıldığı kadar güçlü değil bu cihazlar. Sırf Ps değil, Xbox da aynı şekilde. Çıkalı da kaç sene oldu bu konsollar, o yüzden şaşıracak bir şey yok bence hiç. Bu sebeple Nintendo dışı konsol tercih etmiyorum ben. Alabileceğim en iyi deneyimi istiyorum onu da bir tek pc yapıyor.
Oyunun yorumlara gelince, daha çok erken konuşmak için. Metacritic falan bir gelsin. İyi olacağını düşünüyorum ama gelmiş geçmiş en iyiler kısmı pek gerçekçi olmaz sanki.
Bence yüzme olmaması, mount olmaması, romance olmaması vs. bunlar eksi. Özellikle mount. Zaten fast travel yok gibi bir şey. Bari at koyaydınız 😃
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JePinkman -- 7 Mart 2024; 14:30:13 > -
Geçen yıl alınan pc ekipmanı dahi bu sene neredeyse eskimiş olurken aynı konsolla 7 sene aynı performansı alırım demek biraz hayalcilik oluyor. Dolayısıyla konsol işi böyle.
Gelmiş geçmiş en iyi rpg lerden biri olacak yorumunu yabancı birkaç inceleme sitesi demişti. Neredeyse tüm incelemelerde epey iyi övülmüş oyun. Daha kötü diyeni görmedim. 😀 -
Özellikle bu sene çok fazla cpu ağırlıklı oyun çıktı. Bundan dolayı daha fazla sıkıntı yaşıyor cihazlar. Çünkü cpu için optimizasyon yapmak çok daha zor ekran kartına kıyasla. O yüzden şu an yeni konsol çıksa bile 30 fps bilincinde olmak lazım hep. Kesmiyorsa sizin pc'ye ihtiyacınız var demektir.
Oyunun iyi olacağını düşünüyorum dediğim gibi ama o yorumlar abartı geldi. Bakalım, keşke öyle olsa tabii. -
Dragon's Dogma 2 Soru-Cevap: Capcom'dan Itsuno
Dragon's Dogma 2'nin çıkışına az bir süre kaldı ve pek çok Arisen oyuncusunun oyunla ilgili kafasında hala soru işaretleri var.
Reno Gazette Journal ve USA Today Network kısa süre önce Dragon's Dogma 2 oyun yönetmeni Hideaki Itsuno ile Capcom'un San Francisco'daki ABD merkezinde bir araya gelerek yaklaşan oyun hakkında bazı sorular sordu.
Jason Hidalgo, Reno Gazette Journal/USAT Network: İlk sorum pek çok kişinin çevrimiçi hakkında sorduğu bir soru. Dragons Dogma 2 konsollarda saniyede 60 kare seçeneğine sahip olacak mı?
Hideaki Itsuno, Capcom: Dragon's Dogma 2 için konsollarda 30 FPS veya üzerinde sınırsız kare hızı performansı sunacağız. PC için bu, makinenin özelliklerine bağlı olacak. Ancak konsollar için 30 FPS civarında ve üzerinde sınırsız bir kare hızı hedefliyoruz.
RGJ/USAT: İnsan ya da Canavar karakteri seçmek hikayeyi etkiliyor mu? Birden fazla karakter slotu olacak mı yoksa tek bir karakter ve tek bir kayıt dosyası ile mi sınırlıyız?
Itsuno: Ana karakteriniz ister insan ister Beastren olsun, ana hikaye her ikisi için de aynı. Ancak, karakterinizin oyunda nasıl ilerlediğine ve diğer karakterlerin karakterinize nasıl davrandığına ilişkin bazı küçük ayrıntılar - bunlar ana karakterinizin insan veya Beastren olmasına bağlı olarak farklılıklar gösterecektir.
Birden fazla karakter hakkındaki sorunuzla ilgili olarak, oyunda bir kayıt yuvası bulunmaktadır. Oyuncu başına bir karakter ve oyuncu başına bir ana Piyon. Bununla birlikte, hem ana oyuncunun hem de ana Piyonun görünümleri ve özellikleri, bu seçeneğe izin veren belirli konumlara giderek oyun boyunca değiştirilebilir. Bununla birlikte, ana karakterinizi insan veya Beastren olarak seçmeniz ile diğer karakterlerin sizi nasıl algıladığı arasında küçük farklılıklar olduğu konusunda az önce bahsettiğimiz şeye dayanarak, ana karakteriniz ister insan ister Beastren olsun, değiştiremeyeceğiniz tek şey ana karakterinizin ırkıdır. Bu, değiştiremeyeceğiniz tek özelliktir çünkü bu, karakterlerin sizi nasıl algıladığını etkiler.
RGJ/USAT: Büyük alanları olan ama yapacak hiçbir şeyi olmayan ya da sizi hikayesi olmayan getir götür görevlerine gönderen pek çok oyun var. Keşfi ilginç kılmak için nasıl tasarladınız?
Itsuno: Her şeyden önce haritanın yoğunluğuna çok önem verdik. Bir yeri ilk kez ziyaret ettiğinizde, gideceğiniz hedefi görebileceğiniz şekilde tasarlamaya çalışıyoruz, ancak net bir yol yok. Bu, bir yere gidiyorsanız ve yolu görebiliyorsanız ve bu sadece düz bir yolsa, düz rotadan gitmenin o kadar da heyecan verici olmadığı fikrine dayanıyor. Ama nereye gideceğinizi görebiliyorsanız ama oraya nasıl gideceğinizden emin değilseniz, biraz daha heyecanlanırsınız. Mesela, tamam, oraya nasıl gideceğim?
Ayrıca, bir varış noktasına ulaşmak için birden fazla rota hazırladık. Ayrıca yol boyunca önemli noktalar hazırladık, böylece birden fazla seçeneğiniz olacak ve hepsini aynı anda deneyimlemek zor olacak. Böylece aynı yeri ziyaret ediyor olsanız bile farklı deneyimler yaşayacak ve farklı şeyler bulacaksınız. Ayrıca vurguladığımız şeylerden biri de bir yeri ziyaret ettiğinizde düşmanların aynı şekilde ortaya çıkmayıp çeşitli şekillerde ortaya çıkması, böylece aynı yeri birden fazla kez ziyaret etseniz bile oyuncuya yine de bir değer katacak olmasıdır.
RGJ/USAT: Son oyundaki gibi bir New Game Plus seçeneği olacak mı? Ve Bitterback Isle gibi zorlu oyun sonu içeriğiniz olacak mı?
Itsuno: Endgame hakkında şu anda yorum yapamayız çünkü spoiler vermek istemiyoruz, bu yüzden lütfen dört gözle bekleyin.
RGJ/USAT: Peki bu Eternal Ferrystone'un geri dönmesiyle ilgili sorulara da cevap veremeyeceğiniz anlamına mı geliyor?
Itsuno: Bundan emin değilim (gülüyor).
RGJ/USAT: Oyundaki favori mesleğiniz hangisi ve neden?
Itsuno: Başlangıçta Büyücü en sevdiğim meslekti ancak son zamanlarda Savaşçı'dan hoşlanıyorum.
Kişisel olarak, birden fazla karakterin aynı anda büyü yapması anlamına gelen multi casting yapmaktan gerçekten keyif alıyorum. Bunu Sorcerer ile yapabiliyorsunuz ve Mage ile de yapabiliyorsunuz ve aynı anda serbest bırakırsanız büyüyü daha güçlü hale getiriyor. Bununla birlikte, dört büyücüden oluşan bir partiniz varsa, iyileştirme oldukça baş ağrıtıcı hale gelir. Aslında oldukça zorlayıcı olabilir.
Ancak partinizi bir Warfarer artı Büyücülerle yaparsanız, o zaman çoklu büyü yaparken iyileştirme de yapabilirsiniz. Bu fikri aslında oldukça eğlenceli ve heyecan verici buluyorum. Ama evet, eğer böyle bir parti kurarsanız, kurtlar ve hobgoblinler partinizi silip süpürecektir. Yine de boss'lara karşı gerçekten güçlü.
RGJ/USAT: Şu ana kadar 10 meslek ortaya çıktı. Bundan daha fazla tatil var mı?
Itsuno: Şu anda 10 meslek duyuruldu ve şu anda planlarımız bu kadar.
RGJ/USAT: Zırh sistemindeki değişiklikler ve bunların arkasındaki nedenler hakkında konuşabilir misiniz? Basitleştirilmiş gibi görünüyor. Zırh altı veya giysi katmanı kalktı mı? Sonunda bir transmog seçeneği olacak mı? Ve oyuncular ekipman ön ayarları yapabilecekler mi?
Itsuno: Dragon's Dogma 2 için zırh sistemini değiştirdik ve insanların daha fazla görsel çeşitliliğe sahip olmak için farklı şeyler seçmesi amacıyla basitleştirdik. Bunu öyle bir şekilde dengelemek istedik ki insanlar hep aynı şeyleri seçmek zorunda kalmasınlar.
Bu bağlamda, daha fazla çeşitlilik ekledik ve sistemi basitleştirdik. İç ve dış kıyafetler yerine, ekipmanı vücudun üst yarısı ve vücudun alt yarısı için ayırdık. Dümenler ve pelerinler ekledik. Bazı ön ayarlar var ama genel olarak, önceki oyunda yüksek seviyelerde olan bir şey, insanların sonunda aynı tür ekipmanı tercih etmesiydi. Bu kez, yüksek seviyelerde bile insanların farklı şeyler seçmeye teşvik edileceği bir şey yaratmaya çalışmak gibi bilinçli bir hedefimiz oldu. Böylece insanların seçtikleri şeylerde biraz görsel çeşitlilik olacak.
RGJ/USAT: Yani önceki oyunda herkes hemen hemen aynı teçhizatı kullanmaya ve aynı görünmeye mi başlamıştı?
Itsuno: Evet, bu nedenle çok bilinçli bir şekilde seviyeniz yükseldikçe daha fazla çeşitlilik arasından seçim yapmaya teşvik edilmenizi sağlamaya çalıştık.
RGJ/USAT: Dragon's Dogma 2'de karakter istatistikleri nasıl belirleniyor? Öncekiyle hemen hemen aynı mı? Artık bir temel statünüz var mı yoksa çoğunlukla mesleğinize veya seviyenize mi dayanıyor? Oyuncuların bunları seçme veya tahsis etme konusunda daha fazla özgürlüğü var mı? Sıfırlamak veya yeniden tahsis etmek mümkün olacak mı?
Itsuno: Sanırım sorunuz istatistiklerin nasıl arttığını ve büyüdüğünü soruyor, değil mi? Yani benzer bir şekilde çalışıyor. Mesleğe göre değişiyor. Bununla birlikte, ayarlamaya çalıştığımız şeylerden biri, istatistiklerinizin sınırlandırılmış gibi hissetmediğinden emin olmaktır. Seviyenize bağlı olarak istatistiklerinizin duraklamayacağı şekilde ayarlamalar yaptık. Ancak, oyuncular istatistiklerini serbestçe yeniden tahsis edemeyecekler.
RGJ/USAT: Bir karakterin vücut tipinin hala avantajları ve dezavantajları var mı? Eğer büyük bir karakter yaparsam, giremeyeceğim alanlar olacak mı?
Itsuno: Dragon's Dogma 2'de vücut tipiniz nedeniyle bir yere giremeyeceğiniz herhangi bir durum olmayacak. Bununla birlikte, vücut tipinin karakterinizin istatistikleri veya özellikleri üzerinde yine de bir etkisi olacaktır. Karakteriniz daha uzunsa, buna uygun özellikler olacaktır. Karakteriniz daha kısaysa, buna uygun özellikler olacaktır.
Örneğin, vücut tipi taşıyabilecekleri ağırlık miktarını veya dayanıklılıklarının ne kadar hızlı toparlanacağını etkileyebilir. Ayrıca, uzuvlarının uzunluğu hareket etme hızlarını veya saldırılarının erişimini etkiler.
RGJ/USAT: Piyonunuzla hala yakalamaca oynayabilecek misiniz? Oyuncular Piyonlarını tasarlarken ne kadar özgürler?
Itsuno: Evet, Piyonunuzla yakalamaca oynayabilirsiniz. Ayrıca, Piyonların ana temalarından biri de bireysellikleri. Bir Piyonun neye benzediğine bakarak, Piyonu ne tür bir insanın yarattığını anlayabilirsiniz, değil mi? Bu yüzden bu sefer de bunu vurguladık. Ne kadar çok özelliğe sahip olursak, oyuncular kendi Piyonlarını benzersiz kılmak için o kadar çok seçeneğe sahip olurlar ve biz de bunu vurgulamak istedik.
RGJ/USAT: Diğer oyuncularla işbirliğine dayalı oyun türleri olacak mı?
Itsuno: Diğer oyuncularla dolaylı işbirliği var. Örneğin diğer oyuncuların Piyonlarıyla beşlik çakabilirsiniz. Diğer oyuncuların özellikleri Piyonlara da yansıyacak, böylece onlarla işbirliği yapıyormuş gibi hissedeceksiniz. Şahsen ben sürekli eşya toplamaktan hoşlanmıyorum, bu nedenle Piyonlara atayabileceğiniz, eşya toplamaları da dahil olmak üzere, özellikler veya özel karakteristikler var. Böylece Piyonun yaratıcısından gelen bu tür unsurlar Piyonun kendisine de yansıyacaktır.
RGJ/USAT: Tüketici dostu olması açısından, sürekli bir internet bağlantısına ihtiyaç olacak mı? Herhangi bir mikro işlem olacak mı ve olacaksa nasıl uygulanacak?
Itsuno: Oyun çevrimdışı olarak oynanabilecek. Ancak, diğer oyunculardan Piyon kiralamak için çevrimiçi olmanız gerekecek ve bu kesinlikle teşvik ediliyor.
Mikro ödemeler açısından Dragon's Dogma 2, Deluxe Edition'da bulunacak olan "A Boon for Adventurers" gibi DLC'lere sahip ancak oyun piyasaya çıktığında DLC olarak da mevcut olacak. Bazı unsurlar arasında Deluxe Edition'a dahil olan Rift Kristalleri ve Wakestones yer alıyor ve ayrıca hesap başına sınırlı miktarda bireysel DLC olarak da yayınlanacak.
RGJ/USAT: Oyun ne kadar zor veya zorlayıcı olacak? Çoğunlukla ilk oyun gibi mi olacak? Zorluğu seçmek için seçenekleriniz var mı? İlk oyuna kıyasla dengelemede Throwblast gibi oyun bozucu hale gelen sarf malzemeleri için herhangi bir değişiklik oldu mu?
Itsuno: Bir öncekine kıyasla oldukça zor bir oyun.
Genellikle zorluk, gereken zaman, gereken teknik ve gereken bilgi gibi faktörler tarafından belirlenir. Biz gereken zamana bağlı unsurları azaltmak için bilinçli bir çaba gösterdik.
Bir aksiyon oyunu olarak zorluk açısından yaptığımız bir değişiklik, zorluğu oyuncuya göre optimize eden bir sistem koymak oldu. Ayrıca, bir karakteri belirli bir rol içinde oynamanızı gerektiren rol yapma unsurlarına kadar insanların keyif alacağı bazı zorlukları başarıyla eklediğimizi düşünüyoruz.
Kaynak : https://www.rgj.com/story/life/2024/03/05/14-questions-with-dragons-dogma-2-director-hideaki-itsuno/72786342007/
-
Sizce pc demi alayim ps5 demi ? -
Hocam, bu kadar uzun paylaşılan yazıları spoiler içine alıp başına uzun bir yazı gibi bir açıklama eklerseniz bence daha iyi olur. Zira bu şekilde sayfa düzeni bozuluyor. Aşağı in in bitmiyor. Zaten bu kadar uzun yazıları kimsenin okuduğunu da sanmıyorum. Umarım beni yanlış anlamazsınız. -
Kartın iyiyse fps kilitsiz oynarsın
Ben pc de aldım konsol da 30frame imiş -
Aslında bunları hep paylaşıyorum. Soru cevap niteliğinde ve genel bilgiler veriliyor. Oyun hakkında bir spoiler içermiyor ama biraz uzun olduğu haliyle gerçek. Daha öncede ki konular da bunun gibi uzun Soru cevap veya Makaleleri paylaşmıştım. Okuyanlar çok kişi oluyor bilgilendirildiğini özel mesaj yolu ile çok kez geri dönüş aldım. :)
Yanlış anlaşılacak bir şey yok hocam forum olduğu için paylaşımlar oluyor haliyle. Daha önce sadece başlık girip link kaynak bırakıyordum ama bazıları bunu çok yadırgamıştı içeriğini de paylaşmalısın diye.
Bu oyun uzun yıllar hem konuşulacaktır hemde bilgi alma amaçlı olarak içeriğinde ki özel röportajlara da göz atılacağını düşünüyorum. :)
Ama bundan sonra daha kısa tutarım hocam.
-
Spoiler derken spoiler veriyorsunuz demek istemedim uzun bir yazı buton içinde olursa ve kişi en başından buna uzun bir yazı olduğunu bilerek tıklarsa daha düzenli olur demek istedim. -
Sisteminize bağlı. Ama eski değilse her türlü pc.
-
Demo vermemişler. Karakter yaratmayı önden açmışlar sadece. Burada yarattığımız karakter ve pawnları ana oyuna aktarabilecekmişiz. Her oyuna demo veren Capcom'un buna vermemesi ilginç.
-
Dragon’s Dogma 2 - Gameplay Overview
IGNyoutubeGet a headstart customizing your Arisen and Pawns to your liking in a character creator before trekking across sweeping vistas with your trusty party of four while battling (or fleeing from) fearsome monsters in a swath of harrowing quests in Capcom’s highly-anticipated sequel open-world fantasy RPG, Dragon’s Dogma 2, coming to Xbox Series X/S, as well as PC and PlayStation 5 on March 22.https://www.youtube.com/watch?v=t85nj7Zrovs -
Ben de de 4070 ekran kartlı i9 işlemcili gaming laptop var. Ekran 2k. Sanırım en kötü 1080 e 60 fps oynatır. Bir de Türkçe yamayla oynamak sanırım çok daha iyi olacak gibi. İlk oyunu da oynamadım. Seriye yabancıyım. Çok zor olacak denmiş ve sanırım zorluk seviyesi de yok. Souls zorluğunda mı olur acaba , o tarz oyunları hem beceremiyorum, sabrım da yok maalesef. Çıkınca bakayım çok zorsa hiç bulaşmam oyuna.
-
Oynarsınız hocam o sistemle oyun rezil bir optimizasyon ile gelmedikçe. Evet zor olacak diyorlar ama şöyle aslında, oyunda zorluk seçeneği yok sizin oynama becerinize göre zorluğu kendi ayarlayacakmış. Misal takır takır ilerliyorsunuz diyelim gidecek bir tık zorlaşacak. Yine devam ediyorsunuz bir tık daha ileri gidecek. Bu şekilde. Soulslike oyunlar gibi olma durumu yok.
-
O ne ya fifadaki momentum gibi.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X