Şimdi Ara

DS 9 EURONCAP : 4 YILDIZ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.551
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Euro NCAPyoutube
    Euro NCAP performs a series of crash and safety tests on car models: - a frontal impact test, 50% of the width of the car is striking an oncoming deformable barrier, also travelling at 50 km/h - a frontal impact test, the car impacts a rigid full width barrier - a side impact test, a mobile deformable barrier impacts the driver's door - a pole test, the tested car is propelled sideways - a far-side impact test, the robustness of the centre airbag is evaluated by two dummies in the front. A series of pedestrian tests are conducted with different impactors, adult and child head form, lower and upper leg form and whiplash tests are performed on a sled as well as AEB pedestrian and cyclist tests. Active safety is tested based on the car’s equipment: autonomous emergency braking car-to-car scenarios, occupant status monitoring (including seatbelt reminders), lane support and speed assistance technologies. All details on the Euro NCAP Website: DS 9 2022 test information https://www.euroncap.com/en/results/ds/9/46602 Euro NCAP November 2022 Press release https://www.euroncap.com/en/press-media/press-releases/
    https://www.youtube.com/watch?v=ikFZM5y31bc



  • Öncelikle 100 km/s hızda kabini korumak sorun değil. Sorun 100 km/s hızdaki bir çarpışmayı insan vücudunun kaldıramayacak olmasıdır. Günümüz otomobillerinin uzunluğunu ve şasi ucundan yaşam alanına kadar olan parçalanma alanı uzunluğunu düşününce, tüm bu kaza enerjisinin o 1-1,5 metrelik mesafede sönümlenmesi gerekmektedir. Yani aracın seyir hızından duruşu 1,5 metrenin içinde olması lazım.

    64 km/sa hız güvenli bir hız. Daha fazlasında ne emniyet kemeri insanı tutabilir (Aslında tutar ama kemer insana daha çok hasar verir, sırf bu yüzden emniyet kemerlerinde yük sınırlayıcısı vardır, belli bir şiddetten sonra yavaşça yolcuyu "salar") ne insan vücudu bu ivmeyi kaldırır. Çarpışma testlerinde öngörülen kaza senaryosu da sürücünün 120 km/sa hızla giderken önüne çıkan engele frensiz hatta gaz kesmeden 120 km/sa hızla çarpması değildir. Kaza yapacağınızı anladığınızda zaten refleks olarak frene basarsınız. Modern bir araba 120 km/sa hızdan 60 metre civarı mesafede durur. Fren intibak süresi de hadi 1 saniye desek 33 metre de o düz hesap 100 metre diyelim. O 100 metre içerisinde aracı durdurmak, durduramıyorsanız da en kötü 64 km/sa civarı bir hızla çarpmak öngörülür.

    Zaten bu kadar düzgün otoyollara ve bu kadar gelişmiş otomobillere rağmen otoyollardaki hız sınırlarının hala 110-130 aralığında olmasının bir sebebi de budur. Arızi durumlarda, araçların test edildiği çarpışma hızlarının altına düşebileceğiniz kadar hızlı gidersiniz. Aynı şey geyik testi için de geçerlidir. Frene basıp duramayacağınızı anladığınızda hızınızı 120'den 70'lere düşürüp manevraya öyle başlamanız öngörülür. Bu yüzden geyik testinde 70'li hızları görürüz. 78 ile 74 arasındaki o 4 km fark ise sizin manevraya ne kadar erken başlayabileceğinizi belirler.


    Süper Lüks otomobillerde de 100 km/sa hızla kafadan çarpmada pek kurtulma şansınız yok. Onu da ekleyeyim.


    Bırakın 2022'yi, 2008'deki bir otomobilin bile 100 km hızla üstelik sabit bir duvara karşı kazada yaşam alanı ahım şahım hasar almıyor. Sorun, insan vücudu bunu kaldıramıyor. 64 km hızdaki bir kazada bile kemer yavaş yavaş insanı salmak zorunda kalıyor.

    fancosnetyoutube
    http://www.fancos.net Crash test 100km-h VW Golf 2008
    https://www.youtube.com/watch?t=79&v=1TNFDeK6GLE&feature=youtu.be


    Ayrıca şöyle bir dipnot düşeyim, 120 km/sa hızdaki enerji, 100 km/sa hızdaki enerjinin 1,5 katıdır. Yani hız sadece 1/5 oranında arttığında enerji 1/2 oranında artıyor. 64 ile 100 arasındaki farkı siz düşünün.

    Şu testler hala 64km/s hızla yapıldığı için şahsen mikimde olmayan puandır. Bu testler bana, telefonlarda İşlemci Testi Antutu gibi hiçbir şey ifade etmiyor.

    Ne IIHS ne Ncap..

    Ne zaman gerçekçi koşullarda 100-120 Km hızla bir çarpışma test edilir o zaman ben görürüm otomobillerin güvenliğini...

    Yıl 2023. Hala 100km hızla bir çarpışmada kabin hasar alıyorsa burda tüm firmaların mühendislik departmalarını öpmeleri gerekir.

    Maliyetse maliyet. Artık 100-120km hızlarla bu insanların o arabaların içinden sağ çıkıp "ben iyiyim sorun yok" demeleri lazım.

    Gelip burda G kuvveti, mukavemet, enerji absorvesi vs zırvalıklarını anlatmayın. Süper lüks otomobillerde bunlar gayet güzel yapılıyor hiç merak etmeyin.
  • PSA’nın modern güvenlik modüllerinden haberleri yok galiba, sürekli 4 yıldız alıyorlar.

    Haberleri yok, olaya fransız kalmışlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daswagen -- 17 Kasım 2022; 16:23:58 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • PSA araçlarını genel olarak başarılı buluyorum. Ancak araçlarında bu 4 yıldız mevzusu 4-5 yıldır böyle devam ediyor. Firmanın bu duruma karşı kayıtsız kalması çok üzücü. Aynı segmentlerde 5 yıldızlı araçlar varken özellikle üst segmentte tercih etmemek gerek.

  • Yav bu testlerde bakılan şeyler belli değil mi, bu aracı yapanlardan kimse demedimi kardeş biz bu özellikleri koymazsak bu araba 4 yıldız alacak. Parfüm, dönen saat vs koycağına bunkarı koy.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Şu testler hala 64km/s hızla yapıldığı için şahsen mikimde olmayan puandır. Bu testler bana, telefonlarda İşlemci Testi Antutu gibi hiçbir şey ifade etmiyor.

    Ne IIHS ne Ncap..

    Ne zaman gerçekçi koşullarda 100-120 Km hızla bir çarpışma test edilir o zaman ben görürüm otomobillerin güvenliğini...

    Yıl 2023. Hala 100km hızla bir çarpışmada kabin hasar alıyorsa burda tüm firmaların mühendislik departmalarını öpmeleri gerekir.

    Maliyetse maliyet. Artık 100-120km hızlarla bu insanların o arabaların içinden sağ çıkıp "ben iyiyim sorun yok" demeleri lazım.

    Gelip burda G kuvveti, mukavemet, enerji absorvesi vs zırvalıklarını anlatmayın. Süper lüks otomobillerde bunlar gayet güzel yapılıyor hiç merak etmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alabiliyoruz da 4 yıldızı kaldı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt

    Öncelikle 100 km/s hızda kabini korumak sorun değil. Sorun 100 km/s hızdaki bir çarpışmayı insan vücudunun kaldıramayacak olmasıdır. Günümüz otomobillerinin uzunluğunu ve şasi ucundan yaşam alanına kadar olan parçalanma alanı uzunluğunu düşününce, tüm bu kaza enerjisinin o 1-1,5 metrelik mesafede sönümlenmesi gerekmektedir. Yani aracın seyir hızından duruşu 1,5 metrenin içinde olması lazım.

    64 km/sa hız güvenli bir hız. Daha fazlasında ne emniyet kemeri insanı tutabilir (Aslında tutar ama kemer insana daha çok hasar verir, sırf bu yüzden emniyet kemerlerinde yük sınırlayıcısı vardır, belli bir şiddetten sonra yavaşça yolcuyu "salar") ne insan vücudu bu ivmeyi kaldırır. Çarpışma testlerinde öngörülen kaza senaryosu da sürücünün 120 km/sa hızla giderken önüne çıkan engele frensiz hatta gaz kesmeden 120 km/sa hızla çarpması değildir. Kaza yapacağınızı anladığınızda zaten refleks olarak frene basarsınız. Modern bir araba 120 km/sa hızdan 60 metre civarı mesafede durur. Fren intibak süresi de hadi 1 saniye desek 33 metre de o düz hesap 100 metre diyelim. O 100 metre içerisinde aracı durdurmak, durduramıyorsanız da en kötü 64 km/sa civarı bir hızla çarpmak öngörülür.

    Zaten bu kadar düzgün otoyollara ve bu kadar gelişmiş otomobillere rağmen otoyollardaki hız sınırlarının hala 110-130 aralığında olmasının bir sebebi de budur. Arızi durumlarda, araçların test edildiği çarpışma hızlarının altına düşebileceğiniz kadar hızlı gidersiniz. Aynı şey geyik testi için de geçerlidir. Frene basıp duramayacağınızı anladığınızda hızınızı 120'den 70'lere düşürüp manevraya öyle başlamanız öngörülür. Bu yüzden geyik testinde 70'li hızları görürüz. 78 ile 74 arasındaki o 4 km fark ise sizin manevraya ne kadar erken başlayabileceğinizi belirler.


    Süper Lüks otomobillerde de 100 km/sa hızla kafadan çarpmada pek kurtulma şansınız yok. Onu da ekleyeyim.


    Bırakın 2022'yi, 2008'deki bir otomobilin bile 100 km hızla üstelik sabit bir duvara karşı kazada yaşam alanı ahım şahım hasar almıyor. Sorun, insan vücudu bunu kaldıramıyor. 64 km hızdaki bir kazada bile kemer yavaş yavaş insanı salmak zorunda kalıyor.

    fancosnetyoutube
    http://www.fancos.net Crash test 100km-h VW Golf 2008
    https://www.youtube.com/watch?t=79&v=1TNFDeK6GLE&feature=youtu.be


    Ayrıca şöyle bir dipnot düşeyim, 120 km/sa hızdaki enerji, 100 km/sa hızdaki enerjinin 1,5 katıdır. Yani hız sadece 1/5 oranında arttığında enerji 1/2 oranında artıyor. 64 ile 100 arasındaki farkı siz düşünün.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Harika açıklamışsınız. Yalnız 120 km/s hızla çarpışmayı "gerçekçi" sananlar, ne yazık ki yine anlayamacak:)

  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Enerjiyi nasıl hesaplıyorsunuz?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm mesajda oraya mı takıldınız?


    100 km/sa hızla giden bir otomobil 65 metrede duruş yapıyorsa, 120 km/sa hızla giden bir otomobil 94 metrede duruş yapıyor. 1,45 katı bir mesafe fren intikal süresini saymazsak. Kaynak Karayolları Genel Müdürlüğü resmi sitesi veyahut herhangi bir otomobil inceleme sayfasındaki fren mesafeleri.

    Harekete geçen her nesne gibi otomobiller de kinetik enerji yüklenir. Durmak için frene bastığımızda da fren diski ile balata arasında (Ve lastik ile zemin arasında) bir sürtünme kuvveti oluşur. Bu kuvvet de ısı enerjisi açığa çıkarır. Bu ısı enerjisinin kaynağı otomobil üzerinde biriken kinetik enerjiden başka bir şey değildir. Durma mesafesi 1,5 katına çıkmışsa, sönümlenmesi gereken 1,5 kat enerji var demektir.


    Kinetik enerji kütle ve hızın karesi ile orantılıdır. Yani aracın hızı 2 katına çıkarsa, durmak için gereken mesafe 4 katına çıkar.


    40 km/sa hızla giden bir otomobil 10 metre mesafede dururken 80 km/sa hızla giden bir otomobil 40 metre mesafede durur. Tabii bunlar otomobiline göre değişse de orantı değişmez.





  • Euroncapten ziyade amerika guvenlik derecelendirme kurulusu IIHS derecelerine bakin, kosullar standardlar daha yuksektir. Ancak sadece ABD piyasasinda da satilan araclari inceleyebilirsiniz Peugeot Ds yok sanirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dönen saat yerine, güvenlik donanımları koysalarmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    “Takılma” ile neyi kast ettiğinizi bilmiyorum, ben öğrenmek amacıyla sordum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 18 Kasım 2022; 2:51:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm mesajda sadece o son cümleyi sormuşsunuz da, onun için öyle yazdım.

  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    tamamına katılıyorum. saate 120km hızda kaymaya başladığınız anda aniden 20-30km/h hız kaybediyorsunuz. vurana kadar o hızlar 70'lere düşüyor.


    ama göstergede son gördüğünüz hız 120km/h olduğu için, eşe dosta 120ylen kaza yaptım diye anlatılıyor olayımız.


    Yalnız şunu eklemek isterim, burada Golf 5'in gösterdiği performans olağanüstü. her otomobilde, bu hızda bu kadar bütün kalan bir kafes göremezsiniz..


    Normalde 100km/h beton bariyer buluşmasında A direkleri bükülecektir.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.