Şimdi Ara

DSG arızalanmasın diye böyle yapıyorum; iyi mi Yapıyorum??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
150
Cevap
3
Favori
10.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Öncelikle konu hakkında gerçekten bilgisi olanların konuşmasını, işkembeden sallıyanların ve yeminli WW düşmanlarının sonsuza kadar susmasını salık vererek başlamak istiyorum.
    Şimdi, DSG malum bazı arızalar verebiliyor. Aracım 70 bin km de 2009 jetta DSG. Olası şanzıman arızasına karşı, kullanıcı olarak aracımın yanında olmak için kendimce şöyle bir kullanım yöntemi gelğiştirdim:
    1) Aracı yer yer manuel viteste kullanıyorum. (Bunu yokuş aşağı inişlerde trafik ışıklarından önce aracı durdurmak için vitesi elle küçültüp motor freninin yardımıyla durdurmak için yapıyorum ki, fren balatasına da çok yük binmesin)
    2) Bunu yaparken, hızım 30-40 km/s lere, vites de 4 ya da 3 e düştüğünde, aracı boşa, N'ye alıyorum. Maksadım şanzımanı boşuna vites küçültme işlemi yapıp, daha az yıpranmasını sağlamak.
    3) Azcık eğimli yolda park etsem bile el frenini çekiyorum.

    Sizce bunların (özellikle 2 nci maddenin) yararı oluyor mudur şanzıman ömrünü artırmak için? Doğru mu yapıyorum? Yoksa,hiç faydası yok, ergeç bu dsg, onca mükemmel sürüş keyfine rağmen elimizde patlayacak mı illaki?

    Bu arada, şunu da belirteyim henüz iki aydır kullandığım aracımın şaznzımanıyla ilgili ; Araç 2. vitese geçtikten sonra, gaza yavaş basarsam, biraz zorlanarak gidiyor, yani manuel şanzımanda 4. vitesle 10 km/s hızda gitmeye çalışırkenki durum oluyor şanzımanda, sonra toparlıyor. Diğer hiç bir veiteste böye bir durum yok, gaza yavaş basmazsam da oluşmuyor bu durum. Acaba bir arıza habercisi olabilir mi? (Şeytan kulağına kurşun)

    Bilenlerin değerli yorumlarına sanırım sadece benim değil, pek çok kullanıcının ihtiyacı var.







  • aracınız durmadan N konumuna almamanız daha doğru olur. diğerleri zaten yapmanız gereken işlemler.
  • o kadar da dandik bir şanzıman değil dsg bu kadar korkuyorsanız satın içiniz rahat eder


    not:dsgli araba sahibiyim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MassiveDynamic -- 2 Ağustos 2012; 19:02:20 >
  • kaç kere almayın diyoruz boşa mı sallıyoruz işkembeden.


    oysa tam otomatik corolla ile sorunsuzluğun dibinde yüzüyoruz hiç boşa at yukarı çek falan da olmuyor yani

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir şanzumana dünyanın parasını ver sonra da aman bozulacak diye binbir takla at. Bence de satın gitsin.
  • araç sabit olarak durmadan n ye alma, gerisi bizimde aynen yaptığımız şeyler, hatta ben düm düz yerde bile alışkanlık gereği el freni çekerim.

    ayrıca önce el freni çeker sonra p ye atarım
  • Bazı arkadaşlar kızmakta haklı neredeyse 10 bin liralık şanzıman, al sonra da bozulacak diye endişe et? Kerizmiyiz biz o kadar para vericez sonrada korkucaz bozulacak diye.
  • Aahahhaha

    Otomatik al, o kadar para ver, bir de üstüne manuel kullan...
  • Hocam 2.nci madde özellikle tehlikeli diyorum ve ''meteg'' ustayı göreve çağırıyorum
  • Kronik bir sorun varsa yukarıda yaptıkların hiçbir işe yaramaz.Akrabamızınki 30 binde arıza verdi.Sakin sakin kullanılan,yoğun trafiğin olmadığı biryer.

    Otomatik şanzuman kullanımı ile alakalı dikkat edilecek konular var forumda,bakarsın.
  • Hocam bence böyle şeylere girme derim. Asıl böyle kurcalarken eline alırsın şanzımanı. Sadece araç 20 sn'den fazla duracaksa N'ye alabilirsin, onun dışında ekstra bir şey yapmaya gerek yok bence.

    Bir de bu otomatik şanzıman sana bu kadar tedirginlik yaşatıyorsa keşke manuel alsaydın. Sol bacağın yorulurdu ama kafan rahat olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 27 Temmuz 2012; 17:51:17 >
  • İlk mesajı okuduğumda içim karardı. Doğuştan, size bu eziyeti yaptığı için bir kez daha nefret ettim.
  • Yazık ya neler çekiyor DSG liler.
  • arabanizin kullanim kilavuzunu okuyun, ihtiyaciniz olanlari orada bulursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keremersoy

    Bir şanzumana dünyanın parasını ver sonra da aman bozulacak diye binbir takla at. Bence de satın gitsin.

    Kardeşim baştan söyledim işkembeden atacaksan sus, adam sansınlar diye, okuma yazman mı yok, anlayışın mı kıt
  • dsgnin insan uzerindeki etkileri.

    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atom239 -- 27 Temmuz 2012; 18:12:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: custi

    quote:

    Orijinalden alıntı: keremersoy

    Bir şanzumana dünyanın parasını ver sonra da aman bozulacak diye binbir takla at. Bence de satın gitsin.

    Kardeşim baştan söyledim işkembeden atacaksan sus, adam sansınlar diye, okuma yazman mı yok, anlayışın mı kıt

    Neyi işkembeden atıyor muşum ben? Ne yapayım diyorsunuz hiç uğraşma sat diyorum ne var bunda?
  • Kasmayın. Kendi önlemlerinizi alarak ömür uzatamazsanız. Korkacak da birşey yok. Fren az kullanmak için manuel vites küçültmenin önemli bir zararı yok. Yeter ki devri çok fazla yükseltmeyin. aracı "N"ye almayın. Zararlıdır. Aracı çok sıkıştırmayın, sürümcemede bırakmayın yeter.

    Onun dışında önemsemeniz gereken, dikkat etmeniz gereken birşey yok. Aracınızda korkacağınız şey mekatronik. Ömrü belirsiz. Ömür uzatmak için alabileceğiniz bir önlem yok. Benim tahminim 200.000'den önce cortlamayacağı. Korkacak birşey yok kısaca.
  • Aracı satın bence. Otomatik vites diye alıp keyfini sürmek varken böyle kuşkularla araç kullanmak pekte keyifli gibi değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Hocam bence böyle şeylere girme derim. Asıl böyle kurcalarken eline alırsın şanzımanı. Sadece araç 20 sn'den fazla duracaksa N'ye alabilirsin, onun dışında ekstra bir şey yapmaya gerek yok bence.

    Bir de bu otomatik şanzıman sana bu kadar tedirginlik yaşatıyorsa keşke manuel alsaydın. Sol bacağın yorulurdu ama kafan rahat olurdu.



    Sol bacağımdan ÖÇB ameliyatı oldum. Üstelik eşimle beraber kullanıyoruz arabayı.

    Bu arada, diğer otm araçların çoğunda, ışıkta felan araç durduğunda boşa tmalısınız, çünkü araç ileri gitme eğiliminde ve 1dk dan sonra şanzıman kıpkırmızı oluyormuş. Ama bu araçta, dururken frene bastığınızda, vite D de de olsa şanzıman boşta N deki gibi. Bilmeyenler olabilir, ben de bu aracı alana kadar bilmiyordum, çok da güzel bir olay. (Başka hangi marka- modellerde va bilmiyorum açıkçası.)




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.