Ben istanbulda yaşıyorum, bahsettiğiniz güçlendirilmiş tüpü taktırdım. Araba yeniden doğdu resmen. Tavsiye ederim. Çünkü tüp gevşekse ya da tüpün basıncı yetmiyorsa sürekli doldurmaya çalıştığı için pompa ya da mekatronik kartı zorlayıp yakabiliyor. Şikeyetlerim şunlardı; -Dip gaz yapınca vites kararsızlığı -Kalkışta geri kaçırma -İlk çalıştırmada vitese takınca 3-5 saniye bekletmesi -Eksi derecedeki soğuk havalarda bu 3-5 saniyenin uzaması ya da hiç vitese geçmemesi. Şimdi hepsi düzeldi.. Araç jetta 2015 1,4 tsi 150hp. Bu arada kaşık çatal sesi dsgde normal. Özellikle sol tarafınızda duvar olan bir yolda seyrederken cam açıksa daha rahat duyarsınız. Taş kaplama gibi titreşimli yollarda da duyarsınız. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
DSG Arızası mı? (3. sayfa)
-
-
bu tüp için tamamen saçmalık diyorlar ama denemeden birşey diyemem tabi ki
-
Asıl onu diyenler saçmalıyorlar itibar etmeyin.
Dsg'nin en zayıf tarafı bizim yerimize vites değiştiren mekatronik ünite denen robot ve bu ünitenin de en zayıf elemanı bahsi geçen basınç tüpü.
bahsettiğim almanyadan ithal olan dsg tüpü basınç tüpü kaynaklı olabilecek arızalar için meseleyi kökünden hallediyor.
Zaten şanzıman kolay kolay arıza yapmaz. Genel olarak bütün araçlarda kolay bozulan bir şey değildir şanzıman. Bozulan bu robotlar oluyor. Dsg robotunun da en zayıf yeri gevşeyen, basınç kaçıran dsg tüpü...
Piyasada farklı tüpler ve farklı şekilde çakma uygulamalar da var... duyduklarınız onlar için de söylenmiş olabilir.
Tamirhane arslan usta kanalını yeterince araştırırsanız gayet açık anlatıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 29 Eylül 2022; 12:35:3 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
otomobil bölümünde artık hiçbir şekilde paylaşım yapmıyorum, iki sebebi var; yöneticilerin ceza terazilerinin bozuk olması ve forumdaki insanların agresif/hakaretlere varan tutumları. neyse dsg için iki cümle yazıcam:
50bini geçti 2018 passat aracım. dsg'de daha tık yok. istanbul'da sürüyorum. bazen o kadar yoğun trafik oluyor ki mazotlu bir araçta 18lt gördüm geçenlerde.
-bu kasaya zayıf kalan 1.6tdi motora rağmen düşük hızlarda çok seri hızlanabilmesi, 100 km altında motorun zayıflığını rahatça kapatabilmesi
-yokuş inerken gaza dokunmadıkça kendiliğinden motor freni yaparak inmesi ve bu sayede kulakçıkla vites düşürtme ihtiyacı hissettirmemesi
-aracın daha fazla değil, daha az yakmasına neden olması
-kararsızlığa düşmemesi
bunlardan çok memnunum.
bir kere şanzıman ısındı uyarısı aldım. o zaman da aracı yarım debriyaja zorlayacak kadar yokuş yukarı aşırı yavaş gittiğimi farkettim, sonrasında dur-kalk yaparak aşırı yavaş gitmeyi önledim ve bir daha da o uyarıyı hiç almadım. düz yolda veya yokuş aşağı giderken zaten aşırı yavaş gidersen vitesi boşa alıyor (devirden ve aracın artık 0 lt yakmamasından anlaşılıyor bu durum), tek sorun yokuş yukarı aşırı yavaş gitmekte (10 km altı).
aracın hep ikide gitmek istediğine dair şeyler okuyorum. benimki çok yavaş gidince bire alıyor, bilemedim. ama zaten bir kalkış vitesidir, çok yavaş gitmedikçe (10 km altı) bire takılmaz.
manuellerde bir kavrama bana yüzbin gidiyordu en az. dsg için 50-60bin diyorlar ama bence dsg'de de yüzbini deviririm ben.
genel olarak passat'a gelince; eski aracım stilo'da durmadan pıt pıt far ampulü yanardı, değiştirirdim. 3 sene golf, 4 sene de passat daha bir tek ampul değiştirmedim. aracın herşeyinden genel olarak çok memnunum. rüzgar sesi, dsg şakırtısı tıkırtı falan şikayetleri duyuyorum ya ben bunları anlayamıyorum ya da benim araçta birşey yok ya da beklentilerim çok yüksek değil, bilemedim. tek şikayetim bir süredir direksiyonun oradan aracı ilk çalıştırdığımda bir gıcırtı geliyor. sanki deri koltuk veya deri mont gıcırtısı gibi birşey, onu soracağım servise. sürücü kapısı 15 gündür gıcırdamaya başladı, onu yaptıracağım. aracın bir kere volanı değişti garantiden, iyi niyetten de aküsü değişti. başka da birşey yok 4 senedir. yakışı da d sınıfı bir araç için mucize gibi. genişliğinden ve süspansiyonundan çok memnunuz, tam bir uzun yol aracı.
-
Direksiyon çevirince gelen gıcırtı airbag sargısı olabilir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
amman paylaşım yapma
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sadece ilk çalıştırmada yapıyor, sonra geçiyor?
-
Hocam normalde kavrama değişirken tüpün contası değişti ve tüp sıkıldı. Ama aracım 115 bine geldi , basıncı yeterli seviyede veremiyor olma ihtimali yüksek. Bir de sizde var mı bilmiyorum mesela 2 ve 3.viteslerde gazdan ayağımı cektiğimde araç öne doğru 3-4 saniye yığılıyor , motor freni haricinde farklı birşey daha tutuyor gibi oluyor ve 3-4 saniye sonra bırakıyor , o bırakma anında da cok hafif titreme yapıyor. Benim şüphem kavrama takılırken pul vs birşey eksik ya da yanlış mı takıldı diye ama bazı kişilere kullandırdığım da bunun dsg de normal olduğunu söylediler fakat benim çok içime sinmedi açıkçası
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Olabilir. Dsg kavrama montajı hassasiyet gerektiriyor. boşlukların çok iyi ayarlanması lazım. youtube arslan usta tamirane kanalında detaylı videoları var.
Dsg conta sıkma konusunda da şöyle bir durum var... Bu tüp fabrikada çok aşırı yüksek torklarla sıkılıyormuş, öyle ki insan gücüyle bu torka ulaşmak mümkün değil. ve malzemenin biri alüminyum biri çelik olduğundan gevşeme kaçınılmaz oluyor.
güçlendirilmiş tüpte ise pleyte yerleştirilen çelik kovana yine çelik dsg tüpü sıkıldığından gevşemenin de önüne geçiliyor. bir de contası daha aşağıda olduğundan gevşeyip davlumbaza dayansa bile conta hala işini yapabildiği seviyede kalıyor.
Tüm hepsinin detaylı ve videolu anlatımları youtube tamirane arslan usta kanalında mevut
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bugün ben de benzer bir sorun yaşadım. Araç Avrasya tüneli çıkışı Acıbadem e doğru geçerken kendini boşa aldı. Gaz vermem falan hiçbir işe yaramadı. Ancak kontak kapatıp açınca kendine geldi. Şükür ki tam tünel çıkışında olmadı, yoksa bir felaket yaşayabilirdik. Yarın bir servis randevusu alacağım bakalım.
-
Merhaba arkadaşlar, benzer bir sorun yaşayan arkadaşlara çözüm sağlaması için yazmak istedim. Bu şekilde sürüş esnasında vitesi N'ye alması gibi bir sorun halinde DSG reset yapılması gerekiyor.
Bunun için P konumunda aracın motorunu start etmeyecek şekilde çalıştırın. Gaza kickdown yapacak şekilde en sonuna kadar basın, gaz pedalı en dibe dayanmalı. Bu şekilde 30 sn bekleyin ve ayağınızı gazdan çekmeden kontağı kapatın. Bir 5sn sonra ayağınızı gazdan çekin.
Bu şekilde mekatronik kartta sorun olmadığı müddetçe bir çok DSG probleminin önüne geçebiliyorsunuz.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X