Şimdi Ara

DSG ile Arıza-Sorun Yaşayanlar (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
146
Cevap
1
Favori
12.964
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eac

    Adamin 17 yasinda olmasi arastirmayan ve bilmeyen biri oldugu anlamina gelmez.

    Bu forumda acayip bir yas komplexi var .


    Evet haklısın . Bu forumda kaç kişi Golf 5 ve Golf 6 nın Variant versiyonu olduğunu biliyorki ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4everseco


    quote:

    Orijinalden alıntı: eac

    Adamin 17 yasinda olmasi arastirmayan ve bilmeyen biri oldugu anlamina gelmez.

    Bu forumda acayip bir yas komplexi var .


    Evet haklısın . Bu forumda kaç kişi Golf 5 ve Golf 6 nın Variant versiyonu olduğunu biliyorki ?


    Emin ol, pek çok kişi senin bildiğin dergiden okuyarak öğrenilebilen bilgilerin çoğunu biliyor. Bilmese de çok sorun değil, açar bakar öğrenir. Hangi motorun kaç beygir olduğu, silindir hacminin ne olduğu ya da hangi arabanın hangi kasa tiplerinin üretildiğini bilmek bilgi hamallığından başka bir şey değil.

    Ama 17 yaşındaki bir çocuk gelip de "Yıllardır söylüyorum x markası beş para etmez." derse, ağzımla gülmem. 10 yıldır okumayı biliyorsun arkadaşım, bunun ilk birkaç yılı da fişlerle ve hecelerle geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 13 Temmuz 2011; 18:19:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orijinalden alıntı: 4everseco


    quote:

    Orijinalden alıntı: eac

    Adamin 17 yasinda olmasi arastirmayan ve bilmeyen biri oldugu anlamina gelmez.

    Bu forumda acayip bir yas komplexi var .


    Evet haklısın . Bu forumda kaç kişi Golf 5 ve Golf 6 nın Variant versiyonu olduğunu biliyorki ?


    Emin ol, pek çok kişi senin bildiğin dergiden okuyarak öğrenilebilen bilgilerin çoğunu biliyor. Bilmese de çok sorun değil, açar bakar öğrenir. Hangi motorun kaç beygir olduğu, silindir hacminin ne olduğu ya da hangi arabanın hangi kasa tiplerinin üretildiğini bilmek bilgi hamallığından başka bir şey değil.

    Ama 17 yaşındaki bir çocuk gelip de "Yıllardır söylüyorum x markası beş para etmez." derse, ağzımla gülmem. 10 yıldır okumayı biliyorsun arkadaşım, bunun ilk birkaç yılı da fişlerle ve hecelerle geçiyor.


    Eminim benim okuduğum dergiyi kimse okumamıştır . Senelerdir tüm yayınların dergilerini alırım evde koleksiyon derecesinde dergi var ama hiç birindede Golf Variant'ın izini göremedim . Ama bunuda dergiden okudum hatta gittim içine bindim inceledim




  • Golf Variant'ı bilmemen normal çünkü Türkiye'ye ithal edilmedi diye hatırlıyorum. Ama Almancı vatandaşlarımızın çok olduğu illerde çok sayıda Alman plakalı Golf Variant gördüm.

    Neyse, demek istediğim şey şudur ki, dergi okuyarak çok fazla bilgi edinmek mümkün olmuyor. Hele Türkçe yayınlardan sağlam bilgiler edinmen çok ama çok zor. Mutlaka yabancı kaynakları takip etmek gerekiyor.

    Ama dergi okumak da bir yere kadardır. Sanayide krank, egzantrik, volan, baskı balata, sübap, diferansiyel, şanzıman, piston, kapak vs görsen kaç tanesini tanıyabileceksin? Farklı arabalar kullanmadan arabalar hakkında cidden bilgi sahibi olman imkansız, sen ne dersen de ben seni ciddiye almam mesela. Her şeyden önce, ehliyetin var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Golf Variant'ı bilmemen normal çünkü Türkiye'ye ithal edilmedi diye hatırlıyorum. Ama Almancı vatandaşlarımızın çok olduğu illerde çok sayıda Alman plakalı Golf Variant gördüm.

    Neyse, demek istediğim şey şudur ki, dergi okuyarak çok fazla bilgi edinmek mümkün olmuyor. Hele Türkçe yayınlardan sağlam bilgiler edinmen çok ama çok zor. Mutlaka yabancı kaynakları takip etmek gerekiyor.

    Ama dergi okumak da bir yere kadardır. Sanayide krank, egzantrik, volan, baskı balata, sübap, diferansiyel, şanzıman, piston, kapak vs görsen kaç tanesini tanıyabileceksin? Farklı arabalar kullanmadan arabalar hakkında cidden bilgi sahibi olman imkansız, sen ne dersen de ben seni ciddiye almam mesela. Her şeyden önce, ehliyetin var mı?


    Stajyer ehliyetim var . Ama Türkiyede geçmediği için yine yok oluyor .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 4everseco -- 13 Temmuz 2011; 18:45:34 >




  • Bence başlık şu şekilde olsa daha isabetli olurdu. Dsg şanzımanlı bir araca sahip olanlar tekrar bir dsg şanzımanlı araç alırlar mı?
    Ben kendi adıma cevabı vereyim.
    EVET..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muccio


    quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    Ne olursa olsun bu şekilde rencide etmeyim pm atın bir abi gibi uyarın mesajı silsin. Gece gibi ayıbı örtmektir marifet...

    DSG'ye gelince neticede bir kul yapısı ve sakin kullanmadığınız sürece her mekatronik yapı gibi arıza verir sınırları zorlayacağım diyorsanız manuel alın... Ama sakin kullanırkende aynı şikayet varsa haklısınız ama bana soracak olursanız ne kadar dağılan DSG varsa üzerlerinde oldukları araçlarda o kadar laşka kullanılmış oluyor...

    Klasik Tork Konvertörlüden daha dayanıklı bir Robotize şanzıman oldğunu sanmıyorum ayrıca...

    Saygılar



    Tork konvertörlü şanzımanlarında çok sağlam olduğu söylenemez. 4 ileri bir Peugeot'umuz vardı. Manuel modda çok kullanmaktan 30.000km civarında birden 1. ve 3. vitesleri iptal etti. 4 vites bir anda oldu 2 vites. Arıza ilk önce garanti ile giderildi fakat daha sonra yeniden nüksetti. Milyarlık hasarlar çıkardı.

    Manuel dahil hepsinin bozulması gayet olası geliyor.

    Tork konvertorlu tam otomatik vitesli araci nasil manuel modda kullandiklarini anlayamadim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eac

    Adamin 17 yasinda olmasi arastirmayan ve bilmeyen biri oldugu anlamina gelmez.

    Bu forumda acayip bir yas komplexi var .


    Hocam herşey tamam da OTOMOTİV konusunda, araç kullanımı, şanzıman vb. gibi konularda ne kadar deneyimli olabilir ki? önyargıdan ziyade BOŞ BOŞ KONUŞUP BİLMEDEN SALLAMAYA sinir oluyorum, forumda aşırı fanatik kia cı biri vardı adam 43 yaşındaydı mesela, ben ona daha bile ağır tepkiler veriyordum. kısacası ortada ayrımcılık yok.

    Benim doğum tarihim 1989, foruma üye oluş tarihim 2004, otomobil genel'e adamakıllı yazmaya başladığım ehliyetimi aldıktan ve araba kullanmaya başladıktan sonradır (2007 ve sonrası).
  • Honda Accord ve Civic modelleri tork konvertörlü tam otomatik viteslidir ve direksiyon arkasından manuel olarak vites değiştirmenize imkân tanıyan kulakçıklara sahiptir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi de araç pejo...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Honda Accord ve Civic modelleri tork konvertörlü tam otomatik viteslidir ve direksiyon arkasından manuel olarak vites değiştirmenize imkân tanıyan kulakçıklara sahiptir.


    accordu sürmedim ama civic tork konvertörlü 5 ileri olan şanzıman çok kötü bir performansa sahip. hem vites geçişleri hissediliyor hem yavaş hemde gaz tepkisini %20 azaltıyor, dsg karşısında tek elle tutulur yanı potansiyel olarak daha sağlam olması. başka hiç bir artısı yok.

    kulakçıklardan vites değiştirince ohooo 2 sn. sürüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4everseco

    Olay detayını bilmemek değil olay bir insanın 17 yaşında olmasının o kişinin çocuk veya aptal yerine konmasıdır . Ve hiç bir bilgi ve tecrübesinin bulunmadığı yönündedir . Klima gazının bitmesi veya eskimesinin klimayı çalıştırmadığını ve velimli çalışmadığını bilmeyecek kadar çocuk olduğumu zannetmiyorum . Benim Volkswagenin beş para etmez dediğimin anlamı ; Madem Audi gibi Skoda gibi Seat gibi araçları çıkarıyorsun kendi markana Audi gibi bişey çıkarmıyorsun demektir . Çevremde kime sorsam Scirocco'dan üstün araba yoktur onlar için .

    Bide sizin Uno , S70 , Bravo'ya binmeniz ve bunu kendi paranızla aldığını izah etmeniz bence doğru değil . O zaman bende ben kenidimi bildim bileli ve babamın benden önceki KENDİ PARASIYLA ALDIĞI araçları yazsam liste çıkar . Yazmıyorumda .

    Ayrıca üniversiye seneye geçeceğim 94 doğumluyum ve bu sene Lise Son sınıfa geçtim . Üniversiye geçtiğim zaman kimseye yalvarmam , ricada bulurum alırsa alır almazsa almam . Hele hele Vw alması hiç hiç ağlaamam .


    Sayın 4everseco;
    Başlığı açtığım için gelen her mesajı dikkatle ve ilgiyle okuyorum. Öncelikle ilk mesajınız başlığın konusuyla, içeriğiyle uzaktan yakından bağdaşmayan bir mesaj. VW'nin beş para etmeyeceğini belirlemek için öncelikle aynı mesajınızın altına gerekçelerini de eklemelisiniz. Tek cümle söyleyip giderseniz bunca insanın yüklenmesi doğal. Diğer yandan başlığı dikkatlice okursanız, burada VW markasının parasal değerinden değil DSG arızalarından bahsediyoruz. İçerik olarak da konuyla tamamen alakasız, yararsız ve genel huzuru bozmaktan başka bir işlevi olmayan bir mesaj olmuş. Bunu üzülerek belirtmek isterim.

    İkinci olarak genel olarak bakıldığında yaş konusunun asla ele alınması taraftarı değilim. Fakat gerek ilk mesajınızın ilk kısmı olan "yıllardır söylüyorum" kısmı, gerekse daha ehliyet sahibi bile olmamanız yorumunuzun içi boş olduğunun göstergesi gibi. Yasal olarak bile kullanmaya hakkınız olmayan bir araç için aşağılayıcı şekilde, hem de tecrübe sahibiymişsiniz gibi konuşma hakkını nasıl buluyorsunuz anlamış değilim.

    Otomobiller ilgi alanınız olabilir, bir serviste çalışıyor olabilirsiniz. Forumdaki bir çok kişiden otomobiller konusunda teknik konularda teorik olarak daha bilgili olabilirsiniz. Bu kısımda sizi eleştirebilecek hiç bir mercii olamaz. Fakat yasal olarak trafiğe çıkma hakkınız bile yokken araç kullanmak ve araçların güvenliği hakkında bilgi paylaşımı ve iddalaşma yapmanız bana hem komik hem de trajik geliyor. Teorik bilgilerinizi genellikle yazılı kaynaklardan ve üçüncü şahıslardan aldığınız için pratik bilgi kadar bir önemi kalmıyor.

    Yaklaşık 12 yıldır aktif olarak yılda 20.000km nin altında olmamak üzere araç kullanıyorum. Şu ana kadar şahsi kullanımım için 8 araç değiştirdim. Uzun ya da kısa vadede direksiyonuna geçtiğim araç sayısını söyleyemem bile. Ben bile bir araç hakkında yorum yaparken sizin kendinizde gördüğünüz özgüvenle cevap veremiyorum. Kullanmadığım bir araç hakkında özellikle öncelikle kullanmadığımı belirtip, yorumlarıma "yanılıyor olabilirim ama" diye başlıyorum. Bu nedenle sizin yaşınızla ilgili bir sorun olmamasına rağmen üslubunuzda bir yanlışlık olduğunu görüyorum. Bunca insanın tepkisini çekmenizin nedeni de bu diye düşünüyorum.

    Bu olaylardan ayrı olarak VW ve güvenlik konusuna değinerek paramparça bir Golf göstermişsiniz. Bu kazanın tam olarak hangi hızda hangi açıyla yaşandığını biliyor musunuz? Trafik kazaları öyle enteresan şekillerde olmakta ki, 80km hız ile beton bariyerlere aracın tam ortasından çarpmama rağmen aracımın sadece tampon ve radyatörü değişti. 150km hız ile 4 ün üzerinde takla atmama rağmen burnum bile kanamadan çıktım. Ancak bir arkadaşımı 50km hızla giderken yaptığı kazada kaybettim. Bu nedenle araçların güvenliğini ne fotograflarla, ne hızlarla ölçmeye kalkmamayı tavsiye ediyorum. Bu konuda da bilgi eksikliğinizi tecrübesizliğinize veriyorum.

    Yaşça küçüğüm olmanıza rağmen şahsen tanışmadığım ve çocuk değil bir birey olduğunuz için yazıma sayınla başlayıp siz ile sürdürdüm. Yazdığım mesajın ne yaşınızla ne kişiliğinizle ilgili olmadığı için bu üslubu kullandım. Sizin de benzer üsluptaki söyleyeceğiniz sözleri keyifle okurum. Bu mesajı da sizi kırmak yahut aşağılamak için değil dosthane bir tavsiye vermek için yazdım. Başınızdan geçmiş ya da geçecek DSG ile ilgili deneyimleri de bu başlıkta paylaşabilirsiniz. Seve seve okur, bilgi sahibi olurum.
    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakcan64

    Kullanıcısı olarak ben bir açıklama yapmak istiyorum:

    Camlar açık, müzik veya klima kapalı, stabilize yolda ilerlerken şanzımandan gerçekten mekanik sesler geliyor, bunu farketmeyen de var ama objektif olmak gerekirse farkedilmicek gibi değil.

    Ya da kaymak asfaltta bir kasise denk geldiniz yavaşladınız, vitesi 1'e attığını ve 2 ye geçtiğini de duymanız mümkün, kişisel araştırmalarım ve servislerdeki ustalarla görüşmem sonucu pek çok insan bu hususla geliyor, şikayet ediyor, şanzıman değişimi ve hatta bağrış çağrış araç geri alımı-iadesine kadar taleplerde bulunuyorlar, üzülerek söylemeliyim ki yazılımsal bir sorun olacağını sanmıyorum.

    Bende genelde camlar hep kapalı yada açıksa bile müzik açık olduğu için ve genelde de bozuk yola girmediğim için bu tarz sesler beni etkilemiyor ama titiz bir kullanıcıyı çileden bile çıkarabilir.. bu yüzden de açık açık yazıyorum, uyarıyorum. Ayrıca şuda bir gerçek:

    Klasik, tork konvertörlü otomatik şanzımanlara göre daha nazik ve hassas yapısı olduğu bir dünya gerçeği. Ben DSG'ye güvensem de 4 yıllık garantiyi sırf tamir masrafından korktuğm için yaptırdım şimdiyse kafam rahat.

    Burada hata Doğuş otomotivindir, satış görevlileri bu mekanik seslerden bahsetmiyor buda bizzat gözlemimdir.
    TAMAMEN KKAYILIYORUM ARACIM 2011 TSİ PASSAT AMA BU SES VAR VE BEN BUNU BİLEREK ÖNCEDEN ALDIM AMA BU SES VAR DSG ELRDE GELİŞTİRLMESİ GERKİYOR SİSTEMİN ŞIK ŞIK 1-2 DE BİRDE KASİSTE DEĞİŞİYOR VİTES ŞIK SIK Dİ,YE SES GELİYOR


    Ses problemi yaşayan bir sürücü olarak, vites geçişlerinde sarsıntılar ya da sürüş konforuna etken bir problem yaşayıp yaşamadığınızı merak ediyorum. Deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci
    DSG konusuna dönersek,
    Bazı VW sahipleri toz kondurmamak adına "olur mu canım, yok öle bişey" falan diyorlar.
    Ancak şanzımanlarda gözlemlendiği kadarıyla problem çıktığı bir gerçek.
    Azımsanacak düzeyde de değil gibi pek.

    Çalıştığım yerde 3 Passat almışlardı. İkisinin motoru ve DSG şanzımanları garantiden değişti.
    Hoş, bizim şoförler de çok iyi kullanmıyorlardı ancak yine de bir aracın mekaniğinin her şarta dayanması lazım. Sonuçta adam alıp bunları dağa çıkarmadı.

    Mesela bazı VW sahipleri diyor ki, "efendim işte şehiriçinde manuele alın, şöyle kullanın, böyle kullanın".
    Arkadaş, bu otomatik şanzıman değil mi? Niye uğraşacakmışım kendisi ile. Ben mi ona kumanda edeceğim, o mu bana?
    Ayrıca kullanma kılavuzunda falan öyle kullanın böyle kullanmayın demiyor.

    Aynı olay "otomatikleştirilmiş" MMT şanzımanlı Toyota Corolla'larda oldu, bir sürü davalık araç var.
    Yenilerinde sorunu biraz giderdiler gibi ama onların sahipleri çok çekmiş vaziyette.
    Toyota'da oldu mu "sorun", ama VW'de oldu mu "sorun değil", "öyle kullanmayın, böyle kullanın" mı denilecek. Olmaz öyle şey.

    Bu arada DSG'nin kendisi bozulmuyor evet, mekatronik denilen parçası bozuluyor ve o değiştiriliyormuş.
    Hiçbir şanzıman kolay kolay komple arızalanmaz zaten normal kullanımlar ile.

    Ve bu sorun 122'lik motorlarda da oluyor, yani güçle falan da ilgisi yok.
    Octavia'larda, Leon'larda, hepsinde var.
    Burada mı okumuştum hatırlamıyorum, bazıları 122'lik TSI motorla araç alacaklar için "7 ileri DSG'li alma, alacaksan manuel al" diye hep uyarıyorlardı.
    Açıkçası ben de huylandım.

    Bir arkadaşım 160'lık Scirocco DSG aldı, alet 6.000km'de, şimdilik memnun gibi, bakalım bir sorun olacak mı.

    Bunun yanında Scirocco forumlarından birisi konu açmıştı, 2 defa şanzıman veya baskı-balata değişmiş.
    İlk geleni kalibre edememişler sanırım ve olmamış, hata parçada sanıp yenisini istemişler, ikincide çözmüşlerdi olayı.
    Aracın km'si düşüktü bildiğim kadarıyla.

    Münferit olaylar gibi ama bilemiyorum.
    İnsan "acaba?" diyor devamlı.


    Güzel noktalara değinmişsiniz. Öncelikle benim gözlemlediğim kadarı ile DSG şanzımanların, tek kavrama ya da çift kavrama farketmeden, herhangi bir vites kutusu ne kadar bozulmaya müsaitse o kadar gözüküyor.

    Benim bir türlü anlam veremediğim nokta, DSG'li alma manuel al denirken, neden SMG'li BMW alma, MMT'li Toyota alma, Easytronic Opel alma, ya da X vites kutulu Y marka araç alma denmiyor.

    Uzun zamandır hep otomatik araçlara sahip oldum, hepsinde belli bir kilometre sonunda küçük ya da büyük sorunlarla karşılaştım. Kullandığım araçların hiçbirinin vites kutusu DSG kadar kötülenmemişti. Şu ana kadar gerek kendi çevremde gerekse bu forumda bozuk yollarda ses gelmesi dışında ciddi kronik bir arıza görmedim.

    Eğer kronik sorun sadece ses ise, bence bu Toyota'da da sorun değil VW'de de Dacia'da da. En kusursuz araç-motor üreten markalardan biri olarak geçen Mercedes ile bile yaşadığım sorunları anlatsam kimse inanmaz. Bence en büyük sorun insanlarımız belli bir meblağ verdikleri için kusursuz araçlar arıyor. Atladıkları nokta tüm araçların insan yapısı mekanik ya da elektronik aletler olması. Eğer bu mantalitede ilerlersek manuel viteslerinde debriyaj bitirip yolda kalma şansı var.

    Benim konuyu ilk açarkenki asıl niyetim DSG hakkında neyin doğru neyin yanlış olduğunu analiz edebilmekti. Şu ana kadar bozuk yollarda gelen tıkırtılar dışında kronik bir arıza gözlemleyemedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    ayrıca şunuda unutmamak gerekir, vw nin dsg ile ilgili iyiniyet garantisi uygulaması çok yaygın. bunu abd de 10yıll dsg garantisi veriyor olmasına bağlayabiliriz. türkiyedede düzenli servise gelenlere uyguluyorlar. işçilik kısmını müşteriden talep ediyorlar. ama bende +2 yıl garantiyi yaptım. ne olur ne olmaz. 4 yıldan sonra zaten durum netleşir.

    birde mekatronik arıza yapıyorsa bu meretin daha sağlamı daha iyileştirilmişi çıkmıyormudur? bence her geçen sürede dsg sağlamlaşıyordur. en azında mantıken öyle olması gerekiyor.


    Evet geliştiriliyor.Mesele burada zaten.
    İlk çıkan 7-DSG'lere de satarken sorunsuz diyorlardı,madem sorunsuzdu neden güncellendi.
    Şu an satılanlara da sorunsuz diyecekler satarken,gerçekleri saklayacaklar.Ama ne hikmetse şanzıman yine güncellenecek.


    İlk çıkan herşey büyük olsun küçük olsun sorunlara sahip oluyor. BMW de SMG deki eksiklerini zamanla tamamlamaya başladı. Mercedes 7G-tronic'i kısa bir süre sonra PLUS diye adlandırarak iyileştirmeye gitti. Marka önemli değil her otomobil firması tabii ki aracını satarken sorunsuz görerek satışa sunacaktır. Sorunlar araçlar kullanıldıkça zamanla çözülmeye mahkum. Hiç bir markanın satış temsilcisinin "bunu almayın vites kutusu sorunlu" diyebileceğini sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: decsan


    quote:

    Orijinalden alıntı: muccio


    quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    Ne olursa olsun bu şekilde rencide etmeyim pm atın bir abi gibi uyarın mesajı silsin. Gece gibi ayıbı örtmektir marifet...

    DSG'ye gelince neticede bir kul yapısı ve sakin kullanmadığınız sürece her mekatronik yapı gibi arıza verir sınırları zorlayacağım diyorsanız manuel alın... Ama sakin kullanırkende aynı şikayet varsa haklısınız ama bana soracak olursanız ne kadar dağılan DSG varsa üzerlerinde oldukları araçlarda o kadar laşka kullanılmış oluyor...

    Klasik Tork Konvertörlüden daha dayanıklı bir Robotize şanzıman oldğunu sanmıyorum ayrıca...

    Saygılar



    Tork konvertörlü şanzımanlarında çok sağlam olduğu söylenemez. 4 ileri bir Peugeot'umuz vardı. Manuel modda çok kullanmaktan 30.000km civarında birden 1. ve 3. vitesleri iptal etti. 4 vites bir anda oldu 2 vites. Arıza ilk önce garanti ile giderildi fakat daha sonra yeniden nüksetti. Milyarlık hasarlar çıkardı.

    Manuel dahil hepsinin bozulması gayet olası geliyor.

    Tork konvertorlu tam otomatik vitesli araci nasil manuel modda kullandiklarini anlayamadim?


    Tam otomatiklerin özellikle son yıllarda çıkanların hepsinde Tiptronic sistemine çok benzer elle vitesi yükseltme alçatma modu mevcut. Bahsettiğim Peugeot bu vites kutusunun reklamını kataloglarında 'güya' Porsche'dan alındığını söylüyordu. Ancak arızayı yaşadığımda servisin manuel olarak vites yükseltmeden dolayı bu arızayı yaptığı söylendi. Bunu üreten mühendisler senede bir gün el ile değiştirmek için böyle bir mod geliştirmişler herhalde, sürekli kullanılmamalıymış.




  • Bizim ailede 4 araç var.. 2 tanesi DSG şanzımana sahip Skoda marka..

    Biri 2010 model ve 40 bin km.de.. Diğeri 14 binde ve 2011 model.. Bu araçlarda ben bahsedilen o sesi hiç duymadım.. Bir dönem bu ses çokça konuşulduğundan 2011 model olan Yeti araç ile tprak yollarda aracı kullandım ve sesi yine işitemedim..

    Bazen aklıma acaba bu araçların tasarımından kaynaklı olabilir mi diye düşünmedim de değil..

    Şimdi bu araçların şanzımanları mutlaka arıza verebilir.. Sonuçta insan üretimi ve mutlaka kullanıma veya üretime dayalı sorunlar olması muhtemel.. Ama dediğim gibi o sesi asla duymadım..

    Araçta duyduğum tek ses sağ önden gelen ve motor kayışı ile ritmik bir tıkırtı sesiydi.. 2 gün araç rölantideyken ve çalıştırıldıktan birkaç dakika sonra o ses geldi ve sonra kayboldu..

    Ben bu şanzımanda üretimden kaynaklanan bazı problemler (tamamında değil) olabileceğine inanıyorum.. Bir bir firmanın tüm araçlarında arızalı bir şanzıman kullanacağına inanmıyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muccio


    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    ayrıca şunuda unutmamak gerekir, vw nin dsg ile ilgili iyiniyet garantisi uygulaması çok yaygın. bunu abd de 10yıll dsg garantisi veriyor olmasına bağlayabiliriz. türkiyedede düzenli servise gelenlere uyguluyorlar. işçilik kısmını müşteriden talep ediyorlar. ama bende +2 yıl garantiyi yaptım. ne olur ne olmaz. 4 yıldan sonra zaten durum netleşir.

    birde mekatronik arıza yapıyorsa bu meretin daha sağlamı daha iyileştirilmişi çıkmıyormudur? bence her geçen sürede dsg sağlamlaşıyordur. en azında mantıken öyle olması gerekiyor.


    Evet geliştiriliyor.Mesele burada zaten.
    İlk çıkan 7-DSG'lere de satarken sorunsuz diyorlardı,madem sorunsuzdu neden güncellendi.
    Şu an satılanlara da sorunsuz diyecekler satarken,gerçekleri saklayacaklar.Ama ne hikmetse şanzıman yine güncellenecek.


    İlk çıkan herşey büyük olsun küçük olsun sorunlara sahip oluyor. BMW de SMG deki eksiklerini zamanla tamamlamaya başladı. Mercedes 7G-tronic'i kısa bir süre sonra PLUS diye adlandırarak iyileştirmeye gitti. Marka önemli değil her otomobil firması tabii ki aracını satarken sorunsuz görerek satışa sunacaktır. Sorunlar araçlar kullanıldıkça zamanla çözülmeye mahkum. Hiç bir markanın satış temsilcisinin "bunu almayın vites kutusu sorunlu" diyebileceğini sanmıyorum.


    Bunu almayın demesine gerek yok.Sorun illaki çıkacaktır bunu biz bilinçli tüketiciler biliyoruz zaten.

    Ama sorunsuz olduklarını iddia etmeleri saçma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: muccio


    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    ayrıca şunuda unutmamak gerekir, vw nin dsg ile ilgili iyiniyet garantisi uygulaması çok yaygın. bunu abd de 10yıll dsg garantisi veriyor olmasına bağlayabiliriz. türkiyedede düzenli servise gelenlere uyguluyorlar. işçilik kısmını müşteriden talep ediyorlar. ama bende +2 yıl garantiyi yaptım. ne olur ne olmaz. 4 yıldan sonra zaten durum netleşir.

    birde mekatronik arıza yapıyorsa bu meretin daha sağlamı daha iyileştirilmişi çıkmıyormudur? bence her geçen sürede dsg sağlamlaşıyordur. en azında mantıken öyle olması gerekiyor.


    Evet geliştiriliyor.Mesele burada zaten.
    İlk çıkan 7-DSG'lere de satarken sorunsuz diyorlardı,madem sorunsuzdu neden güncellendi.
    Şu an satılanlara da sorunsuz diyecekler satarken,gerçekleri saklayacaklar.Ama ne hikmetse şanzıman yine güncellenecek.


    İlk çıkan herşey büyük olsun küçük olsun sorunlara sahip oluyor. BMW de SMG deki eksiklerini zamanla tamamlamaya başladı. Mercedes 7G-tronic'i kısa bir süre sonra PLUS diye adlandırarak iyileştirmeye gitti. Marka önemli değil her otomobil firması tabii ki aracını satarken sorunsuz görerek satışa sunacaktır. Sorunlar araçlar kullanıldıkça zamanla çözülmeye mahkum. Hiç bir markanın satış temsilcisinin "bunu almayın vites kutusu sorunlu" diyebileceğini sanmıyorum.


    Bunu almayın demesine gerek yok.Sorun illaki çıkacaktır bunu biz bilinçli tüketiciler biliyoruz zaten.

    Ama sorunsuz olduklarını iddia etmeleri saçma.


    Demek istediğim sorunlu olduğunu iddia edemeyecekleri. Sorunlu değil=sorunsuz. BMW SMG'sini ilk tanıttığında yer yerinden oynuyordu. Herkes öve öve bitiremiyordu. Ama belli satış rakamları ve belli km'ler sonunda isyan eden müşteriler çıkmaya başladı. BMW'nin sorunlardan bahsettiğini hiç hatırlamıyorum.

    Değinmek istediğim asıl nokta A firması olsun B firması olsun belli bir satış rakamı ve belli bir kilometre oranına ulaşmadan sorunlarını kendileri de tespit edemez. DSG'deki sorundan kastınız tıkırtılarsa birde Opel'in Easytronic'ini test etmenizi tavsiye ederim. Yıllardır utanmadan sıkılmadan nasıl satıyorlar anlamış değilim. Ses var, zorlanma var, vites değiştirmeme var, yığılma var, sarsıntı var. Servise gittiğimizde de hepsinin normal olduğunu, viteste sorun olmadığını söylüyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muccio


    quote:

    Orijinalden alıntı: decsan


    quote:

    Orijinalden alıntı: muccio


    quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    Ne olursa olsun bu şekilde rencide etmeyim pm atın bir abi gibi uyarın mesajı silsin. Gece gibi ayıbı örtmektir marifet...

    DSG'ye gelince neticede bir kul yapısı ve sakin kullanmadığınız sürece her mekatronik yapı gibi arıza verir sınırları zorlayacağım diyorsanız manuel alın... Ama sakin kullanırkende aynı şikayet varsa haklısınız ama bana soracak olursanız ne kadar dağılan DSG varsa üzerlerinde oldukları araçlarda o kadar laşka kullanılmış oluyor...

    Klasik Tork Konvertörlüden daha dayanıklı bir Robotize şanzıman oldğunu sanmıyorum ayrıca...

    Saygılar



    Tork konvertörlü şanzımanlarında çok sağlam olduğu söylenemez. 4 ileri bir Peugeot'umuz vardı. Manuel modda çok kullanmaktan 30.000km civarında birden 1. ve 3. vitesleri iptal etti. 4 vites bir anda oldu 2 vites. Arıza ilk önce garanti ile giderildi fakat daha sonra yeniden nüksetti. Milyarlık hasarlar çıkardı.

    Manuel dahil hepsinin bozulması gayet olası geliyor.

    Tork konvertorlu tam otomatik vitesli araci nasil manuel modda kullandiklarini anlayamadim?


    Tam otomatiklerin özellikle son yıllarda çıkanların hepsinde Tiptronic sistemine çok benzer elle vitesi yükseltme alçatma modu mevcut. Bahsettiğim Peugeot bu vites kutusunun reklamını kataloglarında 'güya' Porsche'dan alındığını söylüyordu. Ancak arızayı yaşadığımda servisin manuel olarak vites yükseltmeden dolayı bu arızayı yaptığı söylendi. Bunu üreten mühendisler senede bir gün el ile değiştirmek için böyle bir mod geliştirmişler herhalde, sürekli kullanılmamalıymış.


    2000 volvo s40 1.8 ve yine 2000 focus 1.6 otomatik kullandım. Bunlarda görmediğim için sordum. Teşekkür ederim...




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.