Şimdi Ara

DSG ile Arıza-Sorun Yaşayanlar (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
146
Cevap
1
Favori
12.964
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sorunlu değil=Sorunsuz demek çok mantıklı değil.Sorun çıkma ihtimalinin olduğundan bahsedilmeli.
    Plumpocket nickli arkadaş önce servisin şanzımanın sağlam olduğunu iddia ettiğini,sonra şanzımanın değiştirildiğini anlatıyor.Sorunsuz ise neden değiştirdiler ?
    Easytronic ile DSG'yi bu konuda kıyaslamak haksızlık olur.Easytronic 1500 lira farkla alınabilen,tek kavramalı,standarttan öte bir iddiası olmayan robotize bir şanzıman.Eski versiyonlarında kilitlenme sorunu vardı,beyin değişimi ile çözülüyordu,yeni versiyonlarda sizin bahsettiğiniz ve tüm tek kavrama kullanıcıların ortak sıkıntısı olan sorunlar haliyle devam ediyor.Fakat bunlar şanzımanın sorun çıkaracağını göstermiyor,şanzımanın yapısı bu.Kaldı ki sorun çıksa da tamiri basit-ucuz.

    DSG'deki ses konusunda da VW servisleri aynı şeyi söylüyor,şanzımanın yapısı gereği bu ses..Peki neden herkeste yok bu ses ? Veya neden bazı araçlarda 4-5 bin km sonra ortaya çıkıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Sorunlu değil=Sorunsuz demek çok mantıklı değil.Sorun çıkma ihtimalinin olduğundan bahsedilmeli.
    Plumpocket nickli arkadaş önce servisin şanzımanın sağlam olduğunu iddia ettiğini,sonra şanzımanın değiştirildiğini anlatıyor.Sorunsuz ise neden değiştirdiler ?
    Easytronic ile DSG'yi bu konuda kıyaslamak haksızlık olur.Easytronic 1500 lira farkla alınabilen,tek kavramalı,standarttan öte bir iddiası olmayan robotize bir şanzıman.Eski versiyonlarında kilitlenme sorunu vardı,beyin değişimi ile çözülüyordu,yeni versiyonlarda sizin bahsettiğiniz ve tüm tek kavrama kullanıcıların ortak sıkıntısı olan sorunlar haliyle devam ediyor.Fakat bunlar şanzımanın sorun çıkaracağını göstermiyor,şanzımanın yapısı bu.Kaldı ki sorun çıksa da tamiri basit-ucuz.

    DSG'deki ses konusunda da VW servisleri aynı şeyi söylüyor,şanzımanın yapısı gereği bu ses..Peki neden herkeste yok bu ses ? Veya neden bazı araçlarda 4-5 bin km sonra ortaya çıkıyor?


    Dikkat ettiyseniz sorunlu değil=Sorunsuz kısmını bende ti'ye aldım. Kaldı ki her aracın herhangi bir noktasında daima sorun çıkma ihtimali vardır. Bundan bahsedilmesi abes kaçar diye düşünüyorum

    Plumpocket nikli arkadaşın durumuna gelirsek eğer, her zamanki ilgisiz, servis demeye bin şahit yetkili servis utanmazlığını görüyoruz. Açıkçası değiştirdiklerine bile şaşırdım desem yeridir. Genelde her yetkili seviste bu pişkinlik varken Doğuş'ta bu işin sınırları zorlanıyor. Burda eleştri markaya değil servise ise sonuna kadar arkasında olduğumu belirtmeliyim. Özellikle DSG konusunda çoğu özel servisin bile çok bilgisiz olduğunu düşünüyorum.

    Easytronic'e gelirsek, o vites kutusuna benzer şeyin DSG ile karşılaştırılmasına benim de gönlüm razı olmaz. Ancak, Opel gibi bir markanın bir çok modelinde nasıl utanmadan sıkılmadan kullandığını anlayamıyorum. Satıştaki eleştiriyi DSG'ye değil de Easytronic'e yapsaydınız çok daha yerinde olur. Alınırken kimsenin tek kavramanın dezavantajlarından bahsettiğini hatırlamıyorum. Bu konuda duyumlarım olmasında rağmen ve kendim kullanmayacağım için "ne kadar kötü olabillir ki?" diyerek satın aldım. Benim bir türlü sığdıramadığım böyle rezalet bir teknolojinin Opel gibi bir markanın hiç sıkılmadan 2011 senesinde bile kullanabilmesi. En ucuz çinli markalara bile yakıştıramıyorum açıkçası.

    Tekrar DSG'ye dönersek, her araçta olmamasının tahminimce birçok farklı sebebi olabilir. Kullanıcının dikkat etmemesi, kullanım şekli bunda etken olabilir. Eğitimim gereği ekanikle elektroniğin birleştiği aletlerin öyle saçma nedenlerden etkilendiğini gördüm ki DSG'deki bu seslere aracın maruz kaldığı sıcaklık değişimlerinden havadaki neme kadar etkenler sıralanabilir. 160.000km yi devirmiş bir arkadaşım var DSG ile, ses dahil hiçbir sorunla karşılaşmadı. Ancak 500km de vites kutusu değiştirenle de karşılaşsam şaşırmam. Merak ettiğim kronik şekilde olan ve DSG almaktansa manuel aldıracak kadar büyük bir sorunun olup olmadığı.




  • Yanlış anlamışım hocam pardon

    Easytronic zaten şu an sadece Astra Classic 3 ve Corsa 1.2'de satılıyor.Hala kullanılıyor olmasının sebebi basit;ucuz bir opsiyon olarak kullanıcılara otomatik vites sunabiliyor.Hem üretici hem kullanıcı açısından ekonomik bir seçim olduğu göz ardı edilemez.Kötü bir otomatik şanzıman olmasına rağmen avantajları açısından alınabilir;kaldı ki Toyota ve Fiat'ta da durum böyle.

    DSG alınır mı alınmaz mı konusuna gelince,bence alınır,uzatmalı garanti yaptırılır kafa rahat binilir.
    4 yıl sonra da satılır,ikinci eline de bulaşılmaz
  • Sayın muccio,

    imzamdaki araç 8.000km'yi doldurdu, ay olarak da 8. ayını doldurdu neredeyse, kasım-aralık gibi yıllık periyodik bakımına gircek (15.000 bakımı). Şimdilik bahsettiğim sesler harici bir sorunum yok olsa da başta belirttiğim gibi garantim 4 senelik olduğu için kafam rahat, Ankarada'da Hem Aydoğanlar hem de Çankaya-Doğuş servisi ile aram iyi, sesleri de aslında sizin için videoya kaydetmeyi düşündüm ancak malesef kaliteli ekipmanım yok..

    Cep telefonuyla çekmeyi denedim, rüzgar hışırtı vb. gibi sesler daha çok duyuluyor. Ve fanatizm olarak algılansa da umrumda değil, en azından aracımın segmenti için konuşacağım, bu şanzımanın henüz B segmentinde rakibi yok.. Konfor-Ekonomi-Vites geçişleri-performans vb. yarı otomatiklerle karşılaştırılmaz bile. Klasik olanları da hep 4-ileri... 6 olsalar bir nebze düşünebilirdim.
  • olay dönüp dolaşıp "dsg korkusuna" geliyor. yoksa bir şekilde bir kere bile dsg li araç kullanan kişi direk aşık oluyor. ama belki bütçe anlamında belki duygusal olarak dsg nin arıza yapabileceğini bünyesi kabul etmiyor. yukarda dendiği gibi 7 g-tronic ile s serileri bile saçma sapan arızalar yaptı. tam otomatik 5 ileri olan e220 cdi arkadaşım neler yaşadı, bir bilseniz.

    otomatik vites rahatlıktır. bu rahatlığında hem ilk araç alımında hemde sonrasında bir bedeli vardır. bunu kabullenmeyen otomatik viets almamalıdır. şimdi ben daha sağlam diye civic 5 ileri 1.6 benzinli AT aldığımda 100.000 kmde 20bintl yakıta fazladan para verileceğini neden hesap etmeyeyim. kaldıkı kimse dsg arızasına 1500-2000 tl den fazla vermemiş. (ben görmedim)

    birde işin şu boyutu var, 45-50-60-100 herne ise, bence bu rakamlar bir otomobil için yüksek rakamlardır. ve bu meblag verildiğinde karşılığında ulaşım yerine zevk devreye girmelidir. aracı kullanmaktan sıkılmamak, aracın sizi yormaması ve kontrolünüzde olması gibi. dsg otomatik şanzıman herhangi bir otomobile konduğunda bile bu zevklerin bir çoğunu sağlıyabiliyor. benim bakış açım bu şekilde. bunun bedelide PARA dır.

    bence herhangi bir zevkinizi hobinizi PARA ile satın alabiliyorsanız. ve bütçenizde el veriyorsa hiç durmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bloodyking

    Acaba bir yerinde sıkıntı mı var, bozuldu mu, bozulacak mı gibi soru ve sorunlardan kafamı meşgul edeceğime gider tam otomatik şanzımanlı bir araç satın alırım ne garanti umrumda olur ne de bir şey paşa paşa binerim


    Kullandığım neredeyse her otomatik araçta (ki bunlardan yanlızca bir tanesi tork konvertörü olmayan çift kavramalı vite kutusuydu) şanzımanla ilgili büyük-küçük sıkıntılar yaşadım. Yani tam otomatik almakla da kafadaki o endişeler kaybolmuyor. O kafadaki düşünceleri atmak için araç almamak gerek. Çünkü her araçta bu oran benim için sabit; yüzde 50.




  • arkadaşlar merhaba ben yeni üye oldum nasıl yeni konu açıcağımı bilmiyorum o yüzden bende burayı buldum sormak için arabamda bugün birden bire ön tarafından sesler gelmeye başladı demirle vurur gibi 5 dakika öncesindede kornam çalmıyodu sesi kısılmıştı bi anlam verememiştim sonra camlarımda kapanmadı 5 dakika sonrada aracım 10 km hızdan yükseğine çıkmadı trafiği felç ett,im sonra araba hiç gitmemeye başladı gaza yüklenmeme ragmen zar zor park ettim 2 saat sonra baktiğımda araba gidiyo cam kapanıyo kornada çalıyodu ben buna nasıl guvenebilirim niye böyle oldu bayan olduğum için anlamıyorum motordan bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autumnnight

    arkadaşlar merhaba ben yeni üye oldum nasıl yeni konu açıcağımı bilmiyorum o yüzden bende burayı buldum sormak için arabamda bugün birden bire ön tarafından sesler gelmeye başladı demirle vurur gibi 5 dakika öncesindede kornam çalmıyodu sesi kısılmıştı bi anlam verememiştim sonra camlarımda kapanmadı 5 dakika sonrada aracım 10 km hızdan yükseğine çıkmadı trafiği felç ett,im sonra araba hiç gitmemeye başladı gaza yüklenmeme ragmen zar zor park ettim 2 saat sonra baktiğımda araba gidiyo cam kapanıyo kornada çalıyodu ben buna nasıl guvenebilirim niye böyle oldu bayan olduğum için anlamıyorum motordan bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim


    Merhaba, başlık açmak için otomobil genel kısmının en altındaki yeni mesaj sekmesine tıklamanız gerekiyor.

    Aracınızın marka ve modelini verirseniz daha sağlıklı tespitler yapılabilir fakat anlattığınız sorunlar kesin emin olmamakla birlikte, aracın beyin diye tabir edilen elektronik bilgisayarındaki bir soruna işaret ediyor. Elektronik beyin ile ilgili durumlar servise gitmeden sağlıklı tespit edilemeyeceğinden buradan herhangi birinin yorumuna güvenmek zararınıza olur. Bu nedenle aracınızı kesinlikle servise götürmelisiniz. Probleminiz bir fişin yerinden çıkması, bir sigortanın atması gibi küçük bir sorun olabileceği gibi elektronik beynin komple değişmesi ya da onarılması da gerekebilir. Bu nedenle servise gidip aracınıza detaylıca bakılmadan söylenen hiç bir şey doğru tehşis değildir.
    Saygılarımla.




  • Kaç adet dsg araç satıldı bilmiyorum ama sayıca çok fazla olduğuna eminim.
    Bir arkadaşımız sorun yaşamış,sonuçta garantiden halletmiş. Geldiğimiz noktada 17.000 liralık meşhur faturayı eline alan birisi hala yok. Milyon tane araç satılıp sadece 1-2 sorun yaşandıysa bu ciddi bir başarıdır. Fakat bu vw nin dört dörtlük olduğunu değil, bizlerin eleştirmek için yanlış bir noktayı ele almış olduğu anlamına gelir. Kaldı ki garanti dolsa bile firma üretimden kaynaklı sorundan kaçamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 15 Temmuz 2011; 14:15:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Kaç adet dsg araç satıldı bilmiyorum ama sayıca çok fazla olduğuna eminim.
    Bir arkadaşımız sorun yaşamış,sonuçta garantiden halletmiş. Geldiğimiz noktada 17.000 liralık meşhur faturayı eline alan birisi hala yok. Milyon tane araç satılıp sadece 1-2 sorun yaşandıysa bu ciddi bir başarıdır. Fakat bu vw nin dört dörtlük olduğunu değil, bizlerin eleştirmek için yanlış bir noktayı ele almış olduğu anlamına gelir. Kaldı ki garanti dolsa bile firma üretimden kaynaklı sorundan kaçamaz.



    Yorumunuza gönülden katılıyorum. Başlık altında ciddi sorun olarak şu ana kadar yanlızca bir adet değişim gözlemledik. Onda da ücretsiz değişmiş. Bozuk yollardaki tıkırtı haricinde henüz başka bir kronik sorun da gözükmüyor. Bu başlık DSG'yi kötüleyenlere istatiksel bir bilgi niteliğinde oldu kanaatindeyim.




  • benim de "dsg kaç km yapıldı" diye başlığımda ciddi sorunlar göremedik. bir kaç seneye dsg nin tamiratıda aynen tek kavramalılar gibi yaygınlaşacaktır. ve sanayilerde bile halledilecektir. çünkü her ne kadar karmaşık bir şansıman mış gibi dursada. temelde tek kavramalı yarı otomatiklerden farklı değil. tam otomatik şanzımanlar ise daha karmaşık ve bütün olarak açılıp tamir edilmesi gerekiyor.

    otomatik şanzımanın geleceği çift kavramalı yarı otomatiklerdir. bunu kabullenmemiz gerekiyor.
  • audi de kullanılan şanzıman dsg mi?
  • audi 1.6 mpi, 1.2 tfsi,1.4tfsi , 1.6 tdi larda kullanılan 7 dsg ile vw deki tamamen aynıdır.
  • 1500 km.de Passat TSI DSG sahibiyim. Km olarak çok fazla bir miktar değil ancak aracı kullandığım her km.de "iyi ki DSG'li almışım" diyorum; özellikle de hız sabitleme devredeyken. Tam anlamıyla tembel arabası. Vites sistemi yola-hıza ve motor gücüne göre -bence- mükemmel çalışıyor.
    İlerleyen km.lerde ses yaparsa yapsın; arıza çıkaracaksa da çıkarsın.
    Arıza ihtimaliyle evhamlanmak manasız. Kusursuz otomobil mi var?
    Saygılarımla...
  • Konunun hala güncel kalması gerektiğini düşünüyorum.
    Kendinde ya da çevresinde deneyimi olan arkadaşların yorumlarını bekliyoruz.
  • DSG li araçlarda örneğin jetta da bakım ücretleri ne kadar galiba bu çift kavramanın değişim km si varmış 60.000 km de bu biraz pahalıymış bilgi sahibi olan varsa paylaşırsa sevinirim.......
    SAYGILAR.
  • mazallah 18binlik bi fatura çıkarsa arabayı trafikten çekerim parça parça satarım nolacak.zaten garatisi bitmiş dsg alırken bu kötü ihtimali de her ihtimale karşı gözönünde bulundurmak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    DSG li araçlarda örneğin jetta da bakım ücretleri ne kadar galiba bu çift kavramanın değişim km si varmış 60.000 km de bu biraz pahalıymış bilgi sahibi olan varsa paylaşırsa sevinirim.......
    SAYGILAR.


    100 veya 120 bin km'de 6-DSG ıslak tiplerin şanzıman yağı değişiyor bildiğim kadarıyla, bunun da fiyatının bayağı pahalı olması lazım. Özel bir yağ çünkü.
  • dsg6 ların yağı 60binde bi değişir fiyatı 200küsür tl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    DSG li araçlarda örneğin jetta da bakım ücretleri ne kadar galiba bu çift kavramanın değişim km si varmış 60.000 km de bu biraz pahalıymış bilgi sahibi olan varsa paylaşırsa sevinirim.......
    SAYGILAR.


    100 veya 120 bin km'de 6-DSG ıslak tiplerin şanzıman yağı değişiyor bildiğim kadarıyla, bunun da fiyatının bayağı pahalı olması lazım. Özel bir yağ çünkü.


    7-DSG lerde durum ne?
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.