Şimdi Ara

DSG ile Arıza-Sorun Yaşayanlar (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
146
Cevap
1
Favori
12.964
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05


    quote:

    Orijinalden alıntı: muccio


    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05


    quote:

    Orijinalden alıntı: KapatBilgisayarı

    DSG şu ana kadar en iyi oto. Şanzıman


    Birisi arkadası uyandırsın.......


    Lütfen birine sataşmak yerine, katılmadığınız fikrin neden ve niye olduğunu anlatın. Tutumunuz sadece gerginlik yaratır.


    Bunu o arkadasa da söylerseniz daha iyi olur hiç bir fikir vermemekle beraber yaşı 15 altı olan kişiler gibi olacağıma, bilgim yoksa yorum yapmıyorum.

    DSG de eski taşlı yollarda giderken vites değişiminden ses geliyor ama normal yolda olmuyor bu ayrıyeten satış danışmanının dediğine göre 100 kişiden genellikle 3 kişi bu problemi yaşıyormuş ve çözümü maliyetli olduğu için geçiştiriliyormuş........
    SAYGILAR.


    Keşke ilk mesajınızın altına bu kısmı da yazsaydınız. En azından eleştrinizin kaynağı belli olur, diğer arkadaş da kanaatinizin neden bu yönde olduğunu anlardı.

    Kullanıcı adınız SMG05. BMW de kullanılan SMG ile alakası var mı bilmiyorum ama eski bir SMG kullanıcısı olarak DSG nin bence de şimdiye kadar üretilmiş en iyi seri üretim çift kavramalı şanzıman olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle arkadaşın fikrine katılmadan edemiyorum. Bu nedenle bir çok otomatik araçta da karşılaşılan seslere yakın bir ses için DSG yi yerin dibine sokmak adil gelmiyor.

    Yıllardan beri BMW nin SMG si olsun Ferrari'nin F1 şanzımanları olsun, inanılmaz problemler çıkartırken, vitesler değişirken bazen ses geliyor bu yüzden DSG çok kötüdür almayın demek adaletsiz bir söylem oluyor. Bu başlığı açarken özellikle aracı yolda bırakacak ölçüde ya da belirgin güç kaybı-sarsıntı gibi arızalar verip vermediğini tartışmak önceliğimdi.
    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05


    quote:

    Orijinalden alıntı: KapatBilgisayarı

    DSG şu ana kadar en iyi oto. Şanzıman


    Birisi arkadası uyandırsın.......


    Önce siz uyanın, sonra onu uyandırırız biz.
  • Şuan da gelişmiş en iyi sistem mercedesin geliştirdiği 7 g-tronic plus bunu okuduğum araba dergileri olsun, kullananlar olsun cevaplar bu şekilde benim havadan mesaj kasma gibi bir amacım yok sadece fanatiklik yapılmasın yeter arkadasın önce benim uyanmamı istediği gibi VW kullanıcısı olduğu için toz konduramıyor.......
    SAYGILAR.

    Not: SMG05 nickim sadece tesadüf hiç alakası yok. SMG kullanıcısı olmadığım için yorum yapmayacağım.....










  • DSG ile karşılaştırma videosu arıyorum bulursam ekleyeceğim.
    SAYGILAR.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Şuan da gelişmiş en iyi sistem mercedesin geliştirdiği 7 g-tronic plus bunu okuduğum araba dergileri olsun, kullananlar olsun cevaplar bu şekilde benim havadan mesaj kasma gibi bir amacım yok sadece fanatiklik yapılmasın yeter arkadasın önce benim uyanmamı istediği gibi VW kullanıcısı olduğu için toz konduramıyor.......
    SAYGILAR.

    Not: SMG05 nickim sadece tesadüf hiç alakası yok. SMG kullanıcısı olmadığım için yorum yapmayacağım.....


    Öncelikle başlıkta DSG'nin sorunlarını ele almak istemiştim. Hangi vites kutusunun daha üstün olduğunu değil.

    Ayrıca en iyi sistem olarak gördüğünüz 7G-tronic'in özellikle sert manuel kullanımlarda viteslerde geçmeme sıkıntıları çıkardığı, manuel otomatik karma kullanımlarda da alt vitesi ayarlamalarda sıkıntıya düşme problemleri yarattığı biliniyor.

    Mercedes 7Gtronic'in hassas olmasından dolayı performans araçlarında AMG Speedshift Mct 7 vites kutusunu kullanıyor. DSG ile karşılaştırılması gereken şanzıman ancak bu olabilir çünkü 7G-tronic tam otomatik iken Speedshift MCT7 aynı DSG gibi yarı otomatiktir. 7G-tronic ile karşılaştırılması gereken vites kutusu BMW'nin 8 ileri ZF otomatik vites kutusudur.

    Amacım bu vites kutusunu kötülemek değil sakın yanlış anlaşılmasın. Fakat karşılaştırma yapılması gereken vite kutusunu yanlış seçmişsiniz.

    Tekrar etmem gerekirse başlığın konusu en iyi vites kutusu değil. DSG arızaları hakkında deneyimleriniz varsa aktarırsanız memnun olurum.
    Saygırlarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muccio -- 11 Temmuz 2011; 18:57:12 >




  • DSG'si bozularak garantiden komple şanzıman değişimi yaptıran benim. (Passat Variant 122 DSG 2010) Ama şanzımanı değiştirtinceye kadar araçtan ve Doğuş otodan çoktan soğumuş oldum. Özel servise gidip serviste rezillik çıkarmasam sorunu kabul etmiyorlardı. Garantinin bitmesine 3 ay kalmıştı. Cumartesi günü aracı takasa vererek makyajlı c180 siparişi verdim. Bu arada hanımın aracı da Golf tsi Dsg 122, onun da hemen garantisini uzattık. Bir daha Doğuş olduğu sürece VW asla. Bu arada bir aralar aracıma chip tuning yaptırmayı düşünmüştüm. Yaptırsaydım herhalde 17000 liralık faturayı alırdım elime :). Tekrar söylüyorum. Benim fikrimdir. Saçma sapan ses çıkaran bütün DSG'ler arızalıdır. Patlamayı bekliyordur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4everseco

    Senelerden beri söylerim . Vw beş para etmez diye hala söylüyorum . VW BEŞ PARA ETMEZ .

    Bu mesajin üzerine forum tamamen silinebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 11 Temmuz 2011; 18:55:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plumpocket

    DSG'si bozularak garantiden komple şanzıman değişimi yaptıran benim. (Passat Variant 122 DSG 2010) Ama şanzımanı değiştirtinceye kadar araçtan ve Doğuş otodan çoktan soğumuş oldum. Özel servise gidip serviste rezillik çıkarmasam sorunu kabul etmiyorlardı. Garantinin bitmesine 3 ay kalmıştı. Cumartesi günü aracı takasa vererek makyajlı c180 siparişi verdim. Bu arada hanımın aracı da Golf tsi Dsg 122, onun da hemen garantisini uzattık. Bir daha Doğuş olduğu sürece VW asla. Bu arada bir aralar aracıma chip tuning yaptırmayı düşünmüştüm. Yaptırsaydım herhalde 17000 liralık faturayı alırdım elime :). Tekrar söylüyorum. Benim fikrimdir. Saçma sapan ses çıkaran bütün DSG'ler arızalıdır. Patlamayı bekliyordur.


    Tam olarak arızanın ne şekilde nüksettiğini ve neler yaşadığınızı aktarırsanız çok mutlu olurum.
    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muccio


    quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Şuan da gelişmiş en iyi sistem mercedesin geliştirdiği 7 g-tronic plus bunu okuduğum araba dergileri olsun, kullananlar olsun cevaplar bu şekilde benim havadan mesaj kasma gibi bir amacım yok sadece fanatiklik yapılmasın yeter arkadasın önce benim uyanmamı istediği gibi VW kullanıcısı olduğu için toz konduramıyor.......
    SAYGILAR.

    Not: SMG05 nickim sadece tesadüf hiç alakası yok. SMG kullanıcısı olmadığım için yorum yapmayacağım.....


    Öncelikle başlıkta DSG'nin sorunlarını ele almak istemiştim. Hangi vites kutusunun daha üstün olduğunu değil.

    Ayrıca en iyi sistem olarak gördüğünüz 7G-tronic'in özellikle sert manuel kullanımlarda viteslerde geçmeme sıkıntıları çıkardığı, manuel otomatik karma kullanımlarda da alt vitesi ayarlamalarda sıkıntıya düşme problemleri yarattığı biliniyor.

    Mercedes 7Gtronic'in hassas olmasından dolayı performans araçlarında AMG Speedshift Mct 7 vites kutusunu kullanıyor. DSG ile karşılaştırılması gereken şanzıman ancak bu olabilir çünkü 7G-tronic tam otomatik iken Speedshift MCT7 aynı DSG gibi yarı otomatiktir. 7G-tronic ile karşılaştırılması gereken vites kutusu BMW'nin 8 ileri ZF otomatik vites kutusudur.

    Amacım bu vites kutusunu kötülemek değil sakın yanlış anlaşılmasın. Fakat karşılaştırma yapılması gereken vite kutusunu yanlış seçmişsiniz.

    Tekrar etmem gerekirse başlığın konusu en iyi vites kutusu değil. DSG arızaları hakkında deneyimleriniz varsa aktarırsanız memnun olurum.
    Saygırlarımla.


    DSG şanzumanı her aracına uyarlıyabiliyor 6 ya da 7 ileri olarak ama mercedes de speedshift sadece belirli modellere konuluyor o yüzden kıyaslamaya almadım. 7g tronic PLUS da bu problemler çözüldü diye biliyorum 7g tronic şanzumanda bunlar var.

    Konu dışına çıkmaması farklı soruları sadece pm ile cevaplayacağım onun dışında buraya yazılan ya da kötülenmeye çalışılan yazılara cevap yazmayacağım. Konu saptığı için tekrar üzgün olduğumu belirtmek istiyorum. İnşALLLAH çözümünü bulursunuz aracınızın MALİYETSİZ olarak.
    SAYGILAR.




  • Aracı aldığımın 3.ayında şu her DSG'de olan düşük viteslerde şangırtı, tıslam, kamçılama arası sesler gelmeye başladı.Bir yıl aynı şekilde normal olarak kabul ettiğim bu sesler devam etti. Sonra yüksek viteslerde de (35000 km'den sonra) sesler gelmeye başladı. Daha sonra araç sanki çakıllı bir yolda gidiyormuş gibi hissettirmeye başladı.80 km/h'den sonra uğultu gelmeye başladı. Servis lastiklerden dedi. Lastikleri değiştirdim. Rot balans ayarı yaptırdım. Başka bir servise gösterdim (Antalya'da) yazılımla bütün bunlar geçer dedi. En son özel serviste detaylı baktılar. Şanzıman gitmiş dediler. sonra VW servisi ile kavga gürültü şanzımanı değiştirttim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plumpocket

    Aracı aldığımın 3.ayında şu her DSG'de olan düşük viteslerde şangırtı, tıslam, kamçılama arası sesler gelmeye başladı.Bir yıl aynı şekilde normal olarak kabul ettiğim bu sesler devam etti. Sonra yüksek viteslerde de (35000 km'den sonra) sesler gelmeye başladı. Daha sonra araç sanki çakıllı bir yolda gidiyormuş gibi hissettirmeye başladı.80 km/h'den sonra uğultu gelmeye başladı. Servis lastiklerden dedi. Lastikleri değiştirdim. Rot balans ayarı yaptırdım. Başka bir servise gösterdim (Antalya'da) yazılımla bütün bunlar geçer dedi. En son özel serviste detaylı baktılar. Şanzıman gitmiş dediler. sonra VW servisi ile kavga gürültü şanzımanı değiştirttim.


    Geçmiş olsun. İşin içinde Doğuş oto gibi bir kartel varken böyle durumlarla karşılaşmamız normal. Bir arkadaşımda daha aynı sizinkiler gibi şikayetlerle karşılaşıldı. Özel serviste 1500tl gibi bir ücrete tamir olmuştu. Son olarak aracınızın 6 ya da 7 vitesli şanzımanlardan hangisi olduğunu söylerseniz mutlu olurum.
    Tekrar geçmiş olsun.




  • 7 DSG.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orijinalden alıntı: 4everseco

    Senelerden beri söylerim . Vw beş para etmez diye hala söylüyorum . VW BEŞ PARA ETMEZ .

    Bu mesajin üzerine forum tamamen silinebilir.


    hocam ciddiye almayın kendisi 17 yaşında bir genç. senelerdir söylüyorum dediği de sanıyorum ki ortaokuldan beri söylüyorum anlamına geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muccio


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orijinalden alıntı: muccio


    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orijinalden alıntı: muccio

    Forumlarda artık bir şehir efsanesi olmuş olan "DSG bozuldu 18000tl masraf çıktı" tarzı söylemlerin ne kadar gerçek olduğunu biraz olsun anlayabilmek için böyle bir başlık açmaya karar verdim. Gerçekten DSG ile sorun yaşayan, ağzı yanan varsa deneyimlerini bizimle paylaşmasını diliyorum.
    Böylece kulaktan dolma varsayımlar yerine gerçekler üzerinden yorum yapma şansımız olur.
    Saygılarımla.




    DSG şanzımanda bilinenin aksine, kuru kavrama yağlı kavramadan daha sağlam bir sistemdir.

    Çünkü yağlı kavramanın hareketinden ötürü sistemi dolaşan yağ, bir süre sonra mekatroniğe sızma riski gösterir ve elektronik parçaların arızalanmasına neden olur.

    Ayrıca kuru kavramanın sadece kavrama kısmı değişebilir. Böylece birkaç bin liraya işinizi görmüş olursunuz. Yağlı kavrama tamamen kapalı devredir ve bir vidası bile değişmez.

    Şanzıman 17-18 bin lira arası bir tamir ücretine sahip evet, o yüzden şanzıman arızası veren Caddy'ler direk perte çıkıyor.

    O parayı verirsiniz ve şanzıman 45 dakikada takılır. 45 dakikacık iş için o parayı bayılmak da evlat acısı gibi koyar.

    Kıssadan hisse; garanti kapsamı dışında güç yükseltici hareketlere girişmeyin. Temiz temiz ABT kullanın.



    Bilgilendirici mesajınız için teşekkür ederim. Bahsettiğiniz arıza durumunu gözlemleyebildiniz mi? Yoksa duyumlarınız arasında mı?
    Saygılarımla.


    Gözlemi bırak kağıda bile dökebilirim.


    Başlık için bulunmaz nimet konumundasınız. Özellikle güç yükseltmeye değinmişsiniz. Gördüğünüz arızalar hakkında biraz daha detay verebilir misiniz? Örneğin kaynağı chip tuning midir? DSG-6 larda mı DSG-7 lerde mi karşılaşılır. Bunlarla ilgili bilgi verebilirseniz çok mutlu olurum.








    Arızanın en önemli sebebi milletin ısrarla gaz ve frene sürekli aynı anda basması... Kullanmayı bilmeyen insan, bu şanzımanı kolayca bozabilir.
    Chip tuning'in de etkisi var.
    6 ve 7 ilerilerde de aynı sıkıntı görülebiliyor. 2. parti 7 ileri DSG'lerle 6 ileriler arasındaki arıza oranı aynı diyebilirim.





  • Ne olursa olsun bu şekilde rencide etmeyim pm atın bir abi gibi uyarın mesajı silsin. Gece gibi ayıbı örtmektir marifet...

    DSG'ye gelince neticede bir kul yapısı ve sakin kullanmadığınız sürece her mekatronik yapı gibi arıza verir sınırları zorlayacağım diyorsanız manuel alın... Ama sakin kullanırkende aynı şikayet varsa haklısınız ama bana soracak olursanız ne kadar dağılan DSG varsa üzerlerinde oldukları araçlarda o kadar laşka kullanılmış oluyor...

    Klasik Tork Konvertörlüden daha dayanıklı bir Robotize şanzıman oldğunu sanmıyorum ayrıca...

    Saygılar
  • Gaz ve frene ısrarla aynı anda basanların ya psikiyatrik bozuklukları vardır ya da aracını bile bile bozmaya çalışıyordur. Ben normal bir insanın acemilikten gaz ve frene aynı anda basabileceğine hiç ihtimal vermiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plumpocket

    DSG'si bozularak garantiden komple şanzıman değişimi yaptıran benim. (Passat Variant 122 DSG 2010) Ama şanzımanı değiştirtinceye kadar araçtan ve Doğuş otodan çoktan soğumuş oldum. Özel servise gidip serviste rezillik çıkarmasam sorunu kabul etmiyorlardı. Garantinin bitmesine 3 ay kalmıştı. Cumartesi günü aracı takasa vererek makyajlı c180 siparişi verdim. Bu arada hanımın aracı da Golf tsi Dsg 122, onun da hemen garantisini uzattık. Bir daha Doğuş olduğu sürece VW asla. Bu arada bir aralar aracıma chip tuning yaptırmayı düşünmüştüm. Yaptırsaydım herhalde 17000 liralık faturayı alırdım elime :). Tekrar söylüyorum. Benim fikrimdir. Saçma sapan ses çıkaran bütün DSG'ler arızalıdır. Patlamayı bekliyordur.


    Chipli araç bozulsaydı önce yapılan yerde orijinal yazılımı geri yüklenir. Daha sonra araç servis bakımlı olduğundan iyi niyet garantisi (%75 gibi) uygulanarak çok daha az ödenecekti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    Ne olursa olsun bu şekilde rencide etmeyim pm atın bir abi gibi uyarın mesajı silsin. Gece gibi ayıbı örtmektir marifet...

    DSG'ye gelince neticede bir kul yapısı ve sakin kullanmadığınız sürece her mekatronik yapı gibi arıza verir sınırları zorlayacağım diyorsanız manuel alın... Ama sakin kullanırkende aynı şikayet varsa haklısınız ama bana soracak olursanız ne kadar dağılan DSG varsa üzerlerinde oldukları araçlarda o kadar laşka kullanılmış oluyor...

    Klasik Tork Konvertörlüden daha dayanıklı bir Robotize şanzıman oldğunu sanmıyorum ayrıca...

    Saygılar



    Tork konvertörlü şanzımanlarında çok sağlam olduğu söylenemez. 4 ileri bir Peugeot'umuz vardı. Manuel modda çok kullanmaktan 30.000km civarında birden 1. ve 3. vitesleri iptal etti. 4 vites bir anda oldu 2 vites. Arıza ilk önce garanti ile giderildi fakat daha sonra yeniden nüksetti. Milyarlık hasarlar çıkardı.

    Manuel dahil hepsinin bozulması gayet olası geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plumpocket

    Gaz ve frene ısrarla aynı anda basanların ya psikiyatrik bozuklukları vardır ya da aracını bile bile bozmaya çalışıyordur. Ben normal bir insanın acemilikten gaz ve frene aynı anda basabileceğine hiç ihtimal vermiyorum.


    Türkiyede otomatik araç modası yeni başlıyor. İlk defa otomatik kullanan çoğu insan yanlışlıkla sol ayağıyla frene basar. Hatta bazı insanlar bunu alışkanlık haline getirip Go-Kart sürüyormuş gibi 2 ayağıyla sürer. Bu yüzden gaz ve frene birlikte basan bir çok insan olduğunu düşünüyorum görüyorum da. Ayağını frenden çektiğini sanıyor ama aslında azda olsa basıyor.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.