Şimdi Ara

DSG SES

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
7.127
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar sıfır araba alacaktım bu sefer otomatik olsun dedim bütün kötü yorumlara rağmen gittim dsg aldım :) 2-3 gündür kullanıyorum ve bir kaç farklı durumda sesler duyuyorum ve daha önce hiç dsg kullanmadığım için normal mi değil mi hiç bilmiyorum o yüzden foruma yazıp bilgi almak istedim.


    1. P modundayken vites üzerindeki düğmeye bastığımda kadranların anahtarın takılı olduğu kısımdan tık tık tık ses geliyor ve her düğmeye bastığımda oluyor. P dışında hiçbir konumda olmuyor.
    2. Hafif eğimli yerde park ederken tavsiyeler üzerine N konumunda yükü frenlere bırakıyorum daha sonrasında P ye alırken 'tak' diye bir ses geliyor.
    3. Bazen R ye alırken de bu tak sesini duyuyorum.
    4. Kasise girerken eğer camlarım açıksa 'çıkı çıkı' bir ses geliyor.
    5. Ayrıca bu dsg yokuşta geri kaçırma yapabiliyor mu? 1-2 defa kaçırdı neyseki arkam boştu patlamadık.


    Bilen kullanan birileri cevap verirse çok sevinirim paranoyak oldum 2-3 gündür. Servise götürmeli miyim acaba?








  • 1. numaralı durumu anlayamadım ancak geri kalanlarının hepsi kuru tip kavramalı DSG şanzımanlar için normal sayılır.


    4. numaralı durum kuru kavrama tipli DSG şanzımanın en sevmediğim özelliği. Arnavut kaldırımlarında düşük hızlarda giderken ön camı açarsan da arada duyabilirsin bunu. Bazı insanlar "ben heç kendi aracımda bunu duymadımm" diyor ama bugüne kadar bu sesi yapmayanını görmedim (Tiguan, Arteon ve Kodiaq modelleri hariç). Sanırım araçlarını dinlemeyi bilmiyorlar.


    5. numaralı durumun ise dik yokuşlarda başıma geldiği oldu. Bir yerden sonra alışıyor insan (ya da kafam rahat olsun ister isem hill-holder kullanıyorum).

  • blueways B kullanıcısına yanıt

    hocam yanıtınız için teşekkür ederim, birinci maddeyi tekrardan şöyle açıklayayım.



    Aracı çalıştırıyorum, P'den D'ye almak için önce vites topuzunun arkasındaki mandala basıyoruz ya, mandala bastığımda araç kabininde 'tık' sesi duyuyorum. P konumunda mandala her bastığımda vitesi değiştirmesem bile bu tık sesi geliyor. P de iken bu mandala hızlı şekilde bas çek bas çek yapınca aynı şekilde kabinde tık tık tık tık sesler geliyor ve şiddeti de az değil. Gayet duyuluyor.


    edit: bahsettiğim tık sesi ekranda göstergelerin olduğu yerden ya da kontağın oradan geliyor gibi. tam tespit edemedim ama direksiyon tarafından geldiğine kanaat getirdim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tripleseven -- 19 Ağustos 2021; 22:6:45 >
  • https://www.youtube.com/watch?v=936UpTy1Dr4&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Arkadaşlar sıfır araba alacaktım bu sefer otomatik olsun dedim bütün kötü yorumlara rağmen gittim dsg aldım"


    "Bilen kullanan birileri cevap verirse çok sevinirim paranoyak oldum"


    Demek ki boşuna kötü yorum yapılmıyormuş.  


    Sadece seslere odaklanmışsınız ama daha düşük hızlarda adım adım giderken yarım debriyaj yapacak, dar alana park ederken bir anda kavrama yapıp öndeki ya da arkadaki araca çarpma tehlikesi atlatmanıza neden olacak.


    Artık almışsınız arabayı dinleyip sinirinizi bozmanızın size faydası yok. Arabaya biner binmez müziği açın ki başka seslere odaklanmayın. Yolda kalmadıkça da şanzımanın ne yaptığını kafaya takmayın.

  • ücretsiz trolümüz vardı bi tane onu konuya davet edelim bence. üstün alaman teknolojisiyle sesleri acıklar yemezse kullanıcı hatası deriz...

  • Aracınız hayırlı olsun hocam marka model nedir ?

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    DSG şanzıman ses sorunu
    14 yıl önce açıldı
    CRDi motordan gelen tuhaf ses
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris2

    ücretsiz trolümüz vardı bi tane onu konuya davet edelim bence. üstün alaman teknolojisiyle sesleri acıklar yemezse kullanıcı hatası deriz...

    @daswagen'i diyorsanız o şahıs DSG arızası, DSG sorunu, kronik arıza ve memnuniyetsizlik içeren konulara girmez. Başka konularda kullanmadığı araçlara bok atarak Vag grubuna ilahi anlamlar yüklenmiş methiyeler dizmekle meşgul.

  • 1) Aynı ses mi bilmiyorum ama ufak bir ses var.

    2) Ya yanlış yapıyorsunuz ya da yaptıktan sonra lastikler bir şekilde az da olsa hareket ediyor.

    3) Buna denk geldiğimi hatırlamıyorum.

    4) Ara sıra duyduğum oluyor, özellikle 2. vites.

    5) Eğim belli bir seviyede ve frene düzgün basıldıysa yokuş kalkış desteği nedeniyle geri kaçmaz. Bunun dışında ufak eğimlerde ya da kasisin ucunda kaldığınız gibi durumlarda kaçırır. Manuel şanzıman gibi düşünün.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    @daswagen'i diyorsanız o şahıs DSG arızası, DSG sorunu, kronik arıza ve memnuniyetsizlik içeren konulara girmez. Başka konularda kullanmadığı araçlara bok atarak Vag grubuna ilahi anlamlar yüklenmiş methiyeler dizmekle meşgul.



    Alıntıları Göster

      valla haklısın.   adam böyle konularda kayıp.





  • 4- Bu seviyedeki seslerin dsg lerde normal olduğunu bizzat yetkili servisden duydum. Ayni sesler manuel B8 Passatlarda da var

  • bende ibiza var makyajlı. 1. şıktaki ses bende de oluyor. aracın kontak kapalı olmasına rağmen vites kolundaki tuşa basınca tık diye ses geliyor kadranın arkasından.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meticulous -- 21 Ağustos 2021; 21:33:36 >
  • Başına dert aldın benden söylemesi. 70 bin km dsg li araç kullandım 1 kere Mekatronik 2 kere kavrama değişti. Doğuşu zengin edersin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1-Kilit mekanizması sesi. Renault EDC'de de duyuluyor.

    2-Önce fren, sonra N, sonra el freni, sonra P'ye alırsan, P'den çıkartırken zorlanmaz ve ses olmaz

    3-P'den sonra girebilecek ilk vites R zaten, aynı durum.

    4-DSG içindeki çatalların sesi, boşluk yapıyor zamanla, youtube'ta ararsan sürüsüyle video var açıklıyorlar, yürüyene zararı yok ama kırıldığı vakit sorun oluyor. Ses yapıp kırılan duymadım.

    5-Hill holder ve auto hold varsa kaçırmaz. Hill holder belirli süre müsade eder, auto hold varsa kaçırmaz. Yokuşta frene tam basacaksın ki bu sistem devreye girsin. Tam basmazsan, kavrama yarım kavrama halinde kalır. Hem ısınır hem de çabuk biter babayı alırsın.


    Araç kaç km'de, aracı kim kullandı bunlar önemli. DSG'yi götürürsen olmadık şeyi değiştirelim diyen uyanık ustalar çıkar. Çok sorunlu bir vites geçişi olmadıkça, yarım debriyaj olayını fazla yaptırtmazsan DSG, burada DSG'yi icat edenin anasına söven adamların anlattığı kadar problemli değil. Abartanlara bakma.





  • 4 normal. 2020 a3de de yapiyor. Dislilerin metal surtme sesi o. Sanziman sesli calisiyor maalesef kuru tip oldugu daha dogrusu az yagda calistigi icin.

    Digerleri ilginc. Kadrandan gelen ses ve tak sesi icin servise goster araci hic basima gelmedi. Geri kacirma nasil yapiyor auto hold yok mu aracta? Dsg ile mutlaka auto hold kullan sanzimanin omrunu uzatirsin. Hem bosa atiyor durunca hem de kalkarken geri salinimla ekstra yuk olusmasini engelliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 hemen herkes duyar.
    5 ise yokuş desteği yoksa hafif kaçar. Benimki kaçmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • servise gittim bütün derdimi anlattım.

    1. Kilit mekanizması. asıl bu ses çıkmazsa sıkıntı dediler.
    2. Bunu da denedik. Tak diye tabir ettiğim sesin vuruntu değil, şanzıman kilitlendiği için çıktığı söylendi.
    3. Geri takınca sesin gelmesinin normal olduğunu, manuellerde de rahatlıkla duyulan bir ses olduğu söylendi. Sattığım manuel aracımda da vardı.
    4. Konuda da söylendiği gibi tipik dsg sesi, sorun değil dendi.
    5. Bu da sanırım benim yaptığım hata, frene tam basmadım herhalde, bir kaç defa denedim düzgün bastığımda kaydırmıyor.

    Hepinize teşekkür ettim, soranlar olmuş, aracımı sıfır aldım. Seat İbiza 1.0 ecotsi 115hp dsg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tripleseven -- 22 Ağustos 2021; 13:28:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle aracınız hayırlı uğurlu olsun, Rabb’im kaza bela vermesin.

    Mekanik bir sistemde ses olacak, makine ben buradayım diyecek, parçaların ahengi sesiyle belli olur derdi rahmetli bir hocam. Makine mühendisi olarak bende bir şeyler söyleyeyim ;

    Bir otomobilde motor ve yürüyen kadar aktarmada çok çok önemlidir. Bağımsız ve tarafsız otomotiv otoritelerinin kısa tanımıyla; DSG şanzıman, otomotiv tarihinde büyük bir dönüm noktası, bir devrim ve modern mühendisliğin bir uygulamasıdır.

    En yüksek performansı, en düşük yakıt tüketimiyle, en optimize şekilde sunan bir mühendislik abidesidir.

    Diğer alternatifleri arasında minimum bakım maliyetiyle, minimum arıza sıklığıyla da abideliğini pekiştirir.

    Kısa bir örnekle ; performans törpülemesiyle, yüksek yakıt tüketimine sebebiyet vermekle meşhur CVT şanzımanın masraf kapısı 1500-2000 euro bandında açılırken, DSG’ de maksimum 500-1000 euro ile sarf malzeme değişimi ile uzun yıllar hizmet etmekte.

    DSG aktarmada mühendisliğin nirvanasıdır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Tam otomatik eat grubundan şaşma günümüzde çoğu araç tam otomatiğe dönüyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: daswagen

    Öncelikle aracınız hayırlı uğurlu olsun, Rabb’im kaza bela vermesin.

    Mekanik bir sistemde ses olacak, makine ben buradayım diyecek, parçaların ahengi sesiyle belli olur derdi rahmetli bir hocam. Makine mühendisi olarak bende bir şeyler söyleyeyim ;

    Bir otomobilde motor ve yürüyen kadar aktarmada çok çok önemlidir. Bağımsız ve tarafsız otomotiv otoritelerinin kısa tanımıyla; DSG şanzıman, otomotiv tarihinde büyük bir dönüm noktası, bir devrim ve modern mühendisliğin bir uygulamasıdır.

    En yüksek performansı, en düşük yakıt tüketimiyle, en optimize şekilde sunan bir mühendislik abidesidir.

    Diğer alternatifleri arasında minimum bakım maliyetiyle, minimum arıza sıklığıyla da abideliğini pekiştirir.

    Kısa bir örnekle ; performans törpülemesiyle, yüksek yakıt tüketimine sebebiyet vermekle meşhur CVT şanzımanın masraf kapısı 1500-2000 euro bandında açılırken, DSG’ de maksimum 500-1000 euro ile sarf malzeme değişimi ile uzun yıllar hizmet etmekte.

    DSG aktarmada mühendisliğin nirvanasıdır.

    Her yerinden ayrı ses gelen şanzımana aşk mektubu yazmış. Boşuna demiyorlar aşkın gözü kör olur diye  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.