Şimdi Ara

DSG si patlamayan var mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
1
Favori
8.496
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim aracımda octavia dsg.
    Şuan 95 bin km oldu hiçbir arıza çıkarmadı sadece bir kere "aracı p konumuna alıp terkedin" uyarısı verdi o da elektronik sorunmuş.
    Vitese mikro şalter midir nedir öyle bir parça taktılar hata silindi.
  • Bende de Seat Leon 'da patlamadı. Motor enjektör problemleri ve trim sesinden sıra gelmedi daha ona

    Gerçekten vasat bir araba, forumda ki apacileri okuyunca lan diyorum bende mi sorun var bu araba E serisi gibi savunuluyor burda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jetta 1.9 tdi 6 ileri 240 bin km . sıfır sorun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2008 Touran DSG6 175.000 sorun yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmettsezis -- 23 Ekim 2019; 20:58:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Torlak Kemal

    Hatalı kullanımın arızalarda - b,r durum dışında - kayda değer bir etkisi yok. Arızalar genellikle şu nedenlerle oluşmuş:
    DQ250
    G509 kodlu hararet sensörüne giden kabloların düzgün sarılmaması neticesinde sensör yüksek hararet uyarısı vererek vitesi boşa alıyor. Bu sorun işçilik ve kablo kalitesi sorunu ve giderildi.

    DQ250/DQ200
    Mekatronik ünitesi üzerindeki yağ basıncını kontrol eden 4 (veya 5) supap ve supap burcunun iş göremeyecek kadar aşınması.

    DQ200
    Bu şanzımanda kullanılan sentetik yağ sülfür içeriyordu. Sülfür bakır yüzeylerle elektroliz yoluyla tepkimeye girerek bakır-sülfit oluşumuna yol açtı. Bakır*sülfit iletken olduğu için elektronik devrelerde kısa devreye yol açtı. Bakırsülfit oluşumu şanzıman yağ sıcaklığı arttıkça hızlanıyordu. Bu nedenle ve şanzımanın yerleşim pozisyonu yüzünden sıcak ve nemli ortamlarla dur/kalk trafiğinin yoğun olduğu yerlerde bu arıza çok daha sık boy gösterdi. VW bu nedenle DQ200'de sentetik yağ yerine mineral yağ kullanmaya başladı.

    Yağ pompası üzerindeki basınç akümülatörü arızalanırsa, yağ basıncı 70 barın üstüne çıktığında pompa otomatik olarak duracak şekilde ayarlanmış. Basınç akümülatörü ve basınç aktüatör supabındaki herhangi bir arıza yağ pompasının durmasına yol açarak şanzımanı kilitliyor.

    DQ200'de kullanılan çift volan ve üzerindeki tork damper yayları, motor torkunu sarsıntısız biçimde çift kavrama disklerine aktarmak amacıyla yapılmış. Bu yaylar zamanla zayıflarsa gürültü ve titremeyle sonuçlanıyor.

    Bu yayların zamanla zayıflamasında en önemli etkenler olarak şunlar görülüyor:

    1. Kötü kullanım. Sürekli kick-down yapmak, yüksek viteste gaza abanmak, kalkışlarda gaza abanmak, ani yavaşlamalar ya da karavan çekmek vs.
    2. Motor torkunu chip-tuning ya da başka yollarla artırmak.

    Son olarak vites kolu altındaki selonoid sensörlerin arızalanması (tamamen ya da kısmen çalışması) sonucu mekatronik hangi vitese geçeceğini anlayamıyor ve vitesi boşa alıyor.

    Sonuç olarak tüm çift kavrama şanzımanlar diğer şanzımanlarla kıyaslandığında fazlasıyla kompleks ve özel olarak geliştirilmiş yağların kullanımını gerektiriyorlar. Bu nedenle sık arıza vermeleri kaçınılmaz. DSG'nin sorunu ise çok muhtemelen şanzımanın bazı bölümlerinde tasarım hatalarının olma ihtimali. Bu hataların bir kısmının giderildiği kesin ama tümünün giderildiğini sanmıyorum.

    Doğası gereği çift kavrama şanzımanlart diğerlerine göre her zaman daha çok arıza vereceklerdir. Bunu bilerek almak gerek çünkü şanzıman gerçekten olması gerekenden daha karışık bir mühendislikle çalışıyor.


    Ancak ömrü biten debriyaj balatalarının değişmesini arıza olarak saymamak gerek. Nihayetinde ömrü biten debriyaj balataları manuerl şanzımanlarda da değişiyor. Bu ayrımı da yapmak lazım.

    Alıntıları Göster
    O zaman tesadüfen denk gelmemiş bize arıza Bu arada dsg konusunda ne tecrübeliymişsiniz, teşekkürler bilgiler için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Torlak Kemal

    Hatalı kullanımın arızalarda - b,r durum dışında - kayda değer bir etkisi yok. Arızalar genellikle şu nedenlerle oluşmuş:
    DQ250
    G509 kodlu hararet sensörüne giden kabloların düzgün sarılmaması neticesinde sensör yüksek hararet uyarısı vererek vitesi boşa alıyor. Bu sorun işçilik ve kablo kalitesi sorunu ve giderildi.

    DQ250/DQ200
    Mekatronik ünitesi üzerindeki yağ basıncını kontrol eden 4 (veya 5) supap ve supap burcunun iş göremeyecek kadar aşınması.

    DQ200
    Bu şanzımanda kullanılan sentetik yağ sülfür içeriyordu. Sülfür bakır yüzeylerle elektroliz yoluyla tepkimeye girerek bakır-sülfit oluşumuna yol açtı. Bakır*sülfit iletken olduğu için elektronik devrelerde kısa devreye yol açtı. Bakırsülfit oluşumu şanzıman yağ sıcaklığı arttıkça hızlanıyordu. Bu nedenle ve şanzımanın yerleşim pozisyonu yüzünden sıcak ve nemli ortamlarla dur/kalk trafiğinin yoğun olduğu yerlerde bu arıza çok daha sık boy gösterdi. VW bu nedenle DQ200'de sentetik yağ yerine mineral yağ kullanmaya başladı.

    Yağ pompası üzerindeki basınç akümülatörü arızalanırsa, yağ basıncı 70 barın üstüne çıktığında pompa otomatik olarak duracak şekilde ayarlanmış. Basınç akümülatörü ve basınç aktüatör supabındaki herhangi bir arıza yağ pompasının durmasına yol açarak şanzımanı kilitliyor.

    DQ200'de kullanılan çift volan ve üzerindeki tork damper yayları, motor torkunu sarsıntısız biçimde çift kavrama disklerine aktarmak amacıyla yapılmış. Bu yaylar zamanla zayıflarsa gürültü ve titremeyle sonuçlanıyor.

    Bu yayların zamanla zayıflamasında en önemli etkenler olarak şunlar görülüyor:

    1. Kötü kullanım. Sürekli kick-down yapmak, yüksek viteste gaza abanmak, kalkışlarda gaza abanmak, ani yavaşlamalar ya da karavan çekmek vs.
    2. Motor torkunu chip-tuning ya da başka yollarla artırmak.

    Son olarak vites kolu altındaki selonoid sensörlerin arızalanması (tamamen ya da kısmen çalışması) sonucu mekatronik hangi vitese geçeceğini anlayamıyor ve vitesi boşa alıyor.

    Sonuç olarak tüm çift kavrama şanzımanlar diğer şanzımanlarla kıyaslandığında fazlasıyla kompleks ve özel olarak geliştirilmiş yağların kullanımını gerektiriyorlar. Bu nedenle sık arıza vermeleri kaçınılmaz. DSG'nin sorunu ise çok muhtemelen şanzımanın bazı bölümlerinde tasarım hatalarının olma ihtimali. Bu hataların bir kısmının giderildiği kesin ama tümünün giderildiğini sanmıyorum.

    Doğası gereği çift kavrama şanzımanlart diğerlerine göre her zaman daha çok arıza vereceklerdir. Bunu bilerek almak gerek çünkü şanzıman gerçekten olması gerekenden daha karışık bir mühendislikle çalışıyor.


    Ancak ömrü biten debriyaj balatalarının değişmesini arıza olarak saymamak gerek. Nihayetinde ömrü biten debriyaj balataları manuerl şanzımanlarda da değişiyor. Bu ayrımı da yapmak lazım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    1. Kötü kullanım. Sürekli kick-down yapmak, yüksek viteste gaza abanmak, kalkışlarda gaza abanmak, ani yavaşlamalar ya da karavan çekmek vs.



    DSG'de bunlar kötü kullanıma giriyorsa şu ana kadar vag gruba bulaşmadığım iyi olmuş. önüm açıksa seyir hızına ulaşana kadar dipgaz gitmezsem olmuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Cok ani hizlanip fren yaparak kullananlarinki patliyor genelde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dsg şanzıman çok keyifliymiş ve sürüş zevki varmış:) eğer bu şaka değilse eğer;

    Otomatik vitesten keyif nasıl alınıyor anlayabilmiş değilim. Otomatik vites konfor ve pratiklik için vardır. İcadı da bu yüzden yapılmıştır. Sürüş keyfi almak isteyen, bu işe kafa yoran herkes manuel vites kullanır. Her tür otomatik vitesi kullandım ve hala hazırda tam otomatik kullanıyorum. DSG'de kullandım ama zevk almadım. motosiklet denilince tüm dünyada sürüş zevki anlaşılır. motosiklette de zevk almak isteyen manuel alır. Otomatik vitesli motorlar küçük görülür. Pratiklik ve konfor için scooter alınır. Sanırım bizim millet dünyadan bu konuda da ayrı dünyaları yaşıyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ibiza Cupra 2014 - 33 bin Km

    Hiç sıkıntım yok ama olmayacağı anlamına gelmez. Kullanım ile alakası yok tamamen şans bu şanzıman. Dünya'da bozuk olduğu kanıtlanmışken ve çoğu ülkede 6-10 yılları arası garanti verirken hala kullanım falan demeyin.

    Şans tek faktör şans. Şu da var ki 4 sene garanti verse veya 5 sene ayda 4 tane Mazda satılıyorsa hiç satamazlar. Piyasada VAG grubu harici araba kalmazdı premium hariç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 23 Ekim 2019; 22:10:49 >
  • ben ikinci el leon aldım şu an 40 bine yaklaştı km, bildiğim iki golf var 70bin ve 50bin üstü, pederde passat var 50binde hepsi dsg hepsi sorunsuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melikşah_38

    Patlama dediğiniz kavramanın bitmesi ise tüm çift kavramalılarda bir süre sonra bitecektir. Ben 4 yıldır aynı dsg golfü kullanıyorum bir sorun çıkmadı hala. Kavrama değişimi 2.500 tl, biterse yenileyip devam ederim. DSG çok keyifli bir şanzıman, artık manuel ya da diğer otomatik araçlara binince dsg yi arar oluyorum.
    hayatında 8 ileri zf veya 8 ileri tam ototmatik aısın kullandınmı

    bunları kullanmadan yorum yapman çok havada kalıyor..
  • 2014 Passat b7 comfortline var ortanca abimde sıfır aldı şuan araç 112 bin km'de sıkıntı çıkarmadi şimdiye kadar Samsun'da kullanıyor.

    Valla artık şans işimi hor kullanım mi bilemiyorum şimdilik bir sikinti yaşamadı. Ama yaşar mı tabiki yaşayacak köşede 4-5 bin ayırmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2017 Polo 130.000km
    Araç sürekli gaza yuklenilerek,hor kullanılarak,sürekli spor mode ve manuel arasında geçiş yapılarak,manuelde son devir zorlanarak ve vites küçültülerek olabilecek en kötü şartlarda kullanılıyor.Daha en ufak bir arıza bir sorun yaşanmadı.Surekli göçük ve çukura girip off-road yapmaktan dolayı alt takımdan ses geliyor özellikle dururken direksiyon çevirince.Hicbir sıkıntısı olmayan araç tamamen şehir efsanesi
    Edit:DSG sıkıntılı olsaydı inanın benim aracın başına gelirdi ilk.olarak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Volkoff_007 -- 23 Ekim 2019; 22:59:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Leon 1.6 TDI DSG 2015 13000 kmde sağlam
    Leon 1.2 TSI DSG 2014 39000 kmde sağlam
    Leon 1.2 TSI DSG 2016 ~30000 kmde sağlam
    Umarım da sorun çıkarmazlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2. el 2015 model 60.000 km'de Skoda Fabia aldım yaklaşık 1 yıl önce. Tüm bakımları yetkili serviste yapılmış. Eski sahibi efendi memur bir arkadaş.

    Herneyse araç "park servis" hatası verdi. Sürüşe engel olmadı ama içimizde rahat etmedi. Bu sene bakımları gelince yetkili servise götürdüm. Parça değişimi sağlandı, sadece işçilik için 200 küsür tl ödedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Volkoff_007

    2017 Polo 130.000km
    Araç sürekli gaza yuklenilerek,hor kullanılarak,sürekli spor mode ve manuel arasında geçiş yapılarak,manuelde son devir zorlanarak ve vites küçültülerek olabilecek en kötü şartlarda kullanılıyor.Daha en ufak bir arıza bir sorun yaşanmadı.Surekli göçük ve çukura girip off-road yapmaktan dolayı alt takımdan ses geliyor özellikle dururken direksiyon çevirince.Hicbir sıkıntısı olmayan araç tamamen şehir efsanesi
    Edit:DSG sıkıntılı olsaydı inanın benim aracın başına gelirdi ilk.olarak
    Hocam arabanıza acıdım, tercih meselesi tabiki ama o nasıl sürüş çukura girmek haz verebilir mi .
    Konuya dönersek
    1-2018 Leon 1.2 TSI DSG 12binde sorun yok
    2-2014 Polo 1.2 TSI DSG 86binde sorun yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    Çoğu insan DSG araçlara eski tip tam otomatik(4 veya 6 vitesli) yakıtı su diye motora içirten şanzımanlardan geçti. Bu sebepten yüksek konfor hissiyatı yakalıyor olmaları ve övmeleri bence çok normal. O şanzımanları düşününce açıkçası DQ200 gibi arnavut kaldırımında çarpışan bulaşık sesi çıkartan şanzımanı öpüp başına koyası geliyor insanın. Ancak dediğiniz gibi ZF8 ve EAT8'de çok güzel şanzımanlar fakat segmentleri tam olarak aynı değil DQ200 ile. Mesela ZF8 longitudinal ve DSG karşılığı DL501 ki üzerinde DL501'li araç bulup karşılaştırma yapmak herkese nasip olmaz, yine aynı şekilde EAT8'in karşılığı DQ250/DQ500.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manner34

    Hocam arabanıza acıdım, tercih meselesi tabiki ama o nasıl sürüş çukura girmek haz verebilir mi .
    Konuya dönersek
    1-2018 Leon 1.2 TSI DSG 12binde sorun yok
    2-2014 Polo 1.2 TSI DSG 86binde sorun yok

    Alıntıları Göster
    Hocam yanlış anlaşılmış Çukura ve göçüklere yanlışlıkla köy yollarında girildiğinden oluyor onlara bilerek girmiyorum buranın yolları kötüdür çok tır kamyon geçer bir gecede göçük oluşur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2015 jetta dsg kullanıyorum 100.000km bir sorun yok.

    Hassas ve dikkatli kullanmıyorum. Hassas ve dikkatli kullanmak ne demekse onu da bilmiyorum. Çalıştırınca D, park edince P konumuna alıyorum. Gaza basıp gidiyorum frene basıp duruyorum.

    Trafikte manuele falan alınmalı diyenlere de itibar etmiyorum. Şimdiye kadar hiç manuele almadım. Vites topuzuna sadece araca bindiğimde ve araçtan inerken dokunuyorum.

    Aracın arkasına araç bağlayıp 6km yokuş yukarı çekmişliğim de var hem de otomatikte (bilenler bilir E-5 haramidereden beykent sanayiye kadar)
    Bugüne kadar hata ya da uyarı almadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.