Şimdi Ara

Dsg sorunu ve doğuş otoda yaşadıklarım (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
170
Cevap
3
Favori
16.902
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
121 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şimdi uzun süre hem japon hem de alman çeşitli otomatik araçlar kullanmış biri olarak şu aklıma geldi, acaba sizin sürüşte bir sıkıntı olabilir mi çünkü bu kadar kısa aralıklarla bu kadar çok şanzıman arızalandırmak pek mümkün değil?


    Örn tam otomatik çok dikkat gerektiren bi şanzıman değil sadece uzun duraklamalarda boşa almanız tork konvertörüne binen yükü azaltıcaktır bu da ömür olarak size katkı sağlar. Haricinde gaz fren çok bi esprisi yok.


    Ama dsg biraz daha kompleks, sıkışık trafikte duraklamalarda tam fren yapmak lazım ki baskıyı ayırsın. Kalkışlarda tam otomatik gibi yarım kavrama psikolojisi ile ağır ağır kalkmak yerine biraz gazlı kalkıp baskıyı çabuk birleştirmesi için gaza dokunmak lazım. Yine sıkışık trafikte 1-2-1-2 yapıp ısınmaması için 1 de ilerlemek, yokuş yukarı geri geri çok gerekli olmadıkça çıkmamak vs. vs. uzar gider DSG çok kompleks, narin ve dikkatli kullanılması gereken bi şanzıman.


    He avantajı yok mu var, manuelden az yakar serilik konusunda tektir arabayı iyi yürütür vs. vs.





  • hazretidentist kullanıcısına yanıt
    inanıp inanmamak size kalmis tabi, ben dogus otoyla da iletisim halindeyim bir sonuc aldığımda burdan da paylaşıcam. vas6154 nedir hiçbir fikrim yok açıkçası, su an sıfır sanziman takılmış durumda bundan sonrası için de geçerli mi bu dediginiz? yani bahsettiginiz islem her ne ise bi daha sorun yasanmayacagini mi söylüyorsunuz?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Nerede yaptırdınız? Serviste yaptırdı iseniz sorunu ortadan kaldırmışlardır ancak dışarda yaptırdı iseniz çoğu tamirci hala olayı çözemedi sök takla bu olayın çözüleceğini zannediyor ama maalesef öyle değil :) sonradanda yapılabiliyor.

  • Lana-Del-Rey kullanıcısına yanıt
    ilk ariza 100bin km de oldu, sonraki arizalar bundan sonra peşisira geldi bunun sebebini de dogus oto nun yaptığı tamire bağlıyorum, dikkat etmem gereken ne varsa dikkat etmeye çalıştığımı söyleyebilirim kullanim esnasında. özellikle ariza verdikten sonra ekstra dikkatli kullandim ama yine de olmadi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • hazretidentist kullanıcısına yanıt
    servis 3 kerede çözemedi dostum, totalde 20 gün kalmıştır :) servise en ufak güvenim kalmadi artık

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • DSG'de (daha doğrusu DQ200 model şanzıman sanırım :) sorunlar çoğunlukla mekatronik ünitesine bağlı basınç tüpünün gevşemesinden kaynaklanıyor. Tüp büyük ihtimalle planlı eskitme uygulamak için kusurlu tasarlanmış. Şanzıman yenilense bile bu tüp orijinal takılırsa aynı sorunlarla yine karşılaşılacaktır. Youtube tamirhane kanalında bu sorun çokça anlatılıyor ve geliştirilmiş tüp takıyorlar. Soruna kesin çözüm olup olmadığını zaman gösterecek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi toowylde -- 23 Şubat 2022; 10:14:51 >
  • toowylde T kullanıcısına yanıt
    Ama 150 lige kadar çoğu dsg şuan dq250 sanirsam..Edit...dq 250 6 ileri olanmis...Asil olan sizin dediginiz dq200 Muş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ShadowOfSpirit -- 23 Şubat 2022; 11:7:57 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt
    Mekanik tesisat işleriyle hemhal olmuş bir makine mühendisiyim.

    Bölge müdürlüğü harici yan gelirim bile yok benim. Normalde ekstra projelerle ilgileniyordum onuda bıraktım bu aralar.

    Ayrıca nedense konuda hiç kaynak, belge, fatura yani kısacası bir delil yok. Böyle kafamıza göre paragraf bile yapmadan konu açarbiliyor muşuz Üstat.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Saatli bomba dedik durduk geçmiş olsun forumun en büyük trolu de geldiğine göre dagilabiliriz 😅

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daswagen kullanıcısına yanıt

    ve buna rağmen DSG nin zayıflığını kabul etmeyip ,göremiyorsanız "bu da bana biraz abartılı Geldi " ...

  • CVT lerde yağlanmanın devam etmesi için trafik ışıklarında falan 1 dakikalık beklemelerde; ben D de bırakıyorum. N ye almıyorum.

    Bu konu değişin forumlarda da baya tartışılmıştı; N konumunda yağlama da sıkıntı olabiliyor gibi bir yazı okumuştum.

    ne kadar doğru bilemedim.

  • Mosmagen abi, alman tofaşı ama olsun higlayn olsun. Ülkedeki Dsg kartlarını tamir edebilen 3 kişiden biri olarak, vw nin bilinçli olarak yaptığı gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Basınç kapları hatalı olarak bilerek üretiliyor, pompa fazla geldiğinde oringlerden kaçırmaya başlıyor. Debriyaj siz farkında olmadan sıyırıyor. Mekatroniğin içine konulan yağ, en kalitesiz işe yaramaz ve asit oranı çok yüksek bir yağ. Bir zaman sonra kartın içine sızıp kısa devreye yol açıyor. Kartın tamiri yok yenisi 35 bin TL. Araç durmadan geri vitese takarsanız geçmiş olsun, mesura rulman dağıtıyorsunuz komple şanzıman inecek. Türkiye deki şoförlerin %95 inin araba sürmeyi bilmediğini ve %99.99 un dsg ve turbolu araç kullanımından zerre anlamadığını göz önüne aldığımızda, vw nin bu bilinçli eskitme hamlesi çok akıllıca. Bu hareketi Amerika ya da Avrupa ülkelerinde yapamazsınız çünkü adamlar haklarını söke söke alırlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.Croft -- 23 Şubat 2022; 13:36:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Birara facebook grubunda dsg arıza oranı diye bir anket vardı arıza oranı %25 çıkmıştı

    cvt %5 mi neydi arıza oranı

    çok daha az


    dsg= saatli .....

  • 2019 Golf Aldım 2. el, yaklaşık 5 ay önce. (7.000Km de) Camları film yaptıracağım mekanın girişi kaldırıma rampa yapmış bi işletme. Girerken esnemesi ile tavanımdan tatlı bi minik çatırdama sesi geldi. İçimden dedimki bu nedir hiçmi esnemedi bu araba.


    Satın aldığım kişi komşu esnaf. Evden işe işten eve avizeci.


    Sonra görürüm ki, cam tavanın çeresindeki plastik siyah cam görünümlü malzeme çatlamış! Şikayet varda birsürü bunla ilgili şikayet var. Servis harici bakımı olmayan araca, kronik arıza olmasına rağmen, iyi niyet garantisi adı altında 9 bin tl para istiyorlar. DSG den zaten korkuyordum, buda tuzu biberi oldu. 15 bin km oldu araba, 50-80 bin arası koyarım kapıya selametle. VW rüyası başlamadan biter. İlk ve son.


    Çatlak bunun bire bir aynısı :

    https://www.sikayetvar.com/volkswagen/volkswagen-cam-tavani-catlagi

    https://www.golftutkusu.com/topic/13773-golf-7-sunroof-cercevesi-catlagi/

    https://www.sikayetvar.com/volkswagen/volkswagen-cam-tavan-cerceve-catlagi


    Diğerleri için,

    https://www.sikayetvar.com/volkswagen/catlak





  • Merhaba


    Hata sizin hocam. Türkiyede en ucuz şey işçilik (insan emeği) sokakta hala benim dolarım yok diyen adamlar geziyor ondan bundan sonra da böyle düşünmeniz için söylüyorum, özel servisten şaşmayın. Arada size garanti olur diye düşündüğünüz şeyler maalesef bizim uyanık satışçıların ve patronların cebine giriyor. Apple ı hariç tutuyorum Türkiyede iş yapan. kaporta işi falan olsa tavsiyem olurdu ama dsg için de özel servisleri araştırmanızı tavsiye ederim.

  • yurdakull kullanıcısına yanıt
    Zaten vag grubu araba kullanacaksan 15-20 bin km de alacaksin 80-90 bin km gibi de elden cikaracaksin. En ideal kullanimi budur.

    Benim de elimde sağa sola kullanmaya aldigim bir jetta var. 17 bin km de 1 yasindayken almistim. Suan 75.000km ye geldi. Muhtemelen bu yaz satar gecerim... 5 sene boyunca sorunsuzca hizmet etti, yeterli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yurdakull kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun, cam tavan olayına hep mesafeli kalan birisi olarak ve söz konusu da VW olunca hiç şaşırmadım açıkçası.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BF.Skinner kullanıcısına yanıt

    dsg iyi midir kötü müdür tartışılır sana göre bana göre ama "bu kadar sorunlu araba" yalnızca bizde değil avrupada da epey tutuluyor. (not: servislerin, firmaların tüketici dostu olduğuna inanmıyorum, vatandaşı marka ya da şanzımanın kalitesi korumaz vatandaşı kural korur, yoksa sana denk gelmeyen bana denk gelir almasaydın dersin, sana olur biz aynısını deriz ama sonuç değişmez)


    carsalesbase.com
    European car sales analysis first half 2021 - brands - carsalesbase.com
    https://carsalesbase.com/european-car-sales-analysis-first-half-2021-brands/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ysahin2000 -- 23 Şubat 2022; 16:36:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Her zaman söylerim yetkili servise gitmek benim gözümde enayiliktir , hele ki bu zamanlarda standart bir aracın rutin bakımı 2500-3000 lira tutuyor , hem parçadan geçiriyorlar hem de ilerde problem olursa bile garanti kapsamında olsa bile süründürüyorlar insanı böyle işte

  • L.Croft kullanıcısına yanıt

    1 kart 35000? 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.