Merhaba, DSG kullanan arkadaşlara bir sorum olacak. Trafikteyken sport mode kullanımında çeyrek veya yarım gazda hangi vites aralığında 2. vitese geçiyor? Şanzımanı korumak için manuele çekmek yerine yoğun trafikte sport mode da kullanmak bana daha mantıklı geliyor. Bilen tecrübe eden arkadaşlar yardımcı olmasını rica ederim. |
DSG Sport Mode Hakkında
-
-
Boş işler. İst oturuyorum, sport moda almam. Sıfır sorun. Çok aşırı yavaş gitmemek önemli. Böyle durumlarda çok yavaş gitmek yerine kararlı dur kalklar yapmak lazım. -
Bende 2019 caddy var her zaman S modunda kullanıyorum. D modundayken az yaksın diye vitesi çok erken yükseltiyor bunu sevmiyorum.
D modunda 1.500-1.750 devir aralığında vites değiştiriyor,
S modunda 2.100-2.500 devir aralığında vites yükseltiyor.
Yani dur kalk trafikte sport moda alabilirsin, sport mod olmayanlarda manuel moda alırlar genelde.
-
Bu durumda tahmin ettiğim gibi sport mode da kullanmak daha mantıklı olacaktır. Devir farkına rağmen çok ciddi bir yakıt tüketim farkı olacağını da sanmıyorum. Sizin bu kullandığınız senaryoda yakıt tüketiminiz nasıl memnun musunuz?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fearlestorm -- 23 Ağustos 2024; 0:14:36 > -
Dur kalk trafiklerde spor moda da alınsa, gazsız rölantide ilerlerken bile 2 ye atardı bir süre sonra diye hatırlıyorum. Sürekli 1-2 yapmasının tek çözümü manuel moda almak. Sürekli alt devirde kalıp aracı boğup dpf doldurduğu için araç ısındıktan sonra genellikle spor moda alırdım oda 2250 gibi bir devirde vites atardı. Yaklaşık 6 yıl sahibi olduğum golfte tecrübelerim bu şekildeydi. -
Gazsız değil de hafif gaz gereken durumlarda sport mode da kullanmak çok daha mantıklı görünüyor deneyimlere göre bakarsak eğer.
-
Başka araçları bilmiyorum ama benim araçta spor moddayken 20km/h hızı geçmeden kesinlikle 2.vitese atmıyor.
D'de iken frenden ayağımı çekince hemen 2'ye atıyor bu yüzden hep S modunda kullanırım araç 2019 caddy 2.0tdi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sssemih24 -- 23 Ağustos 2024; 4:24:33 > -
Kararlı dur kalk yapıp arabayı creepte bırakmamak lazım. Yoksa boş iş. -
Amaç 1-2 arası geçişleri azaltmaksa, bunun önüne S moduna alarak geçemezsiniz. Tekerler dönmeye başlar başlamaz 2. vitese geçiyor zaten. M modu kullanmanızı tavsiye ederim böyle bir niyetiniz varsa.
Ayrıca durma esnasında firene kararlı basmak da çok önemli.
-
Bunu kendiniz deneyebilirsiniz -
Dur kalkta s modu bazen sıkıntılı oluyor. Çünkü anı kalkış yapıyorsun -
S modda araba çok hızlı kalkmaya çalışıyor doğal olarak dur kalk mantıklı değil. Düz yolda dur kalk yaparsanız aracınızın zarar göreceğini sanmam. -
Hocam sizde ki ıslak dsg. Hatta sanırım 6 ileri. Bende ki dq200 7 ileri kuru kavrama. O yüzden farklı tepki veriyor olabilirler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ekose53 -- 23 Ağustos 2024; 23:48:54 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X