Şimdi Ara

Dünya Petrol Krizi - Peak Oil (56. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.089
Cevap
40
Favori
190.297
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5455565758
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • IMF'nin eskiden parolası ''sürdürülebilir borçlu büyüme'' modeliydi, yani dışarıdan kredi al, büyü, faiziyle öde, hem sen kazan, hem de sana yatıran küresel sermaye kazansın..

    Şimdi oyun Win-Win'den ''Zero-Sum Game'' e dönüştüğü için IMF de artık ''Küçül yoksa Avrupa ülkeleri, ABD aç kalıcak'' diyor, bunun için kredi verir ama bir işe yaramaz, artık büyüme fiziksel olarak bitti çünkü..

    Konjonktürel bir değişim söz konusu...

    Ha bizim elimizde boru hatlarına veya merkezlerine el koyacak silahlı gücümüz var mı? Yok, o zaman mecburen ya seve seve ikna edileceğiz, ya da başka yoldan..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hazardousmen

    Ha bizim elimizde boru hatlarına veya merkezlerine el koyacak silahlı gücümüz var mı? Yok, o zaman mecburen ya seve seve ikna edileceğiz, ya da başka yoldan..

    Boru hatlarına ve içinden akana olan ihtiyacımızı azaltmaya ne dersiniz? Kolumuzu vermek var, serçe parmağımızı vermek var...

    wt'de verilen zam haberinde Ş.Kızılot "bu daha başlangıç" diyor. Bu aralar çıldırıp araba almak isteyen dostlara 2010'da benzin 5 milyon, hesabınızı iyi yapın diyorum. Sanırım Kızılıot da aynı beklentide.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nlty2000 -- 31 Aralık 2009; 11:10:23 >
  • Seve seve evet derim de benden başka diyen yok!!!!

    Verimsiz kullanımı, verimliye çevirerek zaten yeterince azaltım mümkün..
  • Tasarruf imkanlarına bir örnek.http://pubs.its.ucdavis.edu/publication_detail.php?id=1305
    Low-tech magazine'de gezinirken rastladım. Çalışma diyor ki, otomobillerin ağırlık ve motor güçleri 1980 seviyesinde tutulsaydı, tüketimde ortalama %50 azalma sağlanacaktı. %50 bence tüyler ürpertici bir oran. Çünkü zaten mevcut sanayi ürünlerini akıllıca kullanarak yapacağımız bir %50 azaltma potansiyeli var. İkisini çarpınca %25 çıkıyor, vay ki ne vay...
  • Şu sıralar Defender 110 bakıyorum.
    2.elde 17-25 bin lira arası bulmak mümkün.
    Şöyle temiz, bakımlı, motoru, yürüyeni temiz birşey bulursam alacağım.


    Tam bir safkan 4x4.
    Zor arazi şartlarının canavarı.


     Dünya Petrol Krizi - Peak Oil

     Dünya Petrol Krizi - Peak Oil

     Dünya Petrol Krizi - Peak Oil

     Dünya Petrol Krizi - Peak Oil

     Dünya Petrol Krizi - Peak Oil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 8 Haziran 2010; 2:08:45 >




  • benzin ve dizele öyle bir zam gelmiş ki bize ön peak oil durumunu senaryo olarak yaşatıp , bunu referans olarak alacaklar herhalde. el insaf diyenler için hazard hocam senelerdir anlatmaya çalışıyor. hadi hayırlısı diyelim.
  • vezir hocam hoşgeldin :) Göremedik uzun zamandır. Erzak stoğu yapmaya başladın diye düşündüm şahsen
  • evet maalesef işle bazı pürüzler var , onları aşmaya çalışıyorum.Bu arada enerji sektöründe yeni iş arayışaları içine girmiş bulunmaktayım.stok ve yaşayacak yer konusunda zaten yeterli araştırma yapmıştım. iklim değişiklşiği için eni bir değişiklik olana kadar durum HOLD olarak kalacak.Bu yılın oldukça zorlu geçeceğini tahmin ediyorum.Hem ekonomik yönden hem de işsizlik ve yeni açılımlar yönünden.
    geleceğe karşı ümitsizlik normal insanların hayatlarında daha fazla yer almaya başlayacak.

    hazard hocam kopenhang sonuçlarını yakınen takip ediyordu, sanırım durum umutsuz olacak diye aklımda kalmış .Bu aralar hiç ilgilenemedim.
    quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    vezir hocam hoşgeldin :) Göremedik uzun zamandır. Erzak stoğu yapmaya başladın diye düşündüm şahsen




  • Yani kriz patlamdan elimdeki son para edecek şeyi de, yani arabayı satmak istiyorum.
    Kriz dönemine satıcı değil alıcı olarak girmek istiyorum. Elimde satmaya çalışacağım hiç birşey olmamalı.

    Arazi alımı için daha epey beklemem gerekecek.
    1-Halen fiyatlar yüksek, çok fazla isteniyor.
    2-Herşeyi bırakıp gidip dağbaşına yerleşme koşullarından uzağız. İşimiz ve gelirimizle ilgili bir sorun yok, ufukta da görünmüyor
    Yani şu an için buna (relocation) ihtiyacımız yok. Normal düzenimizi devam ettiriyoruz.

    Hiç bir şey olmayacak gibi yaşamaya dervam ediyoruz.
    Bunu yaparken 1) geride bıraktığımız zaman üzüleceğimiz hiç bir şeyin sahibi olmayacağız 2) tasarruf tasarruf tasarruf. gereksiz, ihtiyaç olmayan, hiç bir harcamaya girmiyoruz.

    İş ciddiye binmeye başladığında ise sadece lüzumlu eşyaları landrover'in arkasına (ve olursa römorka) doldurup çekip gideceğiz. Bu Anamur olur, Fethiye olur, Iğdır olur, Rusya olur, Afrika olur. Yaşanabilir ve güvenle ulaşılabilecek neresi varsa artık. Zaman ve şartlar gösterecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 2 Mart 2010; 12:48:29 >




  • Başlığınızı bir süredir takip ediyorum. İlgimi çeken bir konu. Zaman buldukça bende bir şeyler paylaşmak istiyorum.

    quote:

    Yani kriz patlamdan elimdeki son para edecek şeyi de, yani arabayı satmak istiyorum.
    Kriz dönemine satıcı değil alıcı olarak girmek istiyorum. Elimde satmaya çalışacağım hiç birşey olmamalı.


    Bence çok yanlış yapıyorsunuz elinizdekileri satarak. Eğer gerçekten iddia edildiği gibi ciddi bir kriz olacaksa elnizdeki paralar birer kağıt parçası haline gelebilir. Tüm mal varlğınızı yitirebilirsiniz eğer ciddi bir devaluasyon (v.s.) olursa. Bence para yerine geyrimenkul yada kıymetli maden(altın,bakır gibi) bulundurmanız daha mantıklı herhangi bir kriz durumu için. Ev, altın gibi elle tutulur gozle goruler metalar her zaman degerlidir. Oysa para sanal bir degerdir. Bir gecede tum degerini yitirebilir.

    Arazi aracı konusunda da seciminiz yanlıs. Herseyin kıt bulunacagı bir ortamdan bahsediyorsak ki oyle soyleniyor baslıkta Land Rover gibi araclardan uzak durun derim. Ingiliz otomotiv teknolojisi ile uretilmis bu araclar komplikedir ve arıza cıkarma olasılıgı yuksektir. Yedek parca, servis v.s. gibi ihtiyaclarıda goz onune alırsanız daha basit teknolojili ve sorun cıkarma riski dusuk araclara yonelmelisiniz. Mesela Toyota'nın 4x4 pick-up ları boyle bir ortam icin daha uygundur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diesotto

    Başlığınızı bir süredir takip ediyorum. İlgimi çeken bir konu. Zaman buldukça bende bir şeyler paylaşmak istiyorum.

    Bence çok yanlış yapıyorsunuz elinizdekileri satarak. Eğer gerçekten iddia edildiği gibi ciddi bir kriz olacaksa elnizdeki paralar birer kağıt parçası haline gelebilir. Tüm mal varlğınızı yitirebilirsiniz eğer ciddi bir devaluasyon (v.s.) olursa. Bence para yerine geyrimenkul yada kıymetli maden(altın,bakır gibi) bulundurmanız daha mantıklı herhangi bir kriz durumu için. Ev, altın gibi elle tutulur gozle goruler metalar her zaman degerlidir. Oysa para sanal bir degerdir. Bir gecede tum degerini yitirebilir.

    Arazi aracı konusunda da seciminiz yanlıs. Herseyin kıt bulunacagı bir ortamdan bahsediyorsak ki oyle soyleniyor baslıkta Land Rover gibi araclardan uzak durun derim. Ingiliz otomotiv teknolojisi ile uretilmis bu araclar komplikedir ve arıza cıkarma olasılıgı yuksektir. Yedek parca, servis v.s. gibi ihtiyaclarıda goz onune alırsanız daha basit teknolojili ve sorun cıkarma riski dusuk araclara yonelmelisiniz. Mesela Toyota'nın 4x4 pick-up ları boyle bir ortam icin daha uygundur.



    Bahsi geçen 4x4'ler hakkında vezir hocamın verdiği bilgiler mevcut. Ayrıca Defender hakkında İngiliz genellemesi yapmaktansa Otokar tarafından üretildiğini bilmek daha doğru. Yani askeri alanda hizmetler veren bir firma ve bir süredir bu aracı üretiyor. Araç da sağlamlığıyla ün yapmış. Yorum bana garip geldi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diesotto

    Başlığınızı bir süredir takip ediyorum. İlgimi çeken bir konu. Zaman buldukça bende bir şeyler paylaşmak istiyorum.

    quote:

    Yani kriz patlamdan elimdeki son para edecek şeyi de, yani arabayı satmak istiyorum.
    Kriz dönemine satıcı değil alıcı olarak girmek istiyorum. Elimde satmaya çalışacağım hiç birşey olmamalı.


    Bence çok yanlış yapıyorsunuz elinizdekileri satarak. Eğer gerçekten iddia edildiği gibi ciddi bir kriz olacaksa elnizdeki paralar birer kağıt parçası haline gelebilir. Tüm mal varlğınızı yitirebilirsiniz eğer ciddi bir devaluasyon (v.s.) olursa. Bence para yerine geyrimenkul yada kıymetli maden(altın,bakır gibi) bulundurmanız daha mantıklı herhangi bir kriz durumu için. Ev, altın gibi elle tutulur gozle goruler metalar her zaman degerlidir. Oysa para sanal bir degerdir. Bir gecede tum degerini yitirebilir.

    Arazi aracı konusunda da seciminiz yanlıs. Herseyin kıt bulunacagı bir ortamdan bahsediyorsak ki oyle soyleniyor baslıkta Land Rover gibi araclardan uzak durun derim. Ingiliz otomotiv teknolojisi ile uretilmis bu araclar komplikedir ve arıza cıkarma olasılıgı yuksektir. Yedek parca, servis v.s. gibi ihtiyaclarıda goz onune alırsanız daha basit teknolojili ve sorun cıkarma riski dusuk araclara yonelmelisiniz. Mesela Toyota'nın 4x4 pick-up ları boyle bir ortam icin daha uygundur.




    Önerilerin için teşekkürler.

    Paramı kağıt para olarak evde sakladığım kanısına nerden vardınız?
    Paramı nasıl muhafaza edeceğim konusunda epey tecrübem var. 1974 Kıbrıs harekatından sonra uygulanan amborgo yüzünden ülkenin inim inim inlediği dönemleri gördüm. Fazlasını söylemeye gerek yok herhalde.

    Altın, tabiki varlıklarımın bir kısmı arasında var. Şu an için gayrimenkul, özellikle apartman dairesi yapılabilecek en kötü yatırım olacaktır.

    Türkiye'de ev sahibi olma oranı %70'lerin üstünde. Yani hemen hemen herkesin evi var. Türkiye'deki ev alımları genelde 1)yatırım 2) daha iyi bir eve geçme amacıyla yapılıyor.

    Tabi bunlar ekonomilerin düzgün gittiği, krizlerden eninde sonunda çıkıldığı, enerji problemi olmayan bir dünyada geçerli.

    Herşeyin kötüye gitmeye başlayacağı ve bunun sürekli olacağı bir dönemde, insanların refah ve gelirlerini hızla kaybedeceği, bu yüzden artık yatırım düşünmeyeceği (dolaysıyla yatırım için ev almayacağı), tam aksine zorluğunu, sıkışıklığını aşmak için akıllara ilk gelen şeyi yapmaya çalışacağı (yani arabasını, evini satmaya çalışacağı!) bir dönemde elinizdeki gayrimenkulün birşeye yarayacağını mı düşünüyorsunuz? Herkesin satıcı olduğu bir yerde siz neyi nasıl satacaksınız? Üstelik ev kaos-kriz ortamlarında ayak bağıdır. Bırakıp gitmekte zorlanırsınız. Evi bırakıp gittiğiniz anda cepler bomboş yola düşersiniz. Herşeyinizi (varlığınızı) terkedersiniz, bırakır gidersiniz.

    Uzun vadeli gayrimenkul yatırımı eğer ileride umut ışığı varsa anlamlı. Bundan bir kaç yıl öncesine kadar belkide en akıllı yatırımlardan biriydi.
    Fakat dünya değişiyor. Kurallar da değişiyor!
    Siz hala eski dünyanın kurallarına göre düşünüyorsunuz.

    Kastınız kısa vadeli al-sat ise (yani şimdi al 6 ay-1 yıl sonra sat gibi) hem benim yapacağım bir iş değil hem de çok riskli. Gayrimenkul fiyatları hala şişkin. Yeni kriz dalgasının ne zaman patlayacağını kestiremzsiniz.

    Kısacası kendi yaptığım gelecek projeksiyonuna göre parayı demir-çimento yığınına bağlamak akıl karı bir iş değil.

    Üstelik benim risk hesaplarımda İstanbul depremi de var!
    Kolonlardaki bir çatlama-patlama bütün varlığınızı sıfırlar!

    Haa, yıl 2013'e gelir, bakarız dünya-Türkiye-ekonomi ne halde, gelecek tahminleri nasıl, dünya nereye gidiyor, oturu değerlendiririz, bakarız ki gayrimenkul almak iyi fikr, gereğini yaparız.


    Şimdi gelelim Land-Rover konusuna.
    Komplike İngiliz teknolojisi demizşiniz ama bu aracı tanımıyorsunuz galiba.
    Bir defa bu araç komplike değil tam aksine son derece basit yapıdadır. Çok az elektronik aksam vardır. İnanır mısınız, 1987'de üretilen Defender ile 2010'da üretilen defender arasında hemen hemen hiç fark yoktur!! Bütün parçaları birebir uyar. Tekonolojisinde hiç bir değişiklik yoktur.

    İngiltere'den ithalatları bilmem ama Türkiye'de üretilen Otokar yapımı Defender'lerin hiç bir şekilde yedek parça sorunu yoktur. Sadece şasi'yi bulsanız bile geri kalan tüm parçaları (motor, şanzıman, difransiyel dahil) tek tek bulup şimdi satılan 70 bin euro'luk defender ile aynı özelliklerde bir araç yapabilirsiniz.

    Çıkmacılarda her türlü parçayı bol bol bulursunuz. Kapı, kupa, kaput, çamurluk vs gibi şeyleri saymıyorum bile. Gövdesi alüminyum olduğu için preslerde çok rahat istediğiniz parçayı yaptırabiliyorsunuz. Amatör sanayiciler bile canavar gibi Defdender topluyor.

    Türkiye'de sıfır LR defender satışı yok gibidir. %99'u resmi kurumlardan çıkma, özellikle Jandarmadan çıkmadır. Millet gider 3-5 bin liraya Kırıkkale'den ihale ile hurdayı alır ve zevkine göre 10-20 bin lira haracayacak toplar. Yani bu kadar kolaydır defender toplamak. Son derece basit yapısı her türlü modifikasyona hiç bir 4x4'ün sahip olmadığı kadar müsaittir. Bu yüzden her sanayide en az bir tane defender ustası bulursunuz (İlçelerde bile, çünkü jandarmalar bile çoğunlukla sanayilerden ustalara ihtiyaç duyarlar).

    Basit yapıları yüzünden çok az arıza verirler (toroslar gibi). Sanayiye gidenler çoğunlukla ya yeni bir aksesuar taktırmak ya da modifiye etmek için gidiyordur.


    Servis diye bir sorunu yok çünkü defender sahibi olup da servise gideni görmedim. Böyle toplanmış bir aracın serviste işi olmaz, ustasına gidersin her şeyini baştan sona yaptırısın 1/4 fiyatına. Servis garanti tuzağı ve orijinal parça kullanma zorunluluğu yüzünden insnaların gitmeye mecbur kaldığı bir sistemdir.

    Arazi kabiliyeteni bahsetmeme bile gerek yok. Defender'in arazide yaptıklarını yapacak model bir elin parmağını bulmaz. Onların fiyatı da defender gibi olmaz!



    Hiç bir pick-up Defender'ın yanına yaklaşamaz.
    Parçası bol ve ucuz, üreticisi yerli, ustası anlayanı çok, performansı yüksek. İStersen arkasında koyun taşı, istersen radyo istasyonu kur.
    Dayanıklılık konusunda bir şey söylemeye gerek yok. İşte 1980'li yıllardan kalma Defender'lar hala yepyeni gibi dolaşıyor yollarda.

    Bu özelliklerinden dolayı Defender alınacak en iyi (ve en ucuz) tam bir safkan 4x4'tür!.



    Aynı özelliklere sahip Discovery'de var fakat 1)elektronik aksamı daha fazla olduğu 2)Dışarıdan zengin imajı verdiği için tercih etmiyorum.




  • Konuyu biraz LR Defender başlığına çevirdik ama ne de olsa burası bir otomobil forumu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 8 Haziran 2010; 2:12:42 >
  • Afrika'da Safari için kullanılan araçların hemen hemen hepsi Defender değil mi :) Kalanlar da Discovery olsa gerek :)))
  • quote:


    Önerilerin için teşekkürler.

    Paramı kağıt para olarak evde sakladığım kanısına nerden vardınız?
    Paramı nasıl muhafaza edeceğim konusunda epey tecrübem var. 1974 Kıbrıs harekatından sonra uygulanan amborgo yüzünden ülkenin inim inim inlediği dönemleri gördüm. Fazlasını söylemeye gerek yok herhalde.


    Zaten kendi muhakemenizle neye talep olmayacağını, neyin arzının az ya da çok olacağının muhakemesini yaptıktan sonra o zaman çok iyi bir yatırımcı pozisyonuna gelmişiniz demektir, bunları düşünmeniz bile yanlış yapmamak için yeterli.. Çünkü günümüzde bir sürü düşünmeyen insan var, bir menkul alırken 6 saatte karar verebiliyorlar, oysa hayatlarını şekillendiren kararlarda daha uzun ve derin düşünmeleri lazım..

    ''gayrimenkul fiyatı düşer mi heççç'' ya da '' Altın daha çıkar mı heçççç'' ya da bilimum '' Yahuu bu benzin daha da çıkar mı heççç'' gibi ''hiç bir öngörüye sahip olmadan kanılara varmak'' yanlışına düşülmediği sürece her şey yolunda gider büyük ihtimalle..

    O yüzden herkese bol şans...

    Tabii 4X4 için sitede uzmanlar var, artık tartışa tartışa doğru yol bulunur.. En azından Otomobil başlığı altında konuyla bir bağlantıyı da sağlamış oluruz bu vesileyle..

    ABD Irak ve Afpak bölgesinden sonra Yemen'e de el atmış...

    http://www.hurriyetusa.com/haber/haber_detay.asp?id=23365

    Şu teröristler de ne hikmetse tam ABD'nin el atmak istediği yerde çıkıyor, yakında Bin Laden Çine doğru koşmaya başlarsa şaşırmam..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hazardousmen -- 3 Ocak 2010; 18:13:05 >




  • quote:

    Paramı kağıt para olarak evde sakladığım kanısına nerden vardınız?


    quote:

    Kendi evimi umduğumdan da iyi bir fiyata satıp tamamen likite döndüm.



    Burda tamamen likite döndüm demişsiniz. Likit para degil midir peki? Başka bir anlam (bono, kıymetli maden yada baska birsey) ifade ediyorsa açıklayın lütfen bilelim ona gore yorum yazalım.

    Bankada yada evde, yada bono v.s. olarak para kağıttır sonuç itibari ile. Anladığım kadarıyla siz paranın kriz durumunda değer kaybetmeyecegini gayrimenkul fiyatlarının deger kaybedecegini dusunuyorsunuz. Tum hesaplarınızı ona gore yapmıssınız.

    quote:

    Şu an için gayrimenkul, özellikle apartman dairesi yapılabilecek en kötü yatırım olacaktır.


    Ben gayrımenkule yatırım yapın demedim dikkat ederseniz. Elinizdeki mevcut malı paraya cevirmek yerine korumak daha mantıklı dedim. 10 eviniz vardır bunun 9'unu satarsınız bu ayrı bir seydir. Ama elinizdeki tum mal varlıgını likide (ne kast ediliyorsa) cevirmek mantıklı degil bence.

    quote:

    İngiltere'den ithalatları bilmem ama Türkiye'de üretilen Otokar yapımı Defender'lerin hiç bir şekilde yedek parça sorunu yoktur.


    Otokar yapımı olanlar dahada kotudur malesef. Bugun ordudaki Otokar yapımı Defender'ların neredeyse hepsi dokuluyor. Tum personel bunlardan yaka silkmektedir. Ayrıca bizzat kendimde kullandım bunlardan askerlik yaparken. Teknolojisi cok eski, govdeside cok dayanıksız bir aractır. Unimog'larla aynı model olanlar bile Unimog'ların yanında cok kotu durumdadır. Unimog ayrı bir kategori biliyorum ama kalite olarak kıyaslanabilir. Defender almadan once iyice arastırmanızı tavsiye ederim. Yadek parca konusunda da ben kolay bulunmasını kast etmedim aslında. Yedek parcaya hic ihtiyac duymayacak bir arac gerekir kriz durumunda. Bu konudada hicbir arac Toyota'ların eline su dokemez. Toyota Land Crusier'in arazi versiyonları en iyisidir aslında. Ama Turkiye'de bulmak zor olur. O yuzden 4x4 Toyota pick-up tavsiye etmistim. Hic kucumsenecek bir arac degildir 4x4 Toyota'lar. Tum dunyada kendini kanıtlamıs araclardır ayrıca.


    Ama siz macera arıyorsanız Defender'da iyi bir aractır. Yorumlarınızdan anladıgım kadarıyla amacınız biraz macera gibi zaten. Hep kacmaktan bahsediyorsunuz ama sonrası hic yok. Kacıs planınız cok iyi belki ama sonrasında ne yapıcaksınız peki? Hadi diyelim Otokar Defender'ınızda hicbir arıza cıkarmadan kacmanıza yardımzcı oldu, eee sonra? nereye yerlesceksiniz? konaklama, yiyecek, icecek v.s. ne olacak?

     Dünya Petrol Krizi - Peak Oil


     Dünya Petrol Krizi - Peak Oil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diesotto -- 3 Ocak 2010; 18:27:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hazardousmen


    Tabii 4X4 için sitede uzmanlar var, artık tartışa tartışa doğru yol bulunur.. En azından Otomobil başlığı altında konuyla bir bağlantıyı da sağlamış oluruz bu vesileyle..




    @diesotto arkadaşımızın Toyota önerisini yabana atıyorum değil. Fakat benim düşündüğüm şartlara uygun değil.
    İşim gereği bir süre Pakistan'da bulunmuştum. Sokaklar silme Toyta-Suzuki doluydu. Rahat %80 var. Geri kalan da Honda, Mitsubisihi vs hep Japon araçları. Tek bir Avrupa arabası görmüştüm o da manda kasa Mercedes'ti, başka da görmedim. Toyota pick-up'lar çok yaygın kullanılıyordu. Sağlamlık-sorunsuzluk, bol yedekparça bir sürü avantajı var onlar için. Birde zor doğa şartlarına dayanan arçlar bunlar.

    Pick-up'lar daha çok şantiye tarzı yerlerde uygun kaçıyor.

    Ayrıca ben bu tür ithal pickup'lar yerine, hurdaya ayrıldıktan sonra özel kişiler tarafından alınıp sanayide 10-15 bin masraf yapılarak ekonomiye tekrar kazandırılan bu defender'leri tercih ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70
    1-Halen fiyatlar yüksek, çok fazla isteniyor.

    Evet çok sinir bozucu. Isparta civarında tarla bakıyorum, yöre insanı tok, arazi pahalı. Zizim'in arazi baktığı(ya da aldığı) yerler belki de en iyisi. Suya, ağaca yakın, kışın üşütmeyecek yerler uzun vadede en güvenlisi olabilir diye düşünüyorum. Türkiye daha krize girmediği için ev, arazi ve 2. el araba fiyatları balon. Araba bile almak istemiyorum çünkü neredeyse bütün fiyatlar 4000~15000 gibi saçma sapan bir aralığa sıkışmış durumda. Yerleşime yakın tarlaların fiyatı tipik rant beklentisiyle uçmuş. Hani Ankara'dan küçük bir şehre taşınsam bile müstakil(ve peak-oil-proof) bir ev edinmek için olmayacak paralar harcamam gerekecek. Sanırım keskin değişimler olana kadar altına yatıp beklemekten başka bir şey yapamayacağım, ki bu noktada şöyle yorumlar da var, paylaşmak istiyorum:
    http://smarteconomy.typepad.com/smart_economy/2009/12/what-a-2010s-depression-might-look-like-part-3-one-year-update.html
    http://www.thestar.com/business/article/742619--olive-don-t-believe-hype-over-gold
    Yalnız konu altın olunca baloncular yanıtını çok merak ettiğim şu soruya yanıt ver(e)miyor: Madem öyle en az kayıp için paramızı neye yatıralım?

    Bu arada hazard eklememiş, ben ekleyeyim:
    http://www.bioprepwatch.com/news/211421-israel-to-issue-gas-masks-to-population
    İsrail halka gaz maskesi dağıtacak. Kaynak Reuters.




  • Belli aralıklara manyetik kutupların yer değiştirdiğine dair kanıtlar var. Acaba yeni bir tanesi mi geliyor?
    Normalde sabit olan Kuzey kutbu yılda 64 km hareket etmeye başlamış, Kanada tarafından Rusya tarafına doğru.

    quote:

    North Magnetic Pole Moving Toward Russia

    December 30, 2009
    For years, Russian diplomats have insisted the globe is no longer unipolar, as they seek to downplay the global influence of the United States.

    They may have a point. "National Geographic" reports that the Earth's north magnetic pole -- which for decades sat immobile under the frozen reaches of northern Canada -- is on the move.

    And it's racing toward...Russia.

    Magnetic north is the place where compass needles actually point. It's near but not in the same place as the geographic North Pole.

    Due to little understood changes in our planet's core, the magnetic pole is now moving toward Russia at the incredible speed of 64 kilometers per year.

    No one is willing to forecast when and if the magnetic pole will cross into Russian territory, but it's looking like a distinct possibility.

    -- Jeremy Bransten




  • 
Sayfa: önceki 5455565758
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.