Şimdi Ara

Düşük km'li 2.el araçlarda olası sahtekarlık üzerine

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
1.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    birkaç gündür kafamı kurcalayan bir konu var bunu sizinle paylaşmak istiyorum. 2.el araç almak ne zor bir süreçmiş bunu şu günlerde çok daha iyi anlıyorum.

    2.el dizel otomatik(Citroen C3) bir araca talip olduk. Haliyle 15 bin bakımına girmemiş. Araç Fiat anabayiliği de yapan bir grubun filo şirketinin üzerine kayıtlı. Trafiğe 7 ay önce çıkmış ve 12bin km'de. Tam olarak ne için kullanıldığının bilgisine ulaşamadık. Günlük/aylık araç olarak kiralanmış olması yüksek ihtimal. Son olarak Fiat bayilerinin 2.el kısmına bakan Otoeksper tarafından da bir expertiz raporu var. Rapora göre arabanın değişeni boyası vs. yok, tertemiz.

    Açıkçası satıcın verdiği ekspertize prensipte güvenmiyorum. O nedenle aracı aldık denedik ve bir de kendimiz ekspertize sokalım dedik ve citroene götürdük. Onlar da mekanik/motor/elektronik kısımla ilgili bir ekspertiz yaptılar ve hiçbir sorun bulamadılar. (Kaporta ile ilgili Citroen bir şey yapmıyor, sanayiye götürüp bir de kaportaya baktırmayı planlıyorum son olarak)

    Şimdi benim arabalarla ilgili hiçbir tecrübem bilgim yok, ama şu düşünceyi aklımdan çıkaramıyorum. Bu araç 15bin km'yi görmediği için servise girmemiş, dolayısıyla bir kaydı yok.Farz-ı muhal, bir filo şirketi bir aracı alıp 100bin km yol yapsa ve daha sonra km'sini düşürüp 12bin km'de diye satsa buradaki sahtekarlığı kim nasıl anlayacak? Ayrıca satmadı diyelim 15bin km'de bakıma soksa, daha sonra satsa yine bu aracın gerçek km'si nasıl anlaşılacak? Burada ciddi bir açık var ve ben işin bu kısmından çok ciddi bir şekilde süpheli ve rahatsızım. Bir arabanın gerçek km'sini anlamanın bilimsel/teknik bir yolu var mıdır?

    Yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim.

    Dipnot: Anlaştığımız fiyat 35bin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TeutoniumTR -- 4 Mart 2013; 21:20:10 >







  • Bu şekilde yeni bir yöntem türedi zaten. 15bin kilometre yapıyorlar servis gibi bakımını kendileri yapıyorlar. Sonra bir 15bin kilometre yapıp 30 bindeki aracı 15'e düşürüp bakıma sokuyorlar. Araç sonra 90 bin gözüküyor aslında 180 bin kilometre. Ama 12bin kilometrelik araba da kendini belli eder. Öyle hırpalanması sıfır olmalı. Diri gözükmeli yani dışarıdan bakıldığında ne kadar iyi bakarsan bak 100bin kilometre yapmış araçla 12bin kilometre yapmış araç aynı gözükmez.
  • Nasıl ki insanın kemik dokusundan (diri veya ölü) yaşı tespit edilebiliyor, motorlarda da buna benzer bir yöntem geliştiremediler mi daha? Arabalarla ilgili teknik bir bilgim olmadığı için böyle birşeyin mümkün olup olamayacağını bilmiyorum tabi. Benimkisi sadece bir 'önerme'.(eski tabirle kaziye)

    Arabanın içi dışı temiz, hiçbir yıpranma yok, plastik kokusu var hala diyebilirim. Sadece ön yolcu koltuğunda, baldırların değdiği bölümde biraz kumaşta topaklanma olmuş, dikkatimi bu çekti sadece.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TeutoniumTR -- 4 Mart 2013; 21:29:43 >
  • Baktığınız arabanın sıfırı ne kadar?
    Bir bayi ile pazarlık ettiniz mi?
  • Direkt olarak bayiyle görüşmedim. Arabanın sıfırının 2013 model liste fiyatı 46.300, taş çatlasa 45bin'e alınabilir. 2012 model peşin liste fiyatı 42bin, kredili 43bin.

    Bugün ekspertizden arabayı çıkarırken, iş bu ya, bizdeki arabanın aynısı servise geldi. Model ve yılı tamamen aynı. Arabadan memnun olup olmadığını sorduktan sonra aracı 42.500 aldığını öğrendim. Buradan bakıldığında aldığımız fiyat çok da kötü değil gibi geldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TeutoniumTR -- 4 Mart 2013; 21:47:10 >
  • 2bin daha ver 0 km al icin rahat olsun. Sonucta icin rahat etsin diye 2000 vereceksin kaskoya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZephyrTR

    Direkt olarak bayiyle görüşmedim. Arabanın sıfırının 2013 model liste fiyatı 46.300, taş çatlasa 45bin'e alınabilir. 2012 model peşin liste fiyatı 42bin, kredili 43bin.

    Bugün ekspertizden arabayı çıkarırken, iş bu ya, bizdeki arabanın aynısı servise geldi. Model ve yılı tamamen aynı. Arabadan memnun olup olmadığını sorduktan sonra aracı 42.500 aldığını öğrendim. Buradan bakıldığında aldığımız fiyat çok da kötü değil gibi geldi.

    Siz nasıl bir fiyat aldınız orasını anlamadım. Ayrıca kemik yaşı gibi bir durum var motor kondisyonu gibi piston durumu gibi ama oto kuaför izi yoksa abartılı parlaklık plastik malzemelerde bir sorunsuz araç gibi. Daha önce dediğim gibi sıfıra çok yakın bir kilometre o yüzden anlaşılır dışarıdan bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    2bin daha ver 0 km al icin rahat olsun. Sonucta icin rahat etsin diye 2000 vereceksin kaskoya

    Aracın 2012 model sıfırı 42bin, 2013 modeli 45bin üstü. Bizim talip olduğumuz araç 2012 model ve 35binTL. Yani arada 7bin TL gibi bir makas var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZephyrTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    2bin daha ver 0 km al icin rahat olsun. Sonucta icin rahat etsin diye 2000 vereceksin kaskoya

    Aracın 2012 model sıfırı 42bin, 2013 modeli 45bin üstü. Bizim talip olduğumuz araç 2012 model ve 35binTL. Yani arada 7bin TL gibi bir makas var.

    Pardon yanlis anlamisim hocam. İyi fiyat almissin. İnsallah uzulmezsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZephyrTR

    Direkt olarak bayiyle görüşmedim. Arabanın sıfırının 2013 model liste fiyatı 46.300, taş çatlasa 45bin'e alınabilir. 2012 model peşin liste fiyatı 42bin, kredili 43bin.

    Bugün ekspertizden arabayı çıkarırken, iş bu ya, bizdeki arabanın aynısı servise geldi. Model ve yılı tamamen aynı. Arabadan memnun olup olmadığını sorduktan sonra aracı 42.500 aldığını öğrendim. Buradan bakıldığında aldığımız fiyat çok da kötü değil gibi geldi.

    Siz nasıl bir fiyat aldınız orasını anlamadım. Ayrıca kemik yaşı gibi bir durum var motor kondisyonu gibi piston durumu gibi ama oto kuaför izi yoksa abartılı parlaklık plastik malzemelerde bir sorunsuz araç gibi. Daha önce dediğim gibi sıfıra çok yakın bir kilometre o yüzden anlaşılır dışarıdan bile.

    Dediğim gibi ben Citroen bayiyle sıfır araç için görüşmedim, ama liste fiyatlarını yukarı belirttim. Serviste gördüğümüz 2012 model aracın sahibi de aracı 42bin küsüre almış. Biz şu an 12bin km'deki araç için 35bin'e el sıkışmak üzereyiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZephyrTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    2bin daha ver 0 km al icin rahat olsun. Sonucta icin rahat etsin diye 2000 vereceksin kaskoya

    Aracın 2012 model sıfırı 42bin, 2013 modeli 45bin üstü. Bizim talip olduğumuz araç 2012 model ve 35binTL. Yani arada 7bin TL gibi bir makas var.

    Pardon yanlis anlamisim hocam. İyi fiyat almissin. İnsallah uzulmezsin

    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim, umarım üzülmeyiz. Biz üzerimize düşeni yapalım da gerisi takdir.




  • Fazla irdelemenize gerek yok.

    Araç daha 7 aylık. Dizel araçlar ortalama 30-45k arası yol yapıyorlar senede.

    Bu aracın 100k kmde olması çok zor. Zaten bu kmye gelmiş araç biraz belli eder. Fakat siz aracın tertemiz olduğunu söylüyorsunuz.

    Motor-mekanik-elektrik aksamdan da tam not almış. Geriye bir tek kaporta kalmış özel Citroen servisine yada kaportacıya götürün.

    Kazası yoksa alın aracı.
  • Onlar sizin aldığınız fiyatın çok altında filo indirimi ile satın alıyorlar. 7 ayda en kötü hesapla aylık 1500 usd yada 1000 euro kira getirse en kötü ihtimalle 10.000 lira çıkarmıştır..Bakım masrafını yapmadan elden çıkarıyorlar..Kafadan 5000 Lira kazançları var..Sorulacak soru ise PARA KAZANAN BİR KİRALIK ARABA 7 AYDA NEDEN SATIŞA KOYULUR ?...Bu konuyu yorumlayınız..
  • bence hiç öyle riske girmeyin. doktordan öğretmenden memurdan imamdan filan bakın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Fazla irdelemenize gerek yok.

    Araç daha 7 aylık. Dizel araçlar ortalama 30-45k arası yol yapıyorlar senede.

    Bu aracın 100k kmde olması çok zor. Zaten bu kmye gelmiş araç biraz belli eder. Fakat siz aracın tertemiz olduğunu söylüyorsunuz.

    Motor-mekanik-elektrik aksamdan da tam not almış. Geriye bir tek kaporta kalmış özel Citroen servisine yada kaportacıya götürün.

    Kazası yoksa alın aracı.



    aynen.
    kurcalamayın boşa kafanızı alın.
  • kafanızda sahtekarlık süphesi varsa baştan vazgeçin,ticaret güven gerektirir siz güvenemediyseniz niye alacam diyorsunuz ki...alınca,kullanınca kafanızda şüphe kalmayacak mı? Acaba demeyecekmisiniz??

    12bin km deki aracın formu farklıdır 80-100bin km aracın formu farklıdır
    motorundan,kaportasından,kondisyonundan,çalışma sesinden bile anlaşılır
    __EN BASİTİNDEN EGZOZUNA BAK ARKADAŞIM PIRIL PIRILSA ORJİNAL KMDİR__
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.