Şimdi Ara

Düşük Km ve Ağır Kayıtlı mı? Yüksek Km Hasar Kayıtsız mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
1
Favori
3.252
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4ikaos

    Ben 1 sene önce megane 3 aldım. 194 binde. Enjektörde sıkıntı çıktı tamir yok dediler 6 7 bin masraf çıktı sonra ustasını buldum ve 1.5 bine hallettik. Şimdi baskı balata değiştircektim sanayide yan sanayi ürünlerle bile 4 bin tl tutuyor volant ile değişiyor. Fren disklerini yenilemek istedim 1 takımı oda ucuz olan arkalar sadece 2 bin tl.. ucuz olur diye megane serisi aldım uçak aldık sanki.

    Böyle sıkıntılar yaşamak istemem bi daha. Alırsam komple kutu motor alır takarım daha iyi yani. Km yüksek olsun kazasız olsun diyecem artık

    Siz nereye gittiniz bilmem ama çok pahalı fiyatlar

    Volant ile otomatik debriyaj fiyatı normal , Euro 4 motor enjektörler çok çok pahalı Euro 5 enjektörler ucuz


    https://www.citroenmarket.net/urun/peugeot-308-1-6-dizel-2008-2014-on-fren-diski-balata-seti-bosch-1takim-on-fren-balatasi-1-takim-on-fren-diski-temizleme-spreyi-2-teker-takim-fiyatidir




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8D107F370 -- 24 Mayıs 2021; 1:5:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_kucukaksoy

    ağır hasarlı araç almam ne olursa olsun ne airbag çalışır ne emniyet kemeri
    Ağır hasarlı araç aldık hemde yüksek kmli. Ama km uzun yolda yapılmış ve kaza yaptığı güne kadar yetkili servis bakımlı. tam sağ köşeden geçirmişler sağ podya değişmiş onun haricinde şase uçlarında en ufak bi zarar yok airbag falanda açmamış çünkü aracı tek kişi kullanıyormuş şirketi adına almış evine git gel aile arabası değil yani arka koltuklarında en ufak bi oturma ibaresi ufacık bi çatlak bile yok. Yolcu kısmından hasar aldığı içinde airbag açmamış. Şoför tarafı hasar alsaydı o zaman airbag açardı. tramer kaydındada değişen parçalarda airbag yazmıyor zaten. Başka bi araç baktığımızda ise tramer sorgusunda değişen airbagler yazmıştı

    Bi sıkıntısı yok uzun yola git gelde yaptı araba gayet tatminkar. Ağır hasarlı araç alınır ama hasarına bağlı elbette. Airbag açanı bende almam çünkü. Bide arabayı bizim gibi 6-7 sene kullanacak olan adamda alır. Ne kâr etmek için ne yatırım için nede 2 sene sonra satarız diye aldık

    Not: isteyene kaza fotoğrafını atabilirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 24 Mayıs 2021; 1:27:1 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Seçeneklerden bağımsız özellikle rakamsız ağır hasar kayıtlı aracı asla almam. Türkiyede kimse doğru dürüst toplamıyo. Sigortadan arabayı alıp yalapşap yapıp geçiriyolar.

    Miktar belli değişen listesi faturası mevcut olan araçta ise inanılmaz ucuzsa değerlendirebilirim. Günümüz piyasasında ise ağır hasar kayıtlılar 100 binlik araçta anca 10 bin ucuz. dolayısıyla, ağır hasar kayıtlı almak pek mümkün değil.

    insanlar malına fiyat biçme açısından inanılmaz gaddar. dediğiniz gibi ne olursa olsun fiyatlarını en pahalıya göre belirlemeye çalışıyolar. Fp açısından en makul aracı bulma açısından; Önce yanlardaki boyadan, sonra orta düzeylerdeki miktarlarda ve erp si olan tramerden en son da km den fedakarlık ederek bakar, bütçeme uygun olanı seçerdim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuanki aracınızda sorun yoksa hiç maceraya atılmayın hemde otomatik bir psa macerasına hiç atılmayın başınız ağrımasın.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Mekatroniks kullanıcısına yanıt

    Şuanki aracımdan daha fazla ağrımaz aslında 😀 yakında baskı balata istediğinde 2000 tl volant 800 tl baskı balata 200 300 şanzıman yağı derken 4 bin lik olcam zaten. Başka şeylerde çıkarsa artık pskolojimi bozdu benzin döker yakarım arabayı 😀

    Belki piyasa düzelir diye bekliyeyim dedim de. Bu piyasa ben 50 yaşına da gelsem düzelmez artık. Piyasa değil insanımız bozuk çünkü 👍😊


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Köy yerinde oturuyorum yüksek araç lazım oluyor. Babamın dusterdan alıştım yükseğe 😀 içeri ses almasa ve en boş paketi bile inanılmaz pahalı olmasa duster bakardım da. Arka camları bile elle açılan aracq 150 bin lira istiyorlar 😀


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İzmir de heryere sordum. Özellikle 110 luk megane 3 lerin herşeyi pahalı. Volant 2000 tl şuan. Baskı balata 800 tl arka fren diskleri 1200 tl daha 1 hafta önce sordum. 2 ay önce enjektörler arıza yaptı siemens miş megane 3 tekiler tamiri olmuyor dediler nereye gitsem yan sanayisi de yok o yüzden yenisi 6 bin tl sadece parçası. Allahtan izmirde yapan biryer buldum 1500 tlye hallettik.. megane 3 gerçekten yürütme masrafları külfetli.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1. öncelik hasar kayıtlı olanları elemen, sonrasında km az olanlara bakmalısın.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4ikaos

    Artık adamlar öyle bir yapıyor ki exper bile anlamıyor arabanın halini.. aslında mesela ağır hasar kaydı olanlar gidip serviste yaptırsa ve işlemleri kayıtlı olsa güzel olur. Veya 20 30 bin fiyattan düşse ve alan kişiye buyur serviste kendin yaptır dese olacak. Ama adamlar 1 liralık bi direnç takıyor ağır kayıt sigorta şişirmesi deyip şişirilmiş fiyattan satıyor

    Tarcanlara gidecek araç de kim ne anlar görürsün:)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4ikaos kullanıcısına yanıt
    Yoğun bakımdaki biriyle tanışıp evlenme durumun varsa git ağır hasarlı arabayı da al hemen. Bu kadar diyorum. Ağır hasar ağır ? Adı üstünde ağır ?!

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Tabii ki ağır hasar kaydı olmayan. Yüksek kilometreli de olsa adam akıllı bakımı yapıldıktan sonra en azından can güvenliği riskin olmaz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ağır hasar kaydı muhtemelen hasarın maliyetine göre çıkıyor. Emin değilim.


    Eğer öyle ise hava yastığı ve emniyet kemeri patlaması durumunda bu parçalar yenisi takıldığı için ağır hasar kaydı oluşuyordur. Eğer şasede deforme yoksa bana göre bu tarz araçları almak daha mantıklı olabilir.


    Çünkü ağır hasar kaydı olmayanlarda direnç vs ile kandırma yoluna gidiyorlar gibi videolar gördüm.


    Tamir edilmişi ağır hasarlı, kandırılmışı hafif hasarlı. Garip bir ikilem

  • Yüksek km konusu ise uzun yolda yapılmışsa ve bakımlı ise motor ömrüne çok etkisi olmayacağı şeklinde.


    Örnek vermek gerekirse;


    A aracı günlük 20 km mesafedeki işyerine sıkışık trafikte dur kalk ile gidiyor olsun. Dur kalk nedeniyle düşük baskı balata ömrü.

    Ortalama hız 20 km/h Günlük yol 40 km.

    Yılda 250 gün x 40 km = 10.000 km Motor

    Çalışma süresi : 500 saat (Motor ideal çalışma sıcaklığında daha kısa çalışma yüzdesi)


    B aracı günlük 60 km mesafedeki işyerine trafik olmayan yolda kullanılmış olsun. Dur kalk az olduğu için daha uzun baskı balata ömrü.

    Ortalama hız 60 km/h Günlük yol 120 km

    Yılda 250 gün x 120 km = 30.000 km

    Motor Çalışma süresi : 500 saat (Motor ideal çalışma sıcaklığında daha uzun çalışma yüzdesi)

  • Ağır hasar kayıtlı işine girmeyin hocam. Günümüzde hele hiç girilmez.

  • 4ikaos kullanıcısına yanıt

    Bazı insanlar çok önem veriyor otomatik arka cama. Duster dediğimiz araç torosun güncellenmiş ve yükseltilmişi. Bozuk yolda umursamadan gitme amacına uygun bir araç. 150 az para değil tabi ki fakat ben bozuk yolda konfor isterim deyince 20 yaşında toyota land cruizer 200 üstü, yakıtı da dusterın en az iki katı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet duster o konuda çok iyi. Ama genede arazide 4x4 ü yoksa hiç bir işe yaramıyor. Benim megane 3 boş ağırlık 1350 kg duster boş ağırlık 1290 kg.. ön teker hemen sarmaya başlıyor. Direksiyonum ve offroad tecrübem olmasına rağmen 4x2 ile 1 defa kumda 1 defa çukurda kaldım. Yüksek ama tek artısı o bence. Birde uzun yolda çok baş ağrıtıyor. Eşimle bi yere giderken motor sesinden dolayı genelde sohbet edemiyoruz. Ya başımız ağrıyor yada sesi birbirimize duyurcaz diye sesimiz kısılıyor. Hiç abartmıyorum 😀


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zerenerhan Z kullanıcısına yanıt

    Şimdi şöyle bir durum var. Bir abim 2 gün önce 0 km megane 4 aldı. Sanayiye girmiş koltuk kılıfı yaptırmak için. Dükkandan çıkan biri sol kapıdan vurmuş. 100 km deki araba gitti. 1000 liraya boyasız onarcaklardı ama adam kaçmayı tercih ediyor para vermek istemiyor. Oysaki sadece çizik. Tutanak tutulmuş bugün abim aradı ya parayı ver yada serviste kapıyı ve çamurluğu değiştirticem 50 bin tl fiyat vermişler. Ağır kayıtlı geçebilir. Ama hiç birşeyi yok.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Adamlar öyle bir ün yaptı ki adamların adını duyan kaçıyor.. boyasız diyen adam bülbül gibi şakıyor tarcanları duyunca. Exper e bile götürmene gerek kalmıyor sahibi ötüyor maşallah 😀 ama oraya götürmeyede vaktimiz olmuyor işte anca kuru sıkı atarız 😀😀


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4ikaos kullanıcısına yanıt
    Sigorta şirketleri ağır hasar çıkarma meraklısı degildir neticede para verecekler ağır hasar çıkmasının şartları oluşması lazım. Kapı çamurluk değişimi ağır hasar olması ne alaka hocam.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 4ikaos kullanıcısına yanıt
    Bir de ağır hasar nasıl verilir şu şekilde olabilir. Atıyorum bedeli 300.000 lira olan aracın tamirat bedeli 151.000 ve üzeri çıkmıştır. Yani toplam degerinin %50 sinden fazla hasar oluşmuştur o zaman ağır hasar verilir. Veya ortada bisey yokken tüm hava yastıkları açılmıştır yine pert kayıt geçerler lamı cimi olmaz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.