Şimdi Ara

e39 benzinde ısınınca araba yürümüyor! Yardım!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
0
Favori
4.459
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Aracım e39 5.20ia , 1997 model.

    Sabah ilk çalıştırmada hiçbir problem yok araba tek marşta herzaman çalışıyor ve rölantide ip gibi. Ve ilerlediğim zaman araba harika çekiyor roketlemesi falan süper. Ama sıcaklık göstergesi tam ortaya geldiğinde bu 5-10 dakika içinde gerçekleşiyor araba bi anda çekişten düşüyor gaz yemiyor sanki benzin bitmiş gibi gaza basıyorum araba gitmiyo. Zar zor gidiyo gazı köklüyorum sanki dokunuyomuş gibi gidiyo gazı bırakmıyorum sonra düzelir gibi oluyo ama aynı. Ve bu sırada çok pis bir koku geliyor çiğ yakıt kokusumu bilmiyorum tam bu sıkıştırıp gitmeme kısmında geliyor.

    Hararet göstergesinde seyir halindeyken oynama yok sabit kalıyor. Bu arada benzinde bunlar olurken gaza geçince araba yine güzel bi şekilde çekiyor roketlemesi falanda olması gerektiği gibi. Yani yakıt benzin olunca bunu yapıyor.

    Aynı problem lpgdede olsa akışmetreden şüpheleneceğim ama sadece benzinde yapıyor yakıtla alakalı gibi.

    benzin filtresi - benzin pompası - hararet müşürü bu 3 lüden şüpheleniyorum.

    İlk ikisi kuvvetli ama soğukken süper çalışırken filtre tıkalı olsa soğukkende etki yapar diye düşünüyorum. Pompa ısınınca arızası beliriyoda olabilir.

    Hararet müşürüde acaba yanlış ölçüp motora yanlış bilgimi iletiyor.

    Bu durumu yaşayan çözen arkadaşlar var yardımlarınızı rica ediyorum hangilerini değiştireyim. Servisin kucağına düşmek istemiyorum saçma sapan değişiklikler yapıyorlar.







  • Pompadan baslayın.Lpg problem yok ise sorun benzin sistemiyle alakalı ilk iş pompaya bakılması gerekiyor.
  • skuti61 kullanıcısına yanıt
    Öncelikle teşekkür ederim cevap yazdığınız için, mantıklı düşünüldüğünde banada öyle geliyor çünkü yakıt seviyesi azken bu olay dahada artıyor hiç gitmiyo araba nerdeyse 2 bin deviri geçiremiyorum. Ozaman pompa ve filtre değişip bakmak lazım. Peki bu pompaların 100 tl olanıda var 900 diyende oldu servislerde sizin bi tavsiyeniz varmı yedek parçacımda 270 tl orj diyor. 100 liralık olanı alsak elimizzde patlar mı acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sucrec

    Öncelikle teşekkür ederim cevap yazdığınız için, mantıklı düşünüldüğünde banada öyle geliyor çünkü yakıt seviyesi azken bu olay dahada artıyor hiç gitmiyo araba nerdeyse 2 bin deviri geçiremiyorum. Ozaman pompa ve filtre değişip bakmak lazım. Peki bu pompaların 100 tl olanıda var 900 diyende oldu servislerde sizin bi tavsiyeniz varmı yedek parçacımda 270 tl orj diyor. 100 liralık olanı alsak elimizzde patlar mı acaba
    100 liralık çin malı olanıdır.Bulaşmayın derim.Önemli bir parça sonucta piyasada universal olarak satılanı var.Siz orjinali neyse onu takın derim.Öyle bir işki ucuz etin yahnisi atasözünü tamamiyle karşılıyor.
  • skuti61 kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle yapıyım, peki bu hararet müşürüyle alakalı fikriniz varmı lpg sistemindede aktif midir bu. Çünkü araba tam aynı dereceye gelince bunu yapıyo acaba ısınınca yanlış ölçüm yapıp fazla yakıt basıyo olabilirmi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sucrec

    Aynen öyle yapıyım, peki bu hararet müşürüyle alakalı fikriniz varmı lpg sistemindede aktif midir bu. Çünkü araba tam aynı dereceye gelince bunu yapıyo acaba ısınınca yanlış ölçüm yapıp fazla yakıt basıyo olabilirmi
    Alakası yok araba ısınana kadar aynı anda pompada ısınmıs oluyor.O yüzden araba çekmiyor gitmiyor.Hareret müşürü arabanın yakıtını kesemez.Pompanın ısınma süresi hararet derecesine denk geldiği için yanılıyorsunuz.Aksi haldi sizin teziniz doğru olsa ki bu imkansız.Araç lpg ile neden yürüyor ?
  • Pompa filtre enjektör hepsi elden geçmeli
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    BMW E39 YAĞ YAKMA YARDIM
    geçen ay açıldı
    Daha Fazla Göster
  • skuti61 kullanıcısına yanıt
    Zateen en önemlisi lpgde tüm sistem ateşleme vs düzgün çalışıyor problemin benzin yakıtında olduğu aşikar. Sadece ısı olduğu için işin içinde bu ihtimalide düşünmek istedim. Engüzeli pompayı ve filtreyi değiştirip düzelmesse enjeksiyonları temizletip ayarlatmak gibi duruyor.
  • echomaniac E kullanıcısına yanıt
    Eyvallah, aynen en azından yenilemiş oluruz inşallah filtre ve pompa ile sorun düzelir. Enjektörde problem varsa maddi açıdan zorlayabilir beni. Ama enjektörde sorun olsa soğukkende düzgün çalışmaması gerekmiyor mu ? çünkü gaza tam basıyorum araba 2bin 3 bin devirde biraz zorluyo zorluyo benzin gelmiyo sonra tekrar yapıştırıyo araba bi kaç saniye yani pompa kesik kesik benzin yolluyo gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sucrec

    Eyvallah, aynen en azından yenilemiş oluruz inşallah filtre ve pompa ile sorun düzelir. Enjektörde problem varsa maddi açıdan zorlayabilir beni. Ama enjektörde sorun olsa soğukkende düzgün çalışmaması gerekmiyor mu ? çünkü gaza tam basıyorum araba 2bin 3 bin devirde biraz zorluyo zorluyo benzin gelmiyo sonra tekrar yapıştırıyo araba bi kaç saniye yani pompa kesik kesik benzin yolluyo gibi.
    Katalitik gibi duruyor.
  • Aracın yakıt haritası bozulmuş. Zengin karışımda çalışıyor.

    Parça değişimlerine başlamadan önce akü kutupbaşını 15-20 dakikalığına sökün, fakat teybiniz kod isteyebilir, o aklınızda bulunsun. Ardından 200-300 km sadece benzinle gidin. Lpg yi karıştırmayın işe. Düzelmezse baktırırsınız. Katalitik konvertör de olabilir ama bana zengin karışım problemi gibi geliyor.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim, yarın kutup başlarını söküp deniycem peki söktükten sonra hemen normale dönermi yoksa 300 km sonramı düzelmesini beklemeliyim. Bu arada arabayı lpgde kullanmıyorum herşeyi batıran o zaten. Katalitik ile ilgili bilginiz varsa paylaşabilirmisiniz onun için ne yapmak gerekir
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkür ederim, katalitik ile ilgili neler yapabilirim bilginizi paylaşırsanız sevinirim boşa diğer şeylerle uğraşmayalım. Örneğin bu katalitik lpgyide etkilermi çünklü lpgde düzgün çalışıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sucrec

    Cevap için teşekkür ederim, katalitik ile ilgili neler yapabilirim bilginizi paylaşırsanız sevinirim boşa diğer şeylerle uğraşmayalım. Örneğin bu katalitik lpgyide etkilermi çünklü lpgde düzgün çalışıyor
    Eğer çürük yumurta kokusu oluyorsa katalitik konvertördür ama önce yukarıdaki tavsiyeyi dinleyebilirsiniz.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Tamamdır, peki bunun kontrolünü egzozcudamı yaptırmak gerekli en azından gösterip fikir alabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sucrec

    Tamamdır, peki bunun kontrolünü egzozcudamı yaptırmak gerekli en azından gösterip fikir alabilirim.

    Sanırım evet egzozcu bakabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sucrec

    Teşekkür ederim, yarın kutup başlarını söküp deniycem peki söktükten sonra hemen normale dönermi yoksa 300 km sonramı düzelmesini beklemeliyim. Bu arada arabayı lpgde kullanmıyorum herşeyi batıran o zaten. Katalitik ile ilgili bilginiz varsa paylaşabilirmisiniz onun için ne yapmak gerekir

    Biraz toparlar ama asıl etkiyi 200-300 km sonra görürsünüz. Dediğim gibi teyp kod isteyebilir dikkat. Katalitik ise sorun, parça değişiminden başka çare maalesef yok. Söktürebilirsiniz ama tavsiye etmem pek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: sucrec

    Teşekkür ederim, yarın kutup başlarını söküp deniycem peki söktükten sonra hemen normale dönermi yoksa 300 km sonramı düzelmesini beklemeliyim. Bu arada arabayı lpgde kullanmıyorum herşeyi batıran o zaten. Katalitik ile ilgili bilginiz varsa paylaşabilirmisiniz onun için ne yapmak gerekir

    Biraz toparlar ama asıl etkiyi 200-300 km sonra görürsünüz. Dediğim gibi teyp kod isteyebilir dikkat. Katalitik ise sorun, parça değişiminden başka çare maalesef yok. Söktürebilirsiniz ama tavsiye etmem pek.

    Teyp orjinal değil oyüzden kod istemez diye düşünüyorum. Kutup başını sökerken başka birşeye dikkat etmek gerekirmi mesela cam açıkmı olsun kapalımı olsun bu tip şeylerde görmüştüm. Katalitik olsa lpgdede yapmazmı sonuçta 2 sindede çalışan bir parça lpgde iken ne koku var ne gaz yememe problemi.




  • sucrec kullanıcısına yanıt
    Enjektörlerden olsaydı sabahları zor çalışırdı ve rölantide dalgalanma olurdu.

    Benzin filtresinden olsaydı yakıt düzenli veya yeterli gelmediği için soğuk-sıcak farketmez sorun çıkarırdı.

    Benzindeyken yokuşlarda hafif tekleme,gaz yememe gibi sorunlar var mı?Eğer pompadansa bunlar olur ve yakıt azaldıkça,motor ısındıkça(Pompa çalıştıkça) daha fazla yapar.Birde benzin pompasında arıza olduğu zaman benzin pompasından uğultu şeklinde ses gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruling_S

    Enjektörlerden olsaydı sabahları zor çalışırdı ve rölantide dalgalanma olurdu.

    Benzin filtresinden olsaydı yakıt düzenli veya yeterli gelmediği için soğuk-sıcak farketmez sorun çıkarırdı.

    Benzindeyken yokuşlarda hafif tekleme,gaz yememe gibi sorunlar var mı?Eğer pompadansa bunlar olur ve yakıt azaldıkça,motor ısındıkça(Pompa çalıştıkça) daha fazla yapar.Birde benzin pompasında arıza olduğu zaman benzin pompasından uğultu şeklinde ses gelir.

    Evet soğukken hiç problemsiz çalışıyor maşallah ve devir hiç oynamıyor. Filtre olayına kesinlikle bende öyle düşünüyorum.
    Araba ısınınca hafif eğimde dahi gaz yemiyor yani tam gaz basıyorum kick down yapmıyor öyle diyim boğuluyo resmen. Gaza dokununcada aynı tam basıncada aynı tepkiyi veriyo ama ilk çalıştırdıgımda normalde olması gerektiği gibi çalışıyor.

    Benzin azken bikere yolda kaldım ben benzin bitti sandım ama az olduğu için pompada sıcak olduğu için muhtemelen benzini yollayamadı. Sonra benzin alıp geldim doldurdum ve tekrarlamadı.

    Kontağı açtığımda pompadan bir uğultu geliyor kapatıncada geliyo.Ama ben sesin gelmesinin çalıştığını gösterdiğini düşünüyodum.

    Artık yarın kutup başlarını söküp deniycem iyileşme olmazsa pompa ve filtreyi değiştiricem.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.