Arkadaşlar mrb 200000 bin tl bandında benzin ya da dizel farketmez otomatik aile aracı aramaktayım. Yukarıda da belirttiğim gibi bu fiyat bandında baktığım araçlarda (astra-c4) çok karşıma çıkıyor. Bilgisi tecrübesi ya da fikri olan varsa yardımlarınızı bekliyorum not:eşimle beraber kullanıcaz sağlamlık da diğer kriter şimdiden teşekkürler |
easytronic & mcp
-
-
MCP yarı otomatiklerin içinde sorunsuz sayılabilecek bir şanzumandır. 7 senedir kullanıyorum. Easytronic te çok kötü değil ama bilindik bazı kronik sorunları var. Halledilemeyecek şeyler değil.
-
Tam da başka bir konuda şanzımanlar için bir mesaj yazdıktan sonra sizin konunuza da bir iki cümle ekleyeyim.
Arkadaşımın MCP kodlu C4 aracını, dönemsel bazda oldukça kullanma ve inceleme fırsatı buldum. Bu araçla şehir içi trafiğine de girdim, uzun yola da çıktım.
Forumlarda ve yorumlarda vites değişimlerinde baş selamı verdirtmesiyle ünlü bu şanzımanı aslında ben oldukça sevdim. Bunun sebebi o dönemde düz vites bir aracımın olması olabilir. Belki tam otomatik veya çift kavrama bir aracım olsaydı, bana da konforsuz gelebilirdi.
Bu kullanımların esnasında yaşadığım olumlu, olumsuz tecrübelerime gelirsek;
Dik bir rampa çıkmak, şanzımanın kararsız kaldığı durumlarda oldukça can sıkıcı olabiliyor. Bir düz vites kullanıcısı olarak rampa çıkarken şanzımanı manuel konuma alıp vites değişimini kendim yaparak bu duruma kolaylıkla alışmış ve çözüm bulmuştum. Bu aracı alırsanız alışma süreniz bir bilemediniz iki hafta sürer ve bu tür olumsuzluklar sizi rahatsız etmeyebilir.
İki araç arasına paralel park yaparken sorun yaşanabiliyor. Tam otomatik mantığıyla vitesi geçirince araç ileri veya geri hafif bir ilerleme yapmıyor. Sizin gaza basmanızı bekliyor. Mesafe çok yakınsa gaza basma seviyenizi ayarlayamayıp önünüzdeki veya arkanızdaki araca dokundurmanız işten bile değil. Hele ki rampada ileri veya geri paralel park yapmak tam bir kabus olabiliyor. Bu senaryoda da el frenini bu manevraya katmak biraz tecrübe gerektiriyor. Eşim ile birlikte kullanacağım diyorsunuz ya. İşte bu senaryo beni biraz tereddüte sokuyor.
Keza rampada, gerek trafik gerekse trafik ışığı nedeniyle durulması gerektiğinde yine el freni kalkış manevrasının olmazsa olmazı haline geliyor. Bu durum çok mu olumsuz diye sorarsanız, dediğim gibi bir bilemediniz iki haftada bu şanzımanla çok güzel anlaşılıyor.
Bakımları iyi bir usta bulursanız ucuz ve kolay. Yukarıdaki olumsuzluklara niye katlanılıyor diyorsanız bu şanzıman şehirlerarası yolda inanılmaz ekonomik. Keza akıcı şehir içi trafiğinde de öyle. Akaryakıt fiyatlarının zirve yaptığı bu günlerde bu ekonomi yukarıdaki olumsuzlukları görmemenizi sağlayabilir.
-
Mcp şanzıman çok sağlam ve ekonomik. Parketme konusunda ve yokuşta 4 yıldır herhangi bir sorun yaşamadım. Gaz pedalına göre tepki veriyor, kısa sürede alışıyorsunuz. -
Anlatilacak veya ovulecek bir yani yok. Debriyajsiz duz vites nasil oluyor diyorsaniz cevap olarak verilicek iki sanziman.
Baska otomatik(biraz daha iyi) kullaninca farkin ne kadar cok oldugunu anliyorsunuz.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X