Şimdi Ara

easytronic spor modu özellikleri

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
2.797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba yeni aldığım 2005 model astra cosmo easytronic ile ilgili bi kaç sorum var, yardımcı olursanız sevinirim.
    1. aracın spor modunun çalışma şekli nasıl ? aracımda ids plus yok. spor modla ilgili açıklamalar genelde ids plus altında anlatılmış . gaz kelebeğinin ayarlarının değişmesi ve direksiyon tepkilerinin farklılaşması ids plus sız spor modlu araçlar içinde geçerli mi? okuduğum bazı yorumlarda bizdeki spor modun sadece vites değişim oranlarından ibaret olduğu yazıyor ancak ben manuel modda iken sport tuşuna bastığımda vites değişmediği halde aracın hafif bir ivme kazandığını net bi şekilde farkedebiliyorum. bu konuda ayrıntılı bilgisi olan arkadaşlar bilgi ve tecrübelerini paylaşabilir mi?
    2. kullanım kitapçığında, ön yolcu koltuğu doluluk algılayıcının opsiyonel olduğu, araçta olup olmadığının ancak ilgili işaretle(özel bi işareti var biliyorsunuzdur) anlaşılabileceği anlatılıyor. bu sayede yolcu koltugunda kimse yoksa çarpışma anında ordaki hava yastıklarının patlamadığından bahsediliyor. ben dijital ekranda ilgili işareti göremiyorum ancak öte yandan ön yolcu koltuguna oturulduğunda emniyet kemeri sesli ikazı çalışıyor. bu konuda bilgisi olan arkadaş yardımcı olabilir mi? öyle bir algılayıcı yoksa bizim manuel olarak devre dışı bırakmamız mumkun mu zira çogu arabada bu özellik var.
    3. Yine aynı şekilde hırsızlığa karşı mekanik kilitlemeden bahsediliyor.(kapıların içerden açılmasını da engelleyen özellik ). kapatma tuşuna 2 defa basılması gerektiği analatılıyor. yapıyorum bir türlü olmuyor. bizim araçlarda bu özellik yok mu yoksa ben mi birşeyleri yalnış yapıyorum?
    4. son olarak aracta manuel far yukseklik ayarı ile ilgili buton yok. aracım xenon farlı ve xenonlarda bu otomatik yapılır diye yazıyor. ancak yine ilgili işareti kontağı çevirdiğimde gösterge ekranında göremiyorum .acaba bu işaret sadece arıza durumunda mı yanıyor.(bu arada bilgi:aracım opel servisinde ekspertize girdi ve sensörleri ile ilgili herhangi bir arıza kodu bulunmadı)
    herkese şimdiden teşekkürler.







  • Arkadaşlar size yardımcı olucaklardır.
    Hayırlı uğurlu olsun.Kaça aldınız km nedir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: floyd

    arkadaşlar merhaba yeni aldığım 2005 model astra cosmo easytronic ile ilgili bi kaç sorum var, yardımcı olursanız sevinirim.
    1. aracın spor modunun çalışma şekli nasıl ? aracımda ids plus yok. spor modla ilgili açıklamalar genelde ids plus altında anlatılmış . gaz kelebeğinin ayarlarının değişmesi ve direksiyon tepkilerinin farklılaşması ids plus sız spor modlu araçlar içinde geçerli mi? okuduğum bazı yorumlarda bizdeki spor modun sadece vites değişim oranlarından ibaret olduğu yazıyor ancak ben manuel modda iken sport tuşuna bastığımda vites değişmediği halde aracın hafif bir ivme kazandığını net bi şekilde farkedebiliyorum. bu konuda ayrıntılı bilgisi olan arkadaşlar bilgi ve tecrübelerini paylaşabilir mi?


    Easytorinc Astralarda bildiğim kadarıyla sport mod yüksek devirde vites değiştirip gaz direksiyon sisteminde etkileşim yapıyordu. Tam hatırlamıyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: floyd
    2. kullanım kitapçığında, ön yolcu koltuğu doluluk algılayıcının opsiyonel olduğu, araçta olup olmadığının ancak ilgili işaretle(özel bi işareti var biliyorsunuzdur) anlaşılabileceği anlatılıyor. bu sayede yolcu koltugunda kimse yoksa çarpışma anında ordaki hava yastıklarının patlamadığından bahsediliyor. ben dijital ekranda ilgili işareti göremiyorum ancak öte yandan ön yolcu koltuguna oturulduğunda emniyet kemeri sesli ikazı çalışıyor. bu konuda bilgisi olan arkadaş yardımcı olabilir mi? öyle bir algılayıcı yoksa bizim manuel olarak devre dışı bırakmamız mumkun mu zira çogu arabada bu özellik var.

    Doluluk algılayıcı dedğiniz ağırlık algılayıcı sanırım. Özel işaret dediğiniz nedir pardon? Ağırlık algılayıcı aracınızda var. Çünkü koltuğa biri oturduğunda belli ağırlıktan sonra emniyet kemeri sesli ve göstergede görüntülü uyarı yapılıyor araçta.

    quote:

    Orjinalden alıntı: floyd
    3. Yine aynı şekilde hırsızlığa karşı mekanik kilitlemeden bahsediliyor.(kapıların içerden açılmasını da engelleyen özellik ). kapatma tuşuna 2 defa basılması gerektiği analatılıyor. yapıyorum bir türlü olmuyor. bizim araçlarda bu özellik yok mu yoksa ben mi birşeyleri yalnış yapıyorum?


    Bunu bende yapamadım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: floyd
    4. son olarak aracta manuel far yukseklik ayarı ile ilgili buton yok. aracım xenon farlı ve xenonlarda bu otomatik yapılır diye yazıyor. ancak yine ilgili işareti kontağı çevirdiğimde gösterge ekranında göremiyorum .acaba bu işaret sadece arıza durumunda mı yanıyor.(bu arada bilgi:aracım opel servisinde ekspertize girdi ve sensörleri ile ilgili herhangi bir arıza kodu bulunmadı)
    herkese şimdiden teşekkürler.


    Yükseklik ayarını neden yapmak istiyosunuz ki? Standartı neyse onu kullanın. Çünkü manuel far yüksek ayarını bende göremedim.




  • kuzenimin corsasında da o mekanik kilitleme olayı varda o iki kere kapatınca olmuştu sanki ama ben aynısı yaptığımda olmadı. sanırım mouse tıkladığımız gibi değilde lambaların yanıp sönmesini bekledikten sonra bi kez daha basınca mı oluyo tam çözemediydim.

    yolcu oturduğunda emniyet kemerini takması için ötmeye başlıyosa algılayıcı vardır. yolcudan poposunu kaldırmasını isteyin o zaman ötmesi kesilecektir. havayastığnı da ona bağladılarsa süper bi özellik bence.
  • corsa için söyliyim;
    spor mod tuşuna bastığınız zaman aracın vites değişim devirleri yğkseliyor,
    onun haricinde sanki bana daha hızlı vites değiştiriyormuş gibi geliyor buna manuel modda da değişimler dahil.
    ayrıca çift kitleme olayı bendeki corsa da da denedim.
    kitleme tuşuna iki kez basmama rağmen bir türlü içerde açılmamayı sağlayamadım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: floyd

    arkadaşlar merhaba yeni aldığım 2005 model astra cosmo easytronic ile ilgili bi kaç sorum var, yardımcı olursanız sevinirim.
    1. aracın spor modunun çalışma şekli nasıl ? aracımda ids plus yok. spor modla ilgili açıklamalar genelde ids plus altında anlatılmış . gaz kelebeğinin ayarlarının değişmesi ve direksiyon tepkilerinin farklılaşması ids plus sız spor modlu araçlar içinde geçerli mi? okuduğum bazı yorumlarda bizdeki spor modun sadece vites değişim oranlarından ibaret olduğu yazıyor ancak ben manuel modda iken sport tuşuna bastığımda vites değişmediği halde aracın hafif bir ivme kazandığını net bi şekilde farkedebiliyorum. bu konuda ayrıntılı bilgisi olan arkadaşlar bilgi ve tecrübelerini paylaşabilir mi?

    gözlemleriniz doğru.easytroniclerdeki spor modda direksiyon,gaz ve vites değişimleri değişiyor.süspansiyonda değişiklik olmuyor(bu ids+a özel)
    quote:


    2. kullanım kitapçığında, ön yolcu koltuğu doluluk algılayıcının opsiyonel olduğu, araçta olup olmadığının ancak ilgili işaretle(özel bi işareti var biliyorsunuzdur) anlaşılabileceği anlatılıyor. bu sayede yolcu koltugunda kimse yoksa çarpışma anında ordaki hava yastıklarının patlamadığından bahsediliyor. ben dijital ekranda ilgili işareti göremiyorum ancak öte yandan ön yolcu koltuguna oturulduğunda emniyet kemeri sesli ikazı çalışıyor. bu konuda bilgisi olan arkadaş yardımcı olabilir mi? öyle bir algılayıcı yoksa bizim manuel olarak devre dışı bırakmamız mumkun mu zira çogu arabada bu özellik var.


    manuel olarak müdahale edemiyorsunuz.doluluk algılayıcısı ise var.
    quote:


    3. Yine aynı şekilde hırsızlığa karşı mekanik kilitlemeden bahsediliyor.(kapıların içerden açılmasını da engelleyen özellik ). kapatma tuşuna 2 defa basılması gerektiği analatılıyor. yapıyorum bir türlü olmuyor. bizim araçlarda bu özellik yok mu yoksa ben mi birşeyleri yalnış yapıyorum?

    inanın henüz bende beceremedim:)
    quote:


    4. son olarak aracta manuel far yukseklik ayarı ile ilgili buton yok. aracım xenon farlı ve xenonlarda bu otomatik yapılır diye yazıyor. ancak yine ilgili işareti kontağı çevirdiğimde gösterge ekranında göremiyorum .acaba bu işaret sadece arıza durumunda mı yanıyor.(bu arada bilgi:aracım opel servisinde ekspertize girdi ve sensörleri ile ilgili herhangi bir arıza kodu bulunmadı)
    herkese şimdiden teşekkürler.


    xenonlu modellerde far yükseklik ayarı otomatik.görevinide çok hızlı bir biçimde yapıyor.göstergedeki ışıksa bu sistemin bozulduğunun habercisi.narmal sürüş esnasında yanarsa sorun var demektir




  • Sadece gaz kelebeği daha fazla açılacak şekilde reaksiyon verir , direksiyon daha direkt tepkiler verecek şekilde servo desteği azalır tabi vites değiştirme devri performansı arttıracak şekilde yüksek devre kayar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • arkadaşlar cevaplar için teşekkurler.ünal bey ilgili işareti sormuş .işarette koltuk resmi ve ters oturan çocuk ve de X işareti var(bu iaşret aynı zamanda çocuk emniyet sisteminin de işareti). kitapçıkta sayfa 82 de gösteriyor.
    başka sorularımda olacak ilk seferde çok oldu diye yazamamıştım. Kitapçıkta kontak açıkken ve spor modda iken spor mod düğmesine 4 sn basılı tutulunca esp off olur diye yazıyor, ancak bunuda malesef beceremedim. yanlış hatırlamıyorsam bi forumda esp off işlemi 2005 yılının ortalarından itibaren çıkan araçlarda mümkün diye bir şey yazıyodu. bu konuda bilgisi olan arkadaş var mı?
    öte yandan aracımda TC(Elektronik çekiş kontrolü) ve EDL(Diferansiyel Kilidi) var mı? 2008 yılına ait katologda cosmo modellerinde TC'nin IDS PLUS paketi altında opsiyonel olarak geldiği belirtiliyor. diğer taraftan 2004 yılına ait bir katalog buldum onda ise herhangi bir paket altında, opsiyonel veya standart hiç bir şekilde TCden bahsetmiyor. yine aynı şekilde EDL'den iki katologda da hiç söz edilmemiş. bilgisi olan arkadaş yardımcı olursa sevinirim. .




  • Benim aracımda gördüğüm devir saatinin içinde emniyet kemeri takın uyarısı yanıp sönüyor takılmadığında. 30 KM/H ya da ortalama 45 saniye 1 dakika sonra sesli uyarı yapıyor. Sanırım aynı şeyden bahsediyoruz.
  • HAYIR FARKLI
  • bu arada nekadara aldın floyd?
  • fiyatı bende kalsın. satın alddığım kişinin durumu iyiydi, pazarlıkta pek fazla sorun çıkartmadı ve bayaa bi uygun fiyata aldım diyebilirm. esp, edl ve TC ile ilgili sorularımla ilgili bilgisi olan arkadaş yok mu acaba?
  • Benim bildiğim TC yok. Ben karda buzda test de etmiştim emin olmak için.
    Patinaj durumunda ESP devreye giriyor ama araba az da olsa savrulduğu için mi bilmiyorum.

    Kaymak gibi buz olan bir yerde denemek lazım emin olmak için. ama benim bildiğim TC yok.

    Xeonon farın ayarını, lastik değiştirdiğinizde yaptırın. Yaz - kış lastiği değişiminden sonra servise gidip ayarlatın.
    Otoatik ayar, ilk ayardan sonra arabanın yük durumuna göre yüksekliği kendiğiğinden ayarlar. Ama ana ayar bozuksa (ki bu lastiğe ve lastik basıncına göre değişiyor) serviste ayarlatmanız gerekiyor. Ayar vidası var onu çevirerek ayarlıyorlar. 2-3 dakikalık bir iş.
  • paylaşım platformundayız hocam.sadece saygı duyarım
    quote:

    Orjinalden alıntı: floyd

    fiyatı bende kalsın. satın alddığım kişinin durumu iyiydi, pazarlıkta pek fazla sorun çıkartmadı ve bayaa bi uygun fiyata aldım diyebilirm. esp, edl ve TC ile ilgili sorularımla ilgili bilgisi olan arkadaş yok mu acaba?
  • jetta denen araçda
    elektronik difrensiyel kilidi (EDL),
    elektronik motor çekiş kontrolü (MSR)
    elektronik patinaj önleme sistemi (ASR)

    standartmış. helal olsun vw ye bence tabi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguzdag

    jetta denen araçda
    elektronik difrensiyel kilidi (EDL),
    elektronik motor çekiş kontrolü (MSR)
    elektronik patinaj önleme sistemi (ASR)

    standartmış. helal olsun vw ye bence tabi.



  • tifosibjk esp'nin alt özelliği olarak var diyor. esp ile ilgili bazı yerlerde okuduğum açıklamalarda abs, bas(brake asist sitemi) ve çekiş kontrol sistemi ile beraber çalışır yazıyor. araba patinaj çektiğinde bende de espışıgı yanıyor. zaten çekiş kontrol sistemi araç patinaj çektiğinde motor gücünü azaltan bişi değil mi? bu aynı zamanda espnin de yaptıgı bişey. bilmiyorum ne düşünüyosonuz. bi de esp plus'ın esp den farkını biliyomusunuz acaba. başlık açtım cevap veren olmadı. şimdi bi de esp premium çıkmış. gerçi çok olmuştur belki çıkalı, esp plusdan %50 daha iyi yol tutuş sağlıyomuş galiba.
  • mekanik kilitlenme olayını opel araçlarından kaldırdı diye biliyorum.
    eski modellerinde mevcut.

    benim yeni corsada da bu mekanik kilit olayı yok.

    yapamayanlar için,
    anahtarı kapı kilidine takıp aracı kilitleyin, ardından bir kez daha kilitlemeye çalışın "tık" sesini duyana kadar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.